• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מתלבט כמה להפקיד לפנסיה וקה"ש בשנתי הראשונה כעצמאי

epk

משתמש סולידי
הצטרף ב
5/12/18
הודעות
56
דירוג
22
השנה התחלתי לעבוד כעצמאי (עוסק מורשה) - לא לגמרי מרצוני, כך שלא תכננתי הכל מראש.
התחלתי את עבודתי כעצמאי בספטמבר, אך מסיבות שונות - עדיין לא הצטרפתי לקרן השתלמות ולקרן פנסיה; אני עושה זאת כעת.

בדפים וטורים שונים באינטרנט אני מוצא שלל עצות ומספרים לגבי הסכומים אשר אני חייב ואשר אני רשאי להפקיד בכל אחד משתי היישויות הללו - אך נראה שכולם מניחים שנים שלמות של הפקדה. לצורך הפשטות נניח שקודם לכן לא היו לי הכנסות בישראל (וזה גם קרוב למציאות).

שאלותיי:
  • מהם שיעורי ההפקדה המירביים לגבי אדם בעל אפס הכנסות בתחילת השנה, אשר במשך X חודשים בתום השנה עובד כעצמאי, המזכים אותו בהטבת המס השונות (בהפקדה, ובמשיכה)?
  • בפרט, האם רשאי אדם כזה הוא להפקיד את מלוא ההפקדות השנתיות המזכות למרות שעבד רק בחלק מן השנה, או שהוא מוגבל לחלק היחסי של התקרות המזכות?
  • כפי שתוכלו להבין, אני פועל מתוך ההנחה שהפקדה מירבית היא רעיון טוב, בשל הטבות המס הגלומה בה. אני די בטוח בכך לגבי הפקדה לקרן השתלמות, בשל הטבת המס על רווחי הון; ופחות בטוח בכך לגבי קרן פנסיה. מה דעתכם? (יש לי תחושה שאופנה לקריאת תכנים שונים כאן באתר - זה בסדר גמור, אין צורך להעתיק ולהדביק.)
אני מתנצל אם אלה שאלות אשר אינן מתאימות לגמרי לפורום הזה, אני חדש כאן ועוד לא ממש ברור לי מה מקובל לשאול.
 
מהם שיעורי ההפקדה המירביים לגבי אדם בעל אפס הכנסות בתחילת השנה, אשר במשך X חודשים בתום השנה עובד כעצמאי, המזכים אותו בהטבת המס השונות (בהפקדה, ובמשיכה)?
עד 4.5% מההכנסה השנתית בהפקדה
עד 18,240 ש"ח פטור ממס במשיכה

לגביי הפנסיה, כפי שכבר קראת באינטרנט, יצא לפני שנה חוק שמחייב עצמאיים לבצע הפקדה מינימלית
לגביי הסכומים תקרא כאן בהרחבה:
https://www.kolzchut.org.il/he/ביטוח_פנסיוני_לעובד_עצמאי

כדי שתוכל ללעוס בקצב שלך, תקרא בפורום גם על קופת גמל
לא ציינת פרטים נוספים לגבי כמו גילך, טווח השקעה\חיסכון, הכנסה צפויה, אחוז חיסכון וכו'
פשוט אם אין לך הכנסה גדולה אז הפטור ממס בהפקדה תלוי בזה ויתכן שגם לא יהיה לו משמעות (השנה)
 
קפה שחור: אז, אם הבנתי נכון את תגובתך - התקרה שלי היא שנתית, ואחת היא אם התחלתי לפעול כעצמאי בתחילת השנה או באמצעה.

אציין גם פרטים נוספים למקרה שתרצה להתייחס:
גיל - שלהי שנות ה-30
טווח השקעה/חסכון - באופן כללי, ארוך.
הכנסה צפויה - בניכוי הוצאות מוכרות, ולאחר התחשבנות עם מע"מ, אך לפני כל מס והפרשה לקרנות - בין 20 ל-25 אלף ש"ח בחודש. מקווה לחסוך כ- 30% מכך.
 
נערך לאחרונה ב:
לא בקיא בשילובים של שכיר ועצמאי
התקרה הכוללת לקרן השתלמות מכל המקורות (מעסיק + הפרשת עובד + הפקדה כעצמאי) היא 18,240 לצורך ההטבה בפטור ממס רווח הון בפדיון אחרי 6 (או יותר) שנים.

לקרן פנסיה זה מה שלפי החוק כשהיית שכיר, ו-16.5% הפקדה מהרווח השנתי כעצמאי. שים לב שרווח זה לא משנה מתי בשנה התחלת לעבוד, מן הסתם ככל שתתחיל יותר מאוחר בשנה, הרווח יהיה יותר קטן, אבל אין קשר אחד לאחד לזמן. גם אם היית עצמאי רק בדצמבר וחתמת על חוזה מול חברה וקיבלת בוחטה במכה, אז הרווח יכול להיות גבוה גם אם עבדת חודש אחד.
אחרי ההפרשות או בנוסף?
עדיף מהסך לפני ההפרשות (אבל כולל את ההפרשות הפנסיוניות וההשתלמותיות), כי זה אומר שתחסוך יותר :)
 
התקרה הכוללת לקרן השתלמות מכל המקורות (מעסיק + הפרשת עובד + הפקדה כעצמאי) היא 18,240 לצורך ההטבה בפטור ממס רווח הון בפדיון אחרי 6 (או יותר) שנים.
מה לגביי ההטבה בהפקדה? עד 11K משהו כזה?
 
מה לגביי ההטבה בהפקדה? עד 11K משהו כזה?
עד 4.5% מ-261,000 אז 11,745.
הנה לינק שאני אוהב לתקרות שונות

אגב, צריך לזכור שההטבה מתקבלת רק ככל ויש לך חבות מס בפועל. בהכנסות שהוא ציין ובהנחה שאין יותר מדי ילדים ויותר מדי הוצאות בעסק, אז אכן הוא יקבל את ההטבה המקסימלית.
 
תיקח בחשבון שכעצמאי אתה יכל לקבל הטבת מס גם על רכישה של אבדן כושר עבודה וביטוח למקרה של מוות.
זה יכל להשפיע על שיקולי החיסכון הפנסיוני שלך.
ציינת שאתה מתחיל עכשיו כעצמאי, מציע לך לקרוא על האספקטים הפנסיונים של ההחלטה https://pensuni.com/?p=4935
(גילוי נאות, כתבה שלי)
 
תיקח בחשבון שכעצמאי אתה יכל לקבל הטבת מס גם על רכישה של אבדן כושר עבודה וביטוח למקרה של מוות.
לצערי או לשמחתי, אני רווק, והוריי אינם במצוקה כלכלית, כך שאין לי למי לדאוג במקרה של מוות. באשר לרכישה עצמאית של ביטוח אובדן כושר עבודה - זו נקודה מעניינת, אחשוב על זה. תודה!

מציע לך לקרוא על האספקטים הפנסיונים של ההחלטה https://pensuni.com/?p=4935
כפי שרמזתי למעלה - לא החלטתי, המציאות החליטה בשבילי. קראתי את הטור שכתבת. את רוב מה שכתוב הכרתי (כי כבר קראתי חומרים דומים). אבל אותי לא צריך לשכנע להפקיד לחסכון, אני בגישת "מקסום הטבות" מלכתחילה. כמו-כן שמתי לב בטור לגישת "סימולציה של מצבו של שכיר", למשל בקשר לימי מחלה, ואני לא בטוח שאני קונה את הגישה הזו. למשל, אני לא רואה את עצמי מעביר חלק מן ההפקדות שלי לאפיקי חסכון/השקעה כאלו ואחרים לטובת קרן ייעודית "לשלם לעצמי" דמי מחלה.

מה שיותר מעניין אותי הוא השאלה היכן כדאי להפקיד כספים אחרי מיצוי תקרות הטבות המס השונות.
 
לתפיסתי, כספים שלא מקנים הטבות מס או כיסוי ביטוחי לא צריך לשים בחיסכון פנסיוני
אבל קרן השתלמות איננה חסכון פנסיוני...
 
אבל קרן השתלמות איננה חסכון פנסיוני...
ההמלצה הגורפת היא שקרן השתלמות יהיו הכספים האחרונים שנוגעים בהם (אלא אם אתה אמריקאי)
 
תיקח בחשבון שכעצמאי אתה יכל לקבל הטבת מס גם על רכישה של אבדן כושר עבודה וביטוח למקרה של מוות.
זה יכל להשפיע על שיקולי החיסכון הפנסיוני שלך.
ציינת שאתה מתחיל עכשיו כעצמאי, מציע לך לקרוא על האספקטים הפנסיונים של ההחלטה https://pensuni.com/?p=4935
(גילוי נאות, כתבה שלי)
היי
בנוגע להפקדה לפנסיה לקראת סוף השנה:
* הפקדתי כל חודש 1650 ש"ח לפנסיה.
* הבנתי מהכתבה הזו שלך (https://pensuni.com/?p=1447 ) שאם אפקיד 34,452 שקלים אני אקבל את מלוא ההטבה של קרן הפנסיה- כ 11,139 ש"ח. אין חשיבות להכנסות השנתיות שלי או לכל נתון אחר. האם אני טועה?
תודה
 
אין חשיבות להכנסות השנתיות שלי או לכל נתון אחר
יש חשיבות... ההטבה על הזיכוי נגמרת ברווח שנתי של 208,800 (נכון ל-2018) וההטבה על הניכוי נגמרת ב-263,000.

עוד משהו חשוב לומר, הטבת המס תקפה כל עוד יש לך חבות מס. כלומר הטבת המס יכולה להסתיים הרבה לפני המקסימום אם הרווחים מהעסק נמוכים.
 
אבל קרן השתלמות איננה חסכון פנסיוני...
קרן השתלמות מקנה הטבת מס בהפקדה (ניכוי) והטבת מס במשיכה (פטור ממס רווח הון),

גם כאן, כספים שלא מקנים הטבה לא נפקיד לקרן השתלמות.
 
גם כאן, כספים שלא מקנים הטבה לא נפקיד לקרן השתלמות.
מאיזו סיבה? הרושם שלי - אולי רושם מוטעה - הוא, שקרנות השתלמות משיגות תשואה גבוהה יותר מאשר אפיקי השקעה כגון פוליסות פיננסיות. אולי אתה מכוון לברירת מחדל אחרת ממני?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
שקרנות השתלמות משיגות תשואה גבוהה יותר מאשר אפיקי השקעה כגון פוליסות פיננסיות.
פוליסה םיננסית היא לא אפיק השקעה, היא מוצר השקעה.

הפוליסות הפיננסיות וקרנות ההשתלמות משקיעות באותם דברים בדיוק (תבדוק יש כמעט את אותם מסלולים בכל חברה גם בקרן השתלמית וגם בפוליסה פיננסית ןגם בקופת גמל להשקעה).
היתרום של קה"ש הוא הטבת המס, מהרגע שאין הטבת מס אז אין יתרון וצריך לבחון איפה יותר זול להשקיע.
רוב הסיכויים שזה בבנית תיק השקעות בבית השקעות (מקומי או זר).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A בן 23 מתלבט לגבי הנדסת חשמל \ הנדסת מכונות התפתחות אישית 3
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
א מתלבט אם לבטל את חברותי בשב"ן צרכנות פיננסית 22
P בן 19 שוקל לנשור מתואר בהנדסת חשמל, מתלבט מה לעשות התפתחות אישית 32
A תואר שני במדמ"ח, מתלבט האם ללמוד פיזיקה אוף טופיק 10
הירהורים האם זה נכון לעשות ביטוח שארים בפנסיה? מתלבט בעקבות פידבק שקיבלתי מסוכן פנסיוני. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 26
A מתלבט לגבי תואר ראשון – סטטיסטיקה ומדע הנתונים(בשילוב כלכלה): עברית מול תל-אביב התפתחות אישית 7
S מתלבט אם להחליף עבודה התפתחות אישית 13
L מתלבט האם להעביר קרן השתלמות ל-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ל אזרח ישראלי-אמריקאי מתלבט: דירה ראשונה בארץ, בארה״ב – או המשך השקעה בשוק ההון? נדל"ן 14
א מתלבט לגבי נאסד״ק והבנקים שוק ההון 76
I בן 23 מתלבט אם להיכנס לתחום ההייטק אוף טופיק 11
NeonDrift מתלבט האם לעביר את הפנסיה ל IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
V מתלבט כמה משכנתא לקחת נדל"ן 5
koko85 מתלבט אם לפתוח קרן השתלמות רק בשביל להשקיע דרך IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
א מתלבט באיזו קרן לבחור עבור השווקים המתפתחים ואירופה שוק ההון 9
B מתלבט אם IB/IB Israel/בית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 17
ג קרוב לשחרור. מתלבט איפה לעבוד לפני הלימודים התפתחות אישית 15
G מתלבט בין שתי תוכניות לימודים התפתחות אישית 1
ג תכף חייל משוחרר, מתלבט אם "מגזים" בפינוקים יומני מסע אישיים 11
K אזרח אמריקאי לא מדווח ל-IRS עם כמה שנים של PFIC, מתלבט אם לעבור לIB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 25
K מתלבט בין שני ניי'ע מה אתם חושבים שוק ההון 5
D מתלבט אם למכור את חלקי בירושה נדל"ן 2
E מתלבט איך להשקיע- בן זוג אמריקאי מיסים 11
M מתלבט אם להשקיע בנדלן או לסגור את המשכנתא נדל"ן 5
B מתלבט לגבי 2 השקעות נדלן דומות נדל"ן 7
S מתלבט האם כדאי לקנות דירה שניה - עזרה נדל"ן 4
M מתלבט על הצעד הבא בתחום הנדל״ן נדל"ן 6
L הגעתי למצב שבו אני מתלבט אם להפריש כספים לתיק מנוהל אישית שוק ההון 5
הבנקאי מתלבט מה ללמוד התפתחות אישית 5
Y מתלבט איזה מדד לבחור בין 3 מדדים ל-20-30 שנה הבאות שוק ההון 3
P מתלבט אם להשאיר בבנק או להעביר לאינטראקטיב שוק ההון 43
J מתלבט מאוד מה לעשות, אשמח לכל עצה והארה התפתחות אישית 9
F מתלבט אם לקנות דירה חדשה 20/80 ולקוות לטוב נדל"ן 51
Henchman34 מתלבט בין אג"ח לאג"ח צמוד מדד כחלק מ-ETF קצר טווח שוק ההון 10
N מתלבט מה לעשות ברקע הירידות האחרונות בשוק ההון שוק ההון 26
avivaviv מתלבט בין קרן 1159169 לבין 1159235 פוסטים מאיכות נמוכה 0
X מתלבט בין VOO לבין SPY שוק ההון 5
MaorRocky זוג שמתחתן בקרוב עם הון של 300K שח, מתלבט איך לתכנן את העתיד הפיננסי הקרוב שוק ההון 4
N מתלבט היכן להתחיל ללמוד השנה (בן 24) התפתחות אישית 12
N מתלבט בין 2 תארים באוניברסיטת רייכמן ומסלול לעתיד אוף טופיק 16
מ מתלבט האם ובאיזה אופן לקנות דירה למגורים נדל"ן 71
I מתלבט לגבי התיק שלי שוק ההון 1
F תיק חדש. מתלבט האם הוא מתאים שוק ההון 6
P תיק רולטה, מתלבט כיצד לנהוג. שוק ההון 64
Y יומן מסע של בחור מתלבט יומני מסע אישיים 25
T כמה גישות שאני, חייל ממוצע, מתלבט ביניהן שוק ההון 40
R מתלבט האם שווה לקחת פקדון "נטול סיכון" בבנק שוק ההון 30
שיר הלל לטבע מתלבט על אילו נכסים לבסס את התיק שוק ההון 17
K מתלבט לגבי רכישת תנור אפייה משולב כיריים חדש פוסטים מאיכות נמוכה 5

נושאים דומים

Back
למעלה