epk
משתמש סולידי
- הצטרף ב
- 5/12/18
- הודעות
- 56
- דירוג
- 22
השנה התחלתי לעבוד כעצמאי (עוסק מורשה) - לא לגמרי מרצוני, כך שלא תכננתי הכל מראש.
התחלתי את עבודתי כעצמאי בספטמבר, אך מסיבות שונות - עדיין לא הצטרפתי לקרן השתלמות ולקרן פנסיה; אני עושה זאת כעת.
בדפים וטורים שונים באינטרנט אני מוצא שלל עצות ומספרים לגבי הסכומים אשר אני חייב ואשר אני רשאי להפקיד בכל אחד משתי היישויות הללו - אך נראה שכולם מניחים שנים שלמות של הפקדה. לצורך הפשטות נניח שקודם לכן לא היו לי הכנסות בישראל (וזה גם קרוב למציאות).
שאלותיי:
התחלתי את עבודתי כעצמאי בספטמבר, אך מסיבות שונות - עדיין לא הצטרפתי לקרן השתלמות ולקרן פנסיה; אני עושה זאת כעת.
בדפים וטורים שונים באינטרנט אני מוצא שלל עצות ומספרים לגבי הסכומים אשר אני חייב ואשר אני רשאי להפקיד בכל אחד משתי היישויות הללו - אך נראה שכולם מניחים שנים שלמות של הפקדה. לצורך הפשטות נניח שקודם לכן לא היו לי הכנסות בישראל (וזה גם קרוב למציאות).
שאלותיי:
- מהם שיעורי ההפקדה המירביים לגבי אדם בעל אפס הכנסות בתחילת השנה, אשר במשך X חודשים בתום השנה עובד כעצמאי, המזכים אותו בהטבת המס השונות (בהפקדה, ובמשיכה)?
- בפרט, האם רשאי אדם כזה הוא להפקיד את מלוא ההפקדות השנתיות המזכות למרות שעבד רק בחלק מן השנה, או שהוא מוגבל לחלק היחסי של התקרות המזכות?
- כפי שתוכלו להבין, אני פועל מתוך ההנחה שהפקדה מירבית היא רעיון טוב, בשל הטבות המס הגלומה בה. אני די בטוח בכך לגבי הפקדה לקרן השתלמות, בשל הטבת המס על רווחי הון; ופחות בטוח בכך לגבי קרן פנסיה. מה דעתכם? (יש לי תחושה שאופנה לקריאת תכנים שונים כאן באתר - זה בסדר גמור, אין צורך להעתיק ולהדביק.)