• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מתלבט במה להשקיע כסף ששוכב בבנק

minimizer

משתמש בכיר
הצטרף ב
18/12/18
הודעות
1,982
דירוג
3,111
לאחרונה הצטבר בחשבון העו"ש המשותף סכום כסף מכובד (מעל ל-200 אש"ח) שמעלה אבק בפקדון יומי עם תשואה שנתית של כחצי מנת פלאפל. אני לא כל כך יודע מה לעשות איתו, בהתחשב בנתונים הבאים:

- יש לנו משכנתא של כ-600k על הדירה (ששווה תאורטית 1.5 מש"ח), כאשר הריבית הגבוהה ביותר בה היא 2.95% (קל"צ) והנמוכה ביותר היא 0.85% (פריים מינוס 0.9). ייתכן שבעוד מספר שנים לא גדול נרצה לעבור לבית אחר ולכן בהינתן הריביות הנמוכות יחסית, ישתלם יותר לגרור אותה מאשר לפרוע ולקחת חדשה.
- יש לנו כ-400 אש"ח בקרנות השתלמות וקופ"ג להשקעה, חלקם במסלול מנייתי וחלקם במסלול כללי (שכולל כמובן גם מרכיב מנייתי).
- יש לנו קרנות פנסיה (אחת במסלול מנייתי ואחת במסלול כללי)
- יש לנו vested RSU בשווי כ-70 אש"ח לפני מס (כלומר פחות מ-40 נטו)

מכיוון שאנחנו כבר חשופים בצורה משמעותית מאוד למניות דרך החסכונות שלנו, אני תוהה אם ישנם אפיקי השקעה/חסכון שיוכלו להניב תשואה גבוהה יותר מ-2.95% (ריבית המשכנתא) ובסיכון נמוך יותר ממניות? אם לא, כנראה שעדיף פשוט לשים את הכסף במשכנתא...
 
אני תוהה אם ישנם אפיקי השקעה/חסכון שיוכלו להניב תשואה גבוהה יותר מ-2.95% (ריבית המשכנתא) ובסיכון נמוך יותר ממניות? אם לא, כנראה שעדיף פשוט לשים את הכסף במשכנתא...
אין דבר כזה בשקלים.
לעוד כמה שנים המשכנתא? השאלה איזה מסלול כדאי לפרוע היא לא טריוויאלית. היום הקל"צ גבוה מהמסלולים האחרים, ב20 שנה הרבה יכול לקרות גם בריבית וגם באינפלציה ולאורך זמן הקל"צ מתגמד.
 
אני, אישית, הייתי סוגר את כל המשכנתא.
כל כסף שמתפנה מהחזרי המשכנתא הייתי משקיע בשוק ההון. דף חלק, ללא חובות, כספים מחסכון מצטברים וצוברים ריבית.
כשיגיע הזמן לעבור דירה, פותח את הדיון מחדש.
 
אני, אישית, הייתי סוגר את כל המשכנתא.
כל כסף שמתפנה מהחזרי המשכנתא הייתי משקיע בשוק ההון. דף חלק, ללא חובות, כספים מחסכון מצטברים וצוברים ריבית.
כשיגיע הזמן לעבור דירה, פותח את הדיון מחדש.
+1
אני שמרן משהו ולא מאמין באבן ריחיים על הצוואר לאורך שנים. דעתי, וזו לא המלצה, לסגור כול חוב אפשרי ולחיות רק ממה שיש ללא מינוף. אם יש משכנתא זה מעיין מינוף להשקעות אחרות, ז"א שאתה משתמש בכסף שאול שהוא לא שלך. הרי אם תפנה חלק מהחוב של המשכנתא זה ייתן לך מזומנים נוספים להשקעות אחרות במינימום חובות.
אני תוהה אם ישנם אפיקי השקעה/חסכון שיוכלו להניב תשואה גבוהה יותר מ-2.95% (ריבית המשכנתא)
כן, החזר משכנתא יחסוך לך 2.95% ריבית לבנק.
אני בטוח ש @אורי ג. ו @FIYaacov יקפצו עלי...
 
תודה על התגובות.
נעם, לשאלתך מסלול הקל"צ מסתיים בעוד כ-9 שנים. הפריים נלקח ל-30 שנים מתוך מטרה להקטין את ההחזר החודשי שלו (בערך 800 ש"ח לחודש) ויסתיים אי שם בשנת 2045. בגלל שהריבית שאני משלם על זה היא מאוד נמוכה (נכון להיום) אני לא רואה הגיון בלפרוע אותו, ולכן המסלול היחיד שאני שוקל לפרוע הוא הקל"צ.
@ארגמן @yossik אין לי כוונה לסגור את כל המשכנתא ברגע זה, למרות שיש לי את היכולת. אני לא רואה בעיה במינוף ביחס שהוא 1:1 לכל היותר, ולפי הגישה שלכם עצם לקיחת משכנתא היא טעות כי אדם אמור לחיות "רק ממה שיש ללא מינוף". כל עוד אני עומד בהחזר החוב והמינוף הזה מאפשר לי לשפר את מצב החסכונות שלי, אני מעדיף להשאר ממונף.
השאלה שלי היא שאלה פרקטית - האם ישנו מסלול עדיף מבחינת תשואה על פני ה-2.95% של המשכנתא.. ייתכן מאוד שאין כזה, ברמות הסיכון שאני מעוניין בהן.
 
נעם, לשאלתך מסלול הקל"צ מסתיים בעוד כ-9 שנים. הפריים נלקח ל-30 שנים מתוך מטרה להקטין את ההחזר החודשי שלו (בערך 800 ש"ח לחודש) ויסתיים אי שם בשנת 2045. בגלל שהריבית שאני משלם על זה היא מאוד נמוכה (נכון להיום) אני לא רואה הגיון בלפרוע אותו, ולכן המסלול היחיד שאני שוקל לפרוע הוא הקל"צ.
ב9 שנים, אין שאלה, אם פורעים אז את הקל"צ.
 
האם ישנו מסלול עדיף מבחינת תשואה
מסלול מנייתי או חוב בדירוג פחות גבוה, השיא בעבר יותר מזה
בכמות שנים פחות מ 10 לא הייתי נכנס למניות במידה והייתי צריך את הכסף, אם ישנה אפשרות להשאיר בשוק גם מעבר לזמן הזה אז הסיכון והתשואה צריכים ללכת יד ביד
התנודתיות של אחזקת חוב לבנק ותיק השקעות מנגד יכולה לעיתים להעלות את רמת המינוף, אם היחס לא גבוה והסיבולת טובה אז זה לא אמור להפריע (לישון בלילה)
כמובן שכל אחד והסיכון שהוא מוכן לקחת

באופן אישי, הייתי סוגר חוב, זאת תשואה מובטחת
 
אין לי כוונה לסגור את כל המשכנתא ברגע זה

כל עוד אתה עובד, ועומד יפה בעלויות המשכנתא, מיותר לסלק בשלב זה את עלויות המימון, בהחלט מומלץ להשקיע את ההון העומד לרשותך,
מאחר ואני משוחד, אני בעד השקעה בנכס מניב, אך לא בשלב זה, עדיף הון עצמי גבוה יותר.

אני מאוד אוהב להשקיע עם מימון, כשמבינים בזה, ניתן לעשות דברים נפלאים.
 
אין לי כוונה לסגור את כל המשכנתא ברגע זה, למרות שיש לי את היכולת. אני לא רואה בעיה במינוף ביחס שהוא 1:1 לכל היותר, ולפי הגישה שלכם עצם לקיחת משכנתא היא טעות כי אדם אמור לחיות "רק ממה שיש ללא מינוף". כל עוד אני עומד בהחזר החוב והמינוף הזה מאפשר לי לשפר את מצב החסכונות שלי, אני מעדיף להשאר ממונף.
משכנתא היא לא טעות לזוג צעיר שמעוניין בדירה וכרגע אין לו את ההון העצמי על מנת לרכוש אותה.
אתה נמצא במצב אחר!
מצבך דומה לאחד שיש לו דירה ולוקח הלוואה על מנת להשקיע באפיק שיתן לו תשואה גבוהה יותר מריבית ההלוואה וכל זאת בסיכון "ברמה שאני מעוניין".
עוד הייתי מרגיש טוב אם היית לוקח את ההלוואה הזאת כדי להשקיע במשהו שאתה חושב שישיא תשואה יוצאת דופן ללא סיכון. הבעייה שאתה בכלל לא יודע אם יש כזאת הזדמנות ושואל אותנו!
אפילו אם תמצא אפיק השקעה בתשואה גבוהה יותר מ-2.95%, כמה ישאר לך אחרי מיסוי? האם הסיכון יצדיק את הרווח המזערי שתשיג?
אתה מרגיש שיש לך כסף ביד אבל למעשה אתה צריך לשאול את עצמך האם אתה באמת רוצה לקחת הלוואה!
 
מצבך דומה לאחד שיש לו דירה ולוקח הלוואה על מנת להשקיע באפיק שיתן לו תשואה גבוהה יותר מריבית ההלוואה

הוא לא דומה, הוא בדיוק זהה, אני רק לא מבין למה אתה מציג את המצב הזה כמצב בעייתי. זה שאדם לוקח הלוואה לא אומר שהוא צריך לשים כל שקל מההכנסה הפנויה שלו כדי לכסות את ההלוואה, בטח לא אם אותו שקל יכול להרוויח לו יותר כסף מריבית ההלוואה, ובמקרים רבים הוא יכול (השקעה ב-SP500 לאורך 30 שנה תניב, בסבירות גבוהה, תשואה גבוהה הרבה יותר מאשר ריבית על משכנתא לאותו פרק זמן).
אם אני מבין נכון את הטענה שלך (תקן אותי אם אני טועה), כל אדם שיש לו הלוואה והוא במקביל מושקע בשוק ההון (בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף דרך מכשירי חסכון שונים) נמצא במינוף, ומינוף לשיטתך זה רע, לכן הוא חייב לפדות מהר את כל החסכונות שלו ולזרוק את כל הכסף לתוך המשכנתא כדי לפרוע את החוב.
כלומר אתה מציע שלא רק שאת ה-200 אלף ששוכבים בעו"ש אכניס למשכנתא, אלא גם אמשוך את קרנות ההשתלמות, אפדה את קופות הגמל ואמכור את ה-RSU כי הם כולם למעשה "כסף שאינו שלי". הבנתי נכון?
 
כל אדם שיש לו הלוואה והוא במקביל מושקע בשוק ההון (בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף דרך מכשירי חסכון שונים) נמצא במינוף
ברור
ומינוף לשיטתך זה רע, לכן הוא חייב לפדות מהר את כל החסכונות שלו ולזרוק את כל הכסף לתוך המשכנתא כדי לפרוע את החוב.
לא. יש אפיקים שבהם המינוף יכול להיות כדאי, אבל הם דורשים נטילת סיכונים, ניהול נכון שלהם והתמודדות נכונה איתם.
אתה רוצה להתמנף בריבית שקלית של 2.95% עבור אפיק עם סיכון נמוך יותר ממניות.
אגב, אם יש לך נכסים שכיום מושקעים במסלול עם תשואה צפויה נמוכה יותר (לדוגמה, אג"ח ממשלתי או בדירוג גבוה, נדמה לי), אז אתה יכול להסיט אותם לאפיקים החלופיים במקום להתמנף, אחרת אתה בודאי מפסיד כסף.
אלא גם אמשוך את קרנות ההשתלמות, אפדה את קופות הגמל ואמכור את ה-RSU
לפדיון של כל אלו יש גם השלכות מיסוי, מה שיכול לפגוע משמעותית ב"תשואה" מפרעון המשכנתה, ואולי אפילו להוביל להפסד.
 
אתה רוצה להתמנף בריבית שקלית של 2.95% עבור אפיק עם סיכון נמוך יותר ממניות.

נכון, אני רק לא מבין למה אתה מציג מינוף כמשהו רע אינהרנטית ו/או מה אכפת לך שאני ממונף?
אין במינוף שום דבר רע, בלי קשר לריבית או לרמת הסיכון. אפשר לעשות השקעה טובה כשאתה ממונף ואפשר לעשות השקעה גרועה כשאתה לא ממונף.

אני שאלתי שאלה נורא פשוטה - "בהנתן תנאים XYZ, האם ישנו אפיק שעדיף לשים בו את הכסף, מלבד המשכנתא". לא שאלתי אם כדאי לי להתמנף.
יכול מאוד להיות שלשים את הכסף הזה במשכנתא ייתן לי את התשואה הטובה ביותר עליו. יכול גם להיות שעדיף להשקיע אותו באג"ח בדירוג גבוה או אג"ח ממשלתי, או לשים אותו בפקדון בבנק או לקנות מק"מ. כל אלו סולידיים וייתנו לי תשואה גבוהה יותר מה-0 העגול שאני מקבל עליו היום, אבל כנראה נמוכה יותר מה-2.95% של המשכנתא.
אם הייתי יודע את התשובה לשאלה, לא הייתי שואל אותה מלכתחילה.
 
אני רק לא מבין למה אתה מציג מינוף כמשהו רע אינהרנטית ו/או מה אכפת לך שאני ממונף?
אני לא ו/או לא. רק עניתי לשאלות.
אין במינוף שום דבר רע
נכון.
בלי קשר לריבית או לרמת הסיכון
לא נכון. ודאי שיש קשר.
לא שאלתי אם כדאי לי להתמנף
נכון. אתה כבר ממונף, שאלת אם כדאי להמשיך.
כל אלו סולידיים וייתנו לי תשואה גבוהה יותר מה-0 העגול שאני מקבל עליו היום
לא בטוח.
אבל כנראה נמוכה יותר מה-2.95% של המשכנתא.
אפילו זה לא בטוח. יכול להיות שהמזומן שלך יוכל לכסות חלק גדול יותר מהמשכנתה בעתיד, או חלק עם ריבית גבוהה יותר.
אם הייתי יודע את התשובה לשאלה, לא הייתי שואל אותה מלכתחילה.
ברור, אנחנו רק עונים. אל תרגיש מותקף, זו לא הכוונה.
 
ברור, אנחנו רק עונים. אל תרגיש מותקף, זו לא הכוונה.

אני קצת מרגיש ככה בגלל סימני הקריאה בתגובה של ארגמן, כאילו אני עושה משהו לא סביר בצורה קיצונית... :|

לא הבנתי את ההערות שלך לגבי פקדון/מק"מ וכו' - למה לא בטוח שהם ייתנו לי תשואה טובה יותר?
 
לא הבנתי את ההערות שלך לגבי פקדון/מק"מ וכו' - למה לא בטוח שהם ייתנו לי תשואה טובה יותר?
האמת שחשבתי בעיקר על אג"ח, אבל כיום במק"מ זה תלוי בעלות ההשקעה. בפיקדון בבנק אכן תרוויח ביחס למזומן אבל תשלם בנזילות, כך שיכול להיות שאם היית נשאר במזומן אז בעוד זמן מה היית יכול להרוויח יותר.
 
אני חושב שבפורום הזה בעיקר תקבל הצעות שמרניות. שזה בסדר, כנראה באמת ההשקעה הכי בטוחה היא להכניס למשכנתא. ככה אתה באופן וודאי מרוויח כסף מהפחתת הריבית.
אני באופן אישי לא עשיתי את זה, גם הזארתי את הכסף אצלי, וגם לקחתי הלוואה ורכשתי נכס נוסף להשקעה. את המשכנתא +ההלוואה שלקחתי אני יכול לממן בקלוץ בעזרת ההכנסות הקיימות, ככה שהסיכון מבחנתי נמוך יחסית. וההשקעה מניבה
 
נכון, אני רק לא מבין למה אתה מציג מינוף כמשהו רע אינהרנטית ו/או מה אכפת לך שאני ממונף?
אין במינוף שום דבר רע, בלי קשר לריבית או לרמת הסיכון. אפשר לעשות השקעה טובה כשאתה ממונף ואפשר לעשות השקעה גרועה כשאתה לא ממונף.

אני שאלתי שאלה נורא פשוטה - "בהנתן תנאים XYZ, האם ישנו אפיק שעדיף לשים בו את הכסף, מלבד המשכנתא". לא שאלתי אם כדאי לי להתמנף.
יכול מאוד להיות שלשים את הכסף הזה במשכנתא ייתן לי את התשואה הטובה ביותר עליו. יכול גם להיות שעדיף להשקיע אותו באג"ח בדירוג גבוה או אג"ח ממשלתי, או לשים אותו בפקדון בבנק או לקנות מק"מ. כל אלו סולידיים וייתנו לי תשואה גבוהה יותר מה-0 העגול שאני מקבל עליו היום, אבל כנראה נמוכה יותר מה-2.95% של המשכנתא.
אם הייתי יודע את התשובה לשאלה, לא הייתי שואל אותה מלכתחילה.
אני לא חושב שיש פה מישהו שאומר שמינוף זה רע אינהרנטית.
אפילו חלק מהאנשים שהגיבו אליך ממונפים בצורה די רצינית.

הנקודה שניסו להעביר היא שאין טעם למנף אם עלות המינוף גבוהה מהתשואה של הרכיב עם התשואה הנמוכה ביותר בתיק שלך (אחרי מיסים).
ויותר מזה - התשואה צריכה להיות גבוהה יותר מעלות המינוף באופן שגם יכסה את עלות המיסים וגם יצדיק את תוספת הסיכון.

בכל מקרה, אתה כנראה לא תמצא אפיק "סולידי" שיתן לך תשואה (בניכוי מס) שגבוהה מעלות ההלוואה שאתה מקבל. כלומר כדי שהמינוף ישתלם אתה צריך להשקיע באפיק קצת יותר מסוכן.
 
אני חושב שבפורום הזה בעיקר תקבל הצעות שמרניות.
ממש לא מסכים.
לא חסרים אנשים בפורום עם תיקים מאוד לא שמרניים ולא חסרים אנשים בפורום שממונפים בהשקעות.
נכון שיש פה גם אנשים שהם יותר שמרנים, אבל אני לא חושב שהם "העיקר".
 
ראשית ג"נ - בימים אלו אני וזוגתי מנתבים את מרבית הוננו לצימצום משמעותי של המשכנתא (אנו ממתינים לשחרור הכספים של בת-זוגי מקרן ההשתלמות, ואנו מכסים את שני המסלולים הצמודים למדד, כך שנישאר רק עם הפריים מינוס 0.7).
@minimizer זה משהו שקראתי אתמול, יתכן שתמצא בו עיניין:
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3759261
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M מתלבט על הצעד הבא בתחום הנדל״ן נדל"ן 6
L הגעתי למצב שבו אני מתלבט אם להפריש כספים לתיק מנוהל אישית שוק ההון 5
הבנקאי מתלבט מה ללמוד התפתחות אישית 5
Y מתלבט איזה מדד לבחור בין 3 מדדים ל-20-30 שנה הבאות שוק ההון 3
P מתלבט אם להשאיר בבנק או להעביר לאינטראקטיב שוק ההון 43
J מתלבט מאוד מה לעשות, אשמח לכל עצה והארה התפתחות אישית 9
F מתלבט אם לקנות דירה חדשה 20/80 ולקוות לטוב נדל"ן 51
Henchman34 מתלבט בין אג"ח לאג"ח צמוד מדד כחלק מ-ETF קצר טווח שוק ההון 10
N מתלבט מה לעשות ברקע הירידות האחרונות בשוק ההון שוק ההון 26
avivaviv מתלבט בין קרן 1159169 לבין 1159235 פוסטים מאיכות נמוכה 0
X מתלבט בין VOO לבין SPY שוק ההון 5
MaorRocky זוג שמתחתן בקרוב עם הון של 300K שח, מתלבט איך לתכנן את העתיד הפיננסי הקרוב שוק ההון 4
N מתלבט היכן להתחיל ללמוד השנה (בן 24) התפתחות אישית 12
N מתלבט בין 2 תארים באוניברסיטת רייכמן ומסלול לעתיד אוף טופיק 16
מ מתלבט האם ובאיזה אופן לקנות דירה למגורים נדל"ן 71
I מתלבט לגבי התיק שלי שוק ההון 1
F תיק חדש. מתלבט האם הוא מתאים שוק ההון 6
P תיק רולטה, מתלבט כיצד לנהוג. שוק ההון 64
Y יומן מסע של בחור מתלבט יומני מסע אישיים 24
T כמה גישות שאני, חייל ממוצע, מתלבט ביניהן שוק ההון 40
R מתלבט האם שווה לקחת פקדון "נטול סיכון" בבנק שוק ההון 30
שיר הלל לטבע מתלבט על אילו נכסים לבסס את התיק שוק ההון 17
K מתלבט לגבי רכישת תנור אפייה משולב כיריים חדש פוסטים מאיכות נמוכה 5
B מתלבט באפיקי השקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N יומנו של מתלבט יומני מסע אישיים 27
ישראלי מצוי מתלבט לגבי תואר שני במדעי המחשב- מכללה או האוניברסיטה הפתוחה התפתחות אישית 5
E מתלבט כמה לשים בחתונה ללקוח שלי שמפרגן לי. מה אומרים? אוף טופיק 23
L מתלבט לאן לנתב את עתידי התפתחות אישית 9
O בדיקת כדאיות - מתלבט ברכישת דירה להשקעה לעומת המשך השקעה בשוק ההון - אשמח לפידבק על החישוב נדל"ן 6
מ מתלבט בנוגע ללימודים התפתחות אישית 6
P פנסיה - מתלבט האם לעבור ממסלול מחקה מדד מניות פאסיבי למסלול מחקה - S&P500. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
F מתלבט מה ללמוד אובד עצות התפתחות אישית 29
ב מתלבט בין הנדסת חשמל להנדסת בניין באוניברסיטת אריאל התפתחות אישית 9
ב מתלבט מה לעשות בנוגע ללימודים התפתחות אישית 1
ב עובר לברוקר ישראלי, מתלבט מה לעשות עם התיק האמריקאי שוק ההון 4
שיר הלל לטבע מתלבט איך לבחור ברוקר שוק ההון 1
A מתלבט בקשר לקורס UX התפתחות אישית 4
A צעיר אחרי צבא מתלבט אם להשקיע או לא שוק ההון 20
Emmanuel משקיע מתחיל, מתלבט בין ברוקרים שוק ההון 4
N מתלבט בין בינתחומי לרופין אוף טופיק 13
A מתלבט האם להיכנס עכשיו לשוק ההון לטווח של 2-10 שנים שוק ההון 41
N מתלבט על ללמוד לרכב על סוסים. התפתחות אישית 1
N מתלבט אם לקנות קינדל צרכנות פיננסית 1
D חייל משוחרר - מתלבט כיצד לחסוך לדירה ולפנסיה שוק ההון 3
G מתלבט איזה כרטיס אשראי להזמין. צרכנות פיננסית 12
W רוצה ללמוד,מתלבט בין תואר לקורס התפתחות אישית 7
SpidiMan מתלבט איפה לשים קרן השתלמות (דש / אלטשולר) שוק ההון 15
ע מתלבט אם לסגור מסלול במשכנתא נדל"ן 1
Y מתלבט אם עדיף לרכוש דירה זולה , או להמשיך ולהשקיע בקופת גמל ולהשכיר דירה שוק ההון 20
א עו"ד עובד מדינה מתלבט התפתחות אישית 27

נושאים דומים

Back
למעלה