• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

משרד האוצר מתכנן פטור ממס רווחי הון עד 60000 שח בשנה

כתבה מדה מרקר מהיום

‏מתנה לעשירים ואפליה של שכירים: הפטור ממס שמתכנן האוצר

https://www.themarker.com/markets/.premium-1.6155523
גם כתבות בדה מרקר שלא פתוחים לקהל הרחב , זה לעשירים בלבד, לא?

אולי תוכלי להסביר רק את החישוב שלהם למה זה רלוונטי רק למי שיש לו תיק של מיליון ומעלה?
 
חרטא, זה לא יעבור.
 
אולי תוכלי להסביר רק את החישוב שלהם למה זה רלוונטי רק למי שיש לו תיק של מיליון ומעלה?

כי התשואה של ביטוחי המנהלים היא 5.8%, אז רק מי שמשקיע מליון שקל ירויח 60,000 בשנה.

(את הביקורת על הטיעון הדפוק הזה נא לא להפנות אלי, זה החישוב בכתבה)
 
למה לעשירים ואפליה?
כול סולידי יכול להגיע לתיק של 1M תוך מספר שנים.
כתבה פופוליסטית.
מי שחוסך ומשקיע בשוק הישראלי מגיעה לו הטבה בדיוק כמו שלכול מי שלא עובד מקבל תמיכה ממשלתית ע"ח משלם המיסים. זה מה שנקרא - איזון.
ציטוט מהכתבה:
"ההצעה לתת פטור ממס על רווחים מניירות ערך עד לסכום של 60 אלף שקל בשנה תעניק מתנה לקומץ עשירים ■ כדי להגיע לתקרת הפטור צריך תיק ניירות ערך של מיליון שקל לפחות בנוסף, מדובר באפליה לרעה של השכירים העובדים ■ מי לעזאזל צריך את זה?"
זה בסך הכול תיקון עיוות היסטורי כי בעבר היה פטור.
עדיין לא הבנתי מהכתבה מדוע זה "דופק" את השכירים, הרי כדי להגיע לסכום הזה, כול מה שצריך לעשות זה לחסוך ולא לבזבז.
אם אכן הצעת החוק תתקבל, אני מניח שמחזור המסחר יעלה והבורסה הישראלית תעבור למאזן חיובי כי אם המאזן השלילי של הבורסה ימשך, לא ירחק היום שהיא תסגר ואז תיהיה בריחת כספים לחו"ל.
סתם, חושב בקול רם...
 
@yossik כי שכיר לא יכול להגיע לשווי נזיל של 1 מיליון שח מבלי להיות ״עשיר״ (בדרך צריך לקנות ג׳יפ, טיולים בחו״ל, טלוויזיה 80 אינצ׳ וכד׳).
אבל דירה להשקעה זה לא עשיר, כי יש משכנתא, וזאת השקעה ולא הימורים בבורסה לעשירים.
אבל עזוב את הכתבה - יש רציונאל בהצעה - היא תיישר קו בהטבה הכי משמעותית שיש למשקיעי נדל״ן עם שוק ההון - פטור עד תקרה של 5,000 בחודש, ותעזור להפחית את כמות משקיעי הנדל״ן בארץ במטרה לקרר את עליית המחירים.
 
לא יכול לקרוא את הכתבה. הכוונה היא רק לרווחים מהשקעות בניירות ערך שנסחרים בבורסה הישראלית?
 
אם הפטור הוא לרווחי הון של עד 60,000 שקל אז זה לא הפוך? - רלוונטי בעיקר למי שיש תיק קטן?
 
אם הפטור הוא לרווחי הון של עד 60,000 שקל אז זה לא הפוך? - רלוונטי בעיקר למי שיש תיק קטן?
נניח יש לך רווח הון של 100,000 שקל בשנה מסוימת.
אז תשלם 25% על 40,000. או 10,000 על רווח של 100,000 (במקום 25,000 היום אז ההטבה היא 15,000)

עכשיו תניח שהרווח שלך 20,000, לא תשלם מסים (במקום 5,000 היום) אז הבטבה היא רק 5,000
 
@yossik
אבל עזוב את הכתבה - יש רציונאל בהצעה - היא תיישר קו בהטבה הכי משמעותית שיש למשקיעי נדל״ן עם שוק ההון - פטור עד תקרה של 5,000 בחודש, ותעזור להפחית את כמות משקיעי הנדל״ן בארץ במטרה לקרר את עליית המחירים.

הטענה היחידה בכתבה שאולי תופסת מים היא, שזה לא ״ישור קו״ באמת, כי על דירות יש מס רכישה. אני לא מתמצא, מישהו יכול להאיר את הנקודה?
 
הטענה היחידה בכתבה שאולי תופסת מים היא, שזה לא ״ישור קו״ באמת, כי על דירות יש מס רכישה. אני לא מתמצא, מישהו יכול להאיר את הנקודה?
רק על דירות ״לעשירים״ ;)
 
עוד נקודה - יש הבדל טכני בין מס דיבידנדים ומס רווחי הון, למרות ששניהם מגיעים מהשקעה פסיבית בשוק ההון.
יהיה מעניין לראות אם ההצעה תעבור אם היא תתפוס לשניהם או רק לרווח הון.
ואם רק לרווח הון, איך זה ישפיע על תכנון השקעה פסיבית אופטימאלית במס - למשל כל החישוב על הקרנות האיריות והמיסוי הכפול על דיבידנדים משתנה, וגם הטיה למניות שפחות מחלקות דיבידנדים (מניות צמיחה).
 
אולי מספיק לקשר לכתובת פרימיום?
הנה קישור תקין
הטענה היחידה בכתבה שאולי תופסת מים היא, שזה לא ״ישור קו״ באמת, כי על דירות יש מס רכישה. אני לא מתמצא, מישהו יכול להאיר את הנקודה?
ההטבה הזו מוגבלת לתיק של 1M (בהערכה גסה)
על דירה (ראשונה) בשווי 1M אין מס רכישה. זה כן יישור קו.

אם יעבור, זה יגביר את המוטביצה לנעול רווחים מדי שנה, נישה חדשה של תכונני מס.

עריכה: @adamshalev הקדים אותי (פעמיים).
 
נערך לאחרונה ב:
הכתבה המלאה

מירב ארלוזורוב

09:56

עקוב

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר השבוע כי האוצר בוחן בחיוב מתן הקלת מס למשקיעים בבבורסה לניירות ערך. מדובר בהצעה שרשות ניירות ערך, בראשות ענת גוואטה, והנהלת הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בראשות איתי בן זאב, מנסות לקדם מזה זמן: להעתיק את הפטור ממס על שכר דירה לעולם ניירות הערך.

כיום, הכנסות משכר דירה עד לסכום של 5,000 שקל בחודש, או 60 אלף שקל בשנה, פטורות ממס. ההצעה היא להעניק פטור דומה להכנסות מניירות ערך: רווחים של עד 60 אלף שקל בשנה יהיו פטורים ממס רווחי הון.

באב"ד, שדיבר בכנס של איגוד החברות הציבוריות הנסחרות בבורסה, השמיע באוזני הקהל האינטרסנטי בדיוק את מה שזה רצה לשמוע: "אנחנו בוחנים את הפחתת המס על רווחי הון למשקיעים קטנים, בהיקף של רווחים של עד 50 אלף שקל. אנחנו בעד הורדת המסים, שתאיץ את הצמיחה". לכאורה, מדובר בהצעה מתבקשת. משקיעים במניות משלמים כיום מס של 25% על התשואה השוטפת (דיווידנדים), בעוד משקיעים בדיור נהנים מתשואה שוטפת פטורה ממס (פטור ממס על שכר דירה). אפליית המס הזאת יכולה להיות אחד ההסברים מדוע המשקיעים בישראל מטורפים על השקעות בדירות (מחירי הדיור עלו בין 2007 ל–2018 ב–120% בממוצע) ובאותו זמן מפנים עורף להשקעות בבורסה (מדד ת"א 125 עלה בפחות מ–50% באותן שנים).

1.6156038.1918530748.png





ההצעה מקודמת על ידי הבורסה ורשות ני"ע מתוך רצון להאיץ את הפעילות הדועכת בשוק ההון. כבר שנים ארוכות שהבורסה המקומית מדשדשת, ובאופן כללי ממעטת למשוך את תשומת הלב של ציבור המשקיעים. ההתרגשות של השקעות ספקולטיביות בבורסה — שאפיינה את עם ישראל בתחילת שנות ה–80, בשנות ה–90 ולאחר מכן שוב בתחילת שנות ה–2000 — הומרה בשנים האחרונות בהתרגשות של ההשקעה בדיור.

הפיהוק של הבורסה מול הדינמיות של שוק הדיור הפנו את הכסף הישראלי הפנוי לרכוש דירות, ולא מניות, והבורסה איבדה מומנטום. בהנהלת הבורסה וברשות ניירות ערך מנסים כבר שנים ארוכות להחזיר את העניין לשוק ההון הדועך באמצעות שורה ארוכה של צעדים, עד כה בהצלחה חלקית בלבד. לכן, פנו שני המוסדות לדבר האחד שהכי מלהיב את המשקיע הישראלי: הטבות מס.

אפליה או אשליה?

ברשות ניירות ערך ובבורסה טוענים שלא מדובר בהטבת מס, כי אם בביטול אפליית מס. כיום, גם השקעה בניירות ערך וגם השקעה בדיור חייבת במיסוי רווח דומה (מס רווח הון או מס שבח, שניהם עומדים על 25% מהרווח שנצבר). ההבדל בין שני האפיקים הוא בתשואה השוטפת — הכנסות מדיווידנדים ממניות חייבות גם הן במיסוי של 25%, בעוד ההכנסות משכר דירה פטורות עד לסכום של 60 אלף שקל בשנה. בפועל, חלק גדול מהמשקיעים בדיור מסתתרים תחת הפטור הזה כדי לא לשלם מס גם על הכנסות משכר דירה בסכום שגבוה מ–60 אלף שקל בשנה.


לכן, מתן פטור מהכנסות מניירות ערך בסכום של עד 60 אלף שקל יוצר, לכאורה, שוויון במיסוי בין שני סוגי ההשקעות — רק שלא כך הדבר. כולם שוכחים לספור את מס הרכישה, שמשלמים המשקיעים בדיור מהשקל הראשון, בשיעור של כ–8% ממחיר הדירה. הטענה על אפליה לרעה של מיסוי ניירות ערך בהשוואה למיסוי הדירות, לכן, אינה נכונה, ומתן פטור ממס להשקעה בניירות ערך עד לסכום של 60 אלף שקל יוצר עדיפות מיסוי לטובת ניירות הערך, ולא שוויון במיסוי.

מבחינת המדינה, אגב, מדובר בבקשה כמעט זניחה. הקפאון בבורסה הביא לכך שכבר שנים ארוכות ההכנסות ממיסוי על ניירות ערך תקועות על כ–2 מיליארד שקל. במקביל, אגב, גם ההכנסות מריבית על פיקדונות בבנקים וההכנסות מדיווידנדים של חברות מקובעות כבר שנים ארוכות (פרט לשנים שבהן המדינה עושה מבצע מס, כמו מבצע הדיווידנדים שבוצע ב–2017). מדובר בכל מקרה בהכנסות קטנות יחסית, שהמדינה יכולה להיות גמישה לגביהן.


רק שכלל לא ברור מהי התועלת שתצמח מגמישות כזאת, והאם הטבת המס היא הצעד שיעיר את הבורסה מתרדמתה. פרט לתחושות בטן שלפיה שהמשקיע הישראלי אוהב פטור ממס, ולכן הענקת פטור כזה תחמם את גזרת ההשקעה בבורסה — אין לאיש תימוכין לגבי ההשפעה הצפויה של הפטור האמור. היסטורית, כדאי להזכיר, הטלת מס רווח ההון על הבורסה ב–2002 לוותה דווקא בגאות בבורסה, ולא בבריחת משקיעים ממנה.

בעוד שהתועלת מהפטור ממס רחוקה מלהיות ברורה, הנזקים שצפויים לעלות ממנו הם מוחשיים וברורים. אובדן הכנסות למדינה הוא רק ההתחלה. רווחים של 50–60 אלף שקל בשנה מניירות ערך אינם עניין של מה בכך. מאז תחילת העשור, למשל, הניבו ביטוחי המנהלים תשואה שנתית ממוצעת של 5.8% (ברוטו, לפני דמי ניהול ומס). וזאת, כשמנהלי ההשקעות של ביטוחי המנהלים הם אנשי המקצוע הבכירים והטובים ביותר שפועלים בתחום בשוק ההון. גם אם ניקח את התשואה הזו כפשוטה, הרי שכדי להניב רווח של 60 אלף שקל בשנה, תיק ניירות הערך המדובר צריך להיות בסכום של מיליון שקל לפחות.


בניגוד גמור לדברי מנכ"ל האוצר, שלפיהם הפטור האמור ישרת את "המשקיעים הקטנים", הפטור המדובר ישרת בעיקר את המשקיעים הכבדים, את אלה שיש להם תיקי ניירות ערך בשווי מיליוני שקלים ולכן הם מגיעים לרווח ממוצע של 60 אלף שקל בשנה ויותר. הסיכוי של גברת כהן מחדרה, אם יש לה בכלל תיק ניירות ערך, להגיע אי פעם לתקרת ה–60 אלף שקל פטור ממס הוא אפסי.

לא לפטור, כן לסדר

לפיכך, הפטור הנשקל על מיסוי ניירות ערך הוא ההצעה הכי רגרסיבית שניתן להעלות על הדעת. זאת הצעה רגרסיבית גם משום שהיא נותנת עדיפות לבעלי ההון — מיסוי ההון בשיעור של 25%, לעומת מיסוי ההכנסות מעבודה בשיעור של 47%–50% גם כך כבר מפלה לרעה את ההכנסות מעבודה; וההצעה הנוכחית רק מרחיבה את האפליה נגד העבודה ובעד ההון עוד יותר. ראוי להזכיר גם כי עשירים מופלגים הם אילי הון, ולא שכירים.

לבסוף, גם כך הפטור ממס על הכנסות משכר דירה הוא רעה חולה, שהמדינה מנסה כבר שנים לבטל ללא הצלחה. הפטור על שכר דירה הוא מתנה לבעלי ההון במדינת ישראל — אלה שעשירים מספיק כדי לקנות דירות להשקעה, ועוד נהנים על כך מפטור מההכנסה משכר דירה. מדובר, בנוסף, בפתח עצום להעלמות מסים. הרוב המוחלט של משכירי הדירות בישראל אינם משלמים מס על הכנסותיהם משכר דירה, אף שחלק ניכר מהם נמצא מעל לרף ההכנסות שנקבע.

ההצעה הנוכחית לוקחת את העיוות של הפטור ממס על שכר דירה, ומרחיבה אותו לפטור ממס גם על הכנסות מניירות ערך, כשברור לכל שהפטור הזה ינוצל גם הוא להתחמקות מתשלומי מסים (בעלי תיקי ניירות ערך יפצלו את התיק שלהם לכמה חשבונות, כדי שאף חשבון לא יגיע לרף של 60 אלף שקל רווח בשנה). בקיצור, בגלל עיוות מס אחד יוצרים עיוות מס נוסף, גרוע מקודמו, וכל זה כדי לשרת את האינטרס של העשירים והחזקים, שיש להם השקעות גדולות בניירות ערך.

אם מדינת ישראל רוצה לעשות סדר במיסוי שלה, מן הראוי שתבטל את הפטור ממס על שכר דירה, ותמסה את ההכנסות של המשקיעים בדירות באופן מלא. זאת, במקביל להמשך המיסוי המלא גם על המשקיעים בשוק ההון. אין לנו בעיה של מיסוי גבוה על ההון, ואין כל צורך לתת שם הנחות נוספות
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
הקישור התקין לא מאפשר לקרוא בגלל adblock...
מה שיותר משעשע - גם אם אני מבטל את adblock ומקבל פירסומת, אחרי הפרסומת הוא מפנה אותי לאותו עמוד שאומר שאני משתמש בadblock (וכן, ניסיתי לפחות שוב את הקישור המקורי ואני עדיין מקבל את אותה תוצאה).
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
מה שיותר משעשע - גם אם אני מבטל את adblock ומקבל פירסומת, אחרי הפרסומת הוא מפנה אותי לאותו עמוד שאומר שאני משתמש בadblock (וכן, ניסיתי לפחות שוב את הקישור המקורי ואני עדיין מקבל את אותה תוצאה).
כי הוא מזהה שהוא מותקן, גם אם כבוי
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה בכוונת משרד האוצר: ביטול העלאת תקרת ההון הפטור פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 58
ח השכרת דירה למנהל הדיור הממשלתי (משרד האוצר) נדל"ן 9
י.ג פנסיית ברירת מחדל של משרד האוצר: השיחה שתחסוך לי 85,000 ש"ח צרכנות פיננסית 35
adamshalev הר הביטוח - אתר חדש של משרד האוצר צרכנות פיננסית 15
ליאת - איפה שיש רצון... מה אתם אומרים על ברירת המחדל של משרד האוצר לפנסיה? צרכנות פיננסית 4
Y אז היום משרד האוצר הפתיע אותי אוף טופיק 9
A הצעת החוק של משרד האוצר- שינוי המיסוי בנדלן צרכנות פיננסית 12
ש טופס 14 פנסיה לעובד משרד החינוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 28
T הקמת משרד רואי חשבון התפתחות אישית 31
J כניסה כספק של משרד החינוך בתוכנית "גפן" התפתחות אישית 9
ס הגשה פיזית של טופס 135 (תקופה לפני 2019)- האם אפשר להגיש אצל כל משרד שומה? מיסים 5
יוזר עד כמה כדאית העזרה של משרד השיכון במשכנתא עבור זכאים? נדל"ן 4
חושב בגדול בעל מקצוע חופשי - רכישת משרד? נדל"ן 7
A בחירת מסלול קרנות פנסיה למורים / משרד החינוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
M קייטנות / גנים של משרד הכלכלה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
הסולידית משרד הרווחה יצמיד מנטורים פיננסיים למשפחות קשות יום אוף טופיק 38
M כמה שאלות על תוכנית העלת מסים של האוצר למימון מלחמה מיסים 4
P נניח וידיכם הייתה על כספי המדינה/ האוצר איפה הייתם מקצצים, או מה הייתם בוחרים לשנות? פוסטים מאיכות נמוכה 136
A שינוי מודל הפנסיה? הכיוון החדש של האוצר מדאיג? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
א פקידי האוצר רוצים לקצץ בהטבות המס לקרנות ההשתלמות אוף טופיק 3
לא חשוב שמות העברת נתוני הביטוחים שלכם לאתר ייעודי של אגף שוק ההון במשרד האוצר. אוף טופיק 4
C תקנות חדשות של האוצר על IRA שוק ההון 319
דוג האוצר מפרסם נתונים שקריים? אוף טופיק 1
שרון האוצר משיק קופת גמל חדשה: האם כדאי לחסוך בה? שוק ההון 1
adamshalev מהפכה בפנסיה: האוצר יגדיל את רשת הביטחון למבוגרים צרכנות פיננסית 27
Brightside "האוצר מקדם חלופות למהלך שיקצץ 40% מקצבאות הפנסיה" אוף טופיק 43
ד האוצר מסתיר: הפנסיה לפורשי השנים הקרובות תקוצץ בעד 35% צרכנות פיננסית 120
ח האוצר מתכנן מיסוי קשיח על דיור, כדי לצנן את הביקוש מיסים 65
c881 אדם מתכנן ואלוהים צוחק נדל"ן 40
J מתכנן פרישה "בחינם" פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 23
ג המלצה על מתכנן פיננסי + פרישה צרכנות פיננסית 1
S במידה ואני מתכנן רילוקיישן פוסטים מאיכות נמוכה 9
P מתכנן פיננסי - האם יכול להועיל? שוק ההון 32
F מתכנן לחסוך ל 20 שנה בשביל אפקט ריבית דריבית שוק ההון 11
Benjamin W נשיא ארה"ב מתכנן להעלות את מס רווחי ההון ל 43% אוף טופיק 100
ע המלצה על מתכנן פיננסי צרכנות פיננסית 16
D מתכנן פיננסי CFP צרכנות פיננסית 20
נ סיוע באיתור יועץ/ מתכנן פיננסי צרכנות פיננסית 8
O דגשים במעבר בנק? (מתכנן השקעות בברוקר זר) צרכנות פיננסית 25
ט שוקל לקחת מתכנן פיננסי שוק ההון 4
Waler מי מכם עבר/מתכנן לעבור לחו"ל? אוף טופיק 292

נושאים דומים

Back
למעלה