• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

משקיעה במדד לימוד סבלני ארוך טווח

אנא-אל

משתמש בכיר
הצטרף ב
20/2/15
הודעות
2,168
דירוג
2,514
קוראת את הבלוג לא רחוק מתחילת היווסדו.
זה התחיל מקבלת פיצויים לאחר תאונת דרכים. ההרגל של לשרוף את הכסף בקניון היה נראה פתאום לא הדבר הנכון לעשות.
לילה אחד נכנסתי לפורום ניהול כלכלת משפחה בתפוז ובמשך כמה חודשים הייתי מרותקת אליו.
לאחר כמה פעמים שעלה נכנסתי לסולידית ושלוש שנים שאפשר מכורה.

במהלך שלוש השנים האלה התמקדתי בעיקר בפישוט חפצים, ולחסוך. זה המון זמן, וזה עוד לא הסוף.
עדיין בא לי את המעיל עור ב800 שקל ועדיין יש לי שקית בגדים שקשה לי לתת. אבל נתתי בערך 100 שקיות לצדקה ואמא שלי בלחץ ורבה איתי שאני מרוקנת את הבית, אבל תכלס לעולם יותר לא נסתכל על המחברות מכיתה א אז בשושו אני זורקת.

אני עובדת בשכר מינימום, (כרגע גם לא). אמנם אני קוראת את הבלוג כבר שנים אבל לא מצליחה להשתלט ולעכל את כל החומר של שוק ההון. ההתעסקות במינימליזם מרגיעה את החרדה, אבל כן, אם פעם חשבתי שאיזה כיף שאני הכי צעירה ועוד יש לי סיכוי עכשיו אני קוראת על כל המהנדסים המסוקסים בני ה26 עם חסכונות מפלצתיים וזה די מבאס לומר את האמת:)

מלחיץ אותי שאני יודעת שאני צריכה (ויכולה!) להתמקח עם הבנק אבל מפחדת ללכת ולגמגם ולעשות מעצמי צחוק.
או שאני נכנסת לאתר של הבורסה רואה את הטבלאות ולא יכולה לשאת את חוסר ההבנה ויוצאת.
אחת המטרות שלי היא להיות מוכרת נעימה ואמינה אבל תותחית. ולבסס על העניין את צבירת ההון, אבל בתור בחורה רגישה וביישנית מאד זו משימה לא קלה.

אבל למרות תחושת הoverwhelmed שמעכבת אותי אני לא מוותרת ועוד במשחק.
אני מניחה שגם פרפקציוניזם לא מוסיף.

אז אני ממשיכה בעבודה בשכר מינימום, לא מתכננת ללמוד בקרוב. מנסה לאט לאט להרכיב את הפאזל של תיק.
אני אמנם לא בחורה טיפשה אבל המידע הזה מציף אותי ולכן בלית ברירה האסטרטגיה שלי היא-
התמדה וסבלנות.

מעניין אותי אם יש פה עוד אנשים שתחושת חרדה מעכבת אותם אבל לא גורמת להם לוותר.
 
@אנא-אל, תודה על השיתוף הכנה בתחושות אלו. אני חושב שרבים מהכותבים והקוראים כאן התמודדו עם תחושות דומות בהתחלה. רבים מתמודדים עם המעבר הקשה מתמונת העתיד שנטבעה בראשנו מילדות על מה אנחנו ״אמורים״ לעשות לבין ההבנה שיש לנהוג אחרת. הגילוי הזה כולל תהליך לימוד ארוך--ומהנה--של דברים חדשים. איש לא למד להשקיע בבית הספר. רובנו עשינו את זה בעצמינו ובקצב שלנו בדיוק כמו שאת עושה עכשיו.

אני חושב שאת תצליחי, כי יש בך את האומץ להסתכל למציאות בעינים, להסתכל על עצמך בצורה ביקורתית, להכיר בקשיים ולא לברוח מהם, וזו כבר חצי הדרך להתמודדות עימם ושיפור עצמי. וזו בעצם הדרך שכולנו נמצאים בה, זו שאין לה סוף: ללמוד, להשתפר, להתגבר על מכשולים. את בדרך הנכונה. כל הכבוד לך ובהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:
אורי, מאד מחזקת התגובה שלך.
לפעמים קל לשכוח שאנשים שכבר מבינים ודוברים את 'השפה' לא נולדו עם הידע והיו פעם באותו מקום שאני נמצאת. (אולי קלטו מהר יותר אבל אני לא מצטערת על הרגישות שמעכבת, להיפך. אם המחיר שאני צריכה לשלם זה זמן וסבלנות זה בכיף,
וזה אכן תהליך מהנה:)
[לא שאנשים שלומדים מהר הם לא])
 
לי נשמע שאת חייבת להיות יותר בטוחה בעצמך (לא מדבר ספציפית על שוק ההון) ושאת מלקה את עצמך סתם וממש ממש חבל. את עושה לעצמך עוול וניתן לשנות את זה.
קונקרטית לסוגיית שוק ההון: אם כל העולם הזה זר לך לחלוטין ומבהיל אותך, אני ממליץ ללמוד מושגים בסיסיים ביותר לפני שניגשים לקרוא מאמרים על שיטות השקעה. לדעתי, כשמבינים את השפה והמונחים ניתן להתמודד בצורה טובה יותר עם מידע חדש, אחרת זה פשוט מקבץ של יותר מידי דברים שאינם ברורים בעירבוביה וקשה לעכל.
את יכולה להתחיל למשל פה: http://www.tase.co.il/Heb/Publicati...edium=TargetGroups_SideLinks&utm_campaign=FAQ
ללמוד את הבסיס של הבסיס, מהי בורסה, כיצד קונים ומוכרים, מהי מניה, מהי אג"ח, וכו' וכו' וכו'. יש לך שם, בין היתר, מצגת נחמדה למתחילים.
בכל מקרה, המידע בשוק ההון הוא אינסופי אבל משקיע פאסיבי מחקה מדדים לא חייב להבין הכל על בוריו. תלמדי את כל מה שחשוב לך כמשקיעה בתור התחלה, ומשם תמשיכי בהתאם לרמת העניין, לרצון ולצורך.
סה"כ חשוב שתביני לדעתי במה את משקיעה, איך את משקיעה, מהו הפרופיל סיכון שלך, משך ההשקעה, עמלות/דמי ניהול וכו', טעויות אופייניות של משקיעים, ועוד כמה דברים מאוד בסיסיים, לא מעבר. זה לא סיפור גדול ולא בשמיים. תהיי בטוחה שרוב המשקיעים פה לא גאונים גדולים, כולם בסה"כ ממחזרים משפטים ודעות וגישות שקראו פה ובמקומות אחרים ומיישמים ע"פ ראות עינם. את יכולה בקלות לעשות לפחות בדיוק את אותו הדבר.
 
בוודאי שיש חרדה. אני מאוד מזדהה עם התחושה הזו.
מצד שני כשמנסים ומצליחים זה נותן הרבה מוטיבציה להמשיך.
הייתי מתחילה בקטן כדי לצבור בטחון.
אולי להתמקח מול ספק אחר ורק אז ללכת לבנק.
לגבי הבנק -מציעה לבדוק היום מה התנאים שלך (בטלפון,לא צריך להגיע ),ללכת לבנק אחר קטן לקבל הצעת מחיר טובה יותר , ואז לדרוש מהבנק שלך להשוות.
ואם הוא מסרב -לעבור לבנק השני.
 
אבל כן, אם פעם חשבתי שאיזה כיף שאני הכי צעירה ועוד יש לי סיכוי עכשיו
בטוח שיש לך סיכוי, העובדה שנכנסת לאתרי כלכלת משפחה מעידה על הרצון לשינוי לקחת אחריות.

מלחיץ אותי שאני יודעת שאני צריכה (ויכולה!) להתמקח עם הבנק אבל מפחדת ללכת ולגמגם ולעשות מעצמי צחוק
בפעם הראשונה שאני עברתי בנק אחרי שהייתי בו כ- 10 שנים (מאז שפתחתי חשבון בגיל צעיר), המנהל בנק היה בהלם טוטאלי.
המעבר עצמו לקח כ- 3 חודשים (הם עשו כול דבר אפשרי על מנת לעכב אותי, אבל לא נכנעתי).
את רק צריכה לזכור שזה הכסף שלך, לא של הבנק ולא של אף אחד אחר. זה הכסף רק שלך !!!
אם את פוחדת להתמקח עם הבנק, אז כמו ש @שלי כתבה אולי כדאי שקודם כול תבדקי מה התנאים שלך בבנק (אם יש לך חסכונות תבדקי מה הריבית שאת משלמת, אם יש מינוס תבדקי מה הריבית שאת משלמת על המינוס).
אל תפחדי מהבנק, תחשבי עליו כמו מוכר בבזאר טורקי שלובש חליפה. הבנק צריך אותך, ולכן יש לך את הכוח פה.

אחת המטרות שלי היא להיות מוכרת נעימה ואמינה אבל תותחית. ולבסס על העניין את צבירת ההון, אבל בתור בחורה רגישה וביישנית מאד זו משימה לא קלה
זה היתרון שלך !!! מכיוון שאת בחורה רגישה וביישנית, אנשים מוחצניים (כמו רוב הישראלים) לא ישימו לב אלייך.
כאשר את שקטה ואנשים לא שמים לב אלייך, אז הם אינם תופסים אותך כאיום ואז אלמנט ההפתעה נמצא בצד שלך.

חוץ מזה אם את צריכה עזרה בלהבין מושגים או כיצד לפנות לבנקים או כדומה, אנחנו פה כדי לעזור לך (במסגרת החוק כמובן :) ).
 
קפבלנקה- מה שאמרת על חוסר בטחון נכון. רק שבמקום להימנע מהבעיה זה מדרבן אותי להמשיך כך שבסופו של דבר אעבור לצד השני של הספקטרום ;) ההתנהגות הטבעית היא לוותר.
בטחון= היכולת להתמודד עם כישלון.
 
@אנא-אל היי! את מזכירה לי אותי. אני הייתי בור ועם הארץ בכל הנוגע לכלכלה בכלל ושוק ההון בפרט. גם לא הייתי כל-כך צעירה כמוך....אני באה מתחום אחר לגמרי מכלכלה רחוק כרחוק מזרח ממערב, אבל יום אחד (תהליך כן?) החלטתי שאני רוצה להבין את התחום הזה יותר...הלכתי לקורסים לשוק ההון למתחילים, קראתי בלוגים כלכליים, עיתונים כלכליים, למרות שתקופה מסויימת זה היה סינית בשבילי. החלטתי שאני לא מוותרת עד שאני מבינה את שוק ההון. היום אני משקיעה כבר כמה שנים בבורסה ותוך כדי לומדת ומשתפרת עוד ומתקנת תוך כדי תנועה...התאהבתי בתחום ומעמיקה את הידע כמה שיכולה.
למזלך יש את הבלוג הזה שהידע שבו לא יסולא בפז ובפורום - אנשים נחמדים שישמחו לעזור לך בהבנה...(אי אפשר לתת המלצות אבל בהחלט להסביר מונחים/תהליכים) העיקר לא להתייאש - זה שווה את המאמץ! בהצלחה!!!!
 
אנאאל, הסיפור שלך נוגע ללב, כול הכבוד על הכנות .
לרוב המשקיעים יש סוג של חרדה שהכול יעבוד הפוך ממה שחשבנו. אני חושב שזה טוב במידה מסויימת.
חוץ מזה לא חייב להבין הרבה בשביל להיות משקיע בתיק סולידי.
כול אחד יכול להרוויח יותר ממינימום, צריך רק לרכוש מיומנות מסויימת או תואר אקדמי.
את חייבת לצאת ממעגל השכר מינימום,
יש קורסים של בודק תוכנה שיכול לתת לך הכנסה של 50 לשעה, או סרטט solidworks. זמן הכשרה של חצי שנה ומגיעים להכנסה סבירה.
לא תוכלי להגיע לעצמאות כלכלית משכר של פחות מ 6000 בחודש.
 
לא תוכלי להגיע לעצמאות כלכלית משכר של פחות מ 6000 בחודש.

אני לא מסכים עם @amos1 ובכל זאת ממליץ לך לחשוב איך את מגיעה להכנסה גבוהה יותר, כשלב ראשון בדרך לעצמאות. אפילו כמה מאות שקלים מעל למינימום יספיקו, כי הם ילכו היישר לחיסכון שלך (אני מקווה).

בכל מקרה, הנה וידוי: אני קפצתי למים הקרים של השקעה בשוק המניות בגיל צעיר, ועשיתי זאת כמו המשקיע הטיפש ביותר, וגם הפסדתי בדרך. העובדה שאת מהססת עושה אותך חכמה יותר ממני, ועם פוטנציאל להרוויח הרבה יותר. על אמת. :)
 
תודה רבה על התגובות, יש לי עוד תוכניות לגבי להעלות את ההכנסה שלי מעבר ללהפוך את המשכורת לתלוי יכולת (בונוסים). ללמד שיעורים פרטיים לבית ספר ופסנתר, וזה בתהליך. גם לעשות בהמשך קורס (עמוס רשמתי את ההמלצות) בינתיים גם עושה בייביסיטר קבוע וזה מוסיף 500 שקל בחודש. ובגלל שגרה בבית ההורים חוסכת את רב המשכורת או משתדלת 50אלף בשנה.
 
אגב אני חושבת לפתוח עוסק פטור על ענין הבייביסיטר ואז לפתוח קרן השתלמות.
 
אגב אני חושבת לפתוח עוסק פטור על ענין הבייביסיטר ואז לפתוח קרן השתלמות.
את תצטרכי לגבות מעמ וזה עלול להוריד לך מהשכר בביביסיטר.
את יכולה להצהיר על חלק ואז לפתוח קרן השתלמות, לדעתי זה השתלם לך.
ואת חוסכת המוןן יחסית, כול הכבוד!
50 אשח בשנה לחיסכון זה רציני, נראה שעוד מעט כדור השלג שלך יתחיל להתגלגל(ריבית דריבית) ותתחילי להרוויח על מה שכבר צברת. זה מתחיל להיות מוחשי כשיש 300,000
 
את תצטרכי לגבות מעמ וזה עלול להוריד לך מהשכר בביביסיטר.
תיקון - מע"מ משלם עוסק מורשה שהמחזור שלו גבוה מכ-80 אלף ש"ח בשנה. אם המחזור נמוך מסכום זה אפשר להפוך לעוסק פטור שלא גובה מע"מ (אך גם לא מזדכה על המע"מ בהוצאות שלו).
 
תיקון - מע"מ משלם עוסק מורשה שהמחזור שלו גבוה מכ-80 אלף ש"ח בשנה. אם המחזור נמוך מסכום זה אפשר להפוך לעוסק פטור שלא גובה מע"מ (אך גם לא מזדכה על המע"מ בהוצאות שלו).
תודה :) מידע חיוני,
 
@amos1 השנה כנראה יהיה פחות, אבל אל תשכח שאני גרה אצל ההורים.

(אגב, את המעיל עור לא קניתי בסוף :))
 
@אנא-אל, תודה על השיתוף. יש הרבה דברים שנראים מפחידים בהתחלה אבל הם מתגמדים ברגע שעושים את הצעד הראשון.
אני מניח שקראת עשרות או מאות פעמים את ההמלצה להתמקח עם הבנק. במקרה של תיק השקעות הדרך הכי משתלמת היא... להשקיע מחוץ לבנק.
היום גם לא צריך להתמקח על עמלות העו"ש אלא פשוט לבקש לעבור למסלול עמלות בסיסי ואז משלמים מקסימום 10 ש"ח לחבילת 10 פעולות בערוץ ישיר.
למרות זאת, כדאי להתמקח לפעמים בשביל לשפר את עצמך ואת יכולת השכנוע שלך. בתור אימון אישי את יכולה לעבור על חיובי האשראי שלך או של ההורים ולהתאמן בעיקר מול ספקי התקשורת. זה נותן הרגשה טובה בסוף ואם חוסכים כסף להורים מבוגרים, יש גם סיפוק של עזרה למשפחה.
אני מבין איך את מרגישה ולכן ממליץ לך בחום להצטרף למועדון דיבייט. מדובר באתגר של לדבר מול אנשים ולשכנע אותם בנושא שקיבלת לפני רבע שעה. אחרי שמתגברים על מחסום הפחד, יש תחושה נהדרת של הצלחה. פעם בחודש אני מגיע למפגש דיבייט ברמת גן וזה עזר לי לתפוס ביטחון.
 
@אלון נתת לי עצות ממש טובות.

החבילה של 10 ₪ בחודש היא קבועה או שזה מקסימום? יש חודשים שאני לא בקשר עם הבנק. והאם נכנס שם גם עמלות הפקדה ומשיכה?
 
היי אנא-אל,
דבר ראשון כל הכבוד על הנחישות והמאמץ :)

אני אומנם במצב קרוב יותר למהנדסים עם החסכונות היחסית גבוהים, אבל אני עדיין מזדהה עם תחושות הפחד והחרדה שלך, ברמה שזה מונע ממני גם דברים שעשויים להיות חשובים לעתיד הכלכלי שלי, כמו השקעה בנדל"ן או הקמת עסק.
כפי שאמרו, על מנת להגיע לעצמאות כלכלית מומלץ בהחלט להרוויח כמה שיותר, ולימודים נראים כמו משהו פרקטי בכיוון, אבל שימי לב טוב-טוב איפה את משקיעה את הכסף שעבדת קשה בשבילו.
קורסים לבדיקת תוכנה עולים לפחות כמו שנת לימוד אקדמית, וכאשר יש כ"כ הרבה בוגרי תארים במדעי המחשב ויחידות צבאיות קשורות, העולם לא ממש מתגמל על הקורסים האלה. ככל הידוע לי, קשה למצוא משרה מתגמלת עם קורס הייטקי וללא נסיון.
לגבי הבנק, אני חושב שבחבילה של ה-10 ש"ח, זהו תשלום קבוע (מינימום).
על מנת להיפטר מהעמלה לחלוטין, תנסי לבדוק אם יש לך זכאות לסוג חשבון אחר (חייל, סטודנט, צעיר, שכיר וכו'). אם לא, כאשר את מעבירה משכורת קבועה וללא מינוס, ובעיקר אם החסכונות שלך בבנק, יש סיכוי טוב שהם יוותרו לך עליה. אם לא, אולי בנק אחר יסכים לוותר עליה אם תעברי אליו.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y למה הסולידית משקיעה בחברות נפט שוק ההון 2
ח חיילת משקיעה שוק ההון 30
ד שאלות של משקיעה מתחילה שרוצה להתחיל להשקיע אבל אין לה את האומץ ויש לה הרבה שאלות שוק ההון 37
ד משקיעה מתחילה שקצת אובדת עצות שוק ההון 4
א למה המדינה לא משקיעה פסיבית בשוק העולמי שוק ההון 7
איש יקר משקיעה חדשה בסכומים קטנים VT מול בלאקרוק בגירסא השקלית שוק ההון 38
T משקיעה חדשה שוק ההון 104
ש משקיעה טרייה שוק ההון 11
צ השקעה במדד - הגיוני? שוק ההון 19
S השקעה חוזרת במדד ומסחר בשברי מניות שוק ההון 10
C 10 סיבות למה אני לא כדאי להשקיע במדד מחקה שוק ההון 14
S לשכור ולהשקיע במדד או לקנות - באירופה עם 100% משכנתא וסבסוד הריבית נדל"ן 5
M השקעה במדד מחקים- דרך הראל? ובקשה להמלצה נוספת שוק ההון 13
B רכישה קרן אירית רחבה ב-IB לעומת רכישת אותה קרן בארץ: יש הבדל במדד היחוס? מיסים 7
M מדוע מחירי הדירות לא משוקלל במדד המחירים לצרכן ? נדל"ן 77
D לקיחת הלוואה מקרן פנסיה לטובת השקעה במדד (למשל s&p) שוק ההון 2
א השקעה במדד S&P500 שוק ההון 2
A האם כדאי להשקיע במדד TA125? שוק ההון 7
ח השקעה במדד שירד הכי הרבה מהשיא שוק ההון 7
Gari משקל ייתר למניות מסוימות במדד MSCI ACWI בברוקר ישראלי שוק ההון 10
R האם לשים את כל החסכונות על משכנתא או להשאיר חלק מהחיסכון ולהשקיע במדד ל30 שנה שוק ההון 3
ש להשקיע במדד SP500 שוק ההון 1
K השקעה במדד שמחלק או משקיע חזרה דיווידנד, איך מבצעים? שוק ההון 4
B קופת גמל להשקעה או השקעה במדד שוק ההון 6
וולפסון השקעה במדד פודטק בדגש על בשר מלאכותי השקעות אלטרנטיביות 1
X אחוז בקרן ואחוז במדד שוק ההון 5
maverick מדוע המשקל של כלכלת סין במדד העולמי כל כל נמוך? שוק ההון 16
א לבטים בהשקעה במדד S&P שוק ההון 8
S השקעה במדד SMEA- האם יש משמעות דרך איזו בורסה? שוק ההון 2
D קרן מחקה או קרן סל שנסחרת בישראל שעוקבת (או מחזיקה) במדד מניות צמיחה בארה"ב שוק ההון 0
R מה הדרך הזולה ביותר להשקיע במדד S&P500, סכום חד פעמי 30,000 ש"ח ל-7 שנים. שוק ההון 5
ת שיקולים בהשקעה במדד ממונף במסגרת תיק ההשקעות שוק ההון 6
Odnight קניית מניות חברה בהנחה או השקעה במדד? שוק ההון 15
A קרנות מחקות לעומת השקעה ישירה במדד שוק ההון 7
לארוצה הגנה מפני מנייה בועתית במדד שוק ההון 28
ל בחירת חברות במדד אוף טופיק 4
י השקעה במדד small cap שוק ההון 28
P השקעה במדד הs&p שוק ההון 29
Gari הדרך הכי זולה להשקיע במדד המניות העולמי שוק ההון 10
מ השקעה במדד בפארמה וציוד רפואי שוק ההון 7
מ הסיכון בקרן השתלמות וקופת גמל במדד S&P500 שוק ההון 9
G האם להפריש לקופת גמל להשקעה או להשקיע במדד צרכנות פיננסית 12
D השקעה במדד S&P500 דרך Interactive Brokers שוק ההון 1
ש השקעה במדד אמריקאי או עולמי? שוק ההון 29
א מאמר מעניין שראיתי - השקעה במדד המניות הכללי עלול להביא לתוצאה הפוכה מזו שרציתם שוק ההון 27
ש השקעה במדד עולמי עם העדפה למניות קטנות שוק ההון 59
I השקעה במדד מחקה שוק ההון 9
V בהנחה שאני רוצה להשקיע במדד מסוים, איך לבחור קרן מחקה? שוק ההון 0
R השקעה במדד תל אביב 35 שוק ההון 18
cypriano de rore השקעה במדד אל קודס שוק ההון 170

נושאים דומים

Back
למעלה