• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

משדה בוקר לעין יהב

  • פותח הנושא aziz
  • פורסם בתאריך

aziz

משתמש רגיל
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
74
דירוג
200
במשך שנים רבות הדרכתי טיולים במסגרת עבודתי בחברה להגנת הטבע או באופן פרטי במקביל עבודתי באוניברסיטה. כל מסלול מחייב שיקול אנרגטי, חישוב סיכונים, ניצול משאבים חכם וידיעת שטח הפעולה. למתעניינים אפשר לקרוא יומן מסלול כזה בקישור הבא.
 
מעניין, תודה. בהחלט דורש נסיון לא רק לדעת להתנהל בעצמך ולארוז את הציוד (המינימלי) המתאים למסלול הנבחר, אלא להוביל קבוצה שלא מנוסה בכך ולשמור על חוויה בטוחה ומהנה.
משפט שקפץ לי ואשמח אם תוכל לפרט קצת - ״לבדוק מי מתייבש (בדיקת עפעפיים)״. מה הכוונה?
 
בשטח קיימת בעייה של התייבשות כנובע מטבעו של המדבר. אחת מהתופעות היא שרקמות אינן חוזרות למקומן כאשר מושכים בהן קלות. לדוגמא משיכה קלה בעור המרפק של אדם שהתייבש תראה חזרה איטית ובצקית של העור למקומו כאילו איבד מגמישותו. במצב הזה האדם כבר יפגין תסמינים קשים יחסית של התייבשות. כדי לבדוק אם הוא עומד להתייבש לפני שזה קורה, אני מושך בעדינות רקמת עור דקה במיוחד - העפעפיים. בהיותן רקמת עור דקה במיוחד ורגישה במיוחד היא מגיבה הרבה לפני שהנבדק עצמו חש שהוא במצב של התייבשות (שעתיים לפני תסמיני התייבשות קשים יותר). זה מאפשר למוביל הקבוצה לבדוק ולהתכונן מראש קרי: עצירה למנוחת שתייה ומדידת כמויות מים ששותה הנפגע העתידי. איש שטח חכם שותה ליטר וחצי מים בשעה ארבע בבוקר עוד לפני תחילת תנועה ובמצב מנוחה לפני שהוא מתחיל מאמצים. כמובן שאנשים שאינם רגילים לטייל במדבר יזקקו לאקלימציה. (לקריאה נוספת: אדם ואקלים/עזרה זוהר). עשיתי את 22 שנים בהדרכות, בטיולים ובעבודת המחקר שלי בדיונות המדבריות של צפון מערב הנגב.
 
נערך לאחרונה ב:
מסע רגלי מהסוג שאני מתאר ברשימה דורש חיסכון בתנועה, חיסכון בציוד ותפיסה מינימליסטית. הוא דורש חישוב יחס עלויות/מאמץ בהתאם לטופוגרפיה, שיפועים מגדילים את עלות המים כי המאמץ בעלייה עם תרמיל כבד תובעת יותר מים. שגיאת ניווט עולה הרבה מים. ובמקומות מסויימים בתנאי מדבר לאדם שאינו יודע לנווט בלילה (הליכה בלילה מקטינה את עלויות המים) - היה מובטח מוות וודאי בהיעדר מכשירים סלולריים ותקשורת. במילים אחרות זו גישה שאם מפנימים אותה - היא מודל כלכלי של שליטה עצמית וחסכון למטרת הישרדות. אולי שגיתי בהעלאת הקישור לרשימה זו ואולי זה לא ממש מתאים לפורום, במידה וכך הדבר אלמד מתגובתכם ואולי עלי יהיה להסיר את הנושא. אבל אם לדעתכם הרשימה תתאים לרוח הפורום למרות שהיא לא עוסקת בכסף אלא בניסיון של איש שדה הרי שבאתי על שכרי.
 
נערך לאחרונה ב:
אולי שגיתי בהעלאת הקישור לרשימה זו ואולי זה לא ממש מתאים לפורום, במידה וכך הדבר אלמד מתגובתכם ואולי עלי יהיה להסיר את הנושא.
לא שגית, זה מתאים ואל תסיר.

גילוי נאות :
מבחיניתי גם אם אני למשל הייתי שוגה(*) וזה לא היה מתאים לא הייתי מסיר.

(*) בגדול , במיוחד בעינינים כגון אילו אי אפשר באמת לשגות אלא אם אתה מתעקש על כך.
 
נערך לאחרונה ב:
תודה על התגובה והפוסט עזיז.

אם לדעתכם הרשימה תתאים לרוח הפורום
הרושם שאני אישית קיבלתי הוא שהבלוג, והפורום כנגזר ממנו, עוסקים בגישה ואורח חיים מסוים. ההיבטים הכספיים, למרות שנדונים פה בהרחבה לפרטי פרטים, הן רק היבט אחד טכני של יישום הגישה הזאת. מה שכתבת נראה לי מתאים לא פחות לרוח הבלוג.
 
תודה לכולם
 
היי עזיז.
המסע נשמע מעניין מאוד.
אשמח מאוד לשמוע פרטים נוספים מתי יוצאים עוד מסעות כאלו ומה המחיר ,מאוד מסקרן אותי החלק הדרומי של מדינתינו הנפלאה.
בתודה מראש.
 
עקרונית אנחנו (משפחתי) מאד אוהבים לטייל בישראל, ועושים את זה, יצאנו לדרך עם צידניות ושתייה. ביקרנו בהרבה מקומות היסטוריים וכדומה, אני בעד, וגם הורשנו את זה גם לצעירים שבננו, המעדיפים לטייל בחופשות שלהם.
האביב עכשיו מקסים ופורח, זה לזמן קצר, עד הקיץ, לאחר מכן פרחי שדה נוטים להתייבש מהר, המראות במקומות הרריים מקסימים, שווה.
 
איני יודע האם מטרת הפוסט הזה היא פרסום מסחרי או שיתוף ידע גרידא, אבל כמה דברים צרמו לי.

1. צריך אומץ (ננסח יפה) ללכת עם קבוצה לא מוכרת בשבילים לא מסומנים. אם מישהו נפצע אין ביטוח, ומוביל הקבוצה נושא באחריות אישית.

2. לישון עם קבוצה ליד מעין כמו עין חוה זה פשע עבור החיות שבונות על המעין להרוות את צמאונן. נוכחות אנשים פשוט תמנע מהן להתקרב ותגזור עליהן צמא.

3. עוד נקודה אקולוגית - הבערת אש במדבר מצמחיה מקומית (גם אם מתה) זה לא לעניין. קבוצה כל כך גדולה יכולה להרשות לעצמה להביא גזיה אם כל כך חשוב לה לשתות תה /קפה.

עזיז - ניכר שאתה איש שטח מנוסה מאוד, אבל כמי שמוביל קבוצה בשטח נהדר שכזה, כדאי לחשוב על היבטים נוספים מלבד "הישרדות" הקבוצה.

כל טוב.
 

נושאים דומים

Back
למעלה