• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מפתח תוכנה שרוצה לעשות יותר הנדסת תוכנה, רק גאמפ״א?

  • פותח הנושא פותח הנושא אלן מור
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אלן מור

משתמש סולידי
הצטרף ב
10/3/23
הודעות
20
דירוג
42
אמ;לק - מפתח תוכנה עם כ-7 שנות ניסיון רוצה לעשות יותר הנדסה ״נכונה״ שוקל את הצעד הבא.

קצת רקע- בוגר מדמ״ח מתל אביב, בעל רקע בפיתוח בתחומי תקשורת, אבטחת מידע ותשתיות. הניסיון התעסוקתי כולל חברה קטנה (עשרות עובדים) שגדלה לחברה יותר גדולה (מאות עובדים), תאגיד קטן (אלפי עובדים) ותאגיד קצת יותר גדול. בכל החברות עסקתי בתחום הליבה, כאשר הטכנולוגיות לאורך השנים היו מגוונות החל מפיתוח דרייברים ללינוקס קרנל ועד מיקרו סרוויסים בסביבות ענן שונות (מתנצל על הניים דרופינג).

״אז מה אתה רוצה?״

במשפט אחד - לפתח את כישוריי הנדסת תוכנה. אני מודע לכך שזה נושא שנוי במחלוקת, כאשר תחום פיתוח התוכנה הוא איפשהו על הסקאלה בין אמנות (craftsmanship) להנדסה. כשאני מסתכל על הניסיון שצברתי, חוויתי פיתוח מסודר יותר ומסודר פחות. כתיבת פתרונות מהירים ו״מלוכלכים״ (כי לקוחות, דדליינים וכו׳) לצד פיתוח מתודי, ריגורוזי שכלל את רוב התהליכים ה״נכונים״. דוגמא ליכולת הנדסית שהייתי שמח לשפר היא איך בונים מערכת\סרוויסים שהינם מדידים משלב יחסית מוקדם או לחלופין איך מוסיפים יכולות מדידה לחלקים שונים במערכת על מנת שאפשר יהיה לאסוף מספרים ועובדות על מנת לנמק אילו חלקים יש לשפר\לשנות על מנת להביא תועלת למוצר\לקוחות.

אם לתאר כרגע את התפקיד האולטימטיבי מבחינתי הוא מפתח עם הבנה ויכולות של ארכיטקט. בחלק של כתיבת קוד אני מרגיש יותר מנוסה אבל עם החלק השני לא מספיק.

״אז פשוט תעשה את זה בחברה הנוכחית?״ - זו אומנם התשובה המתבקשת אך אם היתה ניתנת ליישום הפוסט הזה כנראה לא היה נכתב.

בנוסף קיימים חסרונות נוספים במקום הנוכחי (לפי סדר חשיבות):

- וואלהבאלה (או: איזון בית-עבודה) - יחסית נמוך. זה מתבטא בשעות עבודה מרובות, זמינות גבוהה מחוץ לשעות העבודה ותמיכה בסביבת הלקוח באופן תדיר. אומנם זו רעה חולה ברוב ההייטק, אך מניסיון עבר וקולגות יש חברות עם איזון הרבה יותר בריא.

- מקצועית - בהמשך למה שכתבתי למעלה, חוסר מסוים בתהליכי הנדסה סדורים, למרות שיש ניסיון מתמיד ליישם כאלו. זו עלולה להתפס כנקודה מעט שולית, כי מהשאר אני מאוד מרוצה - טכנולוגית, מקצועיות הקולגות ואיכות התפוקה (עד כמה שאפשר להעיד על עצמך).

- תגמול - החברה הנוכחית אינה נסחרת ולכן קיים הפרש מול חברות מונפקות, בפרט מול גאמפ״א.

״אז מה עכשיו?״

התחושה האינטואיטיבית שלי היא שחברות שמקדשות ומשקיעות בהנדסה (ומתגמלות היטב) יהיו רוב (חלק?) מחברות גאמפ״א וחברות מסד״ג דומה. אני מניח שבחברות קטנות עד בינוניות האינטרס ההנדסי עלול לא להתלכד עם האינטרס העסקי (כי לקוחות, הכנסות, הגעה מהירה עם המוצר לשוק וכו׳). כלומר, לאו דווקא יש מספיק מקום לפיתוח סדור אלא יותר נטייה למשהו ש״עובד״, לפחות בתחילת הדרך.

האם סביר להניח שמעבר לחברת גאמפ״א יועיל לכישורי ההנדסה? האם יש קבוצות/חטיבות ספיציפיות שכדאי להתמקד בהן? האם אני ״סתם״ רומנטיקן בנוגע לכל העניין ועדיף להתמקד בסיבות יותר מוחשיות בבחירת מקום העבודה?


[חלק מהמידע שונה מעט על מנת לשמור על אנונימיות כלשהי, אך רוח הדברים מתכתבת עם המציאות]
 
מנסיוני ב- 2 חברות גאמפא, זה מאוד תלוי, אבל בממוצע בהחלט תקבל את מה שאתה מחפש.
בחברות ענק יש שוני גדול בין הארגונים השונים, ובין הצוותים השונים. אך יחד עם זאת, לדעתי הרמה המקצועית של המהנדסים גבוהה מאוד, ויש אתגרים משמעותיים שמובילים לבעיות הנדסיות מורכבות ומאתגרות, שמחייבות (גם) לענות על שאלות ארכיטקטורה.
יחד עם זאת, גם יש צוותים קיקיוניים, בעיות לא מעניינות, ובעיקר הרבה מאוד זמן שהולך על לא-הנדסה. הרבה יותר ממה שהיית מצפה. הרבה יותר.
תרגיש חופשי לשאול שאלות יותר קונקרטיות, אני מרגיש שעניתי קצת בנפנופי ידיים
 
אמ;לק - מפתח תוכנה עם כ-7 שנות ניסיון רוצה לעשות יותר הנדסה ״נכונה״ שוקל את הצעד הבא.

קצת רקע- בוגר מדמ״ח מתל אביב, בעל רקע בפיתוח בתחומי תקשורת, אבטחת מידע ותשתיות. הניסיון התעסוקתי כולל חברה קטנה (עשרות עובדים) שגדלה לחברה יותר גדולה (מאות עובדים), תאגיד קטן (אלפי עובדים) ותאגיד קצת יותר גדול. בכל החברות עסקתי בתחום הליבה, כאשר הטכנולוגיות לאורך השנים היו מגוונות החל מפיתוח דרייברים ללינוקס קרנל ועד מיקרו סרוויסים בסביבות ענן שונות (מתנצל על הניים דרופינג).

״אז מה אתה רוצה?״

במשפט אחד - לפתח את כישוריי הנדסת תוכנה. אני מודע לכך שזה נושא שנוי במחלוקת, כאשר תחום פיתוח התוכנה הוא איפשהו על הסקאלה בין אמנות (craftsmanship) להנדסה. כשאני מסתכל על הניסיון שצברתי, חוויתי פיתוח מסודר יותר ומסודר פחות. כתיבת פתרונות מהירים ו״מלוכלכים״ (כי לקוחות, דדליינים וכו׳) לצד פיתוח מתודי, ריגורוזי שכלל את רוב התהליכים ה״נכונים״. דוגמא ליכולת הנדסית שהייתי שמח לשפר היא איך בונים מערכת\סרוויסים שהינם מדידים משלב יחסית מוקדם או לחלופין איך מוסיפים יכולות מדידה לחלקים שונים במערכת על מנת שאפשר יהיה לאסוף מספרים ועובדות על מנת לנמק אילו חלקים יש לשפר\לשנות על מנת להביא תועלת למוצר\לקוחות.

אם לתאר כרגע את התפקיד האולטימטיבי מבחינתי הוא מפתח עם הבנה ויכולות של ארכיטקט. בחלק של כתיבת קוד אני מרגיש יותר מנוסה אבל עם החלק השני לא מספיק.

״אז פשוט תעשה את זה בחברה הנוכחית?״ - זו אומנם התשובה המתבקשת אך אם היתה ניתנת ליישום הפוסט הזה כנראה לא היה נכתב.

בנוסף קיימים חסרונות נוספים במקום הנוכחי (לפי סדר חשיבות):

- וואלהבאלה (או: איזון בית-עבודה) - יחסית נמוך. זה מתבטא בשעות עבודה מרובות, זמינות גבוהה מחוץ לשעות העבודה ותמיכה בסביבת הלקוח באופן תדיר. אומנם זו רעה חולה ברוב ההייטק, אך מניסיון עבר וקולגות יש חברות עם איזון הרבה יותר בריא.

- מקצועית - בהמשך למה שכתבתי למעלה, חוסר מסוים בתהליכי הנדסה סדורים, למרות שיש ניסיון מתמיד ליישם כאלו. זו עלולה להתפס כנקודה מעט שולית, כי מהשאר אני מאוד מרוצה - טכנולוגית, מקצועיות הקולגות ואיכות התפוקה (עד כמה שאפשר להעיד על עצמך).

- תגמול - החברה הנוכחית אינה נסחרת ולכן קיים הפרש מול חברות מונפקות, בפרט מול גאמפ״א.

״אז מה עכשיו?״

התחושה האינטואיטיבית שלי היא שחברות שמקדשות ומשקיעות בהנדסה (ומתגמלות היטב) יהיו רוב (חלק?) מחברות גאמפ״א וחברות מסד״ג דומה. אני מניח שבחברות קטנות עד בינוניות האינטרס ההנדסי עלול לא להתלכד עם האינטרס העסקי (כי לקוחות, הכנסות, הגעה מהירה עם המוצר לשוק וכו׳). כלומר, לאו דווקא יש מספיק מקום לפיתוח סדור אלא יותר נטייה למשהו ש״עובד״, לפחות בתחילת הדרך.

האם סביר להניח שמעבר לחברת גאמפ״א יועיל לכישורי ההנדסה? האם יש קבוצות/חטיבות ספיציפיות שכדאי להתמקד בהן? האם אני ״סתם״ רומנטיקן בנוגע לכל העניין ועדיף להתמקד בסיבות יותר מוחשיות בבחירת מקום העבודה?


[חלק מהמידע שונה מעט על מנת לשמור על אנונימיות כלשהי, אך רוח הדברים מתכתבת עם המציאות]
כן, בחברות הרציניות תקבל את מה שאתה מחפש. הנדסה יותר טובה, יותר סדורה, ויותר שכר. לא תמיד בכל צוות, אבל אפשר לעבור בין צוותים לאחר מספר שנים, אם יהיה צורך.
 
האם אתה משקיע בלימוד עצמי ?

ניסית ללמוד את מה שאתה מדבר עליו לבד ? (בדגש: ארכיטקטורה)

"איך מוסיפים יכולות מדידה לחלקים שונים במערכת על מנת שאפשר יהיה לאסוף מספרים ועובדות על מנת לנמק אילו חלקים יש לשפר\לשנות על מנת להביא תועלת למוצר\לקוחות." - זה מקבל מענה במידת מה, כמעט בכל ספר על ארכיטקטורה, בדרכ בהתחלה.
 
אני לא עובד בגאמפ״א אבל יצא לי לחוות חברה ישראלית בינונית\קטנה וסניף של קורפורייט אמריקאי גדול.
ראשית אני חושב שלהחליף אוירה כל כמה זמן יעשה לך טוב, אם תעבור צוות ככל הנראה תחשף לדברים חדשים ואם תעבור חברה גם תשפר שכר.

עכשיו זה מאוד נכון שאתה תמצא אנשים חזקים בגאמפ״א כי שם נמצא הכסף. לגבי חשיפה לדברים חדשים ותהליכים אני יכול להשוות את החוויות שלי כמפתח תוכנה. בחברה הישראלית זרקו אותי למים מאוד עמוקים, יצא לי לעשות פיתוח ו-design ותקופה מסויימת עשיתי גם devops שמאוד הרחיב לי את פרספקטיבה. כל זה כאשר ה-ownership נמצא בישראל, המנהל שלי לא רק באותו אזור זמן אלא במשרד יושב מטר ממני ואנחנו יכולים לסגור דברים במסדרון. לי אישית הייתה תחושה מאוד חזקה של התפתחות, של אחריות, של הבנה שיש לי יכולת ושיש לי את האפשרות להזיז את המחט.

בקורפורייט בהחלט יש תהליכים אבל הם סוג של רועה הכרחי לניהול מורכבות של גודל. אז הם בעיקר שומרים שלא תזוז שמאלה וימינה.
יש הגדרות מאוד ברורות, למשל לפחות אצלנו מפתחים לא עושים design זה לא שזה לא קורה(בטח אם אתה מפתח principle) אבל בשביל זה יש ארכיטקטים. אתה יכול לנסות ליזום אבל הכל זה uphill battle לכל פיסת קוד יש owner ויש subject matter expert... והגל נמרח.
לזה גם תוסיף שלפחות מה שאני רואה(בכמה קבוצות אצלנו) הסניף הראשי שנמצא בארצות הברית נותן את הטון. יש הרבה פעמים תחושה שכולנו שווים אבל יש שווים יותר בדיוק כמו ביחסי מעצמות ובנות חסות :) וזה כמובן בא לידי ביטוי בעבודה עצמה.

אני יכול לומר שעל סמך הנסיון שלי לא הייתי ממליץ לאף אחד להתחיל את הקרירה שלו בקורפורייט כי יש יותר מסיכוי סביר שהוא יגמור בתוך קופסא מוגדרת היטב , אי אפשר להשוות את קצב הלימוד ותחושבת המסוגלות שיצאתי איתה מהחברה הישראלית.

אני לא נגד קורפורייט, ואני בטוח שגם בחלק יש צוותים בסנון skunk works שרצים מאוד מהר. פשוט צריך לקחת בחשבון את הדברים שהם backed in בחברות כאלה ביחוד אם מה שמעניין אותך זה להתפתח מקצועית. אם זה הקורפורייט הראשון שלך אז אני בטוח שתקבל פרספקטיבה חדשה גם אם היא לה תהיה חיובית.
 
תודה רבה על התגובות!

יחד עם זאת, גם יש צוותים קיקיוניים, בעיות לא מעניינות, ובעיקר הרבה מאוד זמן שהולך על לא-הנדסה. הרבה יותר ממה שהיית מצפה. הרבה יותר.
איך אפשר להקטין את הסיכוי להגיע לקבוצות או צוותים שעוסקים בבעיות לא מעניינות?
כמה זמן היית מעריך שהולך על לא-הנדסה? בשתי החברות היותר גדולות שעבדתי בהן הרבה מאוד זמן בוזבז על פגישות ומצגות שהיו יכולים להיות מייל. כמה זה חמור בארגונים גדולים מסוג גאמפ״א, אם היית צריך לשערך באחוזים?

האם אתה משקיע בלימוד עצמי ?
כן
זה מקבל מענה במידת מה, כמעט בכל ספר על ארכיטקטורה, בדרכ בהתחלה.
כמו הבדיחה המפורסמת בין תיאוריה לפרקטיקה, למדתי שיש פער מאוד גדול בין מה שספר יכול או מסוגל להעביר לבין התמודדות בעולם הגדול. המטרה היא לא ללמוד את הנושא באופן תיאורטי בלבד, אלא לעסוק בו באופן סדור.

כן, בחברות הרציניות תקבל את מה שאתה מחפש. הנדסה יותר טובה, יותר סדורה, ויותר שכר. לא תמיד בכל צוות, אבל אפשר לעבור בין צוותים לאחר מספר שנים, אם יהיה צורך.
מעבר בין צוותים בחברות גאמפ״א גורר סבב ראיונות בדומה לקבלה?

יש הגדרות מאוד ברורות, למשל לפחות אצלנו מפתחים לא עושים design זה לא שזה לא קורה(בטח אם אתה מפתח principle) אבל בשביל זה יש ארכיטקטים. אתה יכול לנסות ליזום אבל הכל זה uphill battle לכל פיסת קוד יש owner ויש subject matter expert... והגל נמרח.
לזה גם תוסיף שלפחות מה שאני רואה(בכמה קבוצות אצלנו) הסניף הראשי שנמצא בארצות הברית נותן את הטון. יש הרבה פעמים תחושה שכולנו שווים אבל יש שווים יותר בדיוק כמו ביחסי מעצמות ובנות חסות :) וזה כמובן בא לידי ביטוי בעבודה עצמה.
אה, זה אחד החששות המרכזיים שלי במעבר לחברה מסד״ג של גאמפ״א. כלומר אני מבין שזה הכרחי בגלל הגודל של החברה, אבל קשה לתמחר עצמאות והתחושה של הצלחה אחרי ש״זורקים למים״.
 
איך אפשר להקטין את הסיכוי להגיע לקבוצות או צוותים שעוסקים בבעיות לא מעניינות?
זה קצת קשה להגיד. יש צוותים שהם מאוד hard core שזה ברור שהם יהיו חזקים (כמו תשתיות חשובות, קומפיילרים, דברים כאלה).
חוץ מזה, זה משהו שכן אפשר לגשש ולשאול לפני. בניגוד נניח ללשאול על wlb, זה שולח מסר מאוד חיובי לגביך - שאתה רוצה לעבוד עם אנשים חזקים וללמוד.
מצד שני, איזה ראש צוות יגיד לך "וואלה, אני מקנא בצוות שנמצא קומה מעלי, כולם אצלי חלשים", לא ברור לי איך לברר את זה. אולי אפשר לבקש לדבר עם מישהו מהצוות, כי הוא פחות biased
כמה זמן היית מעריך שהולך על לא-הנדסה? בשתי החברות היותר גדולות שעבדתי בהן הרבה מאוד זמן בוזבז על פגישות ומצגות שהיו יכולים להיות מייל. כמה זה חמור בארגונים גדולים מסוג גאמפ״א, אם היית צריך לשערך באחוזים?
הבעיות שאני חוויתי הן דווקא לא בפגישות. כמות הפגישות הייתה סבירה לגמרי. ציפיתי להרבה יותר.
מה שבזבז זמן היה כל מיני חוקים \ מדיניות פנימית. כמה דוגמאות:
* בשביל לאשר לעשות launch צריך לשכנע SVPs שעשית עבודה טובה, אבל בשביל להתכונן לפגישה הזאת, ואחרי זה לענות על כל השאלות שהם שואלים, צריך לבזבז לפעמים אפילו חודשים. (אני לא מגזים, אבל זה כן יחסית קיצוני)
* פעם ב- X זמן עושים אינטגרציה בין branchים. בארגון קטן זה לוקח יום אם יש הרבה קונפליקטים. בארגון גדול זה יכול להיות שבועות. על כלום..
* אגב אינטגרציה, זה אולי הדבר שהכי כואב. כמה זמן יקח לך לפתח עמוד web של מחשבון? בוא נגזים ונגיד 3 שעות. אבל עכשיו אומרים לך - אתה צריך לעשות לו אינטגרציה עם ה login, עם ה- tracking cookies, עם מנגנון שמירת ההיסטוריה, ואחרי זה לקבל אישור privacy, אישור legal, אישור לשים לינק למחשבון שלך בעמוד אקראי כלשהו של החברה. זה נשמע בקטנה, נכון? אבל לא, כל דבר כזה הוא סרט. זה לא כמו open source שנועד להיות נוח וקל לשימוש. אלה כלים פנימיים שאמורים להגן על החברה מכל מיני דברים שלא היית חושב עליהם בכלל.
* ואחרי שעברת את כל אלה - אתה צריך להשיג compute resources. כמה שרתים צריך בשביל השירות שלך? ואם פתאום הוא יהיה מאוד פופולרי, אבל יקח חודשיים לבקש משאבים להגדיל אותו?
בקיצור, הלוואי שהפגישות היו הסיבה לבזבוז זמן :lol:
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
מעבר בין צוותים בחברות גאמפ״א גורר סבב ראיונות בדומה לקבלה?
לא. בד״כ מבוצע ראיון או מקסימום 2-3 מול הצוות הקולט, ואז יש מסלול ניהולי שפונים לצוות הקודם לשחרר את האדם תחת לוחות זמנים ואילוצים סבירים. ההנהלה הבכירה דורשת שקיפות, כדי שהצוות הקודם לא יוכל לחסום סתם. ברור שיש אנשים שלא מסתדרים עם הצוות הקודם, ואז או שיעברו צוות או שיעזבו, והאינטרס של החברה זה לאפשר את המעבר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I מפתח תוכנה: איך להתכונן לראיון עבודה עם 4 שנות ניסיון התפתחות אישית 9
M כמה מרוויח בעלים של בית תוכנה או מפתח ובעל מוצר תוכנה ממוצעים אוף טופיק 3
Y התייעצות בנוגע לשכר חודשי עבור מפתח תוכנה התפתחות אישית 9
c881 למה מפתח תוכנה/מתכנת צריך לדעת מתמטיקה? אוף טופיק 13
א לקראת קבלת מפתח מקבלן, לאיזה הוצאות להתכונן ? נדל"ן 12
א חנות עם דיר מוגן (דמי מפתח) עם פוטנציאל פינוי בינוי נדל"ן 1
א הלוואה דמי מפתח נדל"ן 1
M מבצעי "שלם עכשיו 5% והשאר בקבלת מפתח" - האם במעמד החתימה יש להמציא אישור משכנתא? נדל"ן 38
ב בנייה עצמית - קבלן מפתח או לפצל לקבלנים שונים נדל"ן 19
ה קניית דירה חדשה לפני קבלת מפתח נדל"ן 4
א איך אני נהיה מפתח טוב יותר ומעלה את הסיכויים שלי להיות מקודם? התפתחות אישית 6
Ron.B הערכת שווי בעלות בנכס דמי מפתח נדל"ן 12
A טיפים לחיפוש משרה התחלתית בפיתוח תוכנה התפתחות אישית 24
מ משרת סטודנט - תוכנה התפתחות אישית 11
ה תוכנה להשוואה היסטורית של תשואות וסטיות תקן שוק ההון 1
D מדעי המחשב/הנדסת חשמל/תוכנה בגיל 30 התפתחות אישית 6
H מילוי 1301 למתחילים: כלי תוכנה מיסים 4
M שכר התחלתי של מהנדס תוכנה ומהנדס חשמל התפתחות אישית 45
B יצירת טופס 1325 מstatements מIBKR ועוד פרטים שרלוונטים לדוחות מס | תוכנה מיסים 10
מ מה הלאה? חיפוש עבודה חדשה לאחר שנים בפיתוח תוכנה התפתחות אישית 10
I איך להשתפר כמפתח תוכנה עם ניסיון של כשנתיים התפתחות אישית 8
א האם יש מקומות להתייעץ בהם עם אנשי תוכנה אחרים? התפתחות אישית 3
F עסק צדדי לג׳וניור מהנדס תוכנה. התפתחות אישית 8
M שכר מקובל למשרות פיתוח תוכנה עם 2-3 שנות ניסיון התפתחות אישית 83
S מציאת עבודה בפיתוח תוכנה (אמבדד) בברלין אוף טופיק 6
Z האם תוכנה של מס הכנסה מנפיקה אישור כשמשדרים תיקון לדו״ח? מיסים 6
C פתיחת בית תוכנה התפתחות אישית 15
E הסבת מקצוע לפיתוח תוכנה בגיל מבוגר התפתחות אישית 49
ע תוכנה לניהול תיק השקעות StockDiv שוק ההון 42
R תוכנה לניתוח טכני גרפים והתראות? פוסטים מאיכות נמוכה 22
J כמה חברות תוכנה/חומרה יש בסנופי? אוף טופיק 9
ב פרסום כלי שפותח במסגרת העבודה (תוכנה) אוף טופיק 9
Emilia צומת דרכים - בודקת תוכנה עם ניסיון יומני מסע אישיים 69
ת תוכנה מומלצת לניהול תיק השקעות אוף טופיק 9
S חיפוש משרה ראשונה בפיתוח תוכנה כאשר אין ניסיון רלוונטי התפתחות אישית 11
S מהרהר על ההתפתחות קרירה כמפתח תוכנה מבחינת Domain התפתחות אישית 4
M מנסה למצוא תוכנה לעסק. אוף טופיק 23
F הנדסאי תוכנה vs קורסים בתכנות פוסטים מאיכות נמוכה 2
M הנדסת תוכנה התפתחות אישית 2
E מעבר מתפקיד פיתוחי לתפקיד ניהולי (תוכנה) - אודה לעצתכם אוף טופיק 3
B קריירה כארכיטקט תוכנה התפתחות אישית 3
N התלבטות בין קורסים של פיתוח תוכנה התפתחות אישית 12
yodo [תוכנה גנרית כלשהיא שמבטיחה תשואות גבוהות] - משהו מכיר? שוק ההון 22
D שעות עבודה של איש תוכנה? התפתחות אישית 28
Z תוכנה לניהול השקעות - portfolio performance אוף טופיק 2
S איך להישאר רלוונטי בשוק העבודה - פיתוח תוכנה בסביבית . NET אוף טופיק 65
קירכהוף בודק תוכנה אוטומציה אוף טופיק 0
קירכהוף ניהול ,תוכנה או התקדמות מקצועית התפתחות אישית 2
amidar תוכנה חינמית לזיהוי פנים - עשרות אלפי קבצים. אוף טופיק 6
F שינוי קריירה להנדסת תוכנה-בוטקאמפ, לימודי תעודה או תואר נוסף? התפתחות אישית 11

נושאים דומים

Back
למעלה