מקווה שזה הפורום הנכון.
מישהו הגיש את הבקשה למענק ויוכל לכוון אותי?
באותה הזדמנות אשמח גם להכוונה לגבי הצהרת הון (אמורה להיות פשוטה יחסית, אין הרבה על מה להצהיר...) וקבלת מענק סטודנטים לאזרחים אמריקאים.
מקווה שזה הפורום הנכון.
מישהו הגיש את הבקשה למענק ויוכל לכוון אותי?
באותה הזדמנות אשמח גם להכוונה לגבי הצהרת הון (אמורה להיות פשוטה יחסית, אין הרבה על מה להצהיר...) וקבלת מענק סטודנטים לאזרחים אמריקאים.
הגשתי על 2018, ו2019
בשניהם הגשתי דיווח משותף לי ולאשתי, שהיא לא אמריקאית,
ראיתי עכשיו בIRS, שמי שמדווח משותף ואחד מבני הזוג לא אמריקאי, לא מקבלים שום החזר, גם לא לאמריקאי, וגם לא על הילדים,
Q23. I filed a joint return with my spouse. Will we receive a Payment if I have a valid SSN and my spouse has an IRS Individual Taxpayer Identification Number (ITIN)?
A23. No, when spouses file jointly, both spouses must have valid SSNs to receive a Payment with one exception. If either spouse is a member of the U.S. Armed Forces at any time during the taxable year, only one spouse needs to have a valid SSN.
If spouses file separately, the spouse who has an SSN may qualify for a Payment; the other spouse without a valid SSN will not qualify.
שאלה ל @FIYaacov
המענק מחולק לשני סוגי אוכלוסיה.
האחד, האזרחים העובדים והלא עובדים שמילאו או לא מילאו את החזר מס 2018-19
במקרה הזה המענק נכנס לחשבון הבנק בארה"ב או שיק אם אין חשבון בארה"ב.
השני, אזרחים וותיקים שמקבלים SS.
במקרה הזה המענק אמור היה להיכנס ע"י SS ולא ע"י ה IRS.
ז"א לא חשוב היכן אתה גר ביקום, המענק ישולם לאותו חשבון שביטוח הלאומי מפקיד את הקיצבה החודשית.
אני למשל מקבל כל חודש בשקלים לחשבון בנק בארץ.
אבל עדיין לא קיבלי והשאלה, איך אני מברר איפה הכסף?
הלינק לשאלות ועידכונים: Get My Payment הוא לא עבור גימלאים שלא עובדים.
מה האופציות שלי?
בהנחה שאתה משלם עמלות העברה והמרת מט"ח גם על העברות הקבועות אולי שווה לשקול בנק אמריקאי,בשוואב תוכל להגיע לשקלים מזומן אצלך ביד בישראל בעלות כוללת של בערך 0.2%.
אפשר גם להפקיד שם את הצ'ק דרך הטלפון
עדכון...
אז קבעתי תור באינטרנט לסניף הקרוב לביתי בנהריה כדי להפקיד את השיק.
הגעתי ואז נאמר לי שאני לא יכול להפקיד ב ׳אשנב כל׳ מטבע זר ורק ע״י פקיד אישי.
אז ווט-דה-פאק זה אשנב כל?
ביקשתי לדבר עם המנהל כדי שמישהו יקבל את הכסף שלי והתשובה הייתה - תקבע תור באינטרנט.
קבעתי שוב תור אבל התאריך הקרוב ביותר היה לעוד שבוע וחצי.
התייאשתי
לפני כחצי שעה קבעתי תור לכפר יאסיף [15 דקות נסיעה] למחר בבוקר.
הגעתי היום לכפר ואמרו לי שבסניף הזה אין הפקדות מט"ח והסניפים הקרובים אלי הם נהריה וכרמיאל.
נו טוב, אז יש לי פגישה עם פקיד/ה ל 23 לחודש בנהריה.