• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מענק עם כלביא - הבקשה שלי נדחתה

  • פותח הנושא פותח הנושא לבלר
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

לבלר

משתמש סולידי
הצטרף ב
27/1/22
הודעות
73
דירוג
17
הייתה לי ירידת הכנסות מאוד משמעותית עקב המלחמה, הגשתי בקשה למענק ולאחר כמה שבועות קיבלתי הודעה שהבקשה נדחתה עקב חוסר פעילות במע"מ.
לאחר כמה ימים אני מקבל מכתב החלטה בו נאמר כך:
הוחלט לדחות את תביעתך מהנימוקים הבאים
"לא הוגשה הצהרת עוסק פטור או הוגשה הצהרה בסך אפס לשנת 2023".

אז ככה,
אני רשום כעסק זעיר, אז מה קשור כאן פעילות מע"מ?
דבר נוסף, מה זה הצהרת עוסק פטור? ובשום שלב בהגשה התביעה למענק לא התבקשתי לצרף מסמך כל שהוא.
אשמח מאוד אם תתרמו לי כאן מידע.
תודה רבה רבה.
 
אני רשום כעסק זעיר, אז מה קשור כאן פעילות מע"מ?
דבר נוסף, מה זה הצהרת עוסק פטור?
כל שנה עד ה31 לינואר צריך לדווח את סך הקבלות שלך למעמ, זה הדרך שלהם לוודא שלא עברת את התקרה (120,000 לשנה) והפכת להיות עוסק מורשה.

בעל עסק זעיר זה רישום לטובת מס הכנסה, מבחינת מע"מ אתה עדיין עוסק פטור.

מציע לך לשלם לאיש מקצוע שיעשה לך הדרכה על כלל החובות שיש לך, ותשים תזכורות בקלנדר, כדי שלא תפספס שום דבר.

מבחינתם בהיעדר ההצהרה הזו, ההכנסות שלך ל2023 היו 0, ולכן לא נפגעת. ההשוואה היא ליוני 2023, ולא לחודשים שקדמו למבצע עם כלביא.

בהגשה התביעה למענק לא התבקשתי לצרף מסמך כל שהוא.
נכון. הם ביקשו למלא את סך הקבלות מיוני 2023, ומיוני 2025, והם סומכים עליך (בגדול), אבל הצהרת עוסק פטור מבחינתם זה משהו די גדול.
כמה היו הקבלות/הכנסות שלך ביוני 2023?
 
תודה על ההסבר המורחב.
אני תמיד מגיש דרך רו"ח ואני מאמין שהוא עושה את העבודה כמו שצריך והגיש מה שצריך.
בכל מקרה, אני תוהה על עצם ההצהרה, הרי הם מוציאים שומה כל שנה ושם כתב שחור על גבי כחול בדיוק כמה ההכנסות וכמה ההוצאות וכו', אז לשם מה הצהרה?
תודה.
 
ההצהרה מתרחשת מיד עם סיום שנת המס, ועוזרת לקבוע למשל אם עברת את התקרה או לא. הדוח והשומה מתרחשים חודשים רבים, ואפילו שנה אחרי שנת המס. אכן בירוקרטיה, ואולי מיותרת, אבל ככה זה. אם אתה חייב להם כסף (מעמ) הם רוצים לדעת מיד.
 
בכל מקרה, אני תוהה על עצם ההצהרה, הרי הם מוציאים שומה כל שנה ושם כתב שחור על גבי כחול בדיוק כמה ההכנסות וכמה ההוצאות וכו', אז לשם מה הצהרה?
שומה זה מס הכנסה.
תוודא שרואה החשבון שלך טיפל גם בנושא מע״מ
 
בנושא דומה, חברה נתקלה בבעיה דומה "לא הוגשה הצהרת עוסק פטור לשנת 2024" האם אפשר לתקן זאת רטרואטקיבית? כלומר להגיש עכשיו את ההצהרה ולהגיש שוב את הבקשה למענק?
אם כן, איך מגישים את ההצהרה בשלב כזה?
 
בנושא דומה, חברה נתקלה בבעיה דומה "לא הוגשה הצהרת עוסק פטור לשנת 2024" האם אפשר לתקן זאת רטרואטקיבית? כלומר להגיש עכשיו את ההצהרה ולהגיש שוב את הבקשה למענק?
אם כן, איך מגישים את ההצהרה בשלב כזה?
מצאתי. באתר רשות המסים אפשר להגיש את הבקשה גם עכשיו, אחרי המועד.

פעם היה טופס מעיק בדואר. היום זה באתר, בקלות.
 
לטובת הקוראים,
חזרו אלי מרשות המיסים (וענה פקיד אדיב מאוד... מוזר), והסביר שפשוט לא הוגשה הצהרה, ואפשר להגיש השגה על דחיית המענק ולצרף את ההצהרה.

@חיפאי @FIYaacov התכוונתי לגבי המענק, אם הם רוצים לדעת מה סך ההכנסות לגבי המענק, אז שפשוט יעיינו בשומה, למה מיד לדחות את המענק רק כי לא הגשתי הצהרה?
 
@חיפאי @FIYaacov התכוונתי לגבי המענק, אם הם רוצים לדעת מה סך ההכנסות לגבי המענק, אז שפשוט יעיינו בשומה, למה מיד לדחות את המענק רק כי לא הגשתי הצהרה?
אני איתך. אילו הייתי עובד מס הכנסה הייתי פועל כך (למרות שבשומה המחזור המדווח שם זה לא רק מעסק, זה יכול להיות גם מנדלן, אז אולי בגלל חוסר הוודאות הקטנה הזו הם לא יכולים להסתמך על המספר מהדוח).
 
אילו הייתי עובד מס הכנסה הייתי פועל כך
כנראה לכן לא קיבלו אותך לעבודה שם ;)
הם מחפשים עובדים שפועלים לדחות אותך, לטרטר אותך, להוציא לך מיץ.
(כך זה נראה, ואם זה לא כך, אז זה צריך להיות נושא למחקר, איך בלי שום סינון וכוונה אנושית הם הצליחו לאסוף בדיוק 90% עובדים בעלי פרופיל שכזה)
 
הם מחפשים עובדים שפועלים לדחות אותך, לטרטר אותך, להוציא לך מיץ
הנסיון האישי שלי שונה לגמרי (פ"ש חיפה), זה ממש תלוי המשרד שאתה משויך אליו, יש כאלה (לא מעט) שירותיים, מתקתקים ויש כאלה שעונים בחוסר רצון בתקווה שלא תשאל שאלות המשך.
 
הנסיון האישי שלי שונה לגמרי (פ"ש חיפה), זה ממש תלוי המשרד שאתה משויך אליו, יש כאלה (לא מעט) שירותיים, מתקתקים ויש כאלה שעונים בחוסר רצון בתקווה שלא תשאל שאלות המשך.
גם תלוי מחלקות. למשל בעכו (עבור הורי) המענה ממש מעיק לשאלות, אך זו שאחראית על נושא הוועדות הרפואיות נהדרת ועניינית.
בצפת (עבורי) שאלות מקבלות מענה בהחלט מספק...
חבל להכליל. יש ויש, כמו בכל דבר ומקום.
 
לטובת הקוראים,
חזרו אלי מרשות המיסים (וענה פקיד אדיב מאוד... מוזר), והסביר שפשוט לא הוגשה הצהרה, ואפשר להגיש השגה על דחיית המענק ולצרף את ההצהרה.

@חיפאי @FIYaacov התכוונתי לגבי המענק, אם הם רוצים לדעת מה סך ההכנסות לגבי המענק, אז שפשוט יעיינו בשומה, למה מיד לדחות את המענק רק כי לא הגשתי הצהרה?
מה עשית שחזרו אלך?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
התכוונתי לגבי המענק, אם הם רוצים לדעת מה סך ההכנסות לגבי המענק, אז שפשוט יעיינו בשומה, למה מיד לדחות את המענק רק כי לא הגשתי הצהרה?
כי זה לא חוקי.
המענק הוא רק עבור מי שמנהל ספרים כדין.
אי הגשת ההצהרה אומרת שלא נוהל כדין, ועד שלא תתקן את זה, אין אפשרות חוקית למענק.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס מענק עם כלביא - עזרו לי להבין למה אני לא זכאי מיסים 2
ה מענק עבודה מיסים 6
ס השתחרר מענק חתימה מהעבודה ומעוניין לפתוח תיק השקעות שוק ההון 2
W השקעה זמנית של מענק חתימה שוק ההון 1
א מענק קורונה USA מיסים 18
ח החזר מענק עבודה מיסים 0
ש פתרון בעיית מענק מחיר למשתכן נדל"ן 0
ש מענק מחיר למשתכן נדל"ן 4
K מכירת RSU - מאיזה מענק? שוק ההון 6
ס "מענק פרישה" וטופס 161 החדש פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
L פוטרתי וקיבלתי מענק, מה התשלום מס בגינו? מיסים 11
עידו ג מענק האכלוס אוף טופיק 2
מ מיסוי מענק אכלוס למפונים עבור אזרחים אמריקאיים מיסים 1
ס מיסוי על מענק מיסים 4
ס מענק עבודה בשל המלחמה לעובד חדש אוף טופיק 1
singleton מענק עבודה במדינות אירופה מיסים 1
ז מענק עבודה - "מס' נכסים לא מזכה" מיסים 2
V דוח שנתי 1301 -מענק פרישה מיסים 3
C תכנון מס עבור מענק פרישה מיסים 2
M הטבת פתיחת חשבון- מענק או הלוואה צרכנות פיננסית 6
Y מס על מענק שימור - retention מיסים 8
Zegman דיווח על החזר מענק קורונה למס הכנסה בטופס 1301 מיסים 0
Wonko קבלת מענק פיצויים נמוך מהצפוי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ח האם ניתן לקבל מענק עבודה על ימי אבטלה? פוסטים מאיכות נמוכה 1
ע איזה אתרים מומלצים לאזרחי ארה"ב (F-BAR, החזר מס, מענק טראמפ(קורונה))? מיסים 2
בורג מענק קורונה, סף עשירון 7 אוף טופיק 53
ג מענק עידוד שימוש בערוצים ישירים צרכנות פיננסית 4
ע מענק קורונה ראשון ושני לאזרחי ארה"ב שעדיין לא הגישו שום הצהרה\בקשה לארה"ב בעבר אוף טופיק 2
ע מה צריך לעשות כדי לקבל את מענק הקורונה של טראמפ? אוף טופיק 1
S ביטוח לאומי מענק לכל אזרח לא התקבל צרכנות פיננסית 6
cypriano de rore מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) אוף טופיק 14
T הטבות של מועדון הוט בבנק לאומי (מענק 2100 ש"ח או הלוואה ללא ריבית) צרכנות פיננסית 57
D הגדרת ״עסק פעיל״ לצורך מענק הקורונה צרכנות פיננסית 9
Williamsburg מענק כספי בפתיחת חשבון בנק צרכנות פיננסית 20
ח מענק "קורונה" לעצמאיים צרכנות פיננסית 10
S מענק קורונה לאזרחי ארה"ב אוף טופיק 36
Oran Hashai מענק לידה אוף טופיק 2
TunaGolem מענק הצטרפות לבעלי כתובת דיוור בארה"ב שוק ההון 2
עלילה מסלול תשלום למשפחתון בזמן מלחמת עם כלביא אוף טופיק 55

נושאים דומים

Back
למעלה