• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מס ריווחי הון ישראלי קטן ממס ריווחי הון אמריקני

  • פותח הנושא פותח הנושא Avi1001
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Avi1001

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/12/21
הודעות
479
דירוג
284
קרה לי דבר מעניין השנה, בגלל ירידת חדה בשער הדולר מול השקל. אני אמריקני ומשלם מס גם בארץ וגם בארה"ב. חישוב המס ע"פ הלכת מוזס על השקעות בארה"ב מוביל לכך שהמס הישראלי קטן מהאמריקני ואז אין מספיק מס ישראלי לבצע קיזוז (גם לאחר גרירה של קרדיט משנים קודמות). לכן השנה יוצא לי לראשונה לשלם מס ריווחי הון ל- IRS (מעבר למס יסף שלהם המעצבן (NIIT) שאין מה לעשות נגדו). מעניין אם קרה גם לאחרים. תלוי כמובן אם בצעת פעולות בכלל בבורסה ומתי עשית אותן.
 
נערך לאחרונה ב:
אם המס השקלי יוצא פחות מ10% מהרווח הדולרי, זה יכול להיות אפילו יותר גרוע, כי אז לפי החוק היבש אי אפשר אפילו להשתמש בגרירה של קרדיט משנים קודמות (לא שאני אומר שכדאי לדווח ככה :)). הסיבה היא, שאז זה נחשב ממקור אמריקאי, והסיבה שאפשר בכלל לקבל זיכוי זה רק בגלל האמנה.
 
כי אז לפי החוק היבש אי אפשר אפילו להשתמש בגרירה של קרדיט משנים קודמות
בדקתי עוד פעם ב- Turbotax לאור מה שאמרת. אז לא היה לי קרדיט עודף במס הרגיל. אבל היה עודף בחישוב ה- AMT מ-2024 ושם הוא באמת לא השתמש בו (התקיים התנאי שציינת שהמס היה ממש מזערי והיה קטן מ-10% מהרווח הדולרי).
 
נערך לאחרונה ב:
אם המס השקלי יוצא פחות מ10% מהרווח הדולרי, זה יכול להיות אפילו יותר גרוע, כי אז לפי החוק היבש אי אפשר אפילו להשתמש בגרירה של קרדיט משנים קודמות (לא שאני אומר שכדאי לדווח ככה :)).
לא אמריקאי, סתם מתעניין :)
תוכל להרחיב על מה הי "גרירת קרדיט משנים קודמות"? (ולמה לא לדווח כך)?
 
בדקתי עוד פעם ב- Turbotax לאור מה שאמרת. אז לא היה לי קרדיט עודף במס הרגיל. אבל היה עודף בחישוב ה- AMT מ-2024 ושם הוא באמת לא השתמש בו (התקיים התנאי שציינת שהמס היה ממש מזערי והיה קטן מ-10% מהרווח הדולרי).
אני לא מכיר את Turbotax אבל זה נראה די מוזר שזו החלטה שהתוכנה יכולה לחשב לבד. האם אתה לא צריך להגדיר ברווחי ההון שמדובר על הכנסות זרות בסל הפסיבי? האם רווחי ההון מופיעים בשורה 1a של טופס 1116 בסל הפסיבי?
 
האם אתה לא צריך להגדיר ברווחי ההון שמדובר על הכנסות זרות בסל הפסיבי? האם רווחי ההון מופיעים בשורה 1a של טופס 1116 בסל הפסיבי?
טורבו טקס יכול לשייך את זה לפי תושבות הנישום, לא?
 
טורבו טקס יכול לשייך את זה לפי תושבות הנישום, לא?
תיאורטית כן, אבל בשביל זה טורבוטקס צריך לדעת על איזה סוג נכס מדובר (לדוגמא, ניירות ולא נדלן), וגם לדעת כמה מס סהכ שולם על רווח ההון הספציפי. לא מספיק שמספקים לטורבוטקס את סך המיסים הפסיביים השנתיים. (נניח ומישהו הוא על PAID BASIS אז אפילו אם הם לא שילמו מיסים בכלל השנה, ושילמו את כל המיסים בישראל בשנה העוקבת, זה עדיין יהיה הכנסה זרה וניתן להשתמש בזיכוי נגרר. כך שהתוכנה לא יכולה לסווג את זה נכון אפילו אם צריך לדווח על מיסים זרים בתוכנה לפי כל מכירה וגם לסווג את זה כמניות. (כמובן שתיאורטית טורבוטקס יכול לשאול מספיק שאלות כדי לסווג את זה בצורה נכונה, אני פשוט מאוד אתפלא (ואתרשם לטובה) בעקבות הניסיון שיש לי עם הגרסא (הכי יקרה) שלהם המיועדת לרואי חשבון (השתמשתי ב LACERTE לאחרונה לפני כ6 שנים, אז ייתכן שהם השתכללו מאוד בשנים האחרונות)
 
אם אתה לא צריך להגדיר ברווחי ההון שמדובר על הכנסות זרות בסל הפסיבי?
בטופס 1116 ההכנסות האלו מוגדרות על ידי כ- income re-sourced by treaty . ההחלטה שהוא קיבל לבד זה לא לגרור עודף קרדיט על מיסי AMT מ-2024 ל-2025 . לגבי המס הרגיל - כפי שאמרתי - לא היה מה לגרור מ-2024. ב- Turbotax יש אופציה ללכת דרך שאלון אבל זה ארוך מדי. אחרי שאתה מבין קצת אתה יכול למלא ישירות ב- worksheets שלהם.
 
נערך לאחרונה ב:
בטופס 1116 ההכנסות האלו מוגדרות על ידי כ- income re-sourced by treaty . ההחלטה שהוא קיבל לבד זה לא לגרור עודף קרדיט על מיסי AMT מ-2024 ל-2025 . לגבי המס הרגיל - כפי שאמרתי - לא היה מה לגרור מ-2024. ב- Turbotax יש אופציה ללכת דרך שאלון אבל זה ארוך מדי. אחרי שאתה מבין קצת אתה יכול למלא ישירות ב- worksheets שלהם.
מעניין, אז היה לך עודף קרדיט על מיסי AMT ב 2024 בסל של income re-sourced by treaty?
אתה תמיד מדווח על רווחי הון כ income re-sourced by treaty?


אזהרת חפירה :)-

טכנית, מאז 2017 אין יותר את הסל income re-sourced by treaty ליחידים תושבי מדינת אמנה.

אם אתה משלם בישראל יותר מ 10% מהרווח הדולרי זה בכל מקרה בסל הפסיבי כיון שזה נחשב הכנסה זרה לפי הדין הפנימי. אם זה פחות מ 10%, אתה זכאי לזיכוי לפי אמנה, אבל לפי ההוראות עושים את החישוב של הזיכוי ב Worksheet נפרד בסל הפסיבי, ואז פשוט מוסיפים למטה ב1116 הפסיבי את הזיכוי המותר בשורה האחרונה שמראה את סך הזיכוי המותר ( אז ל income re-sourced by treaty לא משמתשים בחישוב של ה1116 וההכנסה לא מופיעה בשורה 1a. את המיסים מדווחים ביחד עם כל המיסים הפסיביים ב PART II, אבל אז מפחיתים אותם בשורה 12 ואז שוב מדווחים אותם בשורה 35.

רק שיהיה ברור, איך שדיווחת נראה לי סביר ביותר. כמעט אף אחד לא מדווח בדיוק לפי הכללים וההוראות. (ה WORKSHEET של ה IRS די הזוי, כיון שהוא לא מתחשב בממדרגות המיסוי הנמוכות של QUALIFIED DIVIDENDS ו LT CAPITAL GAINS. אז כנראה לדווח לפי ההוראות של ה IRS מביא לתוצאה עוד יותר לא נכונה...)
 
בעבר דיווחתי פסיבי אבל לאחר בדיקה לעומק הגעתי למסקנה שהנכון הוא re-sourced (אגב על נושא זה הגשתי Amended return ל- IRS על שנים קודמות שתיקן את זה והם קיבלו ללא תגובה). אציין שזה גם גורר צורך בהצהרה כתובה בנושא על טופס 8833 וכתוצאה מכך אי-יכולת להגיש אלקטרונית (כל עוד משתמש ב Turbotax שלא מגיש אלקטרונית מסמכים). אני חי עם זה ושולח בדואר. מה שכתבת מעניין - אני צריך עוד קצת לחשוב על ה"חפירה" שלך. אציין רק שעד כה לא יצא לי בכלל לשלם מס על הכנסה מרווח הון.
 
בעבר דיווחתי פסיבי אבל לאחר בדיקה לעומק הגעתי למסקנה שהנכון הוא re-sourced
אני לא בטוח שהמסקנה שקיבלת נכונה.
הדין הפנימי בארה"ב מסווג את הרווחים כSourced לפי מגורי הנישום.


אגב על נושא זה הגשתי Amended return ל- IRS על שנים קודמות שתיקן את זה והם קיבלו ללא תגובה
גם amended הם בקושי בודקים
 
בעבר דיווחתי פסיבי אבל לאחר בדיקה לעומק הגעתי למסקנה שהנכון הוא re-sourced (אגב על נושא זה הגשתי Amended return ל- IRS על שנים קודמות שתיקן את זה והם קיבלו ללא תגובה). אציין שזה גם גורר צורך בהצהרה כתובה בנושא על טופס 8833 וכתוצאה מכך אי-יכולת להגיש אלקטרונית (כל עוד משתמש ב Turbotax שלא מגיש אלקטרונית מסמכים). אני חי עם זה ושולח בדואר. מה שכתבת מעניין - אני צריך עוד קצת לחשוב על ה"חפירה" שלך. אציין רק שעד כה לא יצא לי בכלל לשלם מס על הכנסה מרווח הון.
התקנות מחריגות ספציפית את המקרה הזה מחובת הצהרה על טופס 8833. 301.6114-1(C)(v)

(כמו ש @FIYaacov כתב, העובדה שהדוח מתקבל ללא תגובה, לא מוכיח שום דבר)
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
התקנות מחריגות ספציפית את המקרה הזה מחובת הצהרה על טופס 8833. 301.6114-1(C)(v)
תודה - אני אבדוק לעומק את כל מה שאתה ויעקב כתבתם לצורך ההגשה השנה . אם לא צריך 8833 - זה בטח יעשה את החיים שלי יותר קלים!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A זיכוי כנגד מס זר ששולם בארה"ב על ריווחי הון מיסים 24
מ התייעצות קיזוז מס ריווחי הון עם הפסד שוק ההון 7
פסיוני קיזוז מס ריווחי הון- בגין סעיף 46 צרכנות פיננסית 14
P מס מגיל 60 - כל סוגי ההכנסה לפי המדרגות, או שיש יוצאי דופן? מיסים 1
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
ר האם למכור כעת את התיק ולקנות מחדש? לצורך מס שוק ההון 19
Y בעלי תיק באינטראקטיב, איך אתם מחשבים רווח/הפסד בשקלים לצורך מס? מיסים 13
S הגשת דוח מס עם ברוקר Alpaca מיסים 3
algo.il מיסוי בעת רילוקיישן זמני בקנדה (אמנת מס עם ישראל) ללא ניתוק תושבות מיסים 2
D חישוב מס שבח ממכירת נדלן עם הטבת יישוב מוטב. מיסים 5
ס החזר מס באמצעות אלפי על משכורת, הכנסה חדשה משכר דירה מיסים 7
Gari מכירות יחידות מקרן נקובה בדולר - מורווחת בדולר, מופסדת בשקל: מס רווחי הון או מגן מס? שוק ההון 5
ג קיזוז מס שבח מול הפסדי ההון מיסים 6
מ למה לא נותנים לי להגיש החזר מס מיסים 15
Y עזרה בהבנת היקף מס על RSU (כולל ארקין-מוזס) מיסים 17
H החזר מס אוטומטי לגמלאים על ריבית מפיקדון או מתוכנית חיסכון למי שנולדו לפני 2.1.1948 מיסים 3
R תיקון מס על דיבידנדים ב-IBKR ודיווח בדוח השנתי מיסים 0
SolidAce החזר מס מתשלום מס לארצות הברית במכירת מניות בברוקר זר מיסים 10
ש מס יסף מיסים 2
mudale222 מס הכנסה דרוש תיקון דוח שנתי מ2021 עקב תקבלים מביטוח לאומי מיסים 3
כ מס רווח הון - קרן אמריקאית שוק ההון 1
W מימוש זיכוי מס חו"ל - טופס 1301 מיסים 0
M מגן מס על הפסדים בקרן כספית דולרית? מיסים 1
נ שמירה על תושבות מס ישראלית אחרי מעבר לחו"ל מיסים 24
Dim שינוי תושבות מס ברוקרים ופלטפורמות מסחר 13
S טופס 1301 דיווח על החזר מס משנה שעברה מיסים 5
S החזר מס - אבטלה מיסים 3
O האם מס עיזבון בארה״ב קיים גם בבנקים? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
R מס על השכרת דירה - קיזוז מול שכירות מיסים 7
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
D תשלום מס למובטל שסוחר בברוקר זר מיסים 3
B החזר מס לבני זוג מעל 60 שאחד מהם נכה מיסים 2
מ בקשה להחזר מס מיסים 5
ע בהגשת 1301 יחיד מקוון אין אפשרות לבחור ב2025 כשנת מס? מיסים 60
ה שאלות על מגן מס וקיזןזי מס שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
פ דיווח מס IBKR שוק ההון 1
D מגן מס בדיעבד מיסים 4
י גמל IRA - טופס 867 / ניכוי מס במקור פוסטים מאיכות נמוכה 11
בן מלך תיאום מס מיסים 8
ס מה נחשב ל"אירוע מס"? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 20
B תשלום מס IBKR על 2024, 2025 -התייעצות מיסים 4
A איך מחשבים את הכסף הנחוץ לפרישה בהתחשב בכך שיש מס הכנסה על שוק ההון 32
ס בקשה להחזר מס בשנה שבה השתתפתי בESPP מיסים 5
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
M תיאום מס על רווחים משוק ההון מיסים 3
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M הגשת דוח לניקוי מיסים מרווח בשוק ההון דרך ברוקר שלא מנקה מס מיסים 4
ע מס רווח הון בני"ע זר בתוך קרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
ד תיאום מס על פנסיית שאירים מיסים 1

נושאים דומים

Back
למעלה