• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מס רווחי הון מופחת לבני 60 ומעלה

  • פותח הנושא פותח הנושא usafun
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

usafun

משתמש סולידי
הצטרף ב
2/4/21
הודעות
194
דירוג
13
ראיתי באתר GOV.IL כי -

"אזרחים שמלאו להם 60 זכאים לשיעורי מס רווחי הון ומס שבח מופחתים אם הכנסותיהם השנתיות החייבות במס הכנסה היו נמוכות מ-187,441 ש"ח בשנה (ברוטו), נכון ל-2023. שיעורי המס המופחתים ייקבעו בהתאם לגובה ההכנסה של הזכאים, לפי מדרגות מס הכנסה".

האם שיעורי ההון המופחתים הללו יחולו גם כאשר בן ה-60 שותף בחשבון הבנק עם בת זוג שמשכורתה עולה על הסכום הנ"ל?
 
למיטב ידיעתי אם מדובר בזוג מבחינת מס הכנסה, רווח הון נרשם על בן הזוג המכניס יותר.
 
מה נחשב הכנסה?
למעט עבודה.

קצבת פנסיה?
מזכה כן (קיבלת פטור ממס בהפקדה, חייב במס במשיכה. כוכבית - קיבוע זכויות יכול להפחית בחלק הקצבה החייב במס), מוכרת לא (הפקדת כסף ממוסה, אין מיסוי במשיכה).
קצבת ביטוח לאומי?
לא - אין חבות מס הכנסה על קצבת ביטוח לאומי.
דיבידנדים?
לא בטוח. מעריך שיש לך אפשרות למסות דיבידנד לפי הכנסה שלא מיגיעה אישית במקום לפי 25%. שווה בדיקה).
שכירות מנדלן?
תלוי לפי איזה מסלול מס בחרת עבורה.

כדי לפשט, בלי קשר לגיל 60, הכנסה לא פירותית מצטרפת להכנסה פירותית (הכנסה מעבודה) מהנקודה בה נגמרה ההכנסה הפירותית ולפי אותם שיעורי מס - עם הבדל אחד - עד גיל 60, המדרגה המינימלית בהכנסה לא פירותית היא 31%. החל מגיל 60, המדרגות הן זהות בין הכנסה פירותית להכנסה לא פירותית ואפשר להסתכל על סך ההכנסות כהכנסה אחת משותפת ללא הפרדה.

ובמקרה של מס רווח הון - אפשר להכניס אותו כהכנסה לא פירותית. עד גיל 60 אין היגיון לעשות זאת, כיוון ש31%>25%, אבל אחרי גיל 60 כאמור המדרגה המינימלית בהכנסה לא פירותית היא 10% ואז צריך לבחון האם לצבוע את הרווח כרווח הון ב25% או בהכנסה לא פירותית לפי המס השולי.
כנ"ל בשכר דירה - אם אתה במסלול של הכנסה לא פירותית, אתה יכול לנכות הוצאות ועל היתרה לשלם לפי המס השולי שלך.
 
נערך לאחרונה ב:
תודה על ההסבר. כמה שאלות המשך:

מזכה כן (קיבלת מס בהפקדה, חייב במס במשיכה. כוכבית - קיבוע זכויות יכול להפחית בחלק הקצבה החייב במס), מוכרת לא (הפקדת כסף ממוסה, אין מיסוי במשיכה).
איך עושים לזה אופטימיזציה? כך שמבחינת המדינה תהיה הכנסה נמוכה? (ואז גם אולי מס רווחי הון, אולי גם זכאים אם יש קצבה ממש נמוכה להשלמת הכנסה מביטוח לאומי ושאר מתנות?)
אולי משהו בכיוון של למשוך כסף מקרן הפנסיה לפני הזמן בתשלום המס המפלצתי (ולהשקיע אותו בכיס הפרטי במקום)?

תלוי לפי איזה מסלול מס בחרת עבורה.
במסלול 10% למשל?

ובמקרה של מס רווח הון - אפשר להכניס אותו כהכנסה לא פירותית. עד גיל 60 אין היגיון לעשות זאת, כיוון ש31%>25%, אבל אחרי גיל 60 כאמור המדרגה המינימלית בהכנסה לא פירותית היא 10% ואז צריך לבחון האם לצבוע את הרווח כרווח הון ב25% או בהכנסה לא פירותית לפי המס השולי.
כנ"ל בשכר דירה - אם אתה במסלול של הכנסה לא פירותית, אתה יכול לנכות הוצאות ועל היתרה לשלם לפי המס השולי שלך.
לא בטוח שהבנתי מה אמרת כאן.
 
תודה על ההסבר. כמה שאלות המשך:


איך עושים לזה אופטימיזציה? כך שמבחינת המדינה תהיה הכנסה נמוכה? (ואז גם אולי מס רווחי הון, אולי גם זכאים אם יש קצבה ממש נמוכה להשלמת הכנסה מביטוח לאומי ושאר מתנות?)
אולי משהו בכיוון של למשוך כסף מקרן הפנסיה לפני הזמן בתשלום המס המפלצתי (ולהשקיע אותו בכיס הפרטי במקום)?
זה קצת סבוך וצריך לחשב פרטנית לכל מקרה תחת כל מיני הנחות. יש למשל מצבים בהם אפשר למשוך תגמולים ללא מס - אם אתה נמצא באחד מהם אז זו אופציה לשקול.
במסלול 10% למשל?
מסלול 10% לא מתערבב עם הכנסה שלא מיגיעה אישית.
לא בטוח שהבנתי מה אמרת כאן.
מנסה מחדש:
יש למס הכנסה 4 סיווגים עיקריים בהם אתה יכול לצבוע כל הכנסה.
1. הכנסה פירותית - כל הכנסה מעבודה / קצבה וכו׳.
2. הכנסה לא פירותית - הכנסה שמקורה אינו מעבודה.
3. הכנסות עם שיעורי מס מיוחדים - כגון מס על שכר דירה במסלול 10%, 25% על רווח הון וכו׳.
4. הכנסות פטורות ממס - כגון קצבה מוכרת, פטור משכר דירה עד תקרת הפטור, קצבת זקנה מביטוח לאומי.

חלק מההכנסות יכולות ליפול או ב 2 או ב 3 (למשל רווח הון). כל עוד אתה בן פחות מ60, המדרגה המינימלית של 2 זה 31% מס, לכן אם יש הכנסה כזו (דוגמת מס רווח הון של 25%) יש כדאיות לצבוע את ההכנסה לפי שיעור המס שהוגדר לרווח הון (25%) ולא לפי הכנסה לא פירותית.
לאחר גיל 60 מדרגת המינימום של הכנסה לא פירותית היא כמו הכנסה פירותית - כלומר 10%. לכן אם היו לך הכנסות פירותיות נמוכות, ישנה כדאיות לצבוע גם הכנסות כדוגמת רווח הון בסעיף 3 ולא ב 2.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
האם מישהו כאן יודע האם מכירת מניה ברווח, מזכה בהחזר מס, גם אם התמורה אחרי המכירה נשארה בדולרים בחשבון המטח ולא הועברה לשקלים? אני מעל גיל 60 ללא הכנסות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Gari מכירות יחידות מקרן נקובה בדולר - מורווחת בדולר, מופסדת בשקל: מס רווחי הון או מגן מס? שוק ההון 5
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
ד מכירת RSU בשנה שבה מס ההכנסה נמוך ממס רווחי הון מיסים 15
pita מס רווחי הון מופחת מגיל 60 שוק ההון 10
A חוזר מס הכנסה 10/2025 בנושא רווחי הון, במיוחד מכירת ני"ע במט"ח מיסים 2
A האם מס דיבידנדים מתקזז עם מס רווחי הון? שוק ההון 4
G הטבות בתשלום מס רווחי הון להורה מעל גיל 60 שוק ההון 1
U החזר מס רווחי הון כנגד ריביות הלוואה מיסים 1
מ מס רווחי הון למי שאין לו הכנסה מיסים 1
M איך מדווחים בדוח השנתי על מס רווחי הון 15% נומינלי שנוכה במשיכת פיצויים שחוייבו במס בהפקדה? מיסים 5
tsachi123 חישוב מס רווחי הון מיסים 4
ז פטור מתשלום מס רווחי הון... האם יש כלים כאלו ? שוק ההון 24
T מס רווחי הון מיסים 8
מ הגשת טופס 1322 - רווחי הון ללא ניכוי מס במקור מיסים 22
י שאלה לגבי רווחי-הון(RSUs) בסימולטור מס הכנסה מיסים 3
ב מכירה בארה"ב - איך יבוצע תשלום מס רווחי הון מיסים 4
Dim באילו מדינות ב EU אין מס רווחי הון? מיסים 5
י תשלום מס רווחי הון לממשלת ארה"ב או ישראל כתלות בברוקר מיסים 4
פ דוח מס על רווחי הון: חשבון מסחר בברוקר ישראלי וב-IB מיסים 1
א ילדים כמקלט מס רווחי הון מיסים 21
מ הערכת גובה מס רווחי הון במשיכה שנתית לאחר עצמאות כלכלית מיסים 10
ד הטבת מס מגיל 60 על רווחי הון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
O דיווח מס בעבור רווחי/הפסדי הון בברוקר זר מיסים 5
E ני"ע בירושה - מס רווחי הון מיסים 6
T רווחי הון משנים קודמות והחזרי מס על הפסדים ב-2024. מיסים 9
N קיזוז מס רווחי הון כנגד מס הכנסה מעבודה מיסים 1
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
ר דוח מס על רווחי הון מיסים 15
א שאלה נישתית לגבי מס רווחי הון מיסים 18
עתיד מתוק מס רווחי הון - כמה מההפסד אפשר לקזז מרווח? שוק ההון 15
fizban הצעת חוק משותפת להורדת מס רווחי הון ל 20% פוסטים מאיכות נמוכה 52
כ הקלות מס רווחי הון מעל גיל 60 - כולל קרנות נאמנות? מיסים 35
קפיטליסט מרושע העברת מניות ל IB - מס רווחי הון מיסים 5
ק דמי ניהול יקרים כנגד תשלום מס על רווחי הון - קרנות ישראליות אל מול זרות שוק ההון 2
מ מס רווחי הון לאחר פרישה מעבודה מיסים 3
L מס רווחי הון באירופה מיסים 0
E מס רווחי הון על הפרשי שער מיסים 1
O עזרה בנושא דיווח מס רווחי הון חצי שנתי במסחר דרך ברוקר זר מיסים 11
O לגבי דיווח מס רווחי הון מיסים 5
Z האם נקודת זיכוי נוספת לנערים בגיל 18 ניתנת למימוש גם כנגד מס רווחי הון או רק כנגד יגיעה אישית? מיסים 6
C אם הייתם מהגרים למדינה עם 0% מס רווחי הון האם הייתם משנים את תמהיל ואופי תיק ההשקעות שלכם? מיסים 8
M אי תשלום מס רווחי הון IB מיסים 13
M קופת גמל להשקעה vs ברוקר. חישוב דמי ניהול, מס רווחי הון. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
S מס רווחי הון לגימלאים מיסים 16
D הקמה חברה להשקעות במדינה בעל שיעור מס רווחי הון נמוך שוק ההון 2
שם משתמש בעייתי אזרח ישראלי המתגורר בחו"ל - למי משלם מס רווחי הון? מיסים 2
A מס רווחי הון מופחת לגלאי 60+ אל מול קופ"ג להשקעה מיסים 11
ע שאלות על - קרן השתלמות S&P 500 לעצמאיים + מס רווחי הון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
K מס רווחי הון לפי זמן החזקה שוק ההון 2
א העברת ניירות ערך מתיק ממוסה לתיק לא ממוסה כדי לדחות תשלום מס רווחי הון? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6

נושאים דומים

Back
למעלה