אהלן
יש לי פנסיה קבוצתית במגדל, צברתי 617K. דמי הניהול הם 1.6 מההפקדה ו-0.05 מהצבירה.
כרגע היא מושקעת כך:
כספים עתידיים
פיצויים - 100% מניות
תגמולים - 100% עוקב מדדי מניות
כספים קיימים
פיצויים: 167K "כללי", 45K מניות
תגמולים: 146K עוקב מדדי מניות, 115K עוקב מדד S&P
אני לא לגמרי בטוח מה היה הרציונל שעמד מאחורי החלוקה הזו. אני גם לא חושב שעכשיו הם מאלצים לחלק כך הכספים העתידיים רק לשני מסלולים, כמו בעבר.
כרגע המסלול הכללי והמניות מראים תשואות יפות, עוקב מדדי מניות ועוקב S&P תשואות שליליות יפות, אני משער שבגלל שער הדולר אבל לא בטוח.
השאלה שלי היא כיצד להתאים את המסלולים לאסטרטגית ההשקעה שלי שהיא בעיקרון להיות אגרסיבי ככל האפשר (אני בן 44). להעביר כל מה שבכללי למסלול מניות ולא לגעת בשאר, מתוך הנחה ששער המטבע יסתדר מתישהו? להעביר הכל למניות?
או שיש רעיון אחר?
תודה רבה לעונים
יש לי פנסיה קבוצתית במגדל, צברתי 617K. דמי הניהול הם 1.6 מההפקדה ו-0.05 מהצבירה.
כרגע היא מושקעת כך:
כספים עתידיים
פיצויים - 100% מניות
תגמולים - 100% עוקב מדדי מניות
כספים קיימים
פיצויים: 167K "כללי", 45K מניות
תגמולים: 146K עוקב מדדי מניות, 115K עוקב מדד S&P
אני לא לגמרי בטוח מה היה הרציונל שעמד מאחורי החלוקה הזו. אני גם לא חושב שעכשיו הם מאלצים לחלק כך הכספים העתידיים רק לשני מסלולים, כמו בעבר.
כרגע המסלול הכללי והמניות מראים תשואות יפות, עוקב מדדי מניות ועוקב S&P תשואות שליליות יפות, אני משער שבגלל שער הדולר אבל לא בטוח.
השאלה שלי היא כיצד להתאים את המסלולים לאסטרטגית ההשקעה שלי שהיא בעיקרון להיות אגרסיבי ככל האפשר (אני בן 44). להעביר כל מה שבכללי למסלול מניות ולא לגעת בשאר, מתוך הנחה ששער המטבע יסתדר מתישהו? להעביר הכל למניות?
או שיש רעיון אחר?
תודה רבה לעונים