• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מכירת רכב לצורך השקעה בשוק ההון

  • פותח הנושא פותח הנושא yoni93
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

yoni93

משתמש סולידי
הצטרף ב
20/2/18
הודעות
31
דירוג
13
היי.

קצת רקע: בן 25, רוב הכסף שלי מושקע במניות (קופת גמל להשקעה + תעודות סל\מחקות).
חשבתי למכור את הרכב שלי, לקנות אופניים חשמליים, ואת היתרה להשקיע בניירות.
חשוב לציין שאני עובד במקום רחוק, והרכב כן חוסך לי לא מעט זמן בהגעה ובחזרה מהעבודה.
לא אכחיש שיש לי חשש מסוים מהמהלך, שכן זהו צעד שנשמע הזוי לסביבה שבה אני חיי,
טיעונים כמו "איך אסע למקומות רחוקים אם אצטרך", "איך אצא לדייט, קניות בסופר, לסחוב טלויזיה בבגאז'" עולים בראשי.
לצורך העניין אקבל על מכירת הרכב בWorst case כ30 אש"ח.
מצד שני, אפקט ריבית דריבית קורץ לי, חיסכון בדלק ובביטוחים.
אשמח לשמוע אם יש כאן אנשים שהיו בסיטואציה דומה.
 
כמה יעלה לך להתקרב למקום העבודה מבחינת דיור?
 
לפני שאתה עושה את המהלך, הייתי מציע לך להחנות את הרכב לשבוע-שבועיים ולראות איך אתה מסתדר.
 
מצד שני, אפקט ריבית דריבית קורץ לי,
לא שיקול. בהנחת תשואה של 3% בתיק זהיר, תרוויח משהו כמו 10K ש"ח בעשר השנים הקרובות. די זניח ביחס למשכורות שתקבל בתקופה הזו. להגיע לעבודה בקיץ מיוזע ומסריח זה לא מתכון טוב לקידום.

חיסכון בדלק ובביטוחים.
זה יותר משמעותי, ועדייין הייתי חושב ברצינות על המהלך.
 
לא שיקול. בהנחת תשואה של 3% בתיק זהיר, תרוויח משהו כמו 10K ש"ח בעשר השנים הקרובות. די זניח ביחס למשכורות שתקבל בתקופה הזו. להגיע לעבודה בקיץ מיוזע ומסריח זה לא מתכון טוב לקידום.


זה יותר משמעותי, ועדייין הייתי חושב ברצינות על המהלך.
תיק מנייתי לטווח ארוך
 
איפה אתה גר? ואיפה אתה עובד?
 
לא הייתי ממהר לעשות זאת, אלא אם הביטוח, האחזקה והדלק מעיקים עליך, או אם אתה יכול בקלות להשתמש ברכב של ההורים.
לא הייתי ממעיט בחשיבות הדייטים והנסיעות בסופי שבוע.
במקרה ואתה מתקדם לגילך מבחינת המשכורת ועלות אחזקת רכב מהווה נתח לא משמעותי מהכנסתך השנתית, לא הייתי עושה זאת, אבל במידה ואתה לא באמת זקוק לרכב, אז תמכור.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
מציעה לך בתור ניסוי עדיין לא למכור את הרכב אבל להעמיד פנים שאין לך רכב ולהסתדר בלי. ככה תחווה איך זה התחבורה הציבורית ושאר ההסתדרות בלי רכב. אולי תגלה שמשתלם לך car2go או מוניות וכו'.

עוד דבר שאתה יכול לעשות זה לרכז נתונים על הוצאות על רכב (דלק, מוסך, ירידת ערך, רשיון רכב, חניה, ביטוח וכו') ומכך להסיק כמה בממוצע חודשי עולה לך להחזיק רכב. אם תמכור ותתחרט אחרי כמה חודשים, תוכל לקנות רכב אחר במקומו, חסכוני בדלק ובמוסך ובביטוח, וחסכת כסף של אחזקת הרכב בחודשים שבין לבין. זה יוצא משתלם בעיקר אם הרכב הנוכחי לא אידאלי מבחינת מוסך/דלק/גודל. אבל ברור שזה כאב ראש למכור ולקנות רכב.

עריכה: אמרת שתוכל למכור את הרכב ב30 אלף שח. אני אישית הייתי קונה רכב ידני במחיר של עד 15 אלף. זאת כי היו לי עלויות על הגיר הרובוטי של הרכב שלי והייתי בכיף מוכנה לנהוג על ידני שגם חסכוני בדלק וגם פחות נוטה להתקלקל, וגם יש לי אוטו שנת 2005 והוא ממש סבבה ולא מתפרק לגורמים כמו שנוטים לחשוב על רכב "ישן" (וכיף לא לשלם ביטוח מקיף).

בשורה התחתונה, תבדוק קודם איך זה לחיות בלי רכב לפני שאתה מוכר אותו. אחרי שבוע-שבועיים עד חודש יהיה לך מושג די טוב אם אתה מוכן לוותר עליו או לא.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
L מכירת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
hommie מכירת רכב סקאם-פרי. אוף טופיק 13
עידו ג מכירת רכב - צעדים הכרחיים וכדאיים צרכנות פיננסית 44
מאיר הכוכב מכירת רכב לפירוק / ברזל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
ב מיסוי Return of Capital - דיבדנד, או מכירת מניה? שוק ההון 0
M מכירת קרן נאמנות כדי לרכוש אותה מחדש בחשבון אחר שוק ההון 5
M מכירת קרן כספית מתוך כוונה לרכוש שוב בזמן הקרוב שוק ההון 3
א מכירת קרן כספית בהפסד שוק ההון 8
G מכירת זהב פיזי קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 7
S מכירת מניות אינטל העברת הכסף לארץ ותשלום מס שוק ההון 10
S מכירת ESPP בדולרים שוק ההון 8
ד מכירת RSU בשנה שבה מס ההכנסה נמוך ממס רווחי הון מיסים 15
M מכירת דירה כהכנה לפרישה מוקדמת בחול שוק ההון 19
F תזמון מכירת RSU לטובת מיקסום דמי לידה מיסים 15
ס בעיית Liquidity Risk בקנייה או מכירת אג"ח (או נכסים אחרים) שוק ההון 22
O מכירת RSU בשכבות שוק ההון 5
O האם מכירת RSU יכולה לפגוע בדמי אבטלה? מיסים 4
E מכירת RSU לאחר מעבר מהארץ ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
A חוזר מס הכנסה 10/2025 בנושא רווחי הון, במיוחד מכירת ני"ע במט"ח מיסים 2
R שער דולר - מכירת rsu שוק ההון 3
M ניסוי בשטח - מכירת CSPX בברוקר ישראלי ובדיקה האם המיסוי צמוד מדד או לא מיסים 27
I מכירת אופציית PUT בברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
algo.il טעות של בית השקעות לאחר מכירת RSU\ESPP מיסים 1
N אשמח להסבר לגבי מכירת קרן נאמנות מחקה פטורה שוק ההון 5
א דירה במתנה/ מכירת דירה לאח מנסיון בלבד! נדל"ן 15
חתול לילה שאלה על גידור בעת מכירת דירה נדל"ן 7
T מכירת אופציית call על נכס נדל"ן לקראת כניסת בית המלוכה הסעודי לשוק שוק ההון 16
G התלבטות לגבי מכירת בית להשקעה בארה"ב נדל"ן 4
S מכירת ני״ע שוק ההון 1
ס מכירת קרן סל וקניית אחרת במקומה גוררת אירוע מס? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
מ אסטרטגיית מכירת RSU מיסים 0
F מכירת מטבעות שכרגע אצל אלטשולר שחם הוריזון קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 1
P מכירת קופת גמל להשקעה: איך אדע שלא רימו אותי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ס מכירת ESPP וRSU עם מינימום מס שוק ההון 4
R מכירת RSU מיסים 1
T טופס 1301 - דיווח על מכירת דירה, הכנסות מהשקעה אלטרנטיבית ומכירת גמל להשקעה וקרן כספית מיסים 44
S שאלה לגבי כדאיות מכירת ביטקוין פיזי לאחר שכבר קניתי קרן מחקה של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
S שאלות בנושא מכירת RSU ואופטימיזציית מס שוק ההון 10
ט מכירת דירה מתחת למחיר השוק בין בני משפחה נדל"ן 23
N מכירת מוצרי מזון ביתיים יזמות והגדלת הכנסות 12
E מכירת אגרת חוב לפני מועד פירעון שוק ההון 2
R מכירת קרן כספית וקנית נייר ישראלי באותו יום שוק ההון 33
H "שווי עסקאות מכירת ני"ע/נגזרים במהלך החודש": מה זה אומר? שוק ההון 0
C מכירת מנייה בהפסד על מנת לקזז רווחים מיסים 7
א מכירת RSU בהפסד וקיזוז רווחי הון מיסים 7
L מכירת נכס בארה"ב נדל"ן 0
Modric19 דילמה: מכירת מדד או מניות בודדות לרכישת דירה שוק ההון 9
N מעבר לשכירות עקב מכירת בית ואופציות השקעה עתידיות נדל"ן 10
A מכירת דירה / פקדונות שוק ההון 2

נושאים דומים

Back
למעלה