• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מכירת דירת מגורים קיימת לצורך השקעה בשוק ההון - האם אני שפוי?

  • פותח הנושא פותח הנושא yoyo
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

yoyo

משתמש רשום
הצטרף ב
6/6/15
הודעות
29
דירוג
3
מחשבות פסימיות על עתיד המדינה, הכלכלה , פגיעה במבנים (מלחמה וכו') הביאו אותי למחשבה על מכירת הדירה
בה אני גר כיום (4 חדרים במרכז. ילדים גדולים) בשווי של כ 3 מש"ח(רווח של כ 2.5 מש"ח לאחר החזר משכנתא)
והשקעת כל הכסף בשוק ההון.
מעבר לסיבות שמניתי שהן בעיקר החשש מהרס המוני ואי מתן החזרים מהמדינה, קריסת הכלכלה והנדל"ן ושאר חששות
רציונאליים או לא, אני מעוניין בעיקר להשקיע את ה2.5 מליון בשוק ההון (או בנדל"ן בחו"ל ורעיונות אחרים)
כך שאוכל לעשות תשואות גדולות יותר משל עליות המחירים של הנדל"ן בארץ.
חוות דעת, הצעות להשקעה וכל רעיון יתקבל בברכה
 
אצלי דירה בבעלות דווקא תיפקדה כסם הרגעה בנפילות של 2020 ו- 2022.
יצא לך להיות מושקע בשוק ההון בשוק דובי?
 
לא הייתי קובר את המדינה כל כך מהר. יש הרבה בעיות, אבל יחד עם זה יש גם הרבה אנשים טובים.
נשמע שאתה כבר לא זקוק ל-4 חדרים (ילדים גדולים?), אז אולי פתרון יותר טוב הוא למכור את הדירה, לקנות קטנה יותר ואת ההפרש להשקיע בשוק ההון?
 
חוות דעת, הצעות להשקעה וכל רעיון יתקבל בברכה
אם אתה עושה את זה כספקולציה, אז לא.
אם המוטיבציה היא החשש שחלק גדול מהונך נמצא בסיכון גדול מדי, אז אפשר.
אל תשכח לקחת בחשבון גם את התרחיש הגרוע בחלופה של מכירת הדירה. נניח, אתה נשאר בישראל ומחירי הדיור ממשיכים לעלות בחדות.
אני מסכים איתך שמי שחושב שיש סיכוי לא זניח להתמוטטות כלכלית בישראל, צריך לחשוב האם ההון שלו מוגן. לרוב האנשים בארץ התשובה שלילית.
 
כך שאוכל לעשות תשואות גדולות יותר משל עליות המחירים של הנדל"ן בארץ.
רק אל תשכח כשאתה מודד אלטרנטיבות לבדוק פוטנציאל התשואה בנטו כמו גם רמת סיכון ובכל מקרה הרבה בהצלחה.
 
מחשבות פסימיות על עתיד המדינה, הכלכלה , פגיעה במבנים (מלחמה וכו') הביאו אותי למחשבה על מכירת הדירה
בה אני גר כיום (4 חדרים במרכז. ילדים גדולים) בשווי של כ 3 מש"ח(רווח של כ 2.5 מש"ח לאחר החזר משכנתא)
והשקעת כל הכסף בשוק ההון.
מעבר לסיבות שמניתי שהן בעיקר החשש מהרס המוני ואי מתן החזרים מהמדינה, קריסת הכלכלה והנדל"ן ושאר חששות
רציונאליים או לא, אני מעוניין בעיקר להשקיע את ה2.5 מליון בשוק ההון (או בנדל"ן בחו"ל ורעיונות אחרים)
כך שאוכל לעשות תשואות גדולות יותר משל עליות המחירים של הנדל"ן בארץ.
חוות דעת, הצעות להשקעה וכל רעיון יתקבל בברכה
אם מעולם לא השקעת בשוק ההון בסכומים כאלה זה חתיכת סיכון (פסיכולוגי בעיקר) תנודתיות וכל החסרונות הידועים של שוק ההון
ולעשות dca על סכום כזה האינפלציה תשחק את הכסף
מבחינת הגיון יש פה שיקול רציני בעיקר בגלל הריבית והאינפלציה מה שלא מבשר טוב לנדלן בארץ אבל לנדלן בארץ יש חוקים משלו כידוע
זה חתיכת סיכון אבל יש סיכונים יותר גדולים כמו להשקיע בשוק ההון בשביל לקנות דירה :)
בכל מקרה שיהיה בהצלחה בכל החלטה שתקבל
 
שאתה מודד אלטרנטיבות לבדוק פוטנציאל התשואה בנטו כמו גם רמת סיכון
+ מיסוי
זה רכיב עיקרי בתשואה
ויש עיוות לטובת נדל״ן בדירה הראשונה + בהשכרה.

בנוסף - גם להיות תלוי בבעל-בית כל כמה שנים זה לא אידאלי...
 
מחשבות פסימיות על עתיד המדינה, הכלכלה , פגיעה במבנים (מלחמה וכו') הביאו אותי למחשבה על מכירת הדירה
בה אני גר כיום (4 חדרים במרכז. ילדים גדולים) בשווי של כ 3 מש"ח(רווח של כ 2.5 מש"ח לאחר החזר משכנתא)
והשקעת כל הכסף בשוק ההון.
מעבר לסיבות שמניתי שהן בעיקר החשש מהרס המוני ואי מתן החזרים מהמדינה, קריסת הכלכלה והנדל"ן ושאר חששות
רציונאליים או לא, אני מעוניין בעיקר להשקיע את ה2.5 מליון בשוק ההון (או בנדל"ן בחו"ל ורעיונות אחרים)
כך שאוכל לעשות תשואות גדולות יותר משל עליות המחירים של הנדל"ן בארץ.
חוות דעת, הצעות להשקעה וכל רעיון יתקבל בברכה
אפשר גם וגם חבר יקר.
אפשרות 1: לקנות דירה היכן שיכול ולגור היכן שאוהב. בבדיקה יסודית של דירה שמניבה מכובד, עם פוטנציאל, פרופיל שוכרים איכותי ואם אפשר פחות ממחיר השוק.
אפשרות שניה: להשקיע בנדל"ן מבלי ללכלך את הידיים. קרי - כל מדדי ת"א וחו"ל נדל"ן, בנייה, נדל"ן מניב. יש תקופות (בטווח הארוך) שהמדדים הנ"ל הניבו יותר מעליית מחירי הדיור ותשואה משכירות יחד.
 
אצלי דירה בבעלות דווקא תיפקדה כסם הרגעה בנפילות של 2020 ו- 2022.
יצא לך להיות מושקע בשוק ההון בשוק דובי?
ומה קרה אחרי הנפילות "על הנייר"?
מזכיר שמדד סנופי הניב 85% תשואה ב5 השנים האחרונות (אפילו שבמהלכן היו נפילות כמו מגיפה של פעם במאה).
כמו כן, נפילות זה נהדר - זמן מעולה לקנות בזול;)
 
*הניב בלשון עבר ובדיעבד. העתיד מבחינתי, תמיד נמצא בסימן שאלה.
ומה אם העשור הבא, או 5 השנים הקרובות יהיו דוביות ?
ממש לא נפילות "על הנייר". היה לי סכום x שהיה מושקע במניות ולאחר מכן שווי המניות ירדו ל x-1.

בכל מקרה, מנקודת המבט שלי דירת המגורים שלי שהתנהגה כנכס לא קורלטיבי לשוק המניות ( גם את זה ניתן לדעת רק בדיעבד)
ועצם העובדה שאני יכול לגור בה ולא להסתכל או לבדוק את השווי שלה ברמה
היומית/שבועית/חודשית.
הקלה עליי במהלך תקופת "הדגירה" על המניות, גם בתקופה לא זוהרת במיוחד.
אילולא הדירה, כנראה שהייתי מרגיש יותר מתוח ופחות בנוח עם תיק המניות שלי.
 
נערך לאחרונה ב:
*הניב בלשון עבר. העתיד תמיד נמצא בסימן שאלה.
ומה אם העשור הבא, או 5 השנים הקרובות יהיו דוביות ?
ממש לא נפילות על הנייר. היה לי סכום x שהיה מושקע במניות ולאחר מכן שווי המניות ירדו ל x-1.

בכל מקרה, מנקודת המבט שלי דירת המגורים שלי שהתנהגה כנכס לא קורלטיבי לשוק המניות ( גם את זה ניתן לדעת רק בדיעבד)
ועצם העובדה שאני יכול לגור בה ולא להסתכל או לבדוק את השווי שלה ברמה
היומית/שבועית/חודשית.
הקלה עליי במהלך "הדגירה" על המניות, גם בתקופה לא זוהרת במיוחד.
אילולא הדירה, כנראה שהייתי מרגיש יותר במתח.
אתה מוזמן לבחון כל תקופה שתרצה בהיסטוריה הארוכה ותראה שבבדיקת תקופות ארוכות מחקי מדדים תמים הניבו ובענק. לאורך זמן.
אם היה לך סכום בצד לפני 5 שנים ששכחת ממנו והיית מסתכל היום היית מחייך ולא מרגיש כל כאב של מה שהיה מעת לעת בתק' זו עם סכום זה.
כמו שאנשים לא בודקים ערך דירתם מידי שבוע אין צורך לבדוק את ערך תיק ההשקעות מידי שבוע.
 
*הניב בלשון עבר ובדיעבד. העתיד מבחינתי, תמיד נמצא בסימן שאלה.
ומה אם העשור הבא, או 5 השנים הקרובות יהיו דוביות ?
ממש לא נפילות "על הנייר". היה לי סכום x שהיה מושקע במניות ולאחר מכן שווי המניות ירדו ל x-1.

בכל מקרה, מנקודת המבט שלי דירת המגורים שלי שהתנהגה כנכס לא קורלטיבי לשוק המניות ( גם את זה ניתן לדעת רק בדיעבד)
ועצם העובדה שאני יכול לגור בה ולא להסתכל או לבדוק את השווי שלה ברמה
היומית/שבועית/חודשית.
הקלה עליי במהלך תקופת "הדגירה" על המניות, גם בתקופה לא זוהרת במיוחד.
אילולא הדירה, כנראה שהייתי מרגיש יותר מתוח ופחות בנוח עם ההשקעה.
על הנייר! רווח / הפסד זה רק במימוש.
 
לא באמת, אבל אני לא אתווכח איתך על זה.
בתוחלת אולי אתה צודק.

בכל מקרה הנקודה שלי היא שהנדל"ן לי אישית עוזר פסיכולוגית, עם השקעה בשוק המניות.
כל אחד והגישה שלו.
 
לא באמת, אבל אני לא אתווכח איתך על זה.
בתוחלת אולי אתה צודק.

בכל מקרה הנקודה שלי היא שהנדל"ן לי אישית עוזר פסיכולוגית, עם השקעה בשוק המניות.
כל אחד והגישה שלו.
מה לא באמת? רווח / הפסד זה רק במימוש. בכל דבר.
אם היו לך 100 ש"ח והיתה נפילה של 20% ויש לך 80 ש"ח ואתה לא נוגע זה הפסד על הנייר. כנ"ל ההיפך אם היתה עלייה של 20% וכעת יש לך 120 ש"ח ולא נגעת.

אם הדירה שלי מקבלת מחר הערכת מחיר 11 מיליון (ואפילו השכם עם דירה זהה מכר היום ב11 מיליון ש"ח) וקניתי אותה ב8 מיליון אוכל להגיד הרווחתי טרם מכרתי (מימשתי)?!
 
אתה יכול להגיד שערך הדירה שלך עלה.
אתה מסכים איתי שערך המניות שלך ירדו ב2022?
 
להגיד תמיד אפשר.....אבל זה אפקטיבי ונכון במימוש.

ערך הדירה עלה. מה זה עוזר לי אם לא מוכר כרגע? אולי מחר יירד?
ערך הדירה ירד? אמור להרגיש כאב והפסד אם לא מוכר? אולי מחר יעלה הערך?

הפסד / רווח בפועל זה במימוש ולא דישדוש בגרף.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אתה יכול להגיד שערך הדירה שלך עלה.
אתה מסכים איתי שערך המניות שלך ירדו ב2022?
ירד ולא הרגשתי בכיס כי לא מימשתי . וכעת ב2024 מחייך כי עלה יפה מאוד ומאז רק מחייך. לא יכול לומר הרווחתי. אם מחר אממש נכון יהיה לומר הרווחתי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
L מכירת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
ב מיסוי Return of Capital - דיבדנד, או מכירת מניה? שוק ההון 0
M מכירת קרן נאמנות כדי לרכוש אותה מחדש בחשבון אחר שוק ההון 5
M מכירת קרן כספית מתוך כוונה לרכוש שוב בזמן הקרוב שוק ההון 3
א מכירת קרן כספית בהפסד שוק ההון 8
G מכירת זהב פיזי קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 7
S מכירת מניות אינטל העברת הכסף לארץ ותשלום מס שוק ההון 10
S מכירת ESPP בדולרים שוק ההון 8
ד מכירת RSU בשנה שבה מס ההכנסה נמוך ממס רווחי הון מיסים 15
M מכירת דירה כהכנה לפרישה מוקדמת בחול שוק ההון 19
F תזמון מכירת RSU לטובת מיקסום דמי לידה מיסים 15
ס בעיית Liquidity Risk בקנייה או מכירת אג"ח (או נכסים אחרים) שוק ההון 22
O מכירת RSU בשכבות שוק ההון 5
O האם מכירת RSU יכולה לפגוע בדמי אבטלה? מיסים 4
E מכירת RSU לאחר מעבר מהארץ ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
A חוזר מס הכנסה 10/2025 בנושא רווחי הון, במיוחד מכירת ני"ע במט"ח מיסים 2
R שער דולר - מכירת rsu שוק ההון 3
M ניסוי בשטח - מכירת CSPX בברוקר ישראלי ובדיקה האם המיסוי צמוד מדד או לא מיסים 27
I מכירת אופציית PUT בברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
algo.il טעות של בית השקעות לאחר מכירת RSU\ESPP מיסים 1
N אשמח להסבר לגבי מכירת קרן נאמנות מחקה פטורה שוק ההון 5
א דירה במתנה/ מכירת דירה לאח מנסיון בלבד! נדל"ן 15
חתול לילה שאלה על גידור בעת מכירת דירה נדל"ן 7
T מכירת אופציית call על נכס נדל"ן לקראת כניסת בית המלוכה הסעודי לשוק שוק ההון 16
G התלבטות לגבי מכירת בית להשקעה בארה"ב נדל"ן 4
hommie מכירת רכב סקאם-פרי. אוף טופיק 13
S מכירת ני״ע שוק ההון 1
ס מכירת קרן סל וקניית אחרת במקומה גוררת אירוע מס? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
מ אסטרטגיית מכירת RSU מיסים 0
F מכירת מטבעות שכרגע אצל אלטשולר שחם הוריזון קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 1
P מכירת קופת גמל להשקעה: איך אדע שלא רימו אותי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ס מכירת ESPP וRSU עם מינימום מס שוק ההון 4
R מכירת RSU מיסים 1
T טופס 1301 - דיווח על מכירת דירה, הכנסות מהשקעה אלטרנטיבית ומכירת גמל להשקעה וקרן כספית מיסים 44
S שאלה לגבי כדאיות מכירת ביטקוין פיזי לאחר שכבר קניתי קרן מחקה של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
S שאלות בנושא מכירת RSU ואופטימיזציית מס שוק ההון 10
ט מכירת דירה מתחת למחיר השוק בין בני משפחה נדל"ן 23
N מכירת מוצרי מזון ביתיים יזמות והגדלת הכנסות 12
E מכירת אגרת חוב לפני מועד פירעון שוק ההון 2
R מכירת קרן כספית וקנית נייר ישראלי באותו יום שוק ההון 33
H "שווי עסקאות מכירת ני"ע/נגזרים במהלך החודש": מה זה אומר? שוק ההון 0
C מכירת מנייה בהפסד על מנת לקזז רווחים מיסים 7
א מכירת RSU בהפסד וקיזוז רווחי הון מיסים 7
L מכירת נכס בארה"ב נדל"ן 0
Modric19 דילמה: מכירת מדד או מניות בודדות לרכישת דירה שוק ההון 9
N מעבר לשכירות עקב מכירת בית ואופציות השקעה עתידיות נדל"ן 10
A מכירת דירה / פקדונות שוק ההון 2
ח מכירת דירה וההשקעה בשוק ההון שוק ההון 17
P אסטרטגיית מכירת RSU מיסים 9

נושאים דומים

Back
למעלה