• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מיסוי נומינלי על קרן זרה - האם יתכן תשלום מס בהפסד שנובע משער המטבע?

  • פותח הנושא פותח הנושא Kozmofcb
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Kozmofcb

משתמש רשום
הצטרף ב
8/5/22
הודעות
14
דירוג
4
נניח קרן זרה שנסחרת בבורסה הישראלית בשקלים.
ברור לי שבמיסוי נומינלי אם סך הרווח מהקרן הזרה היה 10%, והמטבע עלה ב-5% אשלם מס רק על ה-5% הנותרים.
השאלה מה קורה אם היה הפסד בקרן של 10%, כשהמטבע ירד ב-15%. כלומר, לפי מטבע זר יש עלייה של 5%, אבל בקרן עצמה יש הפסד של 10%. האם עדין אשלם מס על 5% למרות שהפסדתי כסף?
 
קראתי, מדובר בפס"ד על קיזוז הפסד. אני לא מדבר על לקזז את זה כהפסד, אלא פשוט לשלם או לא לשלם מס עבור המשיכה הספיציפית הזו בלבד.
 
קראתי, מדובר בפס"ד על קיזוז הפסד. אני לא מדבר על לקזז את זה כהפסד, אלא פשוט לשלם או לא לשלם מס עבור המשיכה הספיציפית הזו בלבד.
בפסק הדין מפורטים 5 מצבים, כולל שלך.
בכל מקרה במקרה שלך, אם תמורת המכירה בשקלים נמוכה מעלות הקניה בשקלים, אז אין רווח הון, ולכן לא תשלום שום מס.
 
פסק דין מוזס במילים שכולם מבינים:
את התמורה השקלית (המחיר שמכרת בו) מחשבים תמיד לפי השער היציג ביום המכירה.

את העלות השקלית (המחיר שקנית בו) מחשבים גם לפי השער היציג ביום המכירה, וגם לפי השער היציג ביום הקנייה.

כלומר אפשר לחשב את העלות בשתי דרכים שונות, ולכן גם את הרווח (תמורה מינוס עלות) בשתי דרכים שונות.

אם יש רווח חיובי בשתיהן, הרווח הקטן מבינהן הוא זה שיש לשלם עליו מס.

אם יש הפסד בשתיהן, ההפסד הקטן מבינהן הוא זה שיזכה במגן מס.

אם באחת הפסדת ובשנייה הרווחת, אין חובת מס ואין מגן מס.
 
פסק דין מוזס במילים שכולם מבינים:
את התמורה השקלית (המחיר שמכרת בו) מחשבים תמיד לפי השער היציג ביום המכירה.

את העלות השקלית (המחיר שקנית בו) מחשבים גם לפי השער היציג ביום המכירה, וגם לפי השער היציג ביום הקנייה.

כלומר אפשר לחשב את העלות בשתי דרכים שונות, ולכן גם את הרווח (תמורה מינוס עלות) בשתי דרכים שונות.

אם יש רווח חיובי בשתיהן, הרווח הקטן מבינהן הוא זה שיש לשלם עליו מס.

אם יש הפסד בשתיהן, ההפסד הקטן מבינהן הוא זה שיזכה במגן מס.

אם באחת הפסדת ובשנייה הרווחת, אין חובת מס ואין מגן מס.
האם בנקים\ברוקרים בארץ פועלים לפי הנ"ל?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
(לא בדיוק מה שנשאל) -
בפקדון במטח ייתכן מצב בו משלמים מס בהפסד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D קרן מיסוי ריאלי מול מיסוי נומינלי פוסטים מאיכות נמוכה 23
מ מיסוי ריאלי - מול נומינלי וחוזי swap מיסים 13
T מיסוי נומינלי במכירת RSU שוק ההון 54
S חישוב של מיסוי ריאלי/נומינלי בתוספת דמי ניהול שוק ההון 2
S חישוב של מיסוי ריאלי/נומינלי בתוספת דמי ניהול מיסים 7
L מיסוי ריאלי/נומינלי על מניות חו"ל, מכירה רעיונית מיסים 3
א בלבול קל לגבי מיסוי ריאלי לעומת נומינלי מיסים 1
R מיסוי נומינלי VS ריאלי שוק ההון 14
Z מיסוי ריאלי של שורטים, מכרתי 2 אופציות בשורט, היו מדדים חיובים ובפקיעה מאופציה שהרווחתי נוקה מס על הרווח הריאלי, בהפסד קוזז לי רק הפסד נומינלי. מיסים 29
S מיסוי ריאלי לעומת מיסוי נומינלי - חשיבות אופק ההשקעה. שוק ההון 66
ori_ מיסוי ריאלי או נומינלי? תכלית S&P500 TTF שוק ההון 12
algo.il מיסוי בעת רילוקיישן זמני בקנדה (אמנת מס עם ישראל) ללא ניתוק תושבות מיסים 1
ט מיסוי כספי קופת גמל שהתקבלה בירושה מיסים 17
S איך מתנהלים עם RSU? (או מיסוי לעומת פיזור) שוק ההון 42
ב מיסוי Return of Capital - דיבדנד, או מכירת מניה? שוק ההון 0
B ייעוץ בנושאי מיסוי ארה"ב/ישראל מורכבים צרכנות פיננסית 2
T מומחה מס ישראלי ואמריקאי לטובת ייעוץ מיסוי ברילוקיישן מיסים 1
צ חסרון לברוקרים מחול מבחינת מיסוי? מיסים 2
ש מיסוי במכירת ני"ע בתקופה שמדד המחירים לצרכן ירד מיסים 11
S מיסוי במקור לדיבידנדים בניירות ערך דולריים מיסים 3
ש מיסוי כספי פיצויים לאחר הפרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א דיווח בטופס 1301 על רווחים חייבים במס מקרן השתלמות + מיסוי משיכה מקופת גמל לפי תיקון 190 פיצויים מיסים 0
י מיסוי בהעברת מניות מיסים 6
ד מיסוי IRA אמריקאי מיסים 3
B מיסוי אמריקאיים על דירת מחיר למשתכן מיסים 12
M מיסוי בIB לפי שער מט"ח והעברת ני"ע לברוקר מקומי עבור מיסוי לפי אינפלציה? מיסים 9
מ מיסוי בקופגל"ה מיסים 7
ה מיסוי קרן השתלמות מעל התקרה בחודש חלקי מיסים 3
מ שאלות מטופשות שיש לי בעניין מיסוי ואין לי את מי לשאול אוף טופיק 7
M עוסק פטור בארץ עם אזרחות אמריקאית - מיסוי ארה"ב מיסים 0
R מיסוי על מניות בהשתלמות ira שוק ההון 6
ח חזרה מרצף קצבה - מיסוי מיסים 4
H מיסוי על קרנות מחקות ישראליות שוק ההון 1
ptom מיסוי קריפטו קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 1
S מיסוי תגמול תביעה ייצוגית שכירים מיסים 0
F מיסוי בקניית שליש דירה שניה נדל"ן 2
Barbarossa מיסוי פיקדון מתחדש בחו״ל מיסים 1
Y מיסוי המקרה של "משחק" באופציות מיסים 19
לאץ' מיסוי קרן השתלמות? צרכנות פיננסית 2
F מיסוי על השקעה בקרן נדלן באירופה מיסים 8
F מיסוי במכירת דירה יחידה נדל"ן 1
H מיסוי במכירה של נדל"ן במדינות עם מטבע שעובר פיחות (הונגריה וכו') מיסים 8
ת המלצות על רואי חשבון/חברות בתחום מיסוי אמריקאי. מיסים 15
G מיסוי רווחים והפסדים מIB עבור אזרח אמריקאי. מי מקבל מה? מיסים 30
י מישהו יכול לעשות לי סדר בנושא מיסוי? שוק ההון 0
Y שאלה לגבי מיסוי קרן נדל"ן בחו"ל - מסלול הלוואה מיסים 1
D השלכות מיסוי לתושב באנגליה על פרעון קרן השתלמות בישראל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ה קרנות איריות - מיסוי שוק ההון 3
E חידת מיסוי - חוק הרווחים הכלואים מיסים 0
E מיסוי של RSU לאזרח אמריקאי וישראלי מיסים 3

נושאים דומים

Back
למעלה