• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מחשבותיו של טלר

דור ה-Z

משתמש בכיר
הצטרף ב
26/4/19
הודעות
1,654
דירוג
1,483
טוב, לא יודע איך זה יתקדם, אבל אתן לזה צ'אנס, למה לא :)

-----
אז ברוכים הבאים ליומן המסע שלי, שיהיה קצת שונה משאר היומנים שיש כאן כי הוא מיועד להיות זמני, האורך המסע שלי להבין קצת יותר בכלכלה ופיננסים.
ימים יגידו אם הוא באמת יהיה זמני אבל זה כבר לא לענייני היום :)

אז, קצת רקע:
הכל התחיל לפני כחצי שנה, כשגיליתי בהתלהבות גדולה שכל השנים היה פיקדון קטן וצנוע עבורי בבנק י-ם.
חמוש בהרבה תקוות להון קטן משלי, יצאתי לסניף הקרוב למקום מגוריי כדי להבין מה הולך.
אחרי טעות של הבנקאית, הופנתי במקרה ליועצי ההשקעות בסניף, שדיווחו לי (עם מעט מאוד חשק..) שבמקור הופקד לי סכום של כ-5,000 ש''ח, שכיום עומד על 5,500 ש''ח.
"אתם רוצים לומר לי שאחרי עשור שלם כל מה שנוסף זה 10 אחוז?"
"כן, יש לך כאן מדד+0.9 אחוז, זאת הריבית"
"מה? מה זאת אומרת? זה נחשב להרבה? זה נחשב למעט? תן לי הכל וזהו"
"אי אפשר"
"למה? זה על שמי!"
"נקודת היציאה עוד חצי שנה"
"זאת בדיחה?"
"תקשיב, זאת ריבית מעולה, ועזוב אותך, זה כלום כסף, אל תתייחס, מי בכלל נתן לך להעלות לכאן?"
ואחרי עוד שלל פנינים כאלה, ואחרי שראיתי איך אותו אדם שצחק עליי בפרצוף, גירש אותי ומתחנף לזוג פנסיונרים ("אתם מאמינים שעל מים אין עמלה כאן? חה חה חה") החלטתי בעודי מלא כעס ועלבון שאלמד את התחום האפרורי והמסתורי שלא נלמד בבתי הספר-פיננסים וכלכלה.
איכשהו התגלגלתי לבלוג של האופטימית, בדרך הבנתי מה זה משבר הסאב פריים שהביא אותנו לעולם ה-0 ריבית של היום והתגלגלתי לאתר בצבע בורדו מוזר של מישהי שאוהבת להתקלח במים קרים :)
האתר הזה, הוא זהב.
כתוב בצורה כל כך קולחת, כל כך נעימה לקריאה ודי ממכרת, וככה מצאתי את עצמי קורה את כל הבלוגים באתר מדי לילה במשך חצי שנה.
ערב ערב, לפני השינה, ואפילו לפני בגרויות, נכנסתי לקרוא קצת ''הסולידית''-למצוא עוד פוסט שהחמצתי, להבין איך משקיעים פסיבית, ולבחון עוד כמה תפיסות עולם פוליטיות שלא פגשתי.
בגלל שאני לא אוהב להשמע חנפן, אקצר ואומר שלמדתי הרבה, ותודה רבה על שסיפקת לכל הדורש חינם את הידע שקשה מאוד למצוא במקום אחר.

עם הידע הזה החלטתי שבמקום למלצר או משהו אלך לעבוד במגזר הפיננסי, וכך הגעתי לעבודה כטלר.

בכל אופן, אז כטלר, די רואים את הבורות הפיננסית שיש לאנשים ביום יום. לא ממקום של האשמה, אלא ממקום של צער.
החל מאישה זקנה שחוסכת מהמינוס כדי לכסות את המינוס, ועד לצעירים שלא מסתכלים בכלל על מה הם חותמים או שלא טורחים להשוות בין בנקים אחרים, הבורות פשוט חוגגת.
על חלק מהדוגמאות סיפרתי בפוסטים אחרים (למשל, בפוסט על יציאות של צרכניסטים, או בפוסט ''מחשבות על עבודה במגזר הפיננסי'' וכו') , ולכן לא אחזור עליהם כאן, אבל מניח שיהיו עוד הרבה בעתיד לצערי.

מנגד, מצאתי גם בנקאים ויועצי השקעות מעולים שמוכנים לענות על כל שאלה, לא משנה כמה חופרת היא.
החל משאלות די קשורות ("אפשר לשאול שאלה?למה התשואה של האג''ח הממשלתיות יורדת?" "כנראה שמשקיעים חוששים ממיתון או מהורדת ריבית, הריבית על האג''ח משקפת את ציפיות המשקיעים.") עד לשאלות הרבה פחות קשורות ("איך הפכת למנהל סניף? איך הפכת ליועץ השקעות?*").

*אחת התשובות היותר מעניינות שקיבלתי היו ממנהל מחלקה, שאמר שהחליט להשקיע את כל כספי הבר מצווה שלו בבורסה. הוא הפסיד הכל, אבל זה היה בשבילו שכר לימוד מעולה.
"ותקשיב לעוד עצה ממני"
"כן?"
"אל תשאל דברים כאלה-מתי להכנס לשוק, אל תנסה לתזמן"
"למה? זה די מפתה ועקום התשואות התהפך"
"אני פה 20 שנה, אף אחד לא יודע מה יקרה מחר, גם לא אני, תאמין לי"
"אבל אתם לא יועצים אקטיביים? בוחרים מניות? מתזמנים?"
"היום כבר פחות, בעיקר מציעים קרנות סל ונאמנות. רק פה ושם כשיש הזדמנות... אף אחד פה לא סוחר יום, אתה רוצה להשתגע?"
-----
אז זה הגרוש שלי להיום:
אם מנהל מחלקה של יועצי השקעות אומר לך שלא שווה לתזמן את השוק, כנראה שזה נכון.
 
Amusing coincidence, I'm current watching Penn and Teller's (magicians) Masterclass, just finished watching a bit where Teller makes coins appear and disappear into thin air (or an aquarium full of fish).
 
נערך לאחרונה ב:
נהניתי לקרוא, תמשיך. מבטיחה לעקוב כל יום - עושה מעקב לנושא.
בדיוק היום חזרתי מהבנק. ואו כמה שהעובדות שם מתנשאות וחשות מעצמן, ואו.
כאילו, אל תעלב, אבל מה כל מי שמתחיל לעבוד בבנק מרגיש שהוא מה? פשוט הזוי.
נכון שהלבוש יותר "אלגנטי" אבל בסדר, זה הכל. אני נשמעת שחצנית עכשיו, אבל בכל פעם שאני יושבת מול עובדת בבנק
אני מרגיש שאין לי מושג איך היא שם. אני יודעת בוודאות גמורה שאני יותר חכמה ואינטיליגנטית ממנה. בוודאות גמורה.
דברים בסיסים אין להן מושג. דברים שאני יודעת בוודאות שאני מודעת אליהם, ואני בכלל לא עובדת בבנק מעולם לא עבדתי.
נכון, אני דור ה-Z או איך שלא תקראו לו Y. אבל זה לא אומר שאנחנו יודעים הכל.
את בנקאית, אני יושבת מולך. מלבד לשדר לי שאת רמה 10 ואני 1 את לא עושה כלום. פשוט זוועה.
ספציפית זה היה בבנק פועלים - פשוט איכסה של בנק. לא משנה באיזו עיר איזה סניף שמות, לא רלוונטי. עדיף ניסוח כללי בלי יותר מדי פרטים.

אין קשה לי עם עובדים שכבר מלא זמן במקום אחד, יש התנשאות ותפיסת תחת. אני בטוחה שאם העובדת (בסביבות ה35-45) הייתה בחורה צעירה, נכון שגם הייתה קצת שחצנות, אבל מצד שני - האיכות הייתה אחרת (עכשיו כל ה-30+ יצאו עלי בפורום, וואלקאם)
 
בסדר אנחנו לא נסכים, כמעט בכל הודעה שלי פה אני מגיבה הפוך מהלך הרוח של רוב הפורום. ראה האם להתגייס או לא. מה גם אני מנחשת שאני צעירה ממך פי 2 אם לא יותר. עוד סיבה למה קצת קשה לך להסכים איתי.
 
בסדר אנחנו לא נסכים, כמעט בכל הודעה שלי פה אני מגיבה הפוך מהלך הרוח של רוב הפורום. ראה האם להתגייס או לא. מה גם אני מנחשת שאני צעירה ממך פי 2 אם לא יותר. עוד סיבה למה קצת קשה לך להסכים איתי.
זה בסדר לא להסכים, אני בן 35, אז לא רחוק וגם לא קרוב
הדגש שלי היה על המילה "בטוחה", בשביל זה צריך סטטיסטיקה או לפחות נסיון במספר רב של חשבונות בבנקים שונים
לכן כתבתי סובייקטיבית, כי זה הדבר היחיד שקרוב ל"עובדה"
לא הייתי מבסס על זה תזה או סינון אוטומאטי לפי גיל, יש ויש
הנסיון שלי עם צעירים הוא שהם תמיד שואלים את המבוגרים בסוף
לכן, אין לי טעם בטלפון שבור, תן לי את העובד שמבצע את מה שאני צריך על הצד הטוב ביותר ובעיניים עצומות
 
נהניתי לקרוא, תמשיך. מבטיחה לעקוב כל יום - עושה מעקב לנושא.
בדיוק היום חזרתי מהבנק. ואו כמה שהעובדות שם מתנשאות וחשות מעצמן, ואו.
כאילו, אל תעלב, אבל מה כל מי שמתחיל לעבוד בבנק מרגיש שהוא מה? פשוט הזוי.
נכון שהלבוש יותר "אלגנטי" אבל בסדר, זה הכל. אני נשמעת שחצנית עכשיו, אבל בכל פעם שאני יושבת מול עובדת בבנק
אני מרגיש שאין לי מושג איך היא שם. אני יודעת בוודאות גמורה שאני יותר חכמה ואינטיליגנטית ממנה. בוודאות גמורה.
דברים בסיסים אין להן מושג. דברים שאני יודעת בוודאות שאני מודעת אליהם, ואני בכלל לא עובדת בבנק מעולם לא עבדתי.
נכון, אני דור ה-Z או איך שלא תקראו לו Y. אבל זה לא אומר שאנחנו יודעים הכל.
את בנקאית, אני יושבת מולך. מלבד לשדר לי שאת רמה 10 ואני 1 את לא עושה כלום. פשוט זוועה.
ספציפית זה היה בבנק פועלים - פשוט איכסה של בנק. לא משנה באיזו עיר איזה סניף שמות, לא רלוונטי. עדיף ניסוח כללי בלי יותר מדי פרטים.

אין קשה לי עם עובדים שכבר מלא זמן במקום אחד, יש התנשאות ותפיסת תחת. אני בטוחה שאם העובדת (בסביבות ה35-45) הייתה בחורה צעירה, נכון שגם הייתה קצת שחצנות, אבל מצד שני - האיכות הייתה אחרת (עכשיו כל ה-30+ יצאו עלי בפורום, וואלקאם)
אני לקוח בנק הפועלים ועל אף שאני מאוכזב ממנו הפקידים תמיד התייחסו אלי טוב ובהוגנות. אי אפשר להשליך על כל מאות הסניפים של בנק ענקי ועל דור שלם על סמך אנקדוטה. וממתי פקידים מרגישים מתנשאים? הם פקידים, לא בנקאי השקעות בוול סטריט
 
@Lian לפי איך שזה נראה לי, ההתנשאות שיש (אם יש) לא נובעת מהתפקיד, לפחות לא באופן ישיר. זה נובע מהאופי של האדם עוד מלפני.
כך למשל, יש את יועץ ההשקעות בבנק י-ם שתיארתי, שהתנשא מעליי בטירוף ומצד שני את מנהל מחלקת יועצי ההשקעות בלאומי שדיבר איתי בגובה העיניים.
יש גם מנהלי סניפים שחצנים ויש גם יותר נחמדים. היה אחד שאפילו סירב לתת לי עט כי "למה נראה לך שאתה יכול לבקש ממני עט?" ודיבר בטון שחצני.

זה שילוב של האופי המקורי של האדם, יחד עם העובדה שעובדים עם כסף, זה מתכון טוב לאגו גבוה.
 
@Lian לפי איך שזה נראה לי, ההתנשאות שיש (אם יש) לא נובעת מהתפקיד, לפחות לא באופן ישיר. זה נובע מהאופי של האדם עוד מלפני.
כך למשל, יש את יועץ ההשקעות בבנק י-ם שתיארתי, שהתנשא מעליי בטירוף ומצד שני את מנהל מחלקת יועצי ההשקעות בלאומי שדיבר איתי בגובה העיניים.
יש גם מנהלי סניפים שחצנים ויש גם יותר נחמדים. היה אחד שאפילו סירב לתת לי עט כי "למה נראה לך שאתה יכול לבקש ממני עט?" ודיבר בטון שחצני.

זה שילוב של האופי המקורי של האדם, יחד עם העובדה שעובדים עם כסף, זה מתכון טוב לאגו גבוה.
תודה לאל שאני מכיר יצורים כאלה רק מסיפורים
דור z תנחומיי הכנים שנתקלת באנשים הזויים כאלה
 
פגשתי לאחרונה מנהלת סניף שהיתה מאוד יעילה וידידותית. לקראת סוף היום עזרה לסיים טיפול בכמה לקוחות כולל להביא כרטיסי אשראי להחתים וכדומה. ולי עזרה בידידותיות לעבור זיהוי מול סניף אחר ורחוק.
קורה גם
 
גם לי זה קרה וזה משתנה מבנקאי לבנקאי. ביקשתי שבוע שעבר להתחיל תהליך סגירת חשבון בבנק בלאומי והעברת כל היתרה לפפר, כשהתקשרתי לשאול מתי זה יקרה, הנציגה (היחסית אטומה ולא אדיבה לפי הטון שבו שדיברה אליי) אמרה לי שזה יקרה בעוד שבועיים, ביקשתי להקדים והיא אמרה ״לא, ככה זה הולך, יש נהלים מסודרים״ וסירבה לכתוב הערות שביקשתי לציין ולעזור לקדם את הבקשה. זמן קצר אחרי זה התקשרתי להזכיר להם שע״פ תקנות בנק ישראל יש להם עד 5 ימי עסקים, ואפילו לפני שהזכרתי את זה ענתה נציגה נחמדה אחרת שאפילו כיבדה אותי בבוקר טוב ואמרה לי - ״אין בעיה, אני אעביר את הבקשה למנהלת״. אחרי שעה התקשרה המנהלת שהייתה מאוד נחמדה אליי וסגרנו את החשבון במיידית.
 
נערך לאחרונה ב:
אנשים הם אנשים, כול אחד מביא מהבית את הקילע שלו וזה מתבטא בצורת התייחסותם ללקוחות.
יש אדיבים, מנומסים, בעלי אגו מנופח, מתנשאים, כאלו שלא איכפת להם ורק מסתכלים על השעון.
אז מה שאני מציע למי שעדיין עובד עם סניף פיזי זה לבקש לעבור ל'בנקאות אישית' ז"א שיש לכם פקיד/ה קבועים שאתם אתם יוצרים ומפתחים את הקשר האישי לאורך זמן.
תזכרו שזו דרך דו סטרית וגם לכם יש חלק במערכת היחסים.
יסלחו לי הצעירים, אבל, בגדול ולא בהכללה, יש לכם פתיל קצר ואם אתם לא מקבלים שירות מיידי ועכשיו אתם מתרגזים - יש סדר בעולם הממסדי, זה לא ווטצאפ.
החלטתם להגיע לבנק? תשרינו עוד 15-30 דקות בלו"ז שלכם. תזכרו שגם ללקוח שלפניכם בתור מגיע זמן איכות עם הבנקאי...
 
לדעתי הכי טוב להיות באחד מהבנקים הקטנים והפחות עמוסים, וליצור קשר אישי עם לפחות עובד/ת אחד, ככה כשאתם באים, יש לכם פנים מוכרות, אפשר גם מדי פעם להביא איזה שוקולד או משהו קטן בעל ערך, ככה בטוח יזכרו אותכם.
 
תת השרשור על נחמדות עובדי הבנק מאד מפתיע. למה שאנשים בפורום (לרוב צעירים בעלי אוריינטציה טכנולוגית) יבלו ככ הרבה בבנק?
 
יש לכם פתיל קצר ואם אתם לא מקבלים שירות מיידי ועכשיו אתם מתרגזים - יש סדר בעולם הממסדי, זה לא ווטצאפ
אתה צודק לחלוטין. אני לא דורש שירות מיידי, ידוע לי שאני לא הלקוח היחיד ושנדרשת סבלנות. אבל, הסבלנות שלי תפקע מול גוף שמחזיק בכסף שלי ושמתנהג כלפיי באטימות תוך הפרה ביודעין של תקנות וחוקים שקבע הרגולטור.

למה שאנשים בפורום (לרוב צעירים בעלי אוריינטציה טכנולוגית) יבלו ככ הרבה בבנק?
זאת הסיבה למה עברתי לפפר. אני אמנם אדם צעיר אבל בקרוב מתחיל עבודה חדשה, ואין לי שום כוונה לבזבז את הזמן שלי (ואת הכסף על נסיעות - גר מחוץ לעיר...) על ריצה לסניף כדי לסדר דברים. רק צריך חשבון עו״ש פשוט וללא עמלות :)
 
זאת הסיבה למה עברתי לפפר.
יש לי פפר ואני מסכים שזה המודל של הבנק העתידי. נכון להיום, כל מז שיש בפפר אני עושה באתר של הבנק העיקרי שלי, מלבד קבלת כ. אשראי וצ'קים אתת לכמה שנים.
 
נערך לאחרונה ב:
יש גם מנהלי סניפים שחצנים ויש גם יותר נחמדים. היה אחד שאפילו סירב לתת לי עט כי "למה נראה לך שאתה יכול לבקש ממני עט?" ודיבר בטון שחצני.
על זה דיברתי. לא ייאמן.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
יש לי פפר ואני מסכים שזה המודל של הבנק העתידי. נכון להיום, כל מז שיש בפפר אני עושה באתר של הסנק העיקרי שלי, מלבד קבלת כ. אשראי וצ'קים את חכמה שנים.
הצטרפתי אליו לפני שנה ומאז אני די מרוצה. הסיבה שעזבתי את לאומי זה העמלות שהם גובים ממני: עמלת מינימום, ערוץ ישיר, העברה בנקאית וכו׳. אני מתעתד להשקיע חלק נרחב מההון שלי (שגם ככה עדיין לא גבוה מאוד כדי לקבל הטבות מבנק כמו לאומי), ופשוט לא אתן לבנק לגזול ממני עמלות על ה״מזומן״ שהשארתי לעצמי ליום יום.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
$$$ טראמפ $$$ תיק ההשקעות של טראמפ?! שוק ההון 48
V פטור ממס הכנסה ורווחי הון במצב נכות של 100% מיסים 1
H פנסיה גדולה מדי - צרות של עשירים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ב מאמר מעניין באתר של קיצ'ס - לגבי דחיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
M האנומליה של השקל שוק ההון 162
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
Royi סיבות לשחיקת ערך בקרן של אגרות חוב שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
א השתתפות המעסיק בביטוח הבריאות של מועסקיו אוף טופיק 0
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
N איך אפשר לדעת כמה מסלול מסויים של קרן הפנסיה עשה בחודש מסויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
מ התיק של האמיץ שוק ההון 42
K דוחות של סיכום פעולות באקסלנס טרייד שוק ההון 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
R טעות של הברוקר בחישוב מגן מס בנייר של איישרס מיסים 11
ת האם הקמפוס החדש של אוניברסיטת חיפה באמת כמו שמתארים אותו? "חדשני והייטקי" התפתחות אישית 14
D מה דעתכם על טוקניזציה של מניות/אג"ח/מתכות/מט"ח? שוק ההון 27
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
ב אתר מסחר של הפניקס (לדוגמה) מתורגם מאנגלית ? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
כלבלבון מה המשמעויות של התחלת דיווח מיסים לארה"ב בתור עצמאי? שוק ההון 42

נושאים דומים

Back
למעלה