• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מה יחסכם לתשלום "בשחור"? האם אתם תומכים בחובת דיווח כללית למס הכנסה?

  • פותח הנושא RLM
  • פורסם בתאריך

RLM

משתמש סולידי
הצטרף ב
28/6/16
הודעות
22
דירוג
21
היי,

מניח שכולם נתקלו בסיטואציה שבה בעל מקצוע כלשהו מבקש תשלום בשחור.
מהבחינה הצרכנית הבסיסית תשלום בשחור מאפשר לכם להקטין את עלות השירות, ומצד שני פוגע בכושר המיקוח שלכם לאחר התשלום (נניח, אם התגלתה בעיה מסוימת זמן לא רב אחרי ששילמתם, ובעל המקצוע "נעלם").

בהקשר המאקרו כלכלי, העלמת המס גורעת מקופת המדינה ומובילה לשירותים ממשלתיים נמוכים יותר / מיסים אחרים גבוהים יותר. הפתרונות כיום מסתכמים ב"חינוך" ואכיפה סלקטיבית.
ולכן אני שואל - האם אתם תומכים בחובת דיווח כללית למס הכנסה (כפי שנהוג בארה"ב)?
כיום רשות המיסים מתנגדת, בטענה שתפעול המנגנון יעלה יותר ממה שהוא יניב. טענה לגיטימית (שתקרוץ לרבים מהפעילים כאן), ומצד שני רבים חושדים ברשות שהיא חוששת מעירנות גבוהה יותר של עובדים שכירים להחזרי מס וכד'.

מה דעתכם?
 
פוגע בכושר המיקוח שלכם לאחר התשלום (נניח, אם התגלתה בעיה מסוימת זמן לא רב אחרי ששילמתם, ובעל המקצוע "נעלם").
לא בהכרח - הקלטה של שיחות הטלפון ואולי גם של השיחות פנים-אל-פנים תקפיץ את בעל המקצוע בחזרה אליך הביתה בתקווה שלא תיגש עם התיעוד למס הכנסה.

האם אתם תומכים בחובת דיווח כללית למס הכנסה (כפי שנהוג בארה"ב)?
אני מדווח בכל מקרה ולכן החלת החובה הזו לא תגרום לי נזק ישיר.
כל שאר האנשים בארץ שלא מדווחים משלמים מס שהם לא חייבים לשלם ובכך מגדילים את קופת המדינה (אלו לפחות דברי בכירי מס הכנסה בדו"ח מבקר המדינה משנה שעברה) כך שהחלת החובה הזו תגרום לי נזק עקיף בכך שסך המסים שהמדינה תקבל תקטן.

כאן נכנסת הדילמה:
האם אני צריך להצביע לפי:
1. מה שיתרום לי באופן אישי יותר (השארת המצב במתכונתו הנוכחית) תוך כדי המשך הפגיעה בכל שאר האנשים (זה יתרום גם לכל האנשים שטורחים להגיש טפסי תיאום מס).
2. מה שיגן על כל השכירים שלא דואגים לבצע תיאום מס אחרי שינויים בשכר או אלו שחושבים שחשבון השקעות עם ניכוי מס במקור הוא עדיף ולא טורחים להגיש דו"חות למס הכנסה.

לפי 1 אני צריך לתמוך בהשארת המצב כמות שהוא אבל לפי 2 אני צריך לתמוך בהחלת חובת הגשת דו"חות מס בכל שנה.
עקב ניגוד אינטרסים זה אני בוחר להימנע מהצבעה בנקודה זו.

אני אשאיר לכל הפריירים שלא יודעים מה טוב להם (הרוב במדינה נופל בקטגוריה 2) להילחם על השארת המצב כמות שהוא ולהמשיך לשלם מס עודף רק בגלל שהם לא רוצים להגיש דו"חות מס בכל שנה.
 
כמובן שהגיע הזמן להחליף את "מס עובד משרד" ב"מס הכנסה".
 
לגבי החלת מנגנון דיווח פרסונלי - אני מאוד בעד, מהטעם הפשוט שאם זה יגרום לחלק ממעלימי המס לא להעלים ולחלק מהשכירים שזכאים להחזרים לקבלם - הרי שזהו מנגנון שמקרב אותנו מעט לתשלום מס הוגן. במידה והטענה שגביית המס תפחת אכן תתממש (מה שממש לא נראה לי, אם כבר להיפך - הגביה תגדל) - הממשלה יכולה לשנות את שיעורי המס לפי הצורך.
לגבי העלמת מס של כל האינסטלטורים למיניהם - אני לא מוותרת אף פעם על חשבונית ואם אומרים לי "נוסיף לך את המע"מ" אני אומרת שהמחיר שאמרו לי זה המחיר ולא משלמת שקל יותר (כולל מבט מאיים ורושף). עד היום זה עבד לי, למרות כמה ריבים. אדם צריך לבחור האם הוא מתכוון להיות ישר בחיים שלו או לתת יד בכל מיני "קטנות" כאלה כי "ככה זה". אני בחרתי בדרך הקשה, והמתגמלת (ערכית), גם אם יהיו מקרים שזה יעלה לי יותר, והיו מקרים שיכולתי להציע מזומן ולחסוך עשרות אלפים אבל היה לי ברור שאני לא מוכרת את העקרונות שלי כל כך בזול :)
 
אני רואה בהעלמת מס עניין מבורך, מאחר והיא מקטינה את הכנסות המדינה ומשאירה יותר כסף בידי אנשים עובדים, אלו שהרוויחו אותו. כל שקל שיש למדינה הוא רכוש גנוב שיש להחזיר לבעליו, ומעלים המס פשוט עוצר את המדינה מלגנוב עוד מרכושו.
מבחינתי ככל שהכנסות והוצאות המדינה יקטנו, הרי זה מבורך.

אני כמובן נגד חובת דיווח כללי למס הכנסה, זה יפריע לכלכלה השחורה וכן יזיק לכולנו בהעלאת רמת המחירים.
 
לא מומלץ לדעתי מאחר ואין שום הוכחה שבעל המקצוע באמת עשה את העבודה.
סנאריו לדוגמא: אינסטלטור מגיע ומתקן את הצנרת אבל עושה לך נזק בלתי הפיך.

לך תוכיח שהוא באמת עשה בשבילך את העבודה.

לכן עדיף, כמו שהסולידית אומרת ללמוד לעשות דברים בעצמך עד כמה שניתן (ואז נאשים את עצמנו :>)

נ.ב. אינני חסיד גדול של תשלום מיסים ועדיין, הימנעות מתשלום מיסים היא עבירה פלילית של שני הצדדים במקרה שתיארת אז אל תעשה את זה בשום פנים ואופן ובטח שאל תקדם רעיונות כאלו בפורום.

עריכה: הכוונה שלי הייתה אל @נתן בעיקר.
 
אני רואה בהעלמת מס עניין מבורך, מאחר והיא מקטינה את הכנסות המדינה ומשאירה יותר כסף בידי אנשים עובדים, אלו שהרוויחו אותו. כל שקל שיש למדינה הוא רכוש גנוב שיש להחזיר לבעליו, ומעלים המס פשוט עוצר את המדינה מלגנוב עוד מרכושו.
מבחינתי ככל שהכנסות והוצאות המדינה יקטנו, הרי זה מבורך.

אני כמובן נגד חובת דיווח כללי למס הכנסה, זה יפריע לכלכלה השחורה וכן יזיק לכולנו בהעלאת רמת המחירים.

המדינה בכל מקרה מעוניינת לספק שירותים ממשלתיים מסוימים. העלמת מס מסוים פשוט מטילה נטל נוסף בערוצים שבהם קל יותר לגבות מיסים.
כך למשל, ישראל נחשבת לחריגה מבחינת הרכב המיסים - נטל מס ישיר נמוך (מיסי הכנסה) ונטל מס עקיף גבוה (מע"מ, מיסי קנייה, בלו). טענה מקובלת היא שזה כך משום שבישראל ישנים סקטורים שלא עובדים, או "עניים מבחירה" ולכן זו הדרך לגבות מהם מיסים.
 
נ.ב. אינני חסיד גדול של תשלום מיסים ועדיין, הימנעות מתשלום מיסים היא עבירה פלילית של שני הצדדים במקרה שתיארת אז אל תעשה את זה בשום פנים ואופן ובטח שאל תקדם רעיונות כאלו בפורום.

עריכה: הכוונה שלי הייתה אל @נתן בעיקר.
יש להבדיל בין עניין פלילי למוסרי: המנעות מתשלום ממיסים היא עסק פלילי שעשוי לגרום לכליאת המעורבים. זה לא אומר שהיא פסולה מוסרית.
 
לגבי העלמת מס של כל האינסטלטורים למיניהם - אני לא מוותרת אף פעם על חשבונית ואם אומרים לי "נוסיף לך את המע"מ" אני אומרת שהמחיר שאמרו לי זה המחיר ולא משלמת שקל יותר (כולל מבט מאיים ורושף).
בהצלחה עם המבט הרושף שלך בפעם הבאה שאת קונה ירקות ופירות בשוק התקווה, או רמלה.
 
גם. אני גם מתנגד להפיכות פזיזות, וחושש גם מפני מלכות נואשת.
העלמת מסים מטבעה היא תופעה המצביעה על מהפך הדרגתי- ככל שהיחס אליה הופך לסלחני יותר (במשך שנים), קרנה של המדינה יורדת. המלכות מורדמת בהדרגה והופכת לאט לאט ללא רלוונטית, היא לא מרגישה נואשת כי הדחיקה הצידה היא תהליך שנות דור..
 
בהצלחה עם המבט הרושף שלך בפעם הבאה שאת קונה ירקות ופירות בשוק התקווה, או רמלה.
דווקא ירקות ופירות בחרת? (ללא מעמ גם ככה :))
בעלי מקצוע יכולים לגבות ממני ללא מע"מ באופן פרטי, כל מה שקשור לעיסקי, רק חשבונית, המע"מ מזוכה וההוצאה חוסכת 25% מס חברות
כמובן שמחיר השוק לא אמור לעלות כי בחרת ב"דרך הישר" אלא המחיר ה"שחור" אמור להיות זול בצורה שמצדיקה את ביטול הרישום בספרים
 
לא קשור, הם חייבים להוציא חשבונית ולתעד את כל ההכנסות וההוצאות בשביל לשלם מס הכנסה.
לא טענתי שהמס היחיד שקיים במדינת ישראל הוא מע"מ.
נכון גם אני לא, פשוט זה המס ש"רוב" האוכלוסיה משלמת, ולרוב קבלה מהמוכר כאדם יחיד לא תתרום לי כלום ומה הם יעשו עם מיסים שהם משלמים לא מעניין אותי, מה שכן מעניין אותי בתור צרכן זה המע"מ שאני משלם בלי קשר לחשבונית או לא כי מקבלי ה"שחור" לא באמת מורידים מחיר אלא מעלים על תשלום "נקי"

עריכה: נתקלתי בכאלו שנותנים גם חשבוניות של תיקים שכבר לא פעילים ברשות המיסים, לכן הנייר לא תמיד שווה משהו
 
אני חושבת שברמה הנורמטיבית יש פסול במיסוי הכנסה, הן במישור הדאונטולוגי (איסור על פגיעה בקניין) והן במישור התוצאתני (ענישת הצלחה). יחד עם זאת אני לא מעודדת ולא תומכת בהעלמת מס בפרט או בהפרת חוק בכלל. דיני המיסים בישראל בנויים באופן כזה שמי שמעיין ולומד אותם לעומק יכול להקטין באופן דרמטי את חבות המס שלו -- במסגרת החוק.
 
עניינית, במקרים הנדירים (מאוד) שאני מזמינה אנשי מקצוע הביתה, אני מקפידה מאוד לדרוש חשבונית. הסיבה לכך היא פרקטית לחלוטין: מכיוון שרמת ההוצאות שלי נמוכה מאוד, מס הכנסה עלול לא להאמין לי, בבואו להשוות בין הצהרות ההון שלי, שאני מבזבזת כל כך מעט כסף (הוא משתמש בטבלאות מחייה שמושתתות על אורח חייו של הצרכניסט המטורלל הממוצע). הדרך היחידה שלי לסתור את החזקה שהעלמתי הכנסות היא לתעד כל הוצאה והוצאה ולתייק חשבוניות בקלסר.
 
אני מקפידה מאוד לדרוש חשבונית..
גם אני אוהב לבקש חשבונית אבל אני נתקל בלא מעט מקרים שבעל המקצוע מסרב לתת חשבונית או מכפיל את המחיר (כי זה עולה לו מעמ, ביטוח לאומי ומס הכנסה) ואז אני מתקמצן ומוותר...
 

נושאים דומים

Back
למעלה