@SolidusMaximus
שם קצר, טוב.
אבל עוד מידע בכותרת לא מזיק, כמו קוד "פרופיל חשיפה" הנ"ל (אגב, שמוגדר ב
תקנות רשמיות).
מה שאני לא מבין הוא הביטויים החוזרניים בשמות של קרנות כספיות, שלכאורה לא אומרים כלום: "ניהול נזילות", "מגמת ריבית".
לפעמים גם: "פטורה" (והרי פרקטית כולן פטורות).
אם חושבים על זה קצת, למה שטיקר קצר וסתום כמו TGKR יצליח יותר שיווקית, משם מלא שממש אומר מה הקרן עושה?
העניין הוא שברגע שאתה מתחיל לפרט בכותרת מה הקרן עושה - אין לזה סוף.
נסמן מניות או אג"ח? אחלה! אבל אג"ח זבל יכול להיות מסוכן בהרבה ממניות בלו צ'יפ.
אז נסמן אג"ח זבל ב"ז". מה לגבי אג"ח AAA ארוך? הוא מסוכן יותר מאג"ח BBB שנפרע עוד חודש. אז נסמן גם דירוג בשם. אבל הרי אין רק דירוג אג"ח אחד בקרן, נכון?
מה קורה בסוף? נוצרות התפלצות שיש לנו היום -
מגמת ניהול ריבית מב"ר פטורה (B00B) מנוטרלת 50/50+10%.
המסקנה - שם הקרן צריך להיות מותג, 4 אותיות שקל לשווק. מי שרוצה להעמיק, יכנס ויראה החזקות. בדיחה לחשוב שמי שלא נכנס לקרוא - יבין את החשיפה מכל מיני קודים ואותיות.
אבל על מי אני עובד? הסיבה לזה פשוטה -
א. השוק הישראלי מושפע מאירופה ועודף הרגולציה שלה, עם מיליון סימוני הסיכון שמתייחסים למשקיע כאילו הוא תינוק דביל ומובילים אותו יד ביד.
ב. השוק הישראלי לא ממש עבר את מהפכת הריטייל. למה לו? המוסדיים מזרימים כסף והכל סבבה אגוזים.
זה לא שהמנפיקים הישראלים רוצים לדפוק אותנו בדמי ניהול - פשוט לא ממש אכפת מהריטייל. וכשהכסף הוא של המוסדיים - הוא כסף של אף אחד (=של כולנו), אז למה לא לקחת?