• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מה המשמעויות של התחלת דיווח מיסים לארה"ב בתור עצמאי?

  • פותח הנושא פותח הנושא כלבלבון
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

כלבלבון

משתמש רשום
הצטרף ב
2/2/26
הודעות
5
דירוג
1
אני אזרח אמריקאי, כרגע שכיר ובעל עסק קטן שכרגע יש לי בו יותר הוצאות מהכנסות אך מתכנן בהמשך לעסוק בו במשרה מלאה.

עד עכשיו לא דיווחתי לרשויות המס בארה"ב כי לא היה לי ראש להתעסק בזה אך החלטתי שהגיע הזמן לפחות לבדוק מה ההשלכות של להתחיל (וגם של לא להתחיל) לדווח, ליצור בהירות לגבי המצב שלי ולהחליט מה הדבר הנכון לעשות.

אם אני מבין נכון, על כל הרווחים שלי בעסק כשיהיו, אצטרף לשלם 15.3%. בנוסף, אצטרף לשלם לרו"ח סכום של 500-1000 שקלים בשנה.

בתמורה, אקבל קצבת ביטוח לאומי החל מגיל 67 ש"תשתלם" ותחזיר את עצמה (בהנחה שלא השקעתי את הכסף) אחרי 10~ שנים + כל מיני הטבות (כמו קצבאות ילדים)

יש עוד דברים שכדאי לי לקחת בחשבון?


בנוסף, מה זה אומר לגבי השקעות? בסוף שנת 2025 קיבלתי בירושה סכום של ~150,000 שקלים שאני תוהה איך להשקיע אותם בינתיים חשבתי לשים אותם בקרן כספית, אך לא ברור לי אם זה משתלם בהיותי אזרח אמרקאי אם אחליט להתחיל לדווח לרשויות המס בארה"ב. באופן כללי, איך היותי אזרח אמריקאי שבנוסף גם עצמאי, משפיע עם יכולת ההשקעה שלי?

מה אתם הייתם עושים במצבי? תודה :)
 
עד עכשיו לא דיווחתי לרשויות המס בארה"ב
לא דיווחת על העסק או שלא דיווחת בכלל?
בינתיים חשבתי לשים אותם בקרן כספית
מאד לא מומלץ.
איך היותי אזרח אמריקאי שבנוסף גם עצמאי, משפיע עם יכולת ההשקעה שלי?
בגדול? תקנה רק ני"ע אמריקאיים או ני"ע באחזקה ישירה (שלא דרך קרן כלשהי) לא אמריקאיים, למעט קרנות ריט לא אמריקאיות, גם זה אסור.
 
הייתי מתחיל מהצהרה מרצון, מסדר את כל המיסים של השנים קודמות שזה לא ינשוך אותך מאוחר יותר, אחרי זה בודק מה זה PFIC ואז ואז כמו שאורי המליץ.
 
לא דיווחת על העסק או שלא דיווחת בכלל?

מאד לא מומלץ.

בגדול? תקנה רק ני"ע אמריקאיים או ני"ע באחזקה ישירה (שלא דרך קרן כלשהי) לא אמריקאיים, למעט קרנות ריט לא אמריקאיות, גם זה אסור.
לא דיווחתי בכלל. אין לי בכלל SSN.

אני כנראה באמת אשקיע את הכסף אבל לא החלטתי סופית.
 
הייתי מתחיל מהצהרה מרצון, מסדר את כל המיסים של השנים קודמות שזה לא ינשוך אותך מאוחר יותר, אחרי זה בודק מה זה PFIC ואז ואז כמו שאורי המליץ.
תודה. מה העלות הכרוכה של תהליך הצהרה מרצון? (בהנחה שלא אצטרף לשלם מיסים)
 
לא דיווחתי בכלל. אין לי בכלל SSN.
סתם שאלה למה ציינת שאין לך SSN? רק רוצה לוודא שאתה לא חושב במקרה שזה פוטר אזרח אמריקאי מתשלום מיסים או חובת דיווח :) אם אתה מציין את זה כעוד מכשול לדיווח אז אני לא חושב שזה משהו שאי אפשר לפתור כשאתה מתחיל גילוי מרצון בכל מקרה.
אני כנראה באמת אשקיע את הכסף אבל לא החלטתי סופית.
לפני שאתה משקיע בכל דבר תבדוק היטב שזה לא PFIC כמו שאמרו לך פה, אחרת מדובר בחבות מס מאוד מאוד גבוהה.


מה אתם הייתם עושים במצבי? תודה :)
רק מחדד - כאזרח אמריקאי אין באמת ‘אם’, אלא מתי ואיך מסדירים את זה
מסדירים את המצב עם הIRS בהקדם, לא משנה מה העלות של התהליך כי זה משהו שנדרש על פי חוק.
נעזרים באיש מקצוע כי העמלה החד פעמית שווה את הpiece of mind.
לומדים על PFIC והשלכות מס אחרות של הכנסות והשקעות עתידיות.
ההבנה שלי זה שהחוקים של הIRS גורמים לחוסר compliance להרע את המצב ככל שעובר יותר זמן. לכן גם אם אתה מרגיש שהמחיר עכשיו גדול - זו לא סיבה טובה לחכות עם זה (נהפוך הוא).
מקווה שדברים יסתדרו במהרה ותגלה שהשד לא נורא כל כך :)
 
נערך לאחרונה ב:
לחתום על טפסים בבנק שהם לא לגמרי נכונים
השאלה אם זה יתגלה בעתיד אם תהיה לו בעיה רק מול הבנק בישראל או גם מול הרשויות בארה״ב? כי הבנקים בארץ אולי יסגרו לך את החשבון ויעשו לך נונונו על זה ששיקרת אבל להתעסק עם האמריקאים זה כבר סיפור אחר
 
גם עם העדויות מהחודש האחרון שדיווחי FATCA התחילו לחלחל ואנשים התחילו לקבל מכתבים שייתכן והם חייבים בדיווח?

אם יש לך לינק בעניין, אשמח (סתם מסקרנות, אני לא אזרח אמריקאי) ותודה מראש
 
אם יש לך לינק בעניין, אשמח (סתם מסקרנות, אני לא אזרח אמריקאי) ותודה מראש
יש לי תמונה
VsWBp7s.png
 
אני כפול אזרחות ומדווח ב-2 הרשויות (IRS ו-רשות המיסים) לבד כבר שנים רבות עם קצת התייעצות מרו"ח חיצוני, ושימוש כבד באתר של FIyaacov@. ניתן לעשות זאת לבד עם מינימום הוצאות. (ההוצאות שלי היו לרכישת התוכנה TurboTax תמורת כ- 50 $). לגבי מס עצמאים בארה"ב - אין הרבה אופציות להימלט מזה אלא לפתוח חברה בע"מ ולהיות שכיר של עצמך. לדעתי אין ממש סיכון בקבלת SSN (מהיחידה המתאימה בשגרירות בירושלים) ותחילת דיווח (נשמע שחבות המס שלך לארה"ב בשנים האחרונות היא 0 או קרובה ל-0).
 
אין הרבה אופציות להימלט מזה אלא לפתוח חברה בע"מ ולהיות שכיר של עצמך.
זה דווקא ממש לא אפשרות מומלצת בדרך כלל, זה גורר הוצאות דיווח יקרות גם בארץ וגם בחו"ל, הוצאות אחזקה גבוהות וגם סיכוי גבוה לכפל מס.
יש דווקא כל כל מיני אפשרויות אחרות.
 
זה דווקא ממש לא אפשרות מומלצת בדרך כלל, זה גורר הוצאות דיווח יקרות גם בארץ וגם בחו"ל, הוצאות אחזקה גבוהות וגם סיכוי גבוה לכפל מס.
יש דווקא כל כל מיני אפשרויות אחרות.
מאוד תלוי.
נהוג להגיד שאם הגעת לרווח חודשי של 15-20 בצורה קונסיסטנטית, אז זה משתלם לעשות.

דווקא אופציות של חשבונית לשכיר לא בטוח שמשתלמות, צריך להשוות אם 5%+מע"מ מהברוטו + פגיעה במיסוי הישראלי (אין הוצאות), גדול או קטן מ-15% מהנטו.
בנוסף, יוצר בעיות פוטנציאליות מול ביטוח לאומי הישראלי.

והאופציה שכולם אוהבים לצטט של Statuatory Employee לא רלוונטית בכלל למי שגר מחוץ לארה"ב, וגם שם רק בתחומים מאוד ספציפיים.
 
נהוג להגיד שאם הגעת לרווח חודשי של 15-20 בצורה קונסיסטנטית, אז זה משתלם לעשות.
בספק רב.
דווקא אופציות של חשבונית לשכיר לא בטוח שמשתלמות, צריך להשוות אם 5%+מע"מ מהברוטו + פגיעה במיסוי הישראלי (אין הוצאות), גדול או קטן מ-15% מהנטו.
בנוסף, יוצר בעיות פוטנציאליות מול ביטוח לאומי הישראלי.
יש אפשרויות נוספות, צריך לחשוב מחוץ לקופסא.
 
גם עם העדויות מהחודש האחרון שדיווחי FATCA התחילו לחלחל ואנשים התחילו לקבל מכתבים שייתכן והם חייבים בדיווח?
א. לכן הוספתי את ההנחה הבאה-
(בהנחה שנולדת בישראל ואין לך בעייה לחתום על טפסים בבנק שהם לא לגמרי נכונים...)
אם מישהו נולד בישראל ולא מספר לבנק שהוא אמריקאי, אפילו לא יהיו דיווחי FATCA לארהב.

ב. ידוע לך על תופעה נרחבת של מכתבים? מה הסיטואציה הספציפית של מי שקיבל את המכתב שהעלית? (הגיש דוחות ללא 8938? לא הגיש בכלל? על איזה סכומים מדובר?) ראיתי כבר מכתב דומה לפני כמה שנים. שם היה מדובר על חשבון ספציפי עליו הם שאלו (8938 דווח אבל החשבון הספציפי עליו הם שאלו לא דווח). במקרה ההוא, החשבון באמת לא היה חייב אפילו בדיווח על ידי היחיד (החיוב של הבנק בדיווח לא תמיד מקביל לחיוב של היחיד בדיווח. לדוגמא, במקרה של חשבון של חברה זרה בבעלות אמריקאית חלקית).
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
הגיש דוחות ללא 8938? לא הגיש בכלל? על איזה סכומים מדובר?
לא הגיש בכלל אבל כן מילא W9 בפתיחת החשבון.
משכורות, תיק השקעות שהולך ותופח (מעל 500,000 ש"ח).

יכול לספר אנקדוטה עליי, שב-2009 הבנק שלי (לאומי) פנה אליי ואמר שיש לו חשד סביר להניח שאני אמריקאי, ואם כן אני חייב למלא W9.
עד אז לא הצהרתי לו כלום על זה (גם לא ידעתי שצריך).
ייתכן מאוד שהוריי גם לקוחות בלאומי והם כן דיווחו, וככה עשו את הקישור, אבל לדעתי בעידן החדש, יהיה יותר ויותר קשה להישאר מתחת לרדאר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N מה המשמעויות של העברת חיסכון של קופת גמל קיצבתית לIRA? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
לא חשוב שמות מקור לבירור המשמעויות של הסכם פשרה בתאונות דרכים? אוף טופיק 4
צ רכישת דירה בשותפות - מה המשמעויות? נדל"ן 2
E מה המשמעויות שיש לקחת בחשבון בהתלבטיות בהשקעות "דומות" שוק ההון 4
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ב מאמר מעניין באתר של קיצ'ס - לגבי דחיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
M האנומליה של השקל שוק ההון 162
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
Royi סיבות לשחיקת ערך בקרן של אגרות חוב שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
א השתתפות המעסיק בביטוח הבריאות של מועסקיו אוף טופיק 0
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
N איך אפשר לדעת כמה מסלול מסויים של קרן הפנסיה עשה בחודש מסויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
מ התיק של האמיץ שוק ההון 42
K דוחות של סיכום פעולות באקסלנס טרייד שוק ההון 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
R טעות של הברוקר בחישוב מגן מס בנייר של איישרס מיסים 11
ת האם הקמפוס החדש של אוניברסיטת חיפה באמת כמו שמתארים אותו? "חדשני והייטקי" התפתחות אישית 14
D מה דעתכם על טוקניזציה של מניות/אג"ח/מתכות/מט"ח? שוק ההון 27
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
ב אתר מסחר של הפניקס (לדוגמה) מתורגם מאנגלית ? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
M עמלות קרן כספית של בנק הפועלים שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה