• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מה היא התזונה הנכונה (או לא הנכונה)?

מצב
הנושא נעול.
הצמחים שהם מקור ההזנה שלנו ושל חיות אחרות ניזונים קודם כל מהשמש.
אמת חלקית, הם ממירים את אנרגיית האור לטיפול ופירוק אבות המזון שהם זקוקים להם ונמצאים באוויר ובאדמה.
וכמה שיותר מהצומח (פירות, ירקות, קטניות וכו).
גם אני חושבת כך אבל יש כאן הרבה שמאמינים בדיאטות הקטגוניות והפליאו למיניהן.
אגב, באורז שאנחנו אוכלים יש הרבה מים דווקא (כל כוס אורז "שותה" כוס וחצי-שתיים בבישול).
לא מקדונלס
ציטוט מהאתר שלהם:
ההמבורגרים של מקדונלד'ס מיוצרים ע"י עוף טוב ועשויים מ- 100% בשר בקר לא מעובד וללא תוספים, עם 9%-11% שומן לפני צלייה... המרכיבים היחידים שנוספים להמבורגר שלנו הם מלח גס ופלפל גרוס,
 
@בת העמק אני לא בטוחה לגבי מקדונלס. יש סרטונים ברשת שבהם אנשים קנו המבורגרים ואותם המבורגרים נשארו במצבם "החדש" וה"טרי" כמה שנים טובות חחח. נראה שהם בעלי חיי נצח. מזון שאינו מעובד ואין בו תוספים בדרך כלל נרקב, מתעבש, מאבד את הצורה שלו אחרי כמה ימים.

אמת חלקית, הם ממירים את אנרגיית האור לטיפול ופירוק אבות המזון שהם זקוקים להם ונמצאים באוויר ובאדמה.
שכחתי מזה :)
 
הבנאדם הוא פרופסור לביוכימיה ותזונה אז (כולי תקווה ש)הוא יודע דבר או שניים על מנגנונים בילוגיים של ויטמינים בגוף.
ההיררכיה של פירמידת הראיות:

1654269355688.png
 
וכמה שיותר מהצומח (פירות, ירקות, קטניות וכו).
אני רק אציין שהמשפט הזה לא ממש נתמך במחקרים שקראתי.

במחקרים התצפיתיים שמשווים ישירות בין דיאטות שונות, דיאטה שכוללת דגים (pesco-vegetarian diet) מובילה לתוצאות טובות יותר מדיאטה טבעונית.

לדוגמה, הסיכוי לתמותה מכל סיבה שהיא במחקר המפורסם על ה-Adventist מקליפורניה הייתה הנמוכה ביותר בקרב אוכלי דגים:

1654269652293.png

ייתכן שדיאטה טבעונית עובדת בשבילך אבל אני ממליץ לעשות בדיקת דם לפני ואחרי שינוי התזונה כדי לדעת אם זה באמת נכון.
 
אני רק אציין שהמשפט הזה לא ממש נתמך במחקרים שקראתי.

במחקרים התצפיתיים שמשווים ישירות בין דיאטות שונות, דיאטה שכוללת דגים (pesco-vegetarian diet) מובילה לתוצאות טובות יותר מדיאטה טבעונית.

לדוגמה, הסיכוי לתמותה מכל סוג שהוא בממחקר המפורסם על ה-Adventist מקליפורניה הייתה הנמוכה ביותר בקרב אוכלי דגים:


ייתכן שדיאטה טבעונית עובדת בשבילך אבל אני ממליץ לעשות בדיקת דם לפני ואחרי שינוי התזונה כדי לדעת אם זה באמת נכון.
אולי המחקר הזה נכון לפעם. הבעיה עם דגים היום (בכל מקום בעולם) זה שהם מלאים ברעלים ובמתכות כמו כספית למשל. המתכות האלה נאגרות במוח ומובילות לבעיות בזיכרון, בריכוז, מורידות את רמת האייקיו בטווח הארוך ומעלות את הסיכוי למחלות כמו דמציה ואלצהיימר.

אגב, מחקרים בתחום המזון הרבה פעמים סותרים זה את זה ולכן אין הסכמה לגבי מה התזונה האידיאלית.
הרבה פעמים במחקרים האלה לא לוקחים עוד פקטורים בסביבה של האדם. למשל סטרס. אדם שאוכל בריא אך מצוי בסטרס בגלל שהוא נמצא בסביבה תחרותית ולא מפרגנת בעל סיכוי גבוה יותר להיות חולה במחלות שונות מאדם שאוכל פחות בריא אבל נמצא בקהילה אוהבת ותומכת.
 
השאלה היא האם כדאי לבן 30 בריא לכוון לטווח שמקושר עם התמותה הנמוכה ביותר או פשוט לקוות לטוב, ולא להתייחס לרמת הויטמין די שלו בדם.

אני מעדיף את הראשון.
אם יש לך דרך טובה יותר - אני אשמח לשמוע ולהשכיל.
כדי לטעון בבטחון שרמה מסויימת של ויטמין בבדיקות דם מובילה לחיים ארוכים יותר צריך די להתאמץ. העובדה הזו כשלעצמה לא פוטרת אותנו מהמאמץ כשאנחנו באים לטעון את זה. מותר גם לחיות לפי דברים שאנחנו לא יודעים בביטחון, אין חוקים פה, אבל זו לא הבחירה שלי (הבחירה שלי היא לאכול קצת מהכל, להשלים חוסרים מבדיקות דם, ולהצביע באינטרנט על גרפים בעייתיים).

 
אני דוגל בתזונת צבעים,
כמה שיותר צבעים בצלחת!
 
על סמך מה שאני יודעת בגדול התזונה צריכה להיות כמה שפחות מעובדת (לא מקדונלס או משהו שמכינים במפעל עם 50 רכיבים למוצר)

יש איזה כלל אצבע שכבר שמעתי עליו אצל כמה תזונאים, שאם למזון בסופר שאתם קונים רשומים מאחורה יותר מ5 רכיבים במוצר, דלגו עליו.
אבל אני ממש לא מסכים עם זה. אצלי כלל האצבע הוא - איזון. דהיינו , אפשר לאכול הכל, אבל במידה.
ואחדד - אם התפריט שלי מגוון ועשיר בדברים בריאים ביום יום, לא יקרה כלום אם אפנק את עצמי מפעם לפעם באיזה מקדונלס, או סניקרס, בן אנג ג׳ריז ואפילו, השם ישמור, סלמי מעובד של זוגלבק.
יש עוד איזה כלל ששמעתי אצל כמה תזונאים, שתשתדל שהתפריט היומי שלך יהייה מורכב ב%80-90 אוכל טוב ומזין ו%10 - 20% ג׳אנק וחטאים מתוקים.
כי אם הולכים לקיצון מדי, לרב בסופו של יום נשברים. אם נמנע ממשהו לחלוטין - נרצה אותו יותר ואנו עלולים לעשות עליו אפילו בינג׳. מנסיון.

וכמה שיותר מהצומח (פירות, ירקות, קטניות וכו).

טבעונית?

אידיאלית רוב התזונה צריכה להיות מאוכל טרי שמכיל אחוז גבוה של מים כמו פירות וירקות, בגלל שהגוף שלנו מורכב מאחוז גבוה של מים.

או שפשוט..נשתה מים?

והשאר יכול להיות מזון "יבש" עם אחוז נמוך יותר של מים כמו אורז, לחם, בשר, ביצים וכו
60%-70% פירות וירקות
30%-40% השאר

אשמח שתפרטי יותר למה הגעת למסקנה הזו. אני אישית לא מכיר יותר מדי אנשים ש70% מתצרוכת הקלוריות היומיות שלהם זה ירקות ופירות. אפילו לא טבעונים.
בין היתר זה לא טוב למסת השריר שלך, כי ב30% מזון שהגדרת ״יבש״ סביר להניח שיהייה לך קשה מאוד להגיע למספיק חלבון, פחמימה ושומנים בריאים שהגוף שלך צריך.
סתם דוגמא, אם אני אוכל 2000 קלוריות ביום, אז 30% זה 600 קלוריות. בשביל שאקבל מספיק חלבון במצב הזה, אצטרך שכל ה600 יהיו אך ורק חזה עוף. לא ישים.
איפה ביצים? איפה קצת בקר שיעניק לי אבץ טוב? איפה שומנים בריאים כמו שמן זית? איפה אדחוף דגים בריאים כמו סלומון וסרדינים? וכו׳
איפה אדחוף מספיק פחמימות בריאות שיספקו לי אנרגיה, סיבים תזונתיים וקצת ויטמינים טובים כמו פסטה , כוסמת וקינואה? וכו׳.


דבר נוסף שגיליתי זה שמאוד בריא לאכול בחלון זמן של 8 שעות ביום (למשל מ10 בבוקר עד 6 בערב) כדי לתת לקיבה לנוח 16 שעות.

הקיבה לא צריכה לנוח כמו שהלב שלך לא צריך לנוח (אוי לנו אם היה צריך ״הפסקה״ בפעילות השוטפת שלו.)
כל האיברים שלנו יודעים לעבוד ללא בעיה 24/7. אפילו המוח, לא באמת נח שאנחנו ישנים.

מה שכן, אם התכוונת ב״לנוח״ לא להעמיס , אז את ההחלט צודקת -
לא טוב להעמיס עליהם. כלומר, הלב יכול לעבוד 24/7 בדפקים נורמלים (60-100) אבל אם נחייה בסטרס תמידי או נעשה יותר מדי כושר לאורך היום וכל יום, ומכאן הלב שלנו יהייה יותר מדי מעל ה100, זה בהחלט לא בריא לטווח ארוך. כנ״ל לשתייה מרובה של אלכוהול או לקיחה מרובה של תרופות שתעמיס על הכבד ואך תגרום להרעלה או הרס תאי כבד. או צריכה מוגזמת של סוכר שתפגע בלבלב ותנגודת האינסולין. לכן כמו בתחילת ההודעה שלי - איזון. מילת המפתח להכל. לא להעמיס,

על סמך האמונה השגויה הזו שמע׳ העיכול צריכה לנוח/להתנקות, הרבה אנשים נאיבים נופלים לשרלטנים שמוכרים להם ערכות דיטוקס יקרות באלפי שקלים, שלא עושות לגוף שלהם כלום ושום דבר. נאדה. (אם כבר, אולי נזק, לכי תדעי מה דוחפים שם בערכות האלה) אבל, לך תתווכח עם אפקט פלסיבו חזק.
האיברים שלנו עד לרמת התא, יודעים לנקות את עצמם מפסולת וביעילות. כל הזמן. אחרת לא היינו פה בחיים וכותבים על זה.

כשהקיבה לא עובדת 24/7 האנרגיה בגוף מושקעת לאיברים חיוניים אחרים כמו הלב והמוח.

לגבי המוח, נגעת בנקודה מעניינת, שאני לא בהכרח שולל , כי מבחינה אבולוציונית, יש בה הרבה הגיון שחושבים על זה:
עד המהפכה החקלאית, שהיא פסיק זמן בהיסטוריה האנושית, היינו ציידים שנודדים ממקום למקום, לכן רוב היום היינו במצב צום מארוחה לארוחה,
לכן יש סברות שדורשות עוד מחקר , שצום לסירוגין מחדד אצלנו את החושים ואת החשיבה וכו׳ במוח, כדי שנצליח לצוד ביעילות יותר את המזון.

ואני יכול להעיד אישית שהייתה תקופה שעשיתי צום לסרוגין, ולאחר 15-16 שעות ללא מזון הרגשתי חד יותר, אבל קשה לי באמת לומר אם זה לא היה פלסבו.
צריך עוד מחקרים בנושא, בינתיים ממה שידוע לי (ואולי אני טועה) נעשו בודדים ללא הוכחה חותכת לכאן או לכאן, אלו שכן הציגו ראיות חזקות ליתרונות של צום לסירוגין ממה שאני יודע נראו עד כה על עכברי מעבדה בלבד.



כמובן חשוב לאכול לאט (היום הרב
מאיתנו אוכלים מהר מדי) כי האוכל מתחיל את תהליך העיכול עוד בפה ע"י הרוק (שהתפקיד שלו בין היתר הוא גם "לחטא" את האוכל במובן מסויים לפני שהוא נכנס לקיבה)

נכון מאוד. ואוסיף ואומר שאכילה איטית של לפחות רבע שעה, תורמת להפחתת הורמון הרעב גרלין והעלאת הורמון השובע לפטין.

להיחשף לשמש לפחות 10 דקות ביום כי השמש עוזרת לויטמינים והמינירלים שצרכנו דרך המזון להיספג בגוף, (לצרוך רק תוסף תזונה של ויטמין D לא מספיק, צריך את כל השמש שנותנת לנו ויטמין D בחינם ביחד עם עוד מלא דברים חיוניים אחרים)

נכון מאוד.

השמש גם מזינה את התאים שלנו ומחטאת את מחזור הדם.

לא יודע לגבי זה.

למען הסר ספק, היא המקור הראשון להזנה בשרשרת המזון. הצמחים שהם מקור ההזנה שלנו ושל חיות אחרות ניזונים קודם כל מהשמש.

לא יודע אם ״ניזונים״ זו המילה הנכונה, אבל בהחלט בלי השמש אין חיים. לא לנו ובטח לא לצומח.

בעולם המערבי אנשים מאוד מפחדים מהשמש, יותר מדי. בגלל זה יש להרבה אנשים חסך בחשיפה לשמש. חשיפה לשמש בלי מקדמי הגנה ברמה סבירה זה דבר בריא.

נכון מאוד. ובאופן אירוני דווקא במדינות מרובות בשמש כמו ישראל ואוסטרליה יש מחסור בויטמין d אצל אנשים עקב הפחד המוגזם הזה מסרטן העור. כמו גם
העבודה המרובה במשרדים.
ועוד יותר באופן אירוני, ישנם מחקרים שאומרים שדווקא מקדמי הגנה גורמים לסרטן העור, אם כי, לא התעמקתי במחקרים אלו, אז אני לא באמת יודע על טיבם.

כמובן גם חשוב להקפיד על פעילות גופנית. לא חייב להתאמן הארד קור אבל כן לקום פעם בשעה אם רוב היום יושבים, לעשות מתיחות, הליכות של חצי שעה ביום לפחות.

נכון מאוד.

סהכ מסכים עם הרבה מהדברים שאמרת ניכר שיש לך ידע וחשיבה נכונה בנושא.
רק חשוב כמו בכל דבר בחיים, לא ללכת לקיצון, בטח אם המדע לא מגבה את זה בצורה חד משמעית (או בכלל).
 
נערך לאחרונה ב:
אני לא בטוחה לגבי מקדונלס. יש סרטונים ברשת שבהם אנשים קנו המבורגרים ואותם המבורגרים נשארו במצבם "החדש" וה"טרי" כמה שנים טובות חחח. נראה שהם בעלי חיי נצח. מזון שאינו מעובד ואין בו תוספים בדרך כלל נרקב, מתעבש, מאבד את הצורה שלו אחרי כמה ימים.
המבורגר קטן במקדונלדס עולה כ-10 ש"ח. נראה לי שווה לעשות ניסוי עצמי:
קני המבורגר, תוציאי את הקציצה ותגלי לבד כמה שנים טובות הוא שומר על צורתו הטרייה.
 
יש סרטונים ברשת שבהם אנשים קנו המבורגרים ואותם המבורגרים נשארו במצבם "החדש" וה"טרי" כמה שנים טובות חחח.
כשכתבת שאת נוהגת ללמוד לבד (גם) דרך האינטרנט, לא תיארתי לעצמי שזה כולל סרטונים מהסוג הזה :)
את בטח מבינה שזאת בעיקר מניפולציה ופייק.
הרבה פעמים במחקרים האלה לא לוקחים עוד פקטורים בסביבה של האדם. למשל סטרס. אדם שאוכל בריא אך מצוי בסטרס בגלל שהוא נמצא בסביבה תחרותית ולא מפרגנת בעל סיכוי גבוה יותר להיות חולה במחלות שונות מאדם שאוכל פחות בריא אבל נמצא בקהילה אוהבת ותומכת.
מסכימה מאד עם זה.
עד המהפכה החקלאית, שהיא פסיק זמן בהיסטוריה האנושית, היינו ציידים שנודדים ממקום למקום, לכן רוב היום היינו במצב צום מארוחה לארוחה,
היינו ציידים-לקטים. אני מניחה שבשר לא היו אוכלים כל יום אבל את הליקוטים כן (אגוזים, פירות, שורשים, ביצים, עלים ואולי גם חרקים וחיות קטנות).
צריך לזכור שנשים בהריון, נשים מיניקות, ילדים קטנים ונערים בשלב הצמיחה - לא בריא להם לצום שעות ארוכות.
יש מאמר מעניין באתר "מסע אחר" על התפריט של האדם הקדמון (ושל שבטים דומים בימינו). וציטוט רלוונטי אחד מתוכו:
מהמחקר שערך ריצ'רד לי על מנהגי התזונה של הבושמנים מתברר, כי המזון מהצומח שמלקטות הנשים מהווה יותר מ־60 אחוזים מכמות המזון היומית. לעיתים מלקטת האשה ביום אחד מזון המאפשר להאכיל את המשפחה במשך שלושה ימים.
 
היינו ציידים-לקטים. אני מניחה שבשר לא היו אוכלים כל יום אבל את הליקוטים כן (אגוזים, פירות, שורשים, ביצים, עלים ואולי גם חרקים וחיות קטנות).
צריך לזכור שנשים בהריון, נשים מיניקות, ילדים קטנים ונערים בשלב הצמיחה - לא בריא להם לצום שעות ארוכות.
יש מאמר מעניין באתר "מסע אחר" על התפריט של האדם הקדמון (ושל שבטים דומים בימינו). וציטוט רלוונטי אחד מתוכו:

צודקת בהחלט. לא לקחתי את זה בחשבון
 
כשכתבת שאת נוהגת ללמוד לבד (גם) דרך האינטרנט, לא תיארתי לעצמי שזה כולל סרטונים מהסוג הזה :)
את בטח מבינה שזאת בעיקר מניפולציה ופייק.
לא יודעת, אני לא סומכת על מקדונלס באופן כללי וזה כולל גם את מה שהם רושמים באתר שלהם על עצמם. ברור שהם לא ירשמו שהם שמים תוספים באוכל שלהם, יש להם תדמית לטפח, במיוחד כששם החברה שלהם נרדף למילה "רעל". אני לא יודעת אם הסרטונים האלה פייק או לא אבל אני נוטה להאמין שהם אמיתיים. יש המון דברים ברשת שאני יכולה לראות כפייק אבל דווקא בנושא הזה ובקונטקסט הזה, אני נוטה להאמין שזה לא פייק.
 
אשמח שתפרטי יותר למה הגעת למסקנה הזו. אני אישית לא מכיר יותר מדי אנשים ש70% מתצרוכת הקלוריות היומיות שלהם זה ירקות ופירות. אפילו לא טבעונים.
בין היתר זה לא טוב למסת השריר שלך, כי ב30% מזון שהגדרת ״יבש״ סביר להניח שיהייה לך קשה מאוד להגיע למספיק חלבון, פחמימה ושומנים בריאים שהגוף שלך צריך.
סתם דוגמא, אם אני אוכל 2000 קלוריות ביום, אז 30% זה 600 קלוריות. בשביל שאקבל מספיק חלבון במצב הזה, אצטרך שכל ה600 יהיו אך ורק חזה עוף. לא ישים.
איפה ביצים? איפה קצת בקר שיעניק לי אבץ טוב? איפה שומנים בריאים כמו שמן זית? איפה אדחוף דגים בריאים כמו סלומון וסרדינים? וכו׳
איפה אדחוף מספיק פחמימות בריאות שיספקו לי אנרגיה, סיבים תזונתיים וקצת ויטמינים טובים כמו פסטה , כוסמת וקינואה? וכו׳.
העיקרון הוא שהיחס בין פירות וירקות לבין שאר האוכל יהיה לטובת הפירות והירקות. אני חושבת שזה לקוח מהרפואה של המזרח הרחוק. אני חושבת שזאת המלצה בריאותית כללית. בעולם המערבי זה הפוך וממעיטים באכילת פירות וירקות, בעיקר טריים ורוב התזונה מורכבת ממזון שאינו פרי או ירק ויש טענות שזה גורם להרבה חולי כי הגוף שלנו לא מותאם לדפוס אכילה כזה.
גם בפירות וירקות אגב יש חלבונים, פחממות ושומנים. בחסה ואבוקדו (נחשב פרי) למשל יש שומנים כמו אומגה 3.

כמובן שיש מזון בריא שהוא לא פרי או ירק והוא מאוד תורם לבריאות כמו דגנים וקטניות וכמובן שצריך להקפיד לאכול גם את זה וכמובן שיש איפה לדחוף את זה.
גם אל תשכח שאלו מזונות שהם בדרך כלל משביעים (בעיקר דגנים מלאים ומזון כמו כוסמת וקינואה) בכמות קטנה ואין צורך לאכול מהם הרבה כדי להיות שבעים.

אני לא יודעת לגבי אנשים אחרים, זה מה שמתאים לי כרגע. זה שאני כותבת על התזונה הזאת לא אומר שהתזונה שלי מושלמת ושאני תמיד אוכלת לפי מה שתיארתי. אני גם כמו כולם אוכלת שטויות מדי פעם. החכמה היא לא למנוע את ה"נפילה", כי תהיה "נפילה" בודאות, אנחנו בני אדם בעולם השפע, ברור שנאכל ג'אנק מדי פעם. החכמה היא לדעת לחזור למסלול התזונתי הנכון שקבענו לעצמינו אחרי כל "נפילה" כזאת.
 
נערך לאחרונה ב:
לגבי המוח, נגעת בנקודה מעניינת, שאני לא בהכרח שולל , כי מבחינה אבולוציונית, יש בה הרבה הגיון שחושבים על זה:
עד המהפכה החקלאית, שהיא פסיק זמן בהיסטוריה האנושית, היינו ציידים שנודדים ממקום למקום, לכן רוב היום היינו במצב צום מארוחה לארוחה,
לכן יש סברות שדורשות עוד מחקר , שצום לסירוגין מחדד אצלנו את החושים ואת החשיבה וכו׳ במוח, כדי שנצליח לצוד ביעילות יותר את המזון.

ואני יכול להעיד אישית שהייתה תקופה שעשיתי צום לסרוגין, ולאחר 15-16 שעות ללא מזון הרגשתי חד יותר, אבל קשה לי באמת לומר אם זה לא היה פלסבו.
צריך עוד מחקרים בנושא, בינתיים ממה שידוע לי (ואולי אני טועה) נעשו בודדים ללא הוכחה חותכת לכאן או לכאן, אלו שכן הציגו ראיות חזקות ליתרונות של צום לסירוגין ממה שאני יודע נראו עד כה על עכברי מעבדה בלבד.
אני מאמינה שצום הוא חיוני, מנסיון סגנון האכילה הזה שיפר את איכות החיים שלי והפך אותי לאדם צלול יותר. יש כאלה שאומרים שזה עוזר בריפוי מחלות ובמניעת מחלות (בעיקר כאלה שקשורות במעי ובקיבה). אני נוטה להאמין לזה. אני חושבת שלא חייב אישור מדעי כדי לתרגל את זה, פשוט לנסות ומי שרואה שזה עוזר לו ומשפר את איכות חייו שימשיך עם זה.
 
אני לא סומכת על מקדונלס באופן כללי וזה כולל גם את מה שהם רושמים באתר שלהם על עצמם.
כל אקטיביסט תזונה/עתונאי/עו"ד שמחפש תביעה יצוגית יכול לקנות קציצה ולקחת אותה למעבדה למזון.
מקדונלדס לא היו מעזים לרשום את זה קבל עם ועדה באתר שלהם אם זה לא היה נכון.
אני חושבת שלא חייב אישור מדעי כדי לתרגל
אני לא יודעת לגבי אנשים אחרים, זה מה שמתאים לי כרגע
זה מה שחשוב, ניסוי ותשומת לב באופן אישי לגמרי. כמובן שכדאי ללוות את זה גם עם בדיקות דם כי בכל זאת אנחנו לא באמת יודעים מה מתחולל בגוף שלנו.
כשאנשים הם צעירים ובריאים, הניואנסים הקטנים לשיפור ההרגשה הם סבבה אבל הצטברות של חוסר או עודף באבות מזון יבוא לידי ביטוי בגיל מאוחר יותר.
לא אכפת לי לחזור על עצמי שוב - לאכול מהכל, בצורה מאוזנת, ולהעדיף הכנת אוכל בבית מחומרי גלם פשוטים וברורים. ולא להעסיק את המוח יותר מדי בנושא.
 
נערך לאחרונה ב:
לא יודעת, אני לא סומכת על מקדונלס באופן כללי וזה כולל גם את מה שהם רושמים באתר שלהם על עצמם. ברור שהם לא ירשמו שהם שמים תוספים באוכל שלהם, יש להם תדמית לטפח, במיוחד כששם החברה שלהם נרדף למילה "רעל". אני לא יודעת אם הסרטונים האלה פייק או לא אבל אני נוטה להאמין שהם אמיתיים. יש המון דברים ברשת שאני יכולה לראות כפייק אבל דווקא בנושא הזה ובקונטקסט הזה, אני נוטה להאמין שזה לא פייק.

זה לא קשה לשמר בשר, שמעת על החטיף בוקרים האמריקאי הפופולרי ביף ג׳רקי? אני אישית מת על זה. יש לי עכשיו שקית בבית שהביאו לי מארה״ב ,אז הסתכלתי עליה עקב הטענות שלך, וכתוב עליה : ״פג תוקף דצמבר 23״, אמנם תאריך ייצור לא רשום אבל זה יושב אצלי כבר כמה חודשים אז בואי ניתן לזה פלוס מינוס שנתיים מהייצור עד שזה פג תוקף.
עכשיו תחשבי בטח שיש כל מיני תוספים ומשמרים נכון? לא ולא, הם משמרים את זה באותה שיטה
שהבוקרים האמריקאים של המאה ה19 היו משמרים את זה - סוכר, מלח ו...זהו. יכול לעלות לך תמונה של זה עם הרכיבים ותאריך תפוגה אם את רוצה.

עכשיו, מקדונלס וביף ג׳רקי - שניהם מורכבים מבשר בקר, לכן לא יהייה קשה להניח שכל מה שיש בהמבוגר של מקדולנדס מבחינת שימור, זה אותם דברים טבעיים ולא מזיקים שיש בביף ג׳רקי.
בסופו של יום, מליוני ילדים אוכלים את זה כל יום, גם בארץ הרבה הורים לוקחים את ילדיהם יום יום למקדונלדס, והכל בסדר עם רובם ממה שידוע לי.
גם אני עוד מילדות הוריי לקחו אותי לא מעט, אני עדיין חי היום שנים אחריי ובדיקות דם מעולות תודה רבה על הדאגה.

כמו שאמרו לך כבר, אם היה איזה תוסף מסתורי מזמן מישהו היה עולה על זה בבדיקה במעבדה.
מקדונלדס כבר קיימת 70 שנה עם מיליארדים שאכלו אותה לאורך ההיסטוריה שלה, וממשיכים לאכול אותה גם היום, ובינתיים לא הייתה שום הכחדה המונית ותוחלת החיים רק ממשיכה לעלות :)
 
נערך לאחרונה ב:
כמו שאמרו לך כבר, אם היה איזה תוסף מסתורי מזמן מישהו היה עולה על זה בבדיקה במעבדה.
מקדונלדס כבר קיימת 70 שנה עם מיליארדים שאכלו אותה לאורך ההיסטוריה שלה, וממשיכים לאכול אותה גם היום, ובינתיים לא הייתה שום הכחדה המונית ותוחלת החיים רק ממשיכה לעלות :)
זה פשוט קציצת בשר טחון כמעט ללא שומן שצלוי למידת וול דאן ומעלה. בקירור נורמלי אין סיבה שזה לא יחזיק תקופה סבירה במקרר.
הבעיה בפאסט פוד זה בעיקר הכמויות, אין שום בעיה לאכול כל יום המבורגר בלי הציפס והקולה וכל שאר התוספות מסביב.
 
מצב
הנושא נעול.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
G השקעה דרך בורסת ישראל או בורסת ארה"ב? מה הדרך הנכונה להשלים את תיק המניות שלי? שוק ההון 4
ריש-לקיש יומן מסע - בדרך הנכונה יומני מסע אישיים 36
I הדרך הנכונה להשקעה בקרן נאמנות שוק ההון 3
A האם באמת השוק מתמחר את המניות שבו בצורה הנכונה? שוק ההון 3
S האם ההשקעה ב-B2B היא הנכונה למצבי? שוק ההון 5
U משכנתא בחירת האסטרטגיה "הנכונה" נדל"ן 7
D איך לבחור את המסלול והחברה הנכונה עבור קרן השתלמות ופנסיה צרכנות פיננסית 14
אורן מה הדרך הנכונה/ההפוכה לחשב ריבית שנתית? שוק ההון 3
ה הדרך הנכונה והנבונה להשקעה בניירות ערך שוק ההון 6
Odysseus ביטוחי בריאות - הרכבת המעטפת הנכונה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 58
H מחפשת את הדרך הנכונה להתחיל את החיים בשביל להגיע לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 49
Henchman34 מה הדרך הנכונה ללכת בה אם המטרה הסופית היא תיק מניות דיבידנד? שוק ההון 44
ש חדש בתחום, תוהה מהי הדרך הנכונה שוק ההון 58
C "בדרך הנכונה" אבל עדיין משהו חסר יומני מסע אישיים 40
A הלוואה כנגד קה"ש, חסכון פנסיוני או IRA והלוואה מהבנק. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
P מס יסף - בזמן מכירת דירה או אחרי דוח שנתי? נדל"ן 5
ר השקעה חודשית במדד לצורך חיסכון בקופת גמל להשקעה או בברוקר שוק ההון 6
ל פתיחת עוסק פטור- האם לשלם לבעל מקצוע או לעשות הכל לבד? יזמות והגדלת הכנסות 19
E להמשיך לדוקטורט בפיזיקה או להסתפק בתואר שני? התפתחות אישית 5
J פריסייל אמיתי או פקטיבי נדל"ן 4
ט מתכנת - עוסק פטור או זעיר? אילו הוצאות מוכרות? מיסים 4
עידו ג קרן השתלמות טווח קצר או בינוני - ארוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
שם משתמש בעייתי כרטיסי מועדון: הונאה או שמשתלם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
A איתור מטען במכס לפי ח.פ או שם חברה מיסים 0
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
M מתימטיקה, פיסיקה או מדמ"ח התפתחות אישית 7
S דירה בהנחה - רווק או ידועים בציבור? נדל"ן 5
Z פיצויים: למשוך או לא למשוך? זאת השאלה. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
רוטב פיצה שכונת הפארק בבאר שבע-בעד או נגד. נדל"ן 3
I כלכלה ומשפטים או כלכלה חשבונאות? התפתחות אישית 3
S IBKR או מיטב טרייד? שוק ההון 8
ש קרן ישראלית על מדדי חול : חוזה עתידי או Swap שוק ההון 0
T משכנתא או השקעה נדל"ן 5
Y העברה בנקאית או צ'ק האם יש הבדל בין דרכי העברה? סכום של 80 אש"ח נדל"ן 7
S מדד אג"ח קרן מחקה או אג"ח בודד שוק ההון 7
צ עצמאי האם להפקיד לפנסיה את המינימום ושאר הסכום בגמל להשקעה או רעיון אחר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
M הצעת שכר חדשה, גלובלי או יסוד + שעתי. מה כדאי? התפתחות אישית 11
א תיק השקעות או תוכנית חיסכון בחברות הביטוח שוק ההון 1
littleSeal פתיחת מיזם או עסק התפתחות אישית 3
ח הלוואה ארוכה עם החזר נמוך או קצרה בהחזר גבוה צרכנות פיננסית 2
מ אחוז מינוף מומלץ - נדלן או מדדים נדל"ן 17
עידו ג לימודים - לרוחב או לעומק? התפתחות אישית 7
T העברת תיק השקעות, למכור או להעביר? שוק ההון 4
מ Interactive brokers העולמית או ישראל שוק ההון 7
M איך כדאי למשוך RSU פירותי? בפעימה אחת או פעימות קטנות? מיסים 27
ש השקעה במדדים, האם באמת הנכון זה להשקיע באותו מדד כל הזמן או לפתוח אפיקים חדשים? שוק ההון 15
E הלוואת ״חרבות ברזל״ או פתיחת חסכונות - צורך בכסף זמין צרכנות פיננסית 1
P מתלבט אם להשאיר בבנק או להעביר לאינטראקטיב שוק ההון 43
א מיצוי זכויות בתשלומי מיסים או ביטוחים וכו', כשמשלמים על בית אבות (יש חברות שמתעסקות בזה, בלי לשחוט את כל הסכום?) מיסים 0

נושאים דומים

Back
למעלה