• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מה הופך שיחות למעניינות?

משה

משתמש בכיר
הצטרף ב
27/1/15
הודעות
1,510
דירוג
3,332
הייתי לפני כמה זמן בשיחה עם חברים והדהים אותי הפער בין רמת העניין והמעורבות שלי בשיחה הזו לבין רמת הענין האפסית שאני מגלה בשיחות ביום יום. נהנתי מאוד מאותה שיחה וזה גרם לי לתהות האם ניתן לשנות את ההתנהגות שלי כדי להגיע לתוצאות דומות בשיחות אחרות שאני מנהל.

אני משער שחלק ממה שהפך את השיחה הזו למעניינת היתה שהיא חפפה לתחומי העניין שלי ושהייתה אווירה כללית של עניין ופתיחות. אבל, אני תוהה האם פספסתי פרמטרים אחרים. אולי יש עוד דברים שהופכים שיחות למעניינות ולא חשבתי עליהם.

אז מה דעתכם, מה הופך שיחות למעניינות? איך ניתן להפוך יותר מהשיחות שאני מנהל ביום יום לכאלו?
 
שיחות שקשורות לתחומי עניין שלך או לדברים מהם אתה מקצועי ובעל ידע.
 
האנשים אתם אתה מנהל שיחה, במידה והם מרתקים וסוחפים, הם יכולים לעורר עניין, גם עם הנושא שיחה פחות נוגע אליך .
 
@משה כמה הגיגים אקראיים בנושא, לא בטוח עד כמה זה עונה על השאלה...

לגבי נושאי השיחה עצמם - יש לי בהחלט הפרדה בין נושאים שאינם מעניינים אותי כליל לכאלו שאני שמח לדבר עליהם כמעט בלי סוף. אם זה לא שיחה אחד על אחד אלא עם יותר אנשים זה יכול להיות מעבר חד ומשעשע בין היותי שקט ולחלוטין לא מגיב בנושא שיחה מסוים שהאחרים מנהלים ואז אני פתאום "מתעורר" ונהיה מעורב מאוד כשהשיחה עוברת לנושא אחר שמעניין אותי..

אבל גם לגבי נושאים ש"אינם מעניינים" יש הפרדה - יש נושאים שבהחלט לא מעניינים אותי בשום סיטואציה, אבל בהרבה נושאים השיחה לא "מעניינת" כי אף אחד מהמעורבים לא בקיא מספיק כדי לתת איזו תובנה מעמיקה או פרספקטיבה מעניינת ובהרבה תחומים סתם ספקולציות חסרות ביסוס של אנשים שלא מבינים (כולל אותי) נשמע לי די חסר תוחלת. אבל כמו שרוני ציין מעלי - אנשים שמבינים לעומק ואוהבים תחום מסוים - יכולים להפוך אותו למרתק כמעט בלי קשר לנושא עצמו.

אבל תכלס זה לדעתי שולי יותר, ומה שהופך את השיחה למעניינת זה כנראה בעיקר האנשים שבה.
יכול להיות נושא "לא מעניין" אבל כן אכפת לי מהאדם שבצד השני והדעה / חוויה בהקשר המדובר.
עוזר כמובן למצוא אנשים עם תחומי עניין דומים או השקפה דומה על החיים.
והיבט מאוד רלוונטי בעיני הוא אופן "ניהול הדיון" של אותו אדם. אני אישית רואה את עצמי אדם לוגי/מחושב יחסית וכזה שמעדיף לא לנקוט דעה בהיעדר מידע מספיק ובד"כ פתוח לשמוע טיעונים מכל הכיוונים (לפחות זה מה שהייתי רוצה לחשוב על עצמי...). בעיני דיונים עם אנשים שמאוד מקובעים בכיוון מסוים ללא שום עניין בהשקפות אחרות/סותרות אלא בהסתכלות שדעתם זו הנכונה היחידה האפשרית הופך להיות ללא מעניין מאוד מהר, גם אם אני מסכים איתם בנושא ספציפי. ולהיפך - אני יכול לחלוטין לא להסכים עם מישהו אבל להינות מאוד מהשיחה בגלל "תרבות הדיון" וללמוד משהו חדש.

ותובנה אחרונה היא משהו ששמתי לב לגבי עצמי בשיחות ומשתדל לצמצם כשאני תופס את עצמי - קורה שמשהו במהלך השיחה מזכיר לי בדיחה, או סיפור מעניין, או אירוע כלשהו, וכו' - משהו שרלוונטי ואני רוצה לספר. והרצון הזה לתרום משהו שנון לשיחה, לפני שהרגע חלף והיא עברה אולי למשהו חדש, לפעמים מוביל להתערבות קצת מוקדמת מדי והפנית ה-flow של השיחה למה שרציתי לספר. וגם אם זה היה שנון/רלוונטי/מעניין - לפעמים בדיעבד אני מבין שאפשר היה לתת לסיפור הקודם לזרום קצת יותר לפני שתרמתי את מה שהיה לי לומר. סוג של איזון בין לשמוע את מה שיש לאחרים יש לומר ובין הרצון שלי לדבר/לספר משהו בעצמי.
 
אני משער שחלק ממה שהפך את השיחה הזו למעניינת היתה שהיא חפפה לתחומי העניין שלי ושהייתה אווירה כללית של עניין ופתיחות. אבל, אני תוהה האם פספסתי פרמטרים אחרים. אולי יש עוד דברים שהופכים שיחות למעניינות ולא חשבתי עליהם.

אז מה דעתכם, מה הופך שיחות למעניינות? איך ניתן להפוך יותר מהשיחות שאני מנהל ביום יום לכאלו?

באופן אישי, אני לרוב מרגיש רצון להתעניין באנשים שאני משוחח איתם וכתוצאה מזה כנראה שיוצא לי לשאול אותם שאלות שלרוב לא שואלים אותם. אם עושים את זה בצורה רגישה אז כמעט תמיד אפשר להגיע לשיחה מעניינת ואינטימית. לרוב כשאנשים משתפים ומדברים בכנות זה מעניין.
זו דעתי :)
 
מאמין שזה קשור לחברותיות, אמפתיה, הקשבה, יכולת נתינה-קבלה, אהבת אדם וכאלה... שפה בפני עצמה. יש אנשים שמעולים בזה יש כאלה שפחות.
אלה שמעולים בזה נהנים מחברת האדם שמולם ומהטאץ' האנושי שבתקשורת גם אם הנושא לא הכי מעניין. עצם החיבור חשוב ועושה להם טוב, הפטפוט רק משני ונלווה לתכלית הזו, חיבור אנושי, וזה בסדר גמור אצלם.
בקצה השני יש מיזנטרופים, דיכאוניים, מופנמים מדי, אנשים שקרובים לרצף האוטיסטי ועד נרקסיסטים תועלתנים ואנטי סוציאלים לסוגיהם...
מניח שרובנו איפושהו באמצע.
לשנות את זה לגמרי לדעתי זה די לשנות את האישיות מהיסוד. לא חושב שיש טריקים קלילים שיגרמו לנושא שלא מעניין אותך להפוך פתאום למעניין, אולי יש כאלה שיעזרו לך יותר להתבלט ולנווט את השיח למחוזות שנוחים לך. הומור ככלל הוא תבלין לא רע :)
 
נערך לאחרונה ב:
אז מה דעתכם, מה הופך שיחות למעניינות? איך ניתן להפוך יותר מהשיחות שאני מנהל ביום יום לכאלו?
בעיקר מה שכתבת - תחומי העניין ואוירה של פתיחות. אבל אלו פרמטרים שקשה יחסית לשלוט בהם.
אני חושב שמה שהופך את השיחות למעניינות זה ללמוד להתעניין באנשים, עוד לפני הנושא של השיחה. אנשים זה עולם תוכן מרתק, כל אדם הוא עולם שלם של מחשבות, רצונות, חוזקות וחולשות, ואם נתעניין בו באמת נופתע עד כמה הוא ירצה לשתף.
אני לא מתכוון שכל שיחה צריכה להפוך לניתוח אופי, אבל לדעת להקשיב ולהתעניין באדם שאומר את הדעה, ולמה הוא אומר כך.
 

נושאים דומים

Back
למעלה