זה נמצא באחד הלינקים שהבאתי כאן. מאז שרכבים חשמליים מגיעים עם קירור אקטיבי, אחוז הכשל עומד על פחות מ 0.3%.
אני לא מדבר על כשלון. אני מדבר על פצצה בפוטנציה.
זה יכול להיות תאונה, זה יכול להיות טעות (טכנאי/מוסכניק שיגרום לקצר - מכיר מקרה בחו''ל לאחרונה שפיצץ מוסך שלם, עם 2 הרוגים),
זה יכול להיות טרור, זה יכול להיות שרפה חיצונית שגולשת.. יו ניים איט. אבל אנחנו ממלאים את הרחובות באנרגיה מטורפת.
כדרך אגב, סוללות לא נזרקות לפח הם ממוחזרות, טסלה הגיע לרמת מחזור של 92% אחוז. אחד ממהנדסי טסלה לשעבר הקים סטרטאפ שטוען שיגיע ל 99% אחוזי מחזור
לא חשבתי שהן נזרקות לפח. אך המילה מחזור איננה קסם. גם תהליך המחזור (נכון להיום) הוא מזהם, לא מושלם, ויש כמה שטוענים לסטארטאפים בתחום (לדוג' northvolt). נכון למה שאני מכיר היום אין מפעל מוצלח בתחום, יש הרבה נסיונות למחזור איכותי ועדיין מחכים לפריצה. לא אומר שהיא לא תבוא, אבל נכון להיום עדיין מחזור החיים של רכב חשמלי בכללותו נחשב כמזהם יותר.
רכב כבד יותר = יותר בלאי. זו משוואה פשוטה.
בנוסף לכך שיש יותר גומי על הכביש ויותר עוצמת בלימה ותקבל עוד חלקיקי זיהום באוויר אם כבר מדברים על עירוניות.
ובסדר, אני מודה ומתנצל בטעות על "פי 2-3 כבד", אצלי בראש אכן היה איזה סוזוקי ישנה במשקל שמגרד את הטון מול חשמלית ממוצעת של כ-2 טון... לוקח בחזרה. עדיין רכב חשמלי בממוצע כבד יותר בכ-20-30%. מכיר גם מכיר שיש שאיפות בתחום לצמצום משקל הסוללה/מנוע...
כי הן רואות במו עיניהן שלא פשוט לתכנן ולייצר רכב חשמלי מספיק איכותי וכלכלי לאורך זמן מבלי לשים עליו את כל הצ׳יפים.
לפני כעשור אכן האג'נדה היתה לגמרי בכיוון של חשמול... אצל המון שחקנים בתחום זה לא היה רק דיבורים והצהרות אלא מעשים והפסקת פרויקטים אחרים.
היום המצב שונה. כבר לא בטופ האג'נדה (אם כי באג'נדה), מקורות פוסילים חזרו למודה, המון פיתוחים שהופסקו בדלקים אחרים מונעים מחדש... היום כולם יורים לכל הכיוונים. ברכב חשמלי הבעיה והאתגר היחיד זה הסוללה - מעבר לזה מדובר ברכב פשוט למדי, הן לתכנון והן לייצור.
הרטוריקה החד צדדית מובנת. גילוי נאות נותנים בהתחלת דיון, לא באמצעו.
לא רואה סתירה. זה ארגון עצום וסביר להניח שלרוב העובדים לא משנה בכלל מה החברה מוכרת כל עוד היא מוכרת.
אין לי איזה "אינטרס" לרכבי דיזל...
אישית אני עובד בתחום עיבוד שבבי ואנחנו מייצרים באותו מפעל תחת אותו גג ולפעמים באותו קו רכיבים לכלל המכוניות של הקונצרן... בנזין, דיזל, גז, חשמל, איזה דלק שלא תרצה - אנחנו מייצרים...
ובכלל השרשור פה מנסה לדון בהשפעת הרכב החשמלי על נושא איכות החיים העירונית:
מבחינתי, וזו דעה, רכב חשמלי פחות משפיע על זה. בהנחה ורוב המכוניות היום מודרניות ומטופלות באופן סביר - לא משנה לי הדלק עליהן הן פועלות.
תחב"צ איכותית, שבילי הליכה נעימים, שבילי אופניים יעילים, תכנון של ריאות ירוקות, ומבני ציבור שמשתלבים עם הסביבה ועוד בסגנון הם אלו ההכרחים לשיפור איכות החיים בעיר.