• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מהפכת החשמול של הרכב הפרטי השפעות חיוביות על הסביבה מבחינת זיהום אוויר ורעש

  • פותח הנושא פותח הנושא ניצנצן
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ניצנצן

משתמש רגיל
הצטרף ב
4/7/24
הודעות
68
דירוג
36
בעולם ואפילו בישראל יותר ויותר רכבים חשמליים, כאשר שנה שעברה 2% מכלי הרכב שהיו רשומים בשימוש ו18% מכלי הרכב שרשומים כנמכרו היו חשמליים.
ברור שזה ישפר את המרחב העירוני שיהיה פחות מזוהם ויותר שקט,
מה דעתכם על ההשפעה על הכלכלה והנדל"ן בערים, האם סוף סוף גוש דן יהיה בטוח יותר לקשישים, כיום מוות מזיהום אוויר מסכנת אותם. האם תהיה הגירה לערים שיהיו נוחות יותר?
תוך כמה שנים נראה את ההשפעה?
או לחילופין זה כבר "מתומחר" הציבור והמשקיעים כבר קלטו את השינוי.


מקור נתונים למ"ס:
 
מנועי בעירה פנימית מודרניים לא מזהמים באותה רמה כמו פעם והם שקטים למדי בנסיעה עירונית. בסופו של דבר הבטיחות בערים תלויה בראש ובראשונה בהתנהגות העירונית.

כמו שאני רואה את הדברים, רכב חשמלי ממוצע הוא פי 2-3 כבד יותר מרכב בע''פ, הוא מהיר יותר ומאיץ בכמה רמות מעל רכב בע''פ, והדובדבן שבקפצת הוא שהוא מכיל בתוכו פצצה פוטנציאלית עתירת אנרגיה שלא ניתנת כיום אפילו לכיבוי...

ואם אנחנו חושבים על זיהום ברמת המאקרו, אז הרכב החשמלי רק מעביר את הזיהום לאמצעי הייצור (של הסוללה ושל האנרגיה), ועד שאלו לא ישופרו אז אין התקדמות אמיתית.

בנוסף לכך שהמשקל הרב שלהם עוד יתן את אותותיות ברגע שהרשויות ירגישו כמה הצורך בתחזוקת הכביש תעלה...
 
הטענות שלך משוללות כל יסוד.

כמו שאני רואה את הדברים, רכב חשמלי ממוצע הוא פי 2-3 כבד יותר מרכב בע''פ,
שטויות.

טסלה מודל 3 בסיסית שוקלת כ 200 קג יותר מרכבי מנהלים מקבילים לה בגודל, כ 15% יותר(כדרך אגב, משקל רכבי בנזין נמדד ללא הדלק, כך שההפרש בפועל קטן יותר). רכבי בנזין שיהיו גם חזקים כמו טסלה מודל 3 יהיו צריכים להיות מזהמים מאוד או היברידיים (עדיין ידרשו לסוללה) שישקלו יותר.

Byd אטו 3 שוקל כ 25% יותר מגיפון מקביל בגודל.(לא כולל הדלק שישקול ברכב הבנזין)

יתרון נוסף, החוסר במנוע בנזין מאפשר לרכבי חשמל לספק יותר מרחב פנימי לעומת הגודל החיצוני שלהם.
הוא מהיר יותר ומאיץ בכמה רמות מעל רכב בע''פ,
הוא מאיץ לפי המנוע שיש בו והנהג שנוהג בו. יש רכבי חשמל שמאיצים באיזור ה 9 שניות מה שדומה לבנזין מודרני.
והדובדבן שבקפצת הוא שהוא מכיל בתוכו פצצה פוטנציאלית עתירת אנרגיה שלא ניתנת כיום אפילו לכיבוי...
לא ניתנת לכיבוי, אבל ניתנת לדיכוי.
החלק החשוב הוא ,שלפי נתונים מארה"ב ואוסטרליה, סטטיסטית כמות השריפות היא 2% מרכבי בנזין, כלומר, כוחות כיבוי יותר פנויים לטפל בשריפות כי הם מועטות יותר.

אם אנחנו כבר בנושא, אחת הדרכים המקובלות להקטין זיהום בבנזין היא כמובן הפתרון ההיבדרידי, רק הוא בעל סיכוי כפול לעלות באש אפילו מרכב בנזין רגיל כי השילוב של בנזין דליק ובטריה הוא גם נפיץ וגם כולל סוללה.
ואם אנחנו חושבים על זיהום ברמת המאקרו, אז הרכב החשמלי רק מעביר את הזיהום לאמצעי הייצור (של הסוללה ושל האנרגיה), ועד שאלו לא ישופרו אז אין התקדמות אמיתית
כמובן שלא נכון. אמנם הייצור מזהם יותר, אבל הזיהום לאורך חיי הרכב קטן:


אמלוק:
The scientific consensus is overwhelming: on any realistic like-for-like comparison a battery car will be cleaner than its petrol or diesel equivalent.

וזה לפני שנזכיר שהשליטה במקום הזיהום חשוב לא פחות מהקטנתו.

ולסיום פרסומת:
 
נערך לאחרונה ב:
אולי מעט הפרזתי בעניין המשקל אבל הפער אכן קיים ומורגש... תשווה דגם חשמלי לרכב שיש לו מקביל בע''פ ותראה עליה של עשרות אחוזים במשקל. הדלק עצמו לא שוקל הרבה, כ0.75 ק''ג לליטר בנזין, בהנחה ומיכל נע בין 40-60 ליטר ההבדל די זניח.

לגבי הביצועים ברור שיש רכבים קונבנציונלים מהירים, אבל רכב חשמלי, בפוטנציה, מנגיש (במחיר) רכב בעל "ביצועי על"... בהתחשב בתרבות הנהיגה הנפוצה היום - אותי זה לא מעודד בנושא שבו מבקש לדון פות''ש.

לגבי הזיהום אני לא מכיר קונצנזוס בעניין.
חברות הרכב (בעיקר האירופאיות הגדולות) מכירות בכך שנכון להיום רכב חשמלי מזהם בכללותו יותר מאשר בנזין/דיזל. הזיהום בייצור של רכב חשמלי גבוהה בכמה סדרי גודל והוא מחזיר את "ההשקעה לאיכות הסביבה" רק אחרי הרבה שנים. הבעיה היא שסוללות סטנדרטיות היום מתות לפני, ולכן רכב חשמלי בעצם לא מגיע לסף בו הייצור+ההפעלה שלו בעלת פחות טביעה אקולוגית מרכב דיזל/בנזין.

לא בכדי רבות היצרניות שירדו מעץ ה"עד 2030 נמכור רק חשמל" ורבות החברות שהצהירו כך ומשכו את ההצהרה. בנוסף, פיתוחים של דור מנועי דיזל/בנזין חדש שעד לפני כמה שנים נחשב בתעשיה כלא רלוונטי מקבל תאוצה ועדנה בשנים האחרונות.
 
עוד בעיה היא תשתית הטעינה שלא מספקת עדיין. בבניין שלי השכנים עם טסלות או רכבים חשמליים היו צריכים לארגן נקודות חשמל בחניה. זה פתח הרבה סכסוכי שכנים.
 
אולי מעט הפרזתי בעניין המשקל אבל הפער אכן קיים ומורגש.
מעט?! אתה טענת לפי 2-3 במשקל.
תשווה דגם חשמלי לרכב שיש לו מקביל בע''פ ותראה עליה של עשרות אחוזים במשקל
זרמתי איתך. צ'רי fx החשמלי שוקל פחות מ 20% אחוז יותר ממקבילו הבנזיני.
לגבי הזיהום אני לא מכיר קונצנזוס בעניין.
חברות הרכב (בעיקר האירופאיות הגדולות) מכירות בכך שנכון להיום רכב חשמלי מזהם בכללותו יותר מאשר בנזין/דיזל. הזיהום בייצור של רכב חשמלי גבוהה בכמה סדרי גודל והוא מחזיר את "ההשקעה לאיכות הסביבה" רק אחרי הרבה שנים. הבעיה היא שסוללות סטנדרטיות היום מתות לפני, ולכן רכב חשמלי בעצם לא מגיע לסף בו הייצור+ההפעלה שלו בעלת פחות טביעה אקולוגית מרכב דיזל/בנזין.
בעידן קלות הפצת תיאוריות הקונספירציה שלא מבוססת על מדע (שאתה, במודע או שלא, חלק ממנה), אני לא מתפלא. בייחוד שמאחורי התיאוריה עומדים גופים עתירי ממון. תראה איך אותם גופים מממנים את השחרת ישראל בתקשורת, מה זה בשבילם רכב חשמלי.
הבעיה היא שסוללות סטנדרטיות היום מתות לפני, ולכן רכב חשמלי בעצם לא מגיע לסף בו הייצור+ההפעלה שלו בעלת פחות טביעה אקולוגית מרכב דיזל/בנזין.
גם זה לא נכון, אבל נמאס לי להציג לך עובדות שכנראה לא מעניינות אותך.
לא בכדי רבות היצרניות שירדו מעץ ה"עד 2030 נמכור רק חשמל" ורבות החברות שהצהירו כך ומשכו את ההצהרה
ירדו כי הם גילו שעד היום הרגולציה של הזיהום של רכבי בנזין הגנה עליהם, פתאום הם מגלים שהם מוצאים את עצמם עם התחתונים למטה. טסלה עקפה אותם בסיבוב וכל סיני עם בטריה מצליח להביס אותם, אין להם כבר שום יתרון יחסי, אז מנסים להתקפל אחורה.
בנוסף, פיתוחים של דור מנועי דיזל/בנזין חדש שעד לפני כמה שנים נחשב בתעשיה כלא רלוונטי מקבל תאוצה ועדנה בשנים האחרונות
רוב רכבי הבנזין כבר לא מקבלים דגמים חדשים, רק מתיחות פנים בהמתנה לסוף המר.
 
עוד בעיה היא תשתית הטעינה שלא מספקת עדיין. בבניין שלי השכנים עם טסלות או רכבים חשמליים היו צריכים לארגן נקודות חשמל בחניה. זה פתח הרבה סכסוכי שכנים.
יש עוד הרבה בעיות שצריך לפתור, זה יקח עוד זמן.
 
צ'רי fx החשמלי שוקל פחות מ 20% אחוז יותר ממקבילו הבנזיני
הפוך. החשמלי שוקל 25% יותר.
אגב, לפי הסטדנרט המשקל עצמי בדר''כ כולל מיכל מלא...

בעידן קלות הפצת תיאוריות הקונספירציה שלא מבוססת על מדע (שאתה, במודע או שלא, חלק ממנה), אני לא מתפלא. בייחוד שמאחורי התיאוריה עומדים גופים עתירי ממון. תראה איך אותם גופים מממנים את השחרת ישראל בתקשורת, מה זה בשבילם רכב חשמלי.

מסכים איתך.


גם זה לא נכון, אבל נמאס לי להציג לך עובדות שכנראה לא מעניינות אותך.
תציג עובדות...
העניין של הסוללה מהותי ויצרניות רכב, שחקנים אחרים ומדינות משקיעות מיליארדים בפרויקטים של שכלול הייצור והמחזור.

ג''נ, עובד בתחום הרכב (יצרנית רכב אירופאית) ורוב הדברים שאני רואה הם ממקור ראשון ממה שאני רואה בחברה וממה שאנחנו לומדים על תהליכים דומים אצל המתחרות.
לגבי האיחוד האירופי, הוא שוק ייחודי עם תקנות הזיהום שלו, בשאר העולם המצב שונה ושחקנים בתחום מתאימים את עצמם לשוק.
 
20% לאותה רמת גימור.
תציג עובדות...
זה נמצא באחד הלינקים שהבאתי כאן. מאז שרכבים חשמליים מגיעים עם קירור אקטיבי, אחוז הכשל עומד על פחות מ 0.3%.

כדרך אגב, סוללות לא נזרקות לפח הם ממוחזרות, טסלה הגיע לרמת מחזור של 92% אחוז. אחד ממהנדסי טסלה לשעבר הקים סטרטאפ שטוען שיגיע ל 99% אחוזי מחזור
ג''נ, עובד בתחום הרכב (יצרנית רכב אירופאית) ורוב הדברים שאני רואה הם ממקור ראשון ממה שאני רואה בחברה וממה שאנחנו לומדים על תהליכים דומים אצל המתחרות.
מסביר הכל.
 
נערך לאחרונה ב:
כמו שאני רואה את הדברים, רכב חשמלי ממוצע הוא פי 2-3 כבד יותר מרכב בע''פ,
אולי מעט הפרזתי בעניין המשקל אבל הפער אכן קיים ומורגש...
הפוך. החשמלי שוקל 25% יותר.
אין מילים.

ג''נ, עובד בתחום הרכב (יצרנית רכב אירופאית) ורוב הדברים שאני רואה הם ממקור ראשון ממה שאני רואה בחברה וממה שאנחנו לומדים על תהליכים דומים אצל המתחרות.
הרטוריקה החד צדדית מובנת. גילוי נאות נותנים בהתחלת דיון, לא באמצעו.

בנוסף לכך שהמשקל הרב שלהם עוד יתן את אותותיות ברגע שהרשויות ירגישו כמה הצורך בתחזוקת הכביש תעלה...
על מה אתה מדבר?

לא בכדי רבות היצרניות שירדו מעץ ה"עד 2030 נמכור רק חשמל" ורבות החברות שהצהירו כך ומשכו את ההצהרה.
כי הן רואות במו עיניהן שלא פשוט לתכנן ולייצר רכב חשמלי מספיק איכותי וכלכלי לאורך זמן מבלי לשים עליו את כל הצ׳יפים.
 
זה נמצא באחד הלינקים שהבאתי כאן. מאז שרכבים חשמליים מגיעים עם קירור אקטיבי, אחוז הכשל עומד על פחות מ 0.3%.
אני לא מדבר על כשלון. אני מדבר על פצצה בפוטנציה.
זה יכול להיות תאונה, זה יכול להיות טעות (טכנאי/מוסכניק שיגרום לקצר - מכיר מקרה בחו''ל לאחרונה שפיצץ מוסך שלם, עם 2 הרוגים),
זה יכול להיות טרור, זה יכול להיות שרפה חיצונית שגולשת.. יו ניים איט. אבל אנחנו ממלאים את הרחובות באנרגיה מטורפת.

כדרך אגב, סוללות לא נזרקות לפח הם ממוחזרות, טסלה הגיע לרמת מחזור של 92% אחוז. אחד ממהנדסי טסלה לשעבר הקים סטרטאפ שטוען שיגיע ל 99% אחוזי מחזור
לא חשבתי שהן נזרקות לפח. אך המילה מחזור איננה קסם. גם תהליך המחזור (נכון להיום) הוא מזהם, לא מושלם, ויש כמה שטוענים לסטארטאפים בתחום (לדוג' northvolt). נכון למה שאני מכיר היום אין מפעל מוצלח בתחום, יש הרבה נסיונות למחזור איכותי ועדיין מחכים לפריצה. לא אומר שהיא לא תבוא, אבל נכון להיום עדיין מחזור החיים של רכב חשמלי בכללותו נחשב כמזהם יותר.

על מה אתה מדבר?
רכב כבד יותר = יותר בלאי. זו משוואה פשוטה.
בנוסף לכך שיש יותר גומי על הכביש ויותר עוצמת בלימה ותקבל עוד חלקיקי זיהום באוויר אם כבר מדברים על עירוניות.
ובסדר, אני מודה ומתנצל בטעות על "פי 2-3 כבד", אצלי בראש אכן היה איזה סוזוקי ישנה במשקל שמגרד את הטון מול חשמלית ממוצעת של כ-2 טון... לוקח בחזרה. עדיין רכב חשמלי בממוצע כבד יותר בכ-20-30%. מכיר גם מכיר שיש שאיפות בתחום לצמצום משקל הסוללה/מנוע...

כי הן רואות במו עיניהן שלא פשוט לתכנן ולייצר רכב חשמלי מספיק איכותי וכלכלי לאורך זמן מבלי לשים עליו את כל הצ׳יפים.
לפני כעשור אכן האג'נדה היתה לגמרי בכיוון של חשמול... אצל המון שחקנים בתחום זה לא היה רק דיבורים והצהרות אלא מעשים והפסקת פרויקטים אחרים.
היום המצב שונה. כבר לא בטופ האג'נדה (אם כי באג'נדה), מקורות פוסילים חזרו למודה, המון פיתוחים שהופסקו בדלקים אחרים מונעים מחדש... היום כולם יורים לכל הכיוונים. ברכב חשמלי הבעיה והאתגר היחיד זה הסוללה - מעבר לזה מדובר ברכב פשוט למדי, הן לתכנון והן לייצור.

הרטוריקה החד צדדית מובנת. גילוי נאות נותנים בהתחלת דיון, לא באמצעו.
לא רואה סתירה. זה ארגון עצום וסביר להניח שלרוב העובדים לא משנה בכלל מה החברה מוכרת כל עוד היא מוכרת.
אין לי איזה "אינטרס" לרכבי דיזל...
אישית אני עובד בתחום עיבוד שבבי ואנחנו מייצרים באותו מפעל תחת אותו גג ולפעמים באותו קו רכיבים לכלל המכוניות של הקונצרן... בנזין, דיזל, גז, חשמל, איזה דלק שלא תרצה - אנחנו מייצרים...

ובכלל השרשור פה מנסה לדון בהשפעת הרכב החשמלי על נושא איכות החיים העירונית:
מבחינתי, וזו דעה, רכב חשמלי פחות משפיע על זה. בהנחה ורוב המכוניות היום מודרניות ומטופלות באופן סביר - לא משנה לי הדלק עליהן הן פועלות.
תחב"צ איכותית, שבילי הליכה נעימים, שבילי אופניים יעילים, תכנון של ריאות ירוקות, ומבני ציבור שמשתלבים עם הסביבה ועוד בסגנון הם אלו ההכרחים לשיפור איכות החיים בעיר.
 
אם אנחנו חושבים על זיהום ברמת המאקרו, אז הרכב החשמלי רק מעביר את הזיהום לאמצעי הייצור (של הסוללה ושל האנרגיה), ועד שאלו לא ישופרו אז אין התקדמות אמיתית.
זיהום במפלס הרחוב הרבה יותר קשה לשליטה ופיקוח ומסוכן מאשר זיהום ממספר תחנות כח שגם ניתן לפיקוח וגם לא פולטות במפלס הרחוב.
תחשוב הם אתה רוצה תחנת כח אחת בשולי העיר אם ארובה בגובה מאות מטרים או אלפי מכוניות שנוסעות להן בשכונה ורובן פולטות זיהום מוגבר (מרמים את המכשיר לפני הטסט).
 
שזה ישפר את המרחב העירוני שיהיה פחות מזוהם ויותר שקט,
מה דעתכם על ההשפעה על הכלכלה והנדל"ן בערים ... האם תהיה הגירה לערים שיהיו נוחות יותר?
הרושם שלי הוא שלרוב האנשים שבערים לא אכפת מרעש וכל זה?

לגבי הטכנולוגיה, סוללות הן תחום בפיתוח מאוד פעיל, ושיפור הדרגתי רציף כבר שנים (כתבה ישנה).

איבוד קיבולת בינתיים נראה באזור 2% לשנה (בשימוש ממוצע):
bat-tesla3.png
 
ני לא מדבר על כשלון. אני מדבר על פצצה בפוטנציה.
זה יכול להיות תאונה, זה יכול להיות טעות (טכנאי/מוסכניק שיגרום לקצר - מכיר מקרה בחו''ל לאחרונה שפיצץ מוסך שלם, עם 2 הרוגים),
זה יכול להיות טרור, זה יכול להיות שרפה חיצונית שגולשת.. יו ניים איט. אבל אנחנו ממלאים את הרחובות באנרגיה מטורפת.
במציאות אלפים מתים מזיהום אוויר כתוצאה מרכב מונע בבנזין, וגם מעריך שמאות כלי רכב נשרפים בשנה.
לעומת הפוטנציאל שבנתיים לא מכיר שהתממש לאסון מרכב חשמלי.
אני חושב שלפוצץ מיכל בנזין יותר קל מסוללה מוצקה גם אם יש בה הרבה אנרגיה.
זה מזכיר את הרתיעה מכורים גרעיניים עם ניצולת גבוהה וזיהום נמוך בהשוואה לשאר סוגי האנרגיה
 
הרושם שלי הוא שלרוב האנשים שבערים לא אכפת מרעש וכל זה?
יש מצב שאתה צודק, הייתי מצפה מתושבים שידאגו ושיהיה אכפת גם מדברים שלא תופסים כותרות בעיתון.
כמו מהפכת החישמול העולמית.
 
אני לא מדבר על כשלון. אני מדבר על פצצה בפוטנציה.
אתה צוחק נכון?! אתה נוסע על חבית של חומר נפץ ומנסה להפחיד מרכב חשמלי? לפי נתונים מהעולם בין 2-5% מההרוגים בתאונות דרכים של רכבים לא מתים מהתאונה אלא מהתלקחות הבנזין של הרכב שלהם ששורפת אותם, מדובר על אלפים ברחבי העולם כל שנה. את המספר הזה ניתן להקטין פי 50 בעזרת רכב חשמלי.

טכנאי/מוסכניק שיגרום לקצר - מכיר מקרה בחו''ל לאחרונה שפיצץ מוסך שלם, עם 2 הרוגים),
זה יכול להיות טרור, זה יכול להיות שרפה חיצונית שגולשת.. יו ניים איט. אבל אנחנו ממלאים את הרחובות באנרגיה מטורפת
אתה שמעת על 2?! תראה מה אני שמעתי:

35 הרוגים מתחנת דלק אחת ויש אלפי שריפות כאלה, מעל 4000 שריפות בתחנות דלק בארה"ב בלבד ,כל שנה, עם הרוגים , כל שנה.

כדרך אגב, הטרוריסטים כבר הבינו שתחנות הדלק שנמצאות בכל פינת רחוב כדי שתוכל להזיז את רכב הבנזין הם אחלה מטרה:


היה אפילו נסיון כזה בארץ וזה לפני שדיברנו על מאגרי דלק יותר גדולים שצריכים להחזיק, בתי זיקוק וכו' וכמובן מיכליות הדלק שצריכות להסתובב בין כל אלה עם פצצה ענקית על הגב.
לא חשבתי שהן נזרקות לפח. אך המילה מחזור איננה קסם. גם תהליך המחזור (נכון להיום) הוא מזהם, לא מושלם, ויש כמה שטוענים לסטארטאפים בתחום (לדוג' northvolt). נכון למה שאני מכיר היום אין מפעל מוצלח בתחום, יש הרבה נסיונות למחזור איכותי ועדיין מחכים לפריצה. לא אומר שהיא לא תבוא, אבל נכון להיום עדיין מחזור החיים של רכב חשמלי בכללותו נחשב כמזהם יותר
אבל המיחזור מזהם פחות וזה חלק מהיופי, זאת אומרת שרכביחשמל יזהמו פחות ופחות (שכבר עכשיו הוא מזהם פחות מבנזין, כפי שכבר הוכח לך), דלק לעומת זאת עובד הפוך, ככל שמלאי הדלק נגמר ההפקה שלו הופכת ליותר ויותר מזהמת.

אתה ממשיך להתעלם מעובדות גם כאלה שכבר עניתי לך:

ג''נ, עובד בתחום הרכב (יצרנית רכב אירופאית) ורוב הדברים שאני רואה הם ממקור ראשון ממה שאני רואה בחברה וממה שאנחנו לומדים על תהליכים דומים אצל המתחרות
זה מסביר הכל
 
נערך לאחרונה ב:
הרושם שלי הוא שלרוב האנשים שבערים לא אכפת מרעש וכל זה?
הרושם שלי הוא שלתושבים מאוד איכפת מהרעש (של אחרים כמובן).
 
אני לא בא לטעון בשבחת הדלק...
אני אומר שרכב חשמלי הוא לא פתרון קסום חסר השלכות.
יש לו יתרונות וכן חסרונות ואולי יתרונותיו עולים על חסרונותיו. אבל שווה להזכיר שהוא לא קשת בענן.
שוב, בפעם ה-3, זהו לא דיון טכני על רכבים אלה על ההשלכה שלהם על המרחב העירוני ואיכות החיים.
אני בא להדגיש שרכב חשמלי לא בהכרח פותר את כל תחלואות העירוניות, גם לא פליטת חלקיקים (אע"פ שיש לו אפס פליטה מהמנוע).
באופן אישי אני בעד רכבים חשמליים... קונספט סבבה. אבל אני לא משלה את עצמי שהם הופכים את העולם לטוב יותר, לפחות לא בטווח המיידי.
וההשפעה שלהם (בעיני) על הסביבה העירונית כאזרח מן השורה היא אפסית. אם כבר ברמה האישית שלי אוטובוסים/משאיות חשמליות יותר מורגשות לחיוב מאשר רכב פרטי.

אבל המיחזור מזהם פחות וזה חלק מהיופי, זאת אומרת שרכביחשמל יזהמו פחות ופחות (שכבר עכשיו הוא מזהם פחות מבנזין, כפי שכבר הוכח לך), דלק לעומת זאת עובד הפוך, ככל שמלאי הדלק נגמר ההפקה שלו הופכת ליותר ויותר מזהמת.
אני לא יודע לפי איזה סטנדרטים אתה קובע זיהום... וכמה אתה מודע לתהליך של מחזור סוללות בפועל (אני למשל לא ואשמח להחכים).
ההפקה של דלק מזהמת, זה ברור. ושל ליתיום? אתה מודע להשלכות הסביבתיות העצומות של המשאב הזה? לקושי בכריה, טיהור ועיבוד שלו? הוא אינסופי?
 
עלתה כאן טענה בנוגע ליצור חשמל בתחנה מול יצור בתוך הרכב עצמו ברכבי בעירה פנימית / היברידיים. חשוב להבין שלתחנות כוח יש יתרון עצום לגודל. אמצעי סינון ובקרה שקיימים בתחנות כוח לא יכולים (כלכלית ופיזית) להיות מותקנים ברכב פרטי. חוץ מזה מקור החשמל עצמו יכול להיות ירוק. פאנלים סולאריים, אנרגייה גרעינית, אנרגיית רוח, שריפה של פסולת ועוד. אז בעוד שרכב בנזין תמיד יזהם מקור האנרגייה לרכב חשמלי יכול להפוך לנקי עם השנים.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
יצא דוח מעודכן של אירגון icct(הארגון שגם חשף את פרשת הדיזלגייט) על פערי הזינום בין רכבים חשמליים לרכבי בנזין. כצפוי הם גדלים ולפי הערכות ימשיכו לגדול.

https://www.evm.co.il/report-hybrid-cars-pollute-5x-more-than-evs/

לדעתי לפחות, המהפכה האמיתית אבל תתרחש כאשר מכוניות יהפכו לאוטונומיות לחלוטין. מה שיהפוך אותם ממוצר לשירות.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
nmac מהפכת מס החברות בארהב DBCFT שוק ההון 5
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ב מאמר מעניין באתר של קיצ'ס - לגבי דחיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
M האנומליה של השקל שוק ההון 162
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
Royi סיבות לשחיקת ערך בקרן של אגרות חוב שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
א השתתפות המעסיק בביטוח הבריאות של מועסקיו אוף טופיק 0
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
N איך אפשר לדעת כמה מסלול מסויים של קרן הפנסיה עשה בחודש מסויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
מ התיק של האמיץ שוק ההון 42
K דוחות של סיכום פעולות באקסלנס טרייד שוק ההון 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
R טעות של הברוקר בחישוב מגן מס בנייר של איישרס מיסים 11
ת האם הקמפוס החדש של אוניברסיטת חיפה באמת כמו שמתארים אותו? "חדשני והייטקי" התפתחות אישית 14
D מה דעתכם על טוקניזציה של מניות/אג"ח/מתכות/מט"ח? שוק ההון 27
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
ב אתר מסחר של הפניקס (לדוגמה) מתורגם מאנגלית ? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
כלבלבון מה המשמעויות של התחלת דיווח מיסים לארה"ב בתור עצמאי? שוק ההון 42
M עמלות קרן כספית של בנק הפועלים שוק ההון 4
ש בתרחיש של נפילת המשטר האיראני השקל יגיע ל2 ש"ח? שוק ההון 19

נושאים דומים

Back
למעלה