• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מהו התהליך המחשבתי מאחורי בחירת אפיק השקעה?

לא סולידי YET

משתמש רגיל
הצטרף ב
3/6/15
הודעות
754
דירוג
641
(הפוסט ראשונה שלי. יו-הו! :) )
בלוג מרתק ופוקח עיניים. כל הכבוד!

יש לי שאלה בעניין תהליך של הבחירה במה להשקיע:
קראתי את כל הבלוג מהתחלה ועד הסוף (לא מגיעה לי איזו תעודה של "בוגר"? ;) ). הבנתי את המסרים העיקריים (או לפחות אני רוצה להאמין שהבנתי).
דבר אחד עדיין לא ברור לי (בתור אחד שעולם ההשקעות זר לו לחלוטין, חוץ מקריאת הבלוג) - מה השיקולים לבחור קרן / תעודה מסוימת מתוך רשימה של אפשרויות דומות?
למשל בפוסט "כך תשקיעו בזול" הסולידית רושמת -
מניות בישראל

כללי


הזולה ביותר: אי.בי.אי סל ת"א 100 (סימול 5113063) או תכלית TTF ת"א 100 (סימול 5114657), או קסם KTF ת"א 100 (סימול 5113345) – ד"נ 0.03%


למה לי לבחור לתיק ההשקעות שלי את הראשונה, או השניה, או השלישית? הרי מבחינת דמי ניהול הן זהות. מהם השיקולים הנוספים שמאחורי הבחירה?
ברור לי שאין דרך אחת וכל אחד ושיקוליו. אבל בתור חדש אני אפילו לא יודע מהן הדרכים האפשריות (חוץ מדמי ניהול זולים ככל האפשר).

אשמח אם תעירו את עיניי :)
 
ההבדל הראשון שצריך להיות מודעים לו הוא ההבדל בין תעודת סל לקרן נאמנות.
בתעודת סל אתה חשוף לסיכון מנפיק שאם הוא פושט את הרגל אז הלך כל הכסף.
בקרן נאמנות אם מנהלהקרן פושט את הרגל אז הניירות עדיין שייכים לבעלי יחידות הקרן וצריך "רק" הליך משפטי בשביל לקבל את שווים בחזרה.

הבדל נוסף הוא הכלים שבאמצעותם מושגת המטרה.
כלי אחד הוא חוזים עתידיים שבהם אתהחשוף לסיכון מנפיק של החוזים (אם מנפיק החוזה פושט רגל אז הלך הכסף) וגם משלם את עלות החוזה שמתורגם לתשואה יותר נמוכה.
כלי אחר הוא רכישת המניות עצמן שלרוב מלווה בעלות תפעול גבוהה יותר שמתורגמת לתשואה יותר נמוכה.

מעבר לכל אלו יש את נושא טעויות העקיבה.
אם מדד הייחוס הרויח 10% אז זה לא מחייב שכל התעודות שעוקבות אחריו ירויחו גם כן 10%.
הפער ברווחים בין התעודות למדד הייחוס הוא טעות העקיבא.
 
יש לי תשובה יותר קצרה: זה לא באמת משנה, כל השיקולים האלו הם סדר שלישי ורביעי. קודם כל חשוב להחליט להשקיע, אחר כך באיזה אפיק. רק אחר כך, באיזו קרן בדיוק.

בשלב ראשון, אל תיתן לתפל להסתיר את העיקר. תשקיע בסכומים קטנים יחסית, תבחר לפי השם שמצלצל לך יפה. אחרי שתשתפשף קצת, תתחיל לעשות את השיקולים העדינים שמדובר עליהם כאן.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
אחדד את השאלה שלי:
נניח שהחלטתי כבר להשקיע באחת מהקרנות הנ"ל (אגב, העתקתי את השורה ההיא מהפוסט של סולידית רק בתור דוגמא. על אותו משקל יכולתי לקחת שורה אחרת עם קרנות/תעודות אחרות). מה העדיפות של הראשונה על השניה/שלישית, או של השניה על הראשונה/שלישית וכד' ? על איזה פרמטרים נוספים צריך להסתכל כדי לבחור? (לבחור לפי שם שמצלצל יפה לא נשמע לי סולידי ;) )
 
אחדד את השאלה שלי:
נניח שהחלטתי כבר להשקיע באחת מהקרנות הנ"ל (אגב, העתקתי את השורה ההיא מהפוסט של סולידית רק בתור דוגמא. על אותו משקל יכולתי לקחת שורה אחרת עם קרנות/תעודות אחרות). מה העדיפות של הראשונה על השניה/שלישית, או של השניה על הראשונה/שלישית וכד' ? על איזה פרמטרים נוספים צריך להסתכל כדי לבחור? (לבחור לפי שם שמצלצל יפה לא נשמע לי סולידי ;) )

במקרה כזה (קרנות מחקות של אותו מדד) אין הבדל, לוקחים מה שהכי זול מבחינת דמי ניהול.

(לא ממליץ וכו'..)
 
דמי ניהול , הערכת שווי , מי מנהל את הקרן ואיזה בית השקעות טוב יותר ואמין יותר , האם אקטיבית או פאסיבית , אקטיבית טובה רק להשקעות שהם נישה שצריך שם איזה שהיא הבנה כמו סקטור מסויים במדינה מסויימת שאתה לא מבין בה כל כך,
הרכב הנכסים בפנים והמשקלים שלהם והערכת שווי ודירוג אשראי של כל אחד מהם,
האם הם מחזיקים את המניות או שזה מבוסס על נגזרים,
טעות עקיבה,
גודל הקרן , שלא תיהיה עם קצת מידי אנשים,
האם זה מנוטרל מטבע , האם יש reinvest , האם זה שקלי או דולרי


למשל בקסם לא הייתי נוגע , IBI יותר טובים בניהול השקעות

בנוסף ממליץ על אתר funder
 
דבר ראשון - מה ש- @תל אביבי אמר נכון. קודם תיסגר על מה כמה ואיך אתה משקיע.
אח"כ תחשוב על זה טוב טוב.
סגור על עצמך (עד כמה שאפשר)? יופי, נקסט:
איך בוחרים קרן ספציפית? נתחיל מהתחלה:
החלטת שאתה קונה קרן מחקה מדד הגלידה העולמית. תיכנס לאתר פאנדר ותמצא את כל קרנות הנאמנות המחלקות הרלוונטיות למדד. קח בעירבון מוגבל את דמי הניהול הרשומים שם כי הם לא תמיד מעודכנים. מצאת 4-5 קרנות שנראות לך- גש לאתר מאיה, הקלד את מספר/שם הקרן והורד את תשקיף הקרן המעודכן. בתשקיף זה תוכל למצוא את דמי הניהול, הנאמנות, הוספה, ה"שקר כלשהו" וכל מה שמסתתר באותיות הקטנות. חשוב לא פחות מכמה יעלה לך זה האם הקרן אכן מתאימה. בתשקיף תמצא את "חוקי ההשקעה" של הקרן - האם היא מחזיקה רק מניות /אג"ח שמדגים, כמה רזרבות מזומן היא מחזיקה, האם גם מחזיקה חוזים, אופציות וכו', האם היא "מרשה לעצמה" לשחק קצת עם הכסף שלך ועוד ועוד.. בסוף התשקיף גם תוכל לראות מהי טעות העקיבה של הקרן ביחס למדד אחריו היא עוקבת.
בקיצור - שם כל הפרטים הנחוצים לבחירה.
תבחר קרן אחת
תקנה
לך לים/לבריכה/לנמנם תחת עץ רענן

בהצלחה
 
בתור מתחיל אני יכול לתת לך עצות ממש של מתחילים:

1. בשביל 'להתאמן' על קניית נייר ערך אתה יכול לקנות קרן כספית שקלית כלשהי (לא משנה איזה), אין על זה עמלת קנייה ומכירה וגם אין ממש ריבית. אתה יכול גם להציץ בתשקיף שלה משום שהוא מאוד פשוט.

2. הייתי מתרחק מתעודות סל בהתחלה וקונה רק קרנות מחקות, התשקיף שלהן יותר פשוט. מנוע מעולה למציאת קרנות מחקות, שגם אפשר לסדר בו לפי דמי ניהול הוא באתר 'לאומי טרייד'.

3. לטעמי בשנה הראשונה לא כדאי לרדוף אחרי שום דבר חוץ מלימוד. זה אומר לקנות בסכום קטן, אפילו למכור, לראות שאתה מבין על מה שילמת. אתה יכול להתשמש בתבנית ניהול השקעות המצויינת של @עומר (חפש בפורום), היא טובה כי היא שמה דגש על עמלות, מסים ודמי ניהול (רוב מה שמעניין את המשקיע הסולידי)

4. תפתח תיק בבית השקעות, מעטים האנשים שזה לא טוב להם (מיליונירים עם קשרים בבנק למשל) המינימום שאני מכיר בשביל לפתוח זה 15k (טרייד וואן, תחפש בפורום).
 
4. תפתח תיק בבית השקעות, מעטים האנשים שזה לא טוב להם (מיליונירים עם קשרים בבנק למשל) המינימום שאני מכיר בשביל לפתוח זה 15k (טרייד וואן, תחפש בפורום).
זה לא מדויק.
אפילו אם אתה משלם 0.2% דמי ניהול שנתיים בבנק ולעומת זאת משלם 15 שח בחודש "עלות מערכת" בבית השקעות אז עדיף לך להישאר בבנק עם סכום קטן מ-90 אלף שח.
גם אם יש לך עמלת מינימום של 40 שח לפעולה בבנק מול 5 שקל לפעולה בבית השקעות ואתה מבצע פעולה אחת ברבעון (הרי יש לך תיק קטן בדוגמא שלי) אז עדיף לך להישאר בבנק עם תיק קטן מ-20 אלף שח.

התפרעתי לגמרי עם העמלות של הבנק (לרוב העמלות יותר נמוכות בהרבה) ועדיין לא תמיד עדיף לסחור דרך הבנק.

צריך להשוות כל מקרה לגופו.
סוכמים את כל ההוצאות השנתיות הצפויות שכוללות דמי ניהול, עמלות פעולה, עמלות העברת כספים, עמלות המרה וכו' ומשווים את העלות השנתית הכוללת.
גם אם הבנק גובה סכומי עתק עבור פעולות קניה/מכירה וגובה דמי ניהול באחוזים אז לא מחייב שהוא לא משתלם.
 
ברור שצריך להשוות כל מקרה לגופו, ובאמת הגזמתי קצת, הרעיון של מה שכתבתי הוא לנחש מה מתאים לרוב המתחילים. לוותיקים קשה להבין זאת, אבל לפעמים זה מרתיע להתחשב בסדר שלישי על ההתחלה. לעומת זאת מהרגע שמתחילים לומדים מהר. בגלל זה לדעתי הכי חשוב להתחיל.

נראה לי לא סביר ש @לא סולידי YET יבצע פעולה אחת ברבעון על ההתחלה, ונראה לי לתשלום של 0.5% לקנייה\מכירה בבנק (מה שאני קיבלתי שם, אחרי הנחת סטודנט) יכול להיות פוטנציאל הרסני למי שרק התחיל (הרי ביננו, מי שרק מתחיל עדיין מתלבט, ולא באמת מחליט על אסטרטגיה לעשרים שנה. לדוגמא אני חשבתי שאשקיע באג"ח קצר ומניות, התחרטתי כשגיליתי שבניכוי עלויות אני מפסיד, והיום אני פשוט משאיר את החלק האגח"י במזומן).
 
0.5% נשמע טוב, לעומת מה שמציעים כאן

http://******/1cyagJK
(לינק לעמלות של לאומי)
 
אל תשכח שתמורת הסכום הזה אתה מקבל גם עצות אחתופל חינם
 
לא.
 
איזה סוגים של עמלות יש בכלל?
קניה/מכירה - אני מבין. מסתבר (לי) גם שהן שונות לפי סוג של נייר ערך שנרכש.
דמי "אחזקת חשבון".
מה עוד?
ברור לי שזה סוג של מידע שהבנקים/בתי השקעות לא אוהבים לנדב, ולרוב זה לא יפורט בצורה ברורה בעמוד אחד, אלא יהיה צורך לחפור ולחפש.
איזה "כוכביות" וסעיפים קטנים לחפש?
כפי שראיתי בפורום כאן, היחס עלות/תועלת משתנה לפי איפה מנהלים את חשבון העו"ש, חשבון השקעות, באיזה סכומים מדובר, אם החשבונות מופרדים יש גם עמלות העברה מחשבון לחשבון... יש איפשהו פירוט/התחשבות של כל הניואנסים האלה?
 
אם החשבונות מופרדים יש גם עמלות העברה מחשבון לחשבון

את זה אני יודע שאפשר לפתור (-: כל אחד בדרכו, אבל אני ספיציפית פתחתי חשבון הפוך באיגוד וחשבון מסחר באיגוד. כל ההעברות חינם (מבנק הפועלים - איפה שהמשכורת שלי נכנסת - לעו"ש איגוד כי אני סטודנט, מעו"ש איגוד לחשבון מסחר איגוד כי מדובר בשני חשבונות על שמי).

אם אתה רוצה תתחיל לחפור (חפש 'עמלות' 'אחזקת חשבון' ,'קנייה מכירה' וכו' בפורום ותמצא מלא מידע), חבל שנכתוב פה הכל שוב.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y מהו הסכום בעו"ש שנחשב בבנק כסכום לא נמוך? צרכנות פיננסית 36
O הריבית על אגרות חוב לטווח ארוך נושקות ל-5% בוול-סטריט. מהו הגבול בו אתם מתחילים לצאת משוק המניות? שוק ההון 93
M מהו בעצם ייעוץ פנסיוני? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
A מישהו יודע מהו אתר המסלקה הפנסיונית? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
tomchoook מהו שיעור הריבית במסלולי המשכנתה? נדל"ן 2
Plato מהו הגיל והקצאת הנכסים שלך? שוק ההון 15
נ מהו הקסם של תל אביב שמרתק כל כך הרבה ישראלים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 38
הסוליd בדיקה של חברת קבלן ב checkid, מהו שעבוד? נדל"ן 0
C מהו בעצם אותו ״מרווח המרה״ בהמרת מט״ח בבנק? צרכנות פיננסית 2
O מהו אחוז המס אותו משלמים על אג"ח של ממשלת ארה"ב? שוק ההון 1
I לאור מעבר דירה- מהו חבילת האינטרנט שלכם? (ספק+תשתית) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
R מהו הדיבידנד שמקבלים בקרן ריט? ועוד שאלה... נדל"ן 17
ל מחיר למשתכן 2022 מהו השם העדכני של הפרויקט? נדל"ן 1
RumpSteak טופס 106, סעיף 42 ניכוי למס הכנסה: (כולל זיכוי פ"ש בסך ...) - מהו זיכוי פ"ש? מיסים 1
1337justme מהו הדרכון הכדאי ביותר ליוצאי ספרד? אוף טופיק 106
FlyingK הלוואה או משכנתא, מהו הגבול? נדל"ן 11
M מהו אחוז המניות שלי בתיק? שוק ההון 30
ס מהו תיק ההשקעות האחד + השקעה בקרקע שוק ההון 2
ח מהו סדר הפעולות הנכון ברכישת דירה בישראל? נדל"ן 20
ח מהו אחוז מימון אידיאלי מבחינת ריביות נדל"ן 6
ב מהו מדד IBOXIG בIBI? שוק ההון 1
L מהו כרטיס האשראי עם עמלות המשיכה הזולות ביותר לאירו בחו"ל? צרכנות פיננסית 11
ח מהו שיעור המס על דיבידנדים שמחלקת טבע? שוק ההון 31
עש לילה מהו תרחיש יום הדין שלכם? שוק ההון 23
A כיצד יודעים מהו ערכה של קרן נאמנות לפני קנייה/מכירה? שוק ההון 3
הסולידית מהו הרכב האישיות שלך (MBTI)? התפתחות אישית 164
א מהו ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 21
Evgeny Sahnin דירה להשקעה במימון 100% (שאלה על התהליך הטכני) נדל"ן 10
Liron2035 מחזיק תיק השקעות בIB, פעם ראשונה שממלא דו"ח רווחים. מתי נהוג להתחיל את התהליך? שוק ההון 9
S פתיחת עוסק פטור - שאלות על התהליך צרכנות פיננסית 7

נושאים דומים

Back
למעלה