• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מדוע למרות שהשקל התחזק ב 20% אנחנו לא מרגישים זאת???

$$$ טראמפ $$$

משתמש רגיל
הצטרף ב
29/12/25
הודעות
196
דירוג
122
הרבה פעמים עולים כאן בפורום טענות על ריכוזיות יתר, ועל חוסר יעילות של המשק הישראלי בתחרות ובתמחור.
מה לדעתכם ניתן לעשות, לו הייתם במוקדי הכח.
אנא, תענו ברצינות, בלי פוליטיקה.
או בעצם, מה גורם לזה שהמצב כיום כל כך עגום ושערוריתי.
 
נערך לאחרונה ב:
להוריד חסמי יבוא, מכון התקנים לא חייב לבדוק כל מוצר אם הוא עומד בתקן אירופאי.

יש יבואנים גדולים וחזקים שחוסמים, לכאורה, כל ניסיון של יבוא מקביל. להקים יחידה מיוחדת ברשות ההגבלים עם תקציב וחוקרים שתפקידה לפעול נגד מקרים כאלה ולאפשר קנסות ענק למפירים (כמו שאירופה וארהב מטילים במקרים כאלה)

לאפשר יבוא מוצרי מזון בכשרות k ללא צורך במשגיח כשרות מטעם הרבנות יבקר במפעל בארץ היצור (על חשבון היבואן).

לאפשר יבוא מוצרי מזון ללא כשרות.

להוריד רגולציה מיותרת, לפשט תהליכי רישוי עסקים.
 
או שלדברים לוקח זמן להתרגם לשטח, או שפשוט שומרים את הרווח והוא לא מגיע אלינו.
מניסיון העבר, כשהיו שינויי מקרו-אקונומיים, לקח לזה זמן להתגלגל לשטח - אבל בסוף מישהו אחד קפץ למים עם הצעה מפתה, כולם הלכו אליו, ולכל השאר לא הייתה ברירה אלא גם.
תחשבו על שנת 2022 כשהריבית מתחילה לטוס למעלה, זה לא שהבנקים ישר הציעו פקדונות טובים, זה שגורמים מתחרים בשוק הכריחו אותם.
 
או שלדברים לוקח זמן להתרגם לשטח, או שפשוט שומרים את הרווח והוא לא מגיע אלינו.
מניסיון העבר, כשהיו שינויי מקרו-אקונומיים, לקח לזה זמן להתגלגל לשטח - אבל בסוף מישהו אחד קפץ למים עם הצעה מפתה, כולם הלכו אליו, ולכל השאר לא הייתה ברירה אלא גם.
תחשבו על שנת 2022 כשהריבית מתחילה לטוס למעלה, זה לא שהבנקים ישר הציעו פקדונות טובים, זה שגורמים מתחרים בשוק הכריחו אותם.
אם השוק חופשי אין מי שישמור את הרווח, אבל לוקח זמן לאינפורמציה לזרום אל כל השוק עד ששינוי מחיר המטבע מתאזן והמצב שב לקדמותו, (בהיגיון לא היה אמור להיות משמעות לשינוי מחיר מטבע הסיבה היחידה שיש לזה משמעות זה האינפורמציה שלא זולגת בשווה לכל השוק)
 
הייתי מקים שלטון טכנוקרטי
 
הייתי מקים שלטון טכנוקרטי
שזה אומר?
לפנות ישובים ביו"ש או אדרבה לבנות עוד? לפתוח עוד את השוק או להוסיף פיקוח? איך להתייחס לסוגיות ירוקות מול רווחת תושבים? איזה כביש לבנות קודם? מספיק או שצריך עוד דיונים ערכיים?


שלטון טכנוקרטי זה הזיה שאני מקווה שמי שהגה אותה זה אנשים טיפשים שלא מבינים שרוב הפוליטיקה היא קביעת סדרי עדיפויות ולא ניתוב יעיל של התנועה כמו איזה רמזור. ולמרות התקווה שלי אני מאמין שזה קמפיין שיצר מישהו לצרכיו הפוליטיים.
 
שזה אומר?
לפנות ישובים ביו"ש או אדרבה לבנות עוד? לפתוח עוד את השוק או להוסיף פיקוח? איך להתייחס לסוגיות ירוקות מול רווחת תושבים? איזה כביש לבנות קודם? מספיק או שצריך עוד דיונים ערכיים?


שלטון טכנוקרטי זה הזיה שאני מקווה שמי שהגה אותה זה אנשים טיפשים שלא מבינים שרוב הפוליטיקה היא קביעת סדרי עדיפויות ולא ניתוב יעיל של התנועה כמו איזה רמזור. ולמרות התקווה שלי אני מאמין שזה קמפיין שיצר מישהו לצרכיו הפוליטיים.
מבחינתי ששר הכלכלה יהיה כלכלן, שר הבריאות מעולם הרפואה, וכו...
יש המון המון החלטות גרועות של פוליטיקאים שנובעות מבורות.
מספיק שמי שמתעסק באותן סוגיות בא מאותו עולם, לדעתי (ויכול להיות שאני טועה, כי מי אני בכלל) המצב בארץ היה טוב יותר.
 
זו הסיבה היחידה שאני דווקא כן מאמין בהשקעות מגודרות, למרות הסלידה מזה בפורום.

אין פה שוק חופשי. יש פה תיאום מחירים בכל מקום ובכל פינה. לא משנה אם זה יבואן ענק ומפלצתי, או חנות קטנה שמייבאת דברים לבד. כולם מוכרים ברווחים חזיריים.

לא משנה אם השקל מתחזק או נחלש; או שהיבואנים/חנויות ירוויחו הרבה - או שירוויחו הרבה מאוד. ככה זה עובד כאן.

השקל החזק אולי עוזר לך כצרכן בלקנות משהו קטן מחו״ל בדולרים וגם זה בקושי כי יש המון מוצרים שלא מאפשרים כאן לקנות מאמזון וכד׳.

מניסיוני, המוגבל כנראה - השקל החזק לא יעזור לך כצרכן כנראה בשום מקום בארץ. לא בסופר, ולא במחירי הדירות, ולא בשכירויות.

לפחות, זו דעתי השנויה במחלוקת

עריכה: כן, כן, שלמה וארצי…
 
יש פה תיאום מחירים בכל מקום ובכל פינה. לא משנה אם זה יבואן ענק ומפלצתי, או חנות קטנה שמייבאת דברים לבד. כולם מוכרים ברווחים חזיריים.
יש הבדל גדול בין יבואן ענק לבין חנות קטנה מבחינת היכולת למכור ברווח חזירי. עדיף לקרוא וללמוד על ההבדלים לפני שקופצים עם תגובות כאלו.
אבל אני אשאל אותך אחרת: אם אתה שכיר בהייטק, למשל, איך זה שיש תיאום משכורות? איך זה שהמעסיק בישראל יודע על איזה ספקטרום שכר לשלם בישראל? ולמה באוקראינה או הודו הוא ישלם שכר נמוך מישראל?
ואיך זה ששופרסל מוכרת עגבניה במחיר גבוה בתל-אביב פי 2 מאשר בעפולה? או אותו הפרש בתל-אביב בין שופרסל דיל לשופרסל אקספרס? הרי היא קנתה את אותן עגבניות במחיר זהה מהמגדל.
מה מונע מהייטקיסט לגור באזור עפולה/חיפה/אופקים ולעבוד בת"א ולחסוך כסף על שכר דירה ומזון? שעה עד שעה וחצי נסיעה לעבודה זה משהו טריוויאלי בלא מעט מדינות בין הפרברים למרכז.
 
זו הסיבה היחידה שאני דווקא כן מאמין בהשקעות מגודרות, למרות הסלידה מזה בפורום.
אני לא מבין מה הקשר. אם ההנחה שלך היא שהמחירים פה רק עולים בלי קשר לשער הדולר (לא מופרך) אז מה היתרון של הגידור?
 
אבל אני אשאל אותך אחרת: אם אתה שכיר בהייטק, למשל, איך זה שיש תיאום משכורות? איך זה שהמעסיק בישראל יודע על איזה ספקטרום שכר לשלם בישראל?
רוב השנים חסרים עובדים בהייטק.
מעסיק שלא ישלם מספיק לא יצליח לגייס עובדים.
 
מדוע הנגיד לא מתערב לדעתכם?
המדינה לא מפסידה מיסים? או שאין לו ענין שלמדינה יהיה הרבה כסף?
 
מבחינתי ששר הכלכלה יהיה כלכלן, שר הבריאות מעולם הרפואה, וכו...
יש המון המון החלטות גרועות של פוליטיקאים שנובעות מבורות.
תאר לעצמך את אבי שמחון שר הכלכלה
 
  • חחח
Reactions: HHH
לא התפקיד שלו. זה התפקיד של שר האוצר ושר הכלכלה.
שיערתי לעצמי... שמח שהגבתם!
בכל אופן היה איזה ציטוט של סגן הנגיד שאמר שהוא בכלל לא מתכנן להתערב בשינוי השערים עד שזה יגיע ליעד האינפלציה שהם הגדירו.
 
אני לא מבין מה הקשר. אם ההנחה שלך היא שהמחירים פה רק עולים בלי קשר לשער הדולר (לא מופרך) אז מה היתרון של הגידור?
אני כך כל מסכים איתך, אני ממש מתוסכל מהמצב.
הצורה בה מודדים את האינפלציה היא שגויה, אם יוקר המחייה בישראל לא זינק במאות אחוזים בשנים האחרונות, אל תקראו לי טראמפ.
הכל התייקר.
 
הכל התייקר.
לא כל כך מאז תחילת 2025, לפחות במקומות בהם אני קונה, והיו תחומים שהיו בהם גם ירידות, יש לי תיעוד של כל הוצאה שלי. בהסתייגות שחוץ ממנוי סלולרי אין לי שום מנויים בכלל, אני לא אוכל במסעדות, ולא יוצא לנופשים, אז גם אין לי תיעוד מעבר להוצאות בסיסיות כמו אוכל רכב ודיור.

מאז מאורעות אוקטובר 2023 הטיסות התייקרו מאד ונשארו יקרות, אבל הן דווקא מתומחרות במט"ח ומהוות דוגמא להוצאה שכן מתאימה את עצמה לשערי החליפין.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
רוב השנים חסרים עובדים בהייטק.
מעסיק שלא ישלם מספיק לא יצליח לגייס עובדים.
ועדיין הייטקיסטים בפריפריה (וגם בארצות אחרות) משתכרים פחות, איזה פלא :)
או שאפשר לסכם כך: העסק והעובד נמצאים בתל-אביב, מוסכם על שניהם שהעובד אמור להשתכר בעשירון העליון של ת"א, השירותים מסביב מבינים שאפשר למכור להם במחיר גבוה (שכ"ד, מזון ותענוגות שונים) וכולם מבסוטים, או שלא. אולי המעסיק יגיד שהעובדים
כולם מוכרים עובדים ברווחים חזיריים.
והעובדים יגידו שהחנויות בת"א מתנהגות בחזיריות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א מעמד השבת – מדוע הסטטוס קוו יישאר כמו שהוא (וטוב שכך) פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 21
M מדוע הבנק ניכה מס בקרן כספית? שוק ההון 8
M שאלת תם: מדוע לא להתייחס לקרן השתלמות כפנסיה ולוותר על הפרשות פנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
B מדוע דירות חדשות מתוכננות כך שהספה ממוקמת במרכז הסלון? נדל"ן 15
M מדוע קיים אצלי פער גדול בין קרנות פנסיה והשתלמות בעלות מסלול זהה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א מדוע הוצאות במטבע זר באשראי יורדות רק אחרי כמה חודשים וכיצד לשנות ? צרכנות פיננסית 12
M מדוע מחירי הדירות לא משוקלל במדד המחירים לצרכן ? נדל"ן 77
Z קרן כספית - מדוע חוייבתי במס של 25% ? שוק ההון 10
Y בחור צעיר - מדוע שיער הזקן מלבין? אוף טופיק 38
A מדוע הכנסה ממניות לא נחשבת כמו שכר בתחשיב של החזר משכנתא נדל"ן 72
I מדוע אין פיצוי על המח״מ באג״ח הממשלתי? שוק ההון 1
ת מדוע באתר "כלכליסט" כבר אי אפשר לקרוא תגובות? פוסטים מאיכות נמוכה 1
W מדוע הוצאות ניהול השקעות כל כך גבוהות במסלול פסיבי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ט שאלת קיטבג: מדוע שערי המניות נקבעים על פי היצע וביקוש? שוק ההון 9
M מדוע בביטוחי רכב אין מס ערך מוסף? פוסטים מאיכות נמוכה 4
נ מדוע בעולם מוחים על הפגיעה באזרחים והסבל של הלא לוחמים דווקא במלחמה באוקריאנה אוף טופיק 45
T מדוע אין קרן מחקה ישראלית ל-MSCI AC WORLD? פוסטים מאיכות נמוכה 10
maverick מדוע המשקל של כלכלת סין במדד העולמי כל כל נמוך? שוק ההון 16
stamEhad אג"ח ממשלתי של ישראל מול ארה"ב - פער גדול מאד בתשואות היסטוריות (לטובת ישראל), מנסה להבין מדוע שוק ההון 15
M מסלול פאסיבי מניות חו"ל - רק 52% מניות. מדוע? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Y מתאם בין אינפלציה לשער חליפין ובין אג"ח ישראלי למניות חו"ל? מדוע אג"ח ממשלתי צמוד מדד? שוק ההון 9
N האם רק לי לא ברור מדוע הדיונים על השקעות ביטקוין/קריפטו עברו לפורום עם ההגדרות הללו? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 17
B מדוע אני לא מוצא את VWRA שוק ההון 8
ת כשמבקשים החזר מקופ'ח נשאלים אם קיים ביטוח פרטי נוסף. מדוע, בעצם? אוף טופיק 1
S מדוע חיוב כרטיס אשראי בחו"ל מתבצע בשורה נפרדת? צרכנות פיננסית 2
A מדוע תשלומי המשכנתא שלי משתנים בכל חודש? נדל"ן 7
ר מדוע יש נהירה לתחום של מדעי המחשב? אולי זה הזמן "לברוח" התפתחות אישית 127
liranviper מדוע כשתחזית השוק מתממשת, מקבלים תשואה ממוצעת? שוק ההון 20
א מדוע התרסקות מחיר הנפט רעה לכלכלה ? שוק ההון 15
נ מדוע כאשר מדד הS&P 500 יורד הדולר מתחזק ולהפך שוק ההון 6
ר מדוע יש צורך באג"ח צמוד שוק ההון 18
L מדוע קרנות גמל/השתלמות לא עוברות לבלקרוק שוק ההון 8
ע מדוע שווי שוק של חברה מוריד את מחיר המניה שלה? שוק ההון 5
נ מדוע VT \עולמי MSCI זה כל השוק? שוק ההון 8
מ מדוע אי אפשר לנצח את השוק? שוק ההון 183
נ מדוע מדד אג"ח ממשלתי כללי יורד חזק ב3 הימים האחרונים? שוק ההון 8
ש בורסת תל אביב - מדוע? שוק ההון 2
Myrath [שאלת הדיוט] - מדוע ההתנתקות "קירבה" את אזורי הדרום לטווח הטילים? אוף טופיק 195
O מדוע יש צורך בביטוח שב"ן של קופת חולים? צרכנות פיננסית 108
A מדוע להשקיע במדד עולמי ע"פ S&P 500? שוק ההון 37
ג מדוע סנופי פופולארי כל כך ולא מדד אחר (נאסד"ק 100 או דאו ג'ונס) שוק ההון 159
ביולוג ירושלמי מדוע קרן ההשתלמות שלי ב- IBI, במסלול עוקב מדד S&P500, מחזיקה אג"ח ממשלתי?!? צרכנות פיננסית 18
sogi מדוע עסקי קריפטו בונים עסקים טובים יותר? אוף טופיק 11
ב מדוע לא מדברים פה על רכישת ניירות בריטיים? שוק ההון 12
א מדוע יש כאלו שממליצים עכשיו לקנות REIT? שוק ההון 14
A מדוע מדד המק"מ משיג תשואה שאינה אפסית? שוק ההון 1
Z מודל הFED. מדוע ההשוואה מול אג"ח ל10 ולא ל30 שנה? שוק ההון 3
ס שני אג"ח ממשלתיות דומות, אבל בתשואות מאד שונות. מדוע? שוק ההון 1
סנאי מדוע קופות מחזיקות מזומנים? שוק ההון 15
D קרנות ישראליות מחקות סנופי - מדוע אין אחת שהוקמה לפני 2012-2013? שוק ההון 15

נושאים דומים

Back
למעלה