• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מדד הייחוס במיסוי ריאלי על נייר בIB

  • פותח הנושא פותח הנושא rial
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

rial

משתמש סולידי
הצטרף ב
18/11/22
הודעות
60
דירוג
17
במידה ואני מחזיק בSPXS בIB ואני מוכר אותו שם אני מבין שמדד הייחוס לחישוב המס הריאלי יהיה שער החליפין הדולרי.
האם יש אפשרות להעביר את הנייר לארץ (בנחה והוא עדיין ייסחר בארץ במקביל) לפני המכירה ולשלם את המס לפי מדד המחירים לצרכן רטרואקטיבית?
 
במידה ואני מחזיק בSPXS
לא.

אם היה מדובר בנייר אחר שיש לו מקבילה ישראלית, כמו למשל CSPX ו- 1159250 , אז יכולת:
1. להעביר את האחזקה כמו שהיא לארץ
2. לבקש מהברוקר להמיר את הקרן לגרסה הישראלית
3. לאחר מילוי של שכבות המס (אולי בצורה ידנית), לקבל מיסוי ריאלי.

כמו שאתה מבין מדובר בתהליך מורכב ומייגע, אני בכלל לא הייתי טורח עם זה.
 
לא.

אם היה מדובר בנייר אחר שיש לו מקבילה ישראלית, כמו למשל CSPX ו- 1159250 , אז יכולת:
אני חושב שהוא מדבר על הטייקר הלונדוני של Invesco S&P 500 UCITS ETF Acc שנסחר גם בארץ תחת הטיקר 1183441 ולא על Direxion Daily S&P 500 Bear 3X ETF בשנסחר בNYSE.
אם זה אכן הראשון, אז הוא אכן יכול להמיר, כמו שהסברת.
אם זה השני אז לא.

כמו שאתה מבין מדובר בתהליך מורכב ומייגע, אני בכלל לא הייתי טורח עם זה.
ממש לא מסכים.
תהליך מאוד פשוט. והרבה פעמים יכול להיות גם מאוד משתלם.
בסה"כ לנייד נייר לברוקר שתומך במסחר בארץ ואז לבקש ממנו להמיר גרסה.
 
אני חושב שהוא מדבר על הטייקר הלונדוני של Invesco S&P 500 UCITS ETF Acc שנסחר גם בארץ תחת הטיקר 1183441 ולא על Direxion Daily S&P 500 Bear 3X ETF בשנסחר בNYSE.
אם זה אכן הראשון, אז הוא אכן יכול להמיר, כמו שהסברת.
אם זה השני אז לא.


ממש לא מסכים.
תהליך מאוד פשוט. והרבה פעמים יכול להיות גם מאוד משתלם.
בסה"כ לנייד נייר לברוקר שתומך במסחר בארץ ואז לבקש ממנו להמיר גרסה.
תודה, אכן מדובר על Invesco S&P 500 UCITS ETF Acc.
 
ממש לא מסכים.
תהליך מאוד פשוט. והרבה פעמים יכול להיות גם מאוד משתלם.
בסה"כ לנייד נייר לברוקר שתומך במסחר בארץ ואז לבקש ממנו להמיר גרסה.
במידה ולא הכל מתועד (תאריכי קנייה, שכבות, מחירי קנייה וכד') - יש דרך לבדוק מה יותר משתלם באופן עצמאי/בעזרת הבנק/ברוקר ישראלי?
 
צריך להמתין שיעברו נתוני בסיס המס, לא?
או להמתין או לדאוג לעדכן אותם.
או אפילו להתעלם ממה שמופיע בברוקר שלך ופשוט להגיש דו"ח שמתקן את זה על סמך נתוני הקניה שיש לך.
בכל מקרה, לא באמת סיפור.
זמן, לרוב כשבועיים.
נו, זה באמת לא כזה נורא.
 
במידה ולא הכל מתועד (תאריכי קנייה, שכבות, מחירי קנייה וכד') - יש דרך לבדוק מה יותר משתלם באופן עצמאי/בעזרת הבנק/ברוקר ישראלי?
לא הבנתי את השאלה.
אם זה לא מתועד בברוקר אז תצטרך להגיש דו"ח בעצמך על סמך המידע שיש לך.
בכל מקרה, אם זה לא מתועד אצלו אז מן הסתם לא תוכל להשתמש בו כדי לבדוק את המידע. ותאכלס גם אם זה מתועד אצלו לא נראה לי שהוא יודע לעשות את הבדיקה.
הכי פשוט זה לבדוק בעצמך.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אשמח אם תוכל להרחיב על הדרך בה אני בודק בעצמי, אינני בטוח מה בכלל להשוות בין שתי האפשרויות.
בגדול, ב99% מהמקרים מיסוי ריאלי לפי האינפלציה עדיף על פני מיסוי לפי שע"ח.
אפשר לעשות חישוב גס ולראות אם המטבע הזר התחזק ביחס השקל יותר מהאינפלציה בתקופה המדוברת, או שאפשר פשוט להכניס את כל הנתונים לאקסל ולחשב את המס בשתי השיטות ולפי זה לבחור במשתלמת יותר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A האם עדיף לקנות חברה (או מדד) שמחלק דבידנדים, צובר את הדבידנדים שחילק או לא מחלק כלל? שוק ההון 15
R מדד עולמי ללא ארה"ב? שוק ההון 10
S כמה תהיות על איך לקנות מדד עולמי שוק ההון 0
ש מדד בסיס לניירות ערך שנרכשים ב-15 בחודש מיסים 9
עידו ג מדד נאסדק - עדכון מדיניות שוק ההון 1
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
$$$ טראמפ $$$ מדד עולמי, לקנות בשקלים או דולרים. שוק ההון 53
M בכמה הדולר צריך להתחזק על מנת שתהיה הלימה בין מדד הבסיס (סנופי) לבין תשואת המדד במסלולים הלא מגודרים בישראל? שוק ההון 19
א מחפש שרות סינגל רק להתראות/התרעות רציניות לסכנה על מדד 35 שוק ההון 15
N מדד הבנקים שוק ההון 0
N שאלה על קרן מחקה מדד חו"ל כלשהו שוק ההון 4
M ניסוי בשטח - מכירת CSPX בברוקר ישראלי ובדיקה האם המיסוי צמוד מדד או לא מיסים 27
G מדד vix שוק ההון 7
ה שאלה על הרכב נכסים במסלול עוקב מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ת תהיות לגבי השקעה עיקרית ב-Nasdaq על פני מדד שוק רחב שוק ההון 1
A מעבר ל-IRA ומחקי מדד משלימים ל-S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ל קרן אג"ח מחקה מדד שוק ההון 37
Y מסלולי השקעה בקופגי"ם וכו' על מדד ת"א 35 / 125 - קיימים? שוק ההון 10
G חסרונות במעבר לקופת גמל מחקת מדד חדשה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
JBUZZ הפרוייקט של גנדי שדה דב - צמוד מדד תשומות? נדל"ן 1
ס איזו השקעה מתחרה עם מדד עולמי מפוזר? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 27
D השקעות מדד לעומת השקעת ערך שוק ההון 89
F תשואות של מדד עולמי לטווח הארוך שוק ההון 6
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
D שאלה לגבי פיזור - קרנות מחקות מדד שוק ההון 31
M יש קרן אירית של מדד DAX? שוק ההון 9
flower מדד תל אביב ירד ב 20 אחוז עכשיו? שוק ההון 6
י קרן המחקה את מדד מניות הטכנולוגיה הסיני שוק ההון 1
בן מלך מדד תשומות הבניה במחיר למשתכן נדל"ן 17
Modric19 דילמה: מכירת מדד או מניות בודדות לרכישת דירה שוק ההון 9
E פרעון משכנתא VS קופת גמל VS קרן מחקה מדד שוק ההון 0
ד שאלת הבנה - מחקה מדד סנופי שוק ההון 8
K מדד ה-EBIZ שוק ההון 2
ת האם לחכות עם מכירת נייר ערך אחרי פרסום מדד מחירים לצרכן שוק ההון 32
M למה יש המלצות להימנע ממסלולים צמודי מדד נדל"ן 19
ע קרנות סל עוקבות מדד צוברות שוק ההון 11
S פרעון הלוואה מוקדם של הלוואת דיור (לא משכנתא) בריבית משתנה כל 5 שנים צמודת מדד צרכנות פיננסית 1
ד עוקב מדד עולמי לא כולל ארהב לעומת עוקב שווקים מתעוררים שוק ההון 6
ש חיסכון לכל ילד - מסלול מחקה מדד sp500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
E מחפש גמל להשקעה במסלול מחקה מדד בדמי ניהול נמוכים (יחסית) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Vit7 מיסוי לפי מדד המחירים לצרכן אל מול שער המטח שוק ההון 50
T מחקה מדד עולמי בפנסיה יש חיה כזאת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ש הרבה מניות או מדד שוק ההון 8
D פיקדון TWINWIN דולרי על מדד הנאסד"ק 100 VS קרן כספית שוק ההון 17
shay108 דרך כמותית להשוואת חלופות בין מחקה מדד לדירה להשקעה שוק ההון 9
ב מדד סנופי - 3% לשנה שוק ההון 8
K מדד עולמי - זאת באמת ההשקעה האולטימטיבית? שוק ההון 2
N מדד ה Nikei שוק ההון 12
J Voo בira או מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
B שאלה בקשר למחקה מדד סנופי ובצורה כללית שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה