• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מאוכזב מאוד מהמערכת של IBI טרייד. יש פה אנשים שמשתמשים בה ומרוצים?

נעם בלה בלה

משתמש בכיר
הצטרף ב
18/10/18
הודעות
2,044
דירוג
2,191
פתחתי חשבון מסחר דרכם בעקבות קריאה מרובה פה באתר. מאז שום דבר לא עובד חלק.
אתמול קיבלתי סמס שמחר (כלומר היום) ייפתח החשבון, עם שם המשתמש והסיסמה. היום בבוקר ניסיתי להיכנס ולא עבד. אמרתי לעצמי שבטח צריך לחכות. עכשיו התקשרתי, החליפו לי את הסיסמה וזה עבד. ישר ניסיתי לקנות דולרים לקראת המסחר, יש תקלה ולא ניתן לעשות את זה דרך האתר, רק טלפוני. בטלפון הם אמרו שזה יבוצע רק מחר, כלומר איבדתי עוד יום של מסחר היום (יש לציין שאת הכסף העברתי להם לפני ארבעה ימים כבר) - ושאם הייתי עושה את זה בבוקר (כשחשבתי שהחשבון עוד לא נפתח ונתתי להם להנות מהספק לגבי התקלה) זה היה נעשה מיד, כי הם ממירים מט"ח רק בשעות 09:00-12:00. כמובן שלא ציינו את זה לפני כן בשום מקום.

טוב, לא נורא, אני אומר לעצמי, בוא נתחיל מלהכיר את המערכת ולחפש את הנייר ערך שאני רוצה לרכוש. אי אפשר. התפריט נפתח מעבר למסך, ואין אפשרות לגלול הצידה. אפשר לראות רק את הקצה הימני שלו (אצרף צילום מסך אם זה מעניין מישהו). חזרתי לשירות הלקוחות בפעם השלישית בעשר דקות שאני לקוח שלהם, היא ענתה לי פשוט ש"היא לא מכירה תקלה כזו ואולי יש לי בעיה בהגדרות תצוגה". מה.

בקיצור, חווייה מאוד שלילית ואני תוהה אם היא מספיק שלילית כדי לסגור מחר את החשבון ולחפש ברוקר אחר. לכן מעניין אותי לדעת אם יש אנשים שסוחרים דרך IBI טרייד (ספארק) ומרוצים, ואם אתם חושבים שסתם היה לי חוסר מזל ושווה להישאר בכל זאת.
 
דרך IBI טרייד (ספארק)
אין לי מושג לגבי השאלות שלך, אבל כמדומני כל בתי ההשקעות בארץ עובדים עם ספארק (למסחר בארץ).
אגב, באקסלנס אני עושה המרת מט"ח דרך האתר שלהם ולא דרך מערכת המסחר.
 
אגב, באקסלנס אני עושה המרת מט"ח דרך האתר שלהם ולא דרך מערכת המסחר.

גם פה זה אמור להיות דרך האתר, רק שיש להם תקלה בו ואי אפשר כרגע. לא יודע כמה זמן זה כבר "כרגע" לא עובד כי כאמור האתר נפתח לי ממש עכשיו
 
אין לי מושג לגבי השאלות שלך, אבל כמדומני כל בתי ההשקעות בארץ עובדים עם ספארק (למסחר בארץ).
אגב, באקסלנס אני עושה המרת מט"ח דרך האתר שלהם ולא דרך מערכת המסחר.
תוכל לשתף בעמלות שהשגת באקסלנס? ק/מ בבורסה האמריקאית והמרות זה בעיקר מה שמעניין אותי. והתשלום הקבוע כמובן
 
הייתי לקוח של IBI כ-5 שנים וכשפתחתי שם את החשבון גם לי הייתה בעיה עם הכניסה הראשונית. מדהים איך החובבנים האלה לא משתפרים, גם אחרי שנים רבות.

גם בעיות התצוגה שהזכרת מוכרות לי, ויש עוד בעיות רבות אחרות:
1) האתר נחסם מדי פעם ורשום "המערכת בעלייה"
2) ניתן לצפות בהיסטוריית הרכישות בטווחים של שבועיים בלבד. הזוי...
אחרי כמה שנים שהלקוחות סבלו והתלוננו הם הגדילו את הטווח (לא זוכר לכמה).
3) תצוגת המלבנים כל כך מכוערת. לא יודע מי עיצב את המערכת, אבל הוא לא מבין כלום בעיצוב.
4) מחירי קניה של מניות וכמות שונה בין במערכת אורדרנט ביחס ל-viewtrade. שירות הלקוחות לא הצליחו לפתור את הבעיה. הנתונים באודרנט הם הקובעים.

אני ממליץ לך לעבור לאינטראקטיב ברוקרס.
המערכת של אינטראקטיב client portal, נוחה יותר ונקייה מבאגים ביחס לאורדרנט ספארק, וגם ניתן לקנות דולרים כאילו זו מניה, בלי שום כאב ראש (בלי מיילים, טלפונים, פקסים) ובלי עמלות רצחניות או הפרשי שערים כמו שנהוג בברוקרים הישראלים.

*אני לקוח של אינטראקטיב קצת יותר מחצי שנה ובנתיים מרוצה מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:
אני לקוח של אינטראקטיב קצת יותר מחצי שנה ובנתיים מרוצה מאוד
ראוי להזכיר גם את החסרונות.
פוטנציאלית דוחות המס במידה ומדובר בבן אדם שמתכוון (בין אם מסחר פעיל, או בשביל לנצל מגני מס)
 
אינטראקטיב נפסלו אצלי משיקולי מס (אזרח אמריקאי, הסיבוך ועיקר העלויות זה בתיאום וקיזוז בין מה שאשלם כאן ושם)
 
אינטראקטיב נפסלו אצלי משיקולי מס (אזרח אמריקאי, הסיבוך ועיקר העלויות זה בתיאום וקיזוז בין מה שאשלם כאן ושם)
דוקא בתור אזרח אמריקאי אמור להיות לך הרבה יותר פשוט לעבוד עם אינטראקטיב מאשר עם ברוקר ישראלי.
בנוסף יש לך יופי של הלואות ממס הכנסה כי המס על הדיבידנד לא מנוכה לך במקור.
 
דוקא בתור אזרח אמריקאי אמור להיות לך הרבה יותר פשוט לעבוד עם אינטראקטיב מאשר עם ברוקר ישראלי.
בנוסף יש לך יופי של הלואות ממס הכנסה כי המס על הדיבידנד לא מנוכה לך במקור.

תתפלא.

קודם כל - מה יותר פשוט לדעתך לאזרח אמריקאי מלישראלי בלבד? כל החובות של אזרח ישראלי חלים עלי למעט מס דיווידנדים שכאמור ייגבה במכה אחת בסוף שנה ולא במקור.

שנית, כפי שציינתי, יש עלויות.


תוכל לפרט?
אני אזרח אמריקאי ופשוט רקדתי משמחה על החשבון שפתחתי באינטראקטיב.
בגדול נוצרת השאלה איפה משלמים קודם, כאן או שם. כישראלים נחויב להגיש דו"ח למס הכנסה בארץ פעמיים בשנה בגלל חשבון זר, כאמריקאים נצטרך לדווח על החשבון שם, להביא אישור ממס הכנסה בארץ לקזז את ההפרשים ולצרף לדו"ח השנתי. קודם כל זו עוד טרחה והתעסקות, כרגע אני לא מגיש דו"חות בארץ בכלל אלא רק בארצות הברית. כלומר יש שני דו"חות שצריך להתעסק בהם או לשלם לרו"ח שישבור את הראש. שנית, הרו"ח האמריאי שלי שמגיש לי את הדו"ח השנתי שם, יעלה לי את המחיר שלו במצב כזה בעוד 100$ שנתי, וידרוש ממני לספק לו עוד ניירת (במידה ואת הדוחות בארץ הגשתי בעצמי) או לתאם עם הרו"ח הישראלי (במידה ושכרתי מישהו לעשות זאת במקומי). זאת בשל עליה במורכבות שומות המס שלי וההתעסקות בהן.

עכשיו השאלה היא כמה כסף אני חוסך בIB. אני מניח שתי פעולות לרבעון, כלומר עלות של בערך 500 ש"ח לשנה (במונחי ברוקר ישראלי). נניח שIB היו בחינם, זה עדיין לא משתלם לי. גם אם אני טועה ואשלם 1,000 ש"ח בשנה לibi אני עדיין חושב שזה עדיף לי מלהתעסק עם ברוקר זר. למי שעושה הרבה פעולות וההפרש בק/מ נהיה משמעותי, זה בהחלט שווה. לגודל התיק שלי ולמספר הפעולות שאני מתכנן זה נשמע לי מוגזם
 
קודם כל - מה יותר פשוט לדעתך לאזרח אמריקאי מלישראלי בלבד? כל החובות של אזרח ישראלי חלים עלי למעט מס דיווידנדים שכאמור ייגבה במכה אחת בסוף שנה ולא במקור.
קובץ 1099 הרבה יותר פשוט לדוח האמריקאי (והישראלי) מאשר 867.
כשיו השאלה היא כמה כסף אני חוסך בIB. אני מניח שתי פעולות לרבעון, כלומר עלות של בערך 500 ש"ח לשנה (במונחי ברוקר ישראלי). נניח שIB היו בחינם, זה עדיין לא משתלם לי. גם אם אני טועה ואשלם 1,000 ש"ח בשנה לibi אני עדיין חושב שזה עדיף לי מלהתעסק עם ברוקר זר. למי שעושה הרבה פעולות וההפרש בק/מ נהיה משמעותי, זה בהחלט שווה. לגודל התיק שלי ולמספר הפעולות שאני מתכנן זה נשמע לי מוגזם
רק על המרות מטח תחסוך יותר דרך IB מאשר דרך ברוקר ישראלי.

אבל אתה צודק, אני באמת מגיש את הדוחות בעצמי (לשתי המקומות), ולכן העלות של רו"ח נחסכת.
זה אמנם עלה לי בעבר בלימוד עצמי, אבל אחרי השקעה חד פעמית, זה כבר לא התעסקות כי אתה יודע בדיוק מה מכל טופס הולך לאיפה. כמובן שיקול אישי לחלוטין.
עדיין יש את עניין המרות מט"ח, שהוא מאוד משמעותי.
 
יעלה לי את המחיר שלו במצב כזה בעוד 100$ שנתי,
טופס 1099 חוסך לו עבודה ולא מוסיף לו. מה שכן בהנחה ואתה קונה ניירות אמריקאיים, חישוב המס שלך (בשתי המדינות) לא משתנה בגלל העובדה שישראל גבו ממך 25% במקור. פשוט אין קשר בין גביית מס במקור לחבות המס הסופית שלך. ולכן זה לא מפשט לאף אחד את החישוב של המס הסופי (שאני מודה שהוא מסובך).
 
תוכל לשתף בעמלות שהשגת באקסלנס? ק/מ בבורסה האמריקאית והמרות זה בעיקר מה שמעניין אותי. והתשלום הקבוע כמובן
בלי להיכנס לשאלת IB.
סמשתמש רק לניירות זרים. סנט למניה, מינימום 5$. חודשי 20 מתקזז מול עמלות. המרה 200 פיפס.
לא התמקחתי בכלל. הלכתי על מה שהתאים לי אז, ואעבור אם יתאים לי אחרת (כולל IB).
שים לב שלמסחר בחו"ל, באקסלנס (וגם במיטב נראה לי) תשתמש במערכת של IB (אבל לא להמרת מט"ח).
 
רק על המרות מטח תחסוך יותר דרך IB מאשר דרך ברוקר ישראלי.

אני באמת מגיש את הדוחות בעצמי (לשתי המקומות), ולכן העלות של רו"ח נחסכת.
.

אני משלם חצי אחוז בibi, לעומת 75 ש"ח פיקס באינטראקטיב ישראל (לא בדקתי ישירות מול IB כדי להימנע מהתשלום החודשי היחסית גבוה). בסכומים שאני מדבר עליהם ההפרש השנתי יוצא פחות מאלף ש"ח.

תוכל לפרט איך למדת להגיש את הדו"חות? בייחוד האמריקאי, הייתי שמח להוריד ממני את העלות השנתית של רו"ח שיטפל בזה
 
בלי להיכנס לשאלת IB.
סמשתמש רק לניירות זרים. סנט למניה, מינימום 5$. חודשי 20 מתקזז מול עמלות. המרה 200 פיפס.
לא התמקחתי בכלל. הלכתי על מה שהתאים לי אז, ואעבור אם יתאים לי אחרת (כולל IB).
שים לב שלמסחר בחו"ל, באקסלנס (וגם במיטב נראה לי) תשתמש במערכת של IB (אבל לא להמרת מט"ח).


תודה. מידע מועיל
 
לעומת 75 ש"ח פיקס באינטראקטיב ישראל (לא בדקתי ישירות מול IB כדי להימנע מהתשלום החודשי היחסית גבוה
בהנחה שאתה עושה העברה פעם בחודש וממיר וקונה אפילו 8 ניירות, עדיף לך ישירות ב-IB, כי העלות החודשית היא $10.
לעומת 75 באמת 0.5% עשוי להיות מפתה, אך שים לב שרק עמלת הקנייה (8$) תעביר אותך מעבר לעלות הקבועה ב-IB.
בסכומים שאני מדבר עליהם ההפרש השנתי יוצא פחות מאלף ש"ח.
לעומת עלות רו"ח של $100. בסוף זה כסף קטן אני מניח בסקאלה של הדברים.

תוכל לפרט איך למדת להגיש את הדו"חות?
בשנה הראשונה שהגשתי לבד, רציתי לחזור לאותו חברה שעשו לי רטרו ל-3 שנים והשיגו לי החזרי מס על לימודים.
אבל בגלל שבאותה שנה פדינו את תיק ההשקעות וזה היה לפני שידעתי שלא כדאי להשקיע בקרנות ישראליות, אז הם רצו $700 על תוספת ההתעסקות בטפסי 8621.
אז אשתי אמרה שלא מקובל עליה ואמרה לי שאגיש לבד.
אז את רוב הדברים פשוט העתקתי כמו שהרו"ח עשה בשנים קודמות, ולגבי 8621 פשוט ישבתי וקראתי עשרות פעמים עד שהבנתי.

לגבי הדוח הישראלי, הוא יחסית פשוט יותר. נכון שאני צריך לתרגם את הדיבידנדים שאני מקבל לשקלים, אבל אין יותר מדי סיבוך שם. החוברת "דע את זכויותיך" שמס הכנסה מפרסמים כל שנה עזרה לי מאוד.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
עד כמה שידוע לי אין מגבלה על מספר חשבונות עם אותו השם. האם אני טועה?
מעניין, ואז היות והחשבון המקורי דרך מקסם הוא בלי עמלה חודשית מינימלית, אז לא אמורה להיות בעיה.
אין לי מושג אם אתה טועה. לדעתי לשאול אותם זה ירייה ברגל. אולי פשוט לנסות לפתוח כזה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
CoinCollector מאוכזב מהשירות של פסגות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
ר נמאס להיות פראיר או למה אני מאוכזב מקרנות מחקות בארץ שוק ההון 10
$$$ טראמפ $$$ תיק ההשקעות של טראמפ?! שוק ההון 48
V פטור ממס הכנסה ורווחי הון במצב נכות של 100% מיסים 1
H פנסיה גדולה מדי - צרות של עשירים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ב מאמר מעניין באתר של קיצ'ס - לגבי דחיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
M האנומליה של השקל שוק ההון 162
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
Royi סיבות לשחיקת ערך בקרן של אגרות חוב שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
א השתתפות המעסיק בביטוח הבריאות של מועסקיו אוף טופיק 0
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
N איך אפשר לדעת כמה מסלול מסויים של קרן הפנסיה עשה בחודש מסויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
מ התיק של האמיץ שוק ההון 42
K דוחות של סיכום פעולות באקסלנס טרייד שוק ההון 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
R טעות של הברוקר בחישוב מגן מס בנייר של איישרס מיסים 11
ת האם הקמפוס החדש של אוניברסיטת חיפה באמת כמו שמתארים אותו? "חדשני והייטקי" התפתחות אישית 14
D מה דעתכם על טוקניזציה של מניות/אג"ח/מתכות/מט"ח? שוק ההון 27
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28

נושאים דומים

Back
למעלה