D
Deleted member 13651
אתם בטח שואלים את עצמכם "מה הוא רוצה מאיתנו עם הכותרת הזו", ואני אסביר.
אני מזמין הרבה מחו"ל. אמזון, עלי אקספרס, אני מעדיף לממן עסקים זרים בחו"ל שיודעים לכבד אותי כלקוח ולהעניק לי שירות לקוחות טוב (ולרוב, גם מחיר טוב יותר מבארץ), מאשר לשרת חנויות ישראליות.
ב-5 השנים האחרונות ניכר שמתפתחת נורמה חדשה בישראל, "שירות לקוחות בוואטסאפ או במייל". לאחרונה, הנורמה הפכה להיות "שירות לקוחות בוואטסאפ". אין כמעט אחד שלא נתקל בזה: תשלח הודעה לחברה, תמתין בין 3-7 ימי עסקים, ותקבל מענה - בוואטסאפ בלבד. חלק מהחברות הואילו בטובן להקים מוקדים טלפוניים שמיועדים ללקוחות עם מוגבלות בלבד, בשל חוקי הנגישות, אבל אחרות גם מזה מתעלמות, ומה אכפת להן - שלח וואטסאפ, תעבור איזשהו בוט ארוך-ארוך, ועוד 3 ימי עסקים (אולי) תקבל מענה.
זה קורה לי עם כמעט כל חברה. מחברת השליחויות שאמורה לספק לי את ההזמנה, דרך חדר הכושר, ועד אפילו לחברות שאצלן אני קונה בארץ ושמיועדות בעיקר ל"צעירים" - כמו חנויות חשמל ואלקטרוניקה. החברות היחידות שלא עושות כזה דבר הן חברות שמתעסקות גם עם לקוחות "מבוגרים", שרגילים למענה הטלפוני הישן והטוב או שאינם מסוגלים לעבוד עם וואטסאפ, ולכן מתוך התחשבות בהם משאירות את המענה הטלפוני, אך אם כל המבוגרים בארץ היו מתים מחר בבוקר, הן היו סוגרות את המענה הטלפוני ועוברות לספק מענה בבוטים בוואטסאפ.
עכשיו תגידו, "אבל מה, תחרים כל חברה שלא נותנת שירות לקוחות? אז עם מי כן תעבוד?". זו שאלה טובה. אבל הבנתי שהדרך היחידה לגרום לחברה שיהיה לה אכפת ממך, זה לפגוע לה בכיס. או להיגרר איתה לדיונים בבית משפט שנים על גבי שנים ובעלות מטורפת של כסף בשביל אירוע שהיה יכול להיפתר ב-15 דקות, אם רק היה להם אכפת. למה אמזון מסוגלת לספק לי שירות לקוחות הולם שזמין לי 24/7 ופותר לי כל בעיה ומתחשב בכל צורך שלי אבל 10 חברות שליחויות שמתחרות אחת בשנייה, כולן כולל כולן, מתנהלות בדיוק אותו דבר? הרי לפחות אחת מהן הייתה יכולה לומר - "אוקיי, המתחרים שלי כולם גרועים, ואני רוצה תמריץ שיעבדו איתי - אז אני אתן שירות לקוחות בסיסי", ואני מדגיש בסיסי - אפילו לא שירות לקוחות יוצא מן הכלל - רק מענה טלפוני נורמלי מבן אדם ולא מבוט, ולא בעוד שלושה ימי עסקים אלא עכשיו.
וחברות השליחויות כאמור הן עוד הפחות גרוע בכל הסיפור: חדר כושר. אני משלם לחדר כושר ממיטב כספי, ואני לא יכול לשלוח הודעת ביטול דרך האימייל, אלא רק דרך הוואטסאפ, להמתין שלושה ימי עסקים בשביל שמישהו יקרא את הוואטסאפ שלי, ואם הוא לא קרא (מכל סיבה שהיא) אני אפילו לא מקבל עדכון שהוואטסאפ לא נקרא - אני עדיין צריך לחכות, ורק אחרי 3 ימי עסקים לשלוח הודעה שוב. בסניף לא יבטלו לי את המנוי לבקשתי, אלא ישלחו אותי - כן כן - לוואטסאפ. גם לא יענו לי לטלפון, אלא אם אני מצטרף חדש.
ועל חנויות אלקטרוניקה וחנויות אחרות ונותני שירות אחרים עדיף שבכלל לא אתחיל לדבר, מה קורה כשאני קונה טלפון שיש לו אחריות אבל יש לו תקלה, ובסניף מסרבים לטפל, ואין עם מי לדבר... אז לפעמים אני מתקשר לקו לבעלי מוגבלויות כי מי ידע אם באמת יש לי מוגבלות ראייה ואני לא יכול לכתוב, רק שיענה לי בן אדם בשר ודם.
למה אין שום מאגר כזה שמזהיר לקוחות פוטנציאליים של אותן חברות, ובעלי עסקים עם שירות מצויין כמו אמזון שידעו לא לעבוד עם אותן חברות, רק כדי למנוע את התסכול של הלקוח הבא? למה אני צריך להטיח את הראש בקיר שוב ושוב ושוב וליפול מחדש באותו הפח של אותן החברות? מה המניעה המשפטית או האיסור המשפטי מלפרסם שמות של חברות כאלו, כדי שלהבא לא יהיו עוד לקוחות פראיירים כמוני וכמו רבים אחרים, ואולי גם כדי ללמד את אותן חברות לקח - "תתנו שירות טוב ויהיו לכם שפע של לקוחות - לא תתנו - לכו חפשו מי יפרנס אתכם"?
ואם יורשה לי להוסיף עוד תלונות לפוסט: הרשות להגנת הצרכן והמועצה לצרכנות הן בדיחה. אני יכול, ב-10 דקות, להביא כמות נכבדת של חברות שסובלות מבעיית שירות לקוחות רצינית, ואני יודע שבמועצה לצרכנות לא יעשו איתן פשוט כלום. שום דבר. נאדה. כשאפילו לשכת האוכלוסין מסרבת לענות לטלפון ונציגים של הביטוח הלאומי לא מוכנים לקבל מענה בסניף או לחזור ל"מבוטח", זה לא מפתיע שגם חברה פרטית תזרוק ... על הלקוחות שלה.
אני מזמין הרבה מחו"ל. אמזון, עלי אקספרס, אני מעדיף לממן עסקים זרים בחו"ל שיודעים לכבד אותי כלקוח ולהעניק לי שירות לקוחות טוב (ולרוב, גם מחיר טוב יותר מבארץ), מאשר לשרת חנויות ישראליות.
ב-5 השנים האחרונות ניכר שמתפתחת נורמה חדשה בישראל, "שירות לקוחות בוואטסאפ או במייל". לאחרונה, הנורמה הפכה להיות "שירות לקוחות בוואטסאפ". אין כמעט אחד שלא נתקל בזה: תשלח הודעה לחברה, תמתין בין 3-7 ימי עסקים, ותקבל מענה - בוואטסאפ בלבד. חלק מהחברות הואילו בטובן להקים מוקדים טלפוניים שמיועדים ללקוחות עם מוגבלות בלבד, בשל חוקי הנגישות, אבל אחרות גם מזה מתעלמות, ומה אכפת להן - שלח וואטסאפ, תעבור איזשהו בוט ארוך-ארוך, ועוד 3 ימי עסקים (אולי) תקבל מענה.
זה קורה לי עם כמעט כל חברה. מחברת השליחויות שאמורה לספק לי את ההזמנה, דרך חדר הכושר, ועד אפילו לחברות שאצלן אני קונה בארץ ושמיועדות בעיקר ל"צעירים" - כמו חנויות חשמל ואלקטרוניקה. החברות היחידות שלא עושות כזה דבר הן חברות שמתעסקות גם עם לקוחות "מבוגרים", שרגילים למענה הטלפוני הישן והטוב או שאינם מסוגלים לעבוד עם וואטסאפ, ולכן מתוך התחשבות בהם משאירות את המענה הטלפוני, אך אם כל המבוגרים בארץ היו מתים מחר בבוקר, הן היו סוגרות את המענה הטלפוני ועוברות לספק מענה בבוטים בוואטסאפ.
עכשיו תגידו, "אבל מה, תחרים כל חברה שלא נותנת שירות לקוחות? אז עם מי כן תעבוד?". זו שאלה טובה. אבל הבנתי שהדרך היחידה לגרום לחברה שיהיה לה אכפת ממך, זה לפגוע לה בכיס. או להיגרר איתה לדיונים בבית משפט שנים על גבי שנים ובעלות מטורפת של כסף בשביל אירוע שהיה יכול להיפתר ב-15 דקות, אם רק היה להם אכפת. למה אמזון מסוגלת לספק לי שירות לקוחות הולם שזמין לי 24/7 ופותר לי כל בעיה ומתחשב בכל צורך שלי אבל 10 חברות שליחויות שמתחרות אחת בשנייה, כולן כולל כולן, מתנהלות בדיוק אותו דבר? הרי לפחות אחת מהן הייתה יכולה לומר - "אוקיי, המתחרים שלי כולם גרועים, ואני רוצה תמריץ שיעבדו איתי - אז אני אתן שירות לקוחות בסיסי", ואני מדגיש בסיסי - אפילו לא שירות לקוחות יוצא מן הכלל - רק מענה טלפוני נורמלי מבן אדם ולא מבוט, ולא בעוד שלושה ימי עסקים אלא עכשיו.
וחברות השליחויות כאמור הן עוד הפחות גרוע בכל הסיפור: חדר כושר. אני משלם לחדר כושר ממיטב כספי, ואני לא יכול לשלוח הודעת ביטול דרך האימייל, אלא רק דרך הוואטסאפ, להמתין שלושה ימי עסקים בשביל שמישהו יקרא את הוואטסאפ שלי, ואם הוא לא קרא (מכל סיבה שהיא) אני אפילו לא מקבל עדכון שהוואטסאפ לא נקרא - אני עדיין צריך לחכות, ורק אחרי 3 ימי עסקים לשלוח הודעה שוב. בסניף לא יבטלו לי את המנוי לבקשתי, אלא ישלחו אותי - כן כן - לוואטסאפ. גם לא יענו לי לטלפון, אלא אם אני מצטרף חדש.
ועל חנויות אלקטרוניקה וחנויות אחרות ונותני שירות אחרים עדיף שבכלל לא אתחיל לדבר, מה קורה כשאני קונה טלפון שיש לו אחריות אבל יש לו תקלה, ובסניף מסרבים לטפל, ואין עם מי לדבר... אז לפעמים אני מתקשר לקו לבעלי מוגבלויות כי מי ידע אם באמת יש לי מוגבלות ראייה ואני לא יכול לכתוב, רק שיענה לי בן אדם בשר ודם.
למה אין שום מאגר כזה שמזהיר לקוחות פוטנציאליים של אותן חברות, ובעלי עסקים עם שירות מצויין כמו אמזון שידעו לא לעבוד עם אותן חברות, רק כדי למנוע את התסכול של הלקוח הבא? למה אני צריך להטיח את הראש בקיר שוב ושוב ושוב וליפול מחדש באותו הפח של אותן החברות? מה המניעה המשפטית או האיסור המשפטי מלפרסם שמות של חברות כאלו, כדי שלהבא לא יהיו עוד לקוחות פראיירים כמוני וכמו רבים אחרים, ואולי גם כדי ללמד את אותן חברות לקח - "תתנו שירות טוב ויהיו לכם שפע של לקוחות - לא תתנו - לכו חפשו מי יפרנס אתכם"?
ואם יורשה לי להוסיף עוד תלונות לפוסט: הרשות להגנת הצרכן והמועצה לצרכנות הן בדיחה. אני יכול, ב-10 דקות, להביא כמות נכבדת של חברות שסובלות מבעיית שירות לקוחות רצינית, ואני יודע שבמועצה לצרכנות לא יעשו איתן פשוט כלום. שום דבר. נאדה. כשאפילו לשכת האוכלוסין מסרבת לענות לטלפון ונציגים של הביטוח הלאומי לא מוכנים לקבל מענה בסניף או לחזור ל"מבוטח", זה לא מפתיע שגם חברה פרטית תזרוק ... על הלקוחות שלה.
נערך לאחרונה ע"י מנהל: