• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

לסביבתיים מבינינו - הושק מדד ת"א 125 נקי מדלקים פוסיליים

משקיעה בפוטנציה

משתמש רשום
הצטרף ב
1/1/19
הודעות
16
דירוג
20
תמיד חשבתי שזה סותר אחד את השני, להשקיע במדדים כלליים ולהיות עם מודעות לשמירה על הסביבה.
אני בעד. ואני מאמינה שזה גם ישתלם לי כלכלית בטווח הארוך (בת 27).
מה אתם חושבים?
קישור לכתבה בגלובס: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001348722
 
מה אתם חושבים?
שאם את תקני או תמכרי מניות של כל חברה בשוק המשני לא תשפיע בכלל על ביצועים שלה.
הדרך שלך להשפיע על חברות שמייצרות דלקים היא לא להשתמש בדלקים (כלומר החשמל בבית שלך, למשל).

אגב, טבע ברשימה?
איך את חושבת שהם מפעילים את מכונות הייצור הענקיות שלהם?
 
זה בולשיט שיווקי כדי להוציא ממשקיעים דמי ניהול גבוהים יותר.
את רוצה להיות נקיה? תעבירי ל- 100% אופניים, אל תקני דברים שאת לא צריכה וצמצמי בשימוש בחשמל.

תסתכלי מה כלול שם, רוב החברות שם מזהמות מאד ורובן אומנם לא מייצרות דלקים כאלה, אך משתמשות בהם המון.

כמו כן, הוכח כבר שנסיון השקעה בסקטורים ספציפיים נותנת סיכון גבוה יותר ותשואה נמוכה יותר מהשקעה בכל השוק.

לסיכום, לא ממליץ כמובן, אבל אני אישית נשאר במדדים כמה שיותר רחבים.
הסולידית כבר כתבה על זה בעבר:
https://www.hasolidit.com/אל-תערבבו-השקעות-ומצפון
 
זה הכל עניין של אמונה.

יש אנשים שמאמינים, בדגש על אמונה, שאם הם יחזיקו מדדים עולמיים, אז הם צפויים להרוויח עם הזמן כי העולם גדל ומתפתח, ואם המדדים יקרסו כנראה שזה הדבר האחרון שיעניין אותם. הטיעון הזה נשמע כאן בפורום פעמים רבות.
יש אנשים שמאמינים, בדגש על האמונה, שהעולם הגיע לנקודת אל חזור מבחינת הצורך שלו לשמוא על המשאבים, ושכבר בדורינו נראה את התוצאות, בין השאר בשווקים, ושאם העולם לא יהפוך להיות "ירוק" וידידותי לסביבה- גם אז המדדים שלנו לא יעניינו אותנו. אנשים אלו מאמינים שקרנות ידידותיות לסביבה, ללא קשר למוסר, גם ינצחו את השוק בטווח הארוך כי אין ברירה אחרת.
ויש אנשים שמאמינים, בדגש על אמונה, באלוהים. משקיעים בקרנות שומרות שבת, וחושבים שבעולם הבא זה יזקף לזכותם. גם הם אולי צודקים, אין לדעת.

אני לא יכול להתעלם מכך שיש אמת רבה באנשים מסוג השני. אכן מסתמן שהעולם יאלץ להיות ירוק יותר, או שהמדדים לא יעניינו אותנו.
אבל יש שתי בעיות : אחד שאני לא יודע אם חברה שנחשבת ירוקה היא זאת שתביא את הבשורה הירוקה לעולם. אולי חברת הבשר הגדולה בעולם, היא זאת שתפתח את הביונד מיט המצליח ביותר? אי אפשר לצפות את זה. ואז המעבר הירוק לבשר מתורבת יפסח על אותם מדדים ירוקים.
הבעיה השניה היא שאין לי את הכלים לחקור לעומק המדדים הסלקטיבים הללו ולראות במה בדיוק הם משקיעים, וגם אם היה לי, זה הופך את ההשקעה שלי ללא פאסיבית שבה אני מאמין. ואם אני לא יודע על מה הם מוותרים, אין לי מושג לא שזה תואם את העקרונות שלי או את הציפיות שלי.

ומתוקף זה אני נאלץ להסכים, לא בשמחה, שאכן רצוי להפריד את הרצון שלנו להשקיע בדברים תואמי מצפון במידה ואנו רוצים להשקיע פאסיבית.
זכור לי במעומעם שיש תיק שמשקיעים בכל העולם ומקצים עוד אחוז ממנו לדברים ירוקים. שווה לחפש את זה בבלוג. אבל החזקה כלשהי במדד העולמי כולו כדאית בעיני בכל מקרה
.
 
שאם את תקני או תמכרי מניות של כל חברה בשוק המשני לא תשפיע בכלל על ביצועים שלה.
היא עשויה לטעון לכאורה שהמנעות ממסחר בחברות מסויימות (ובעקיפין הגדלת נפח המסחר בכל שאר החברות) עשויה להשפיע על ביצועי החברות שמניותיהן יסחרו פחות.
 
Back
למעלה