• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

למה בעצם אין תעודות ממונפות על SP500 פי 4, פי 5 וכו' ?

  • פותח הנושא פותח הנושא טרטליה
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

טרטליה

משתמש רגיל
הצטרף ב
2/2/15
הודעות
408
דירוג
270
יש פי 2, פי 3.

זה עניין של חוסר ביקוש? קשה לי להאמין...
האם יש סיבות אחרות, טכניות או משהו כזה?
 
כי הם ימחקו מהר מאד אז חבל על הזמן להנפיק אותם.
אתה מוזמן למנף כזה דבר בעצמך אם אתה חושב שזה רעיון טוב.
 
לא אמרתי שאני חושב שזה רעיון טוב, והשאלה לא קשורה לכך שיש ירידות לאחרונה, אלא תיאורטית לגמרי.

עכשיו לגבי הטענה שלך -
על מה היא בדיוק מבוססת?

ראה את TQQQ - מינוף (יומי) פי 3 על נסדק -
קיימת מ-2010 - עברה בשלום את משבר 2018, את משבר קורונה 2020 ולבינתיים את הנוכחי (כאשר נסדק כבר במינוס 33%)
היא לא נמחקה.
ברור שמינוף של פי 10 או פי 8 עלול להמחק ביום אחד.
אבל מדוע שמינוף פי 4 כן ימחק?
 
נראה לי ש @מישו2 שם פה לא מזמן מאמר בנושא.
אם אני זוכר נכון מינוף של פי 3 הוא באיזור האופטימלי
 
נראה לי ש @מישו2 שם פה לא מזמן מאמר בנושא.
אם אני זוכר נכון מינוף של פי 3 הוא באיזור האופטימלי
לטווח הארוך, והיסטורית על ה nasdaq ספציפית.
עדיין אמור להיות שימוש לקרנות האלו למשקיעים יומיים - אז אולי התשובה היא באמת חוסר ביקוש.
 
נראה לי ש @מישו2 שם פה לא מזמן מאמר בנושא.
אם אני זוכר נכון מינוף של פי 3 הוא באיזור האופטימלי
אבל לא שאלתי על אופטימלי...
בוא...PROShares יכולים מחר להנפיק QQQ פי 4 , לקחת 1.5% דמי ניהול (על TQQQ לוקחים 1%)
מעניין אותם אופטימלי או לא?
למה זה לא קורה?
 
אבל לא שאלתי על אופטימלי...
בוא...PROShares יכולים מחר להנפיק QQQ פי 4 , לקחת 1.5% דמי ניהול (על TQQQ לוקחים 1%)
מעניין אותם אופטימלי או לא?
למה זה לא קורה?
אני מניח שמעניין אותם לא להיות עם מוניטין של חברה שקרן שלה נמחקה וקרן פי 3 היא האיזון הנכון לדעתם בין הרצון להרוויח לסיכון למוניטין.
 
עברה בשלום את משבר 2018, את משבר קורונה 2020 ולבינתיים את הנוכחי (כאשר נסדק כבר במינוס 33%)
אלו לא משברים רציניים מבחינת זמן (התאוששות בתוך מספר חודשים).
נסה לעשות סימולציות על משברים ארוכים יותר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני די בטוח שבעבר ראיתי קישור למאמר הזה בפורום אבל אני לא מצליח למצוא את התגובה ולכן אקשר ישירות - http://www.ddnum.com/articles/leveragedETFs.php
בכתבה ישנו גרף המראה את התשואה השנתית כתלות במינוף (יש לשים לב שמדובר במינוף יומי, לפעמים יש קרנות הממונפות חודשית, אני לא זוכר מה נפוץ בקרנות הגדולות).
בנוסף צריך לשים לב שהמינוף האופטימלי הוא תלוי במדד הספציפי שעליו מדובר ובפרמטרים הסטטיסטיים שלו מסדר שלישי ורביעי (skewness וkurtosis), כלומר לא רק תוחלת וסטיית תקן (שהיא סטטיסטיקה מסדר שני).
פרקטית, אם מסתכלים בחלק השני של המאמר רואים את הגרפים של הרווח כתלות במינוף למדדים שונים, בפרט למשל S&P ונאסד"ק, במקרה של הS&P רואים שהמינוף האופטימלי הוא באזור ה3 ובמקרה של הנאסד"ק הוא באזור ה2 אבל 3 לא רחוק מלהיות טוב באותה המידה, שימו לב שיש כאן הנחה שהמדד ימשיך להתנהג באותה הצורה מבחינה סטטיסטית גם בעתיד.
אני מניח שאלו חלק מהסיבות שהקרנות שאנחנו רואים בפועל הן באזורי מינוף של 2-3, בנוסף לכך שאם יש כמה אופציות והן נותנות תשואה דומה לפי החישובים עדיף תמיד יהיה לבחור בזאת עם המינוף הנמוך יותר כדי להקטין את הסיכון שהכל ימחק תוך יום (אהמ XIV), הסיכון הזה לא נלקח בחשבון בחישוב המופיע.

הסיבה לכך שהתשואה מתחילה לרדת כשהמינוף מתחיל לעלות היא האפקט של volatility drag, בעצם התשואה מוכפלת בקבוע (המינוף) בעוד הvolatility drag הוא פקטור ריבועי ולכן בנקודה מסוימת המינוף מתחיל להפסיד והתשואה יורדת. הם נותנים שם נוסחה מקורבת עבור מינופים נמוכים שבה משתמשים רק במינוף, תוחלת תשואה יומית וסטיית תקן ואפשר לראות שהיא פרבולית עם נקודת מקסימום התלויה בפרמטרים שמציבים.

אני לא ממליץ או מייעץ להחזיק קרנות ממונפות לאורך זמן (כמו שהמאמר טוען שכדאי, או לפחות שזה מיתוס שלא כדאי) ועברתי על החישובים שלו בצורה די שטחית לפני כשנתיים אבל בהנחה שהמאמר אינו ערימה של שטויות אפשר לראות שאין אף מדד מאלו המוצגים שהמינוף האופטימלי שלו הינו מעל 4 ואני גם לא רואה אף מדד שהמינוף האופטימלי שלו הוא 4 (S&P מגיע הכי קרוב אבל גם בו עדיף 3), מניח שזאת חלק מהתשובה למה אין קרנות במינוף של 4 ו5, מעבר לסיכון האדיר של מדד כזה במינוף יומי (האמת, גם חודשי).
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M למה בעצם "המשפחה הישראלית" מעדיפה את שכונות המגורים החדשות? נדל"ן 104
U Good till cancel Trailing limit order - למה לא בעצם? שוק ההון 3
Skorzec למה בעצם לא למכור בירידות? שוק ההון 51
F למה בעצם נדל"ן בישראל ולא בארה"ב? נדל"ן 36
J פנסיה - מחקה מדד- למה בעצם ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
מ למה בעצם אג"ח מדינה צמודות יורדות כרגע? שוק ההון 2
Okiru אז למה לא בעצם? בן 27 יומני מסע אישיים 38
deussex למה בעצם לא לשים את קופת הפנסיה לעקוב אחרי מסלול מנייתי, אלא דווקא סנופי ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
ד למה בעצם לא להשקיע את כל הכסף בקרן נאמנות אחת? שוק ההון 1
ס למה בעצם ביצועי החברה משפיעים על מחיר המניה? שוק ההון 96
D ייעוץ השקעות דיגיטלי לציבור ללא רישיון ייעוץ- למה לא בעצם? אוף טופיק 4
ת אם הכסף הגדול נמצא בעבודות כפיים, למה בעצם הרוב לא עוסקים בזה? אוף טופיק 85
Fitch למה בעצם הבנק לא יודע לחשב תשואה? שוק ההון 8
חצי פנסיון אם בעצם משקיעים במדד עוקב למה לא אקסטרים שוק ההון 4
ש למה בעצם המס על נדל"ן נמוך יותר? שוק ההון 30
מ למה בעצם לחקות את השוק? שוק ההון 18
ל למה בעצם השתלמות IRA? צרכנות פיננסית 6
ע למה בעצם לא להשקיע בממד אחד? שוק ההון 3
ה במסגרת פינתנו, נוסו על נפשותיכם, או למה לא לתת לגופים מוסדיים לנהל את הכסף שלכם שוק ההון 9
מ למה לא נותנים לי להגיש החזר מס מיסים 15
S למה לא לחיות מהלוואות? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 18
G האלטרנטיבה הסודית ל-S&P 500? למה כולם מתעלמים ממסלול 'מניות סחיר' בפנסיה? שוק ההון 62
J למה פרישה מוקדמת לא מעניינת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
A שוק העבודה שייך לצעירים למרות שהם פחות יציבים, למה ? אוף טופיק 35
M חישוב מס הכנסה (ידני ועם מחשבונים) לא תואם למה שמופיע בתלוש שכר מיסים 1
P חברות פיננסים אוהבות להפנות אנשים ל"סוכן" לשאלות. למה? צרכנות פיננסית 2
MichaelScott פער של 0.7% בין ריבית המשכנתא שהייתי אמור לשלם למה שאני משלם בפועל נדל"ן 27
P למה פריסת מס שבח מבטלת את תקרת ה-25% מס? מיסים 25
מ למה במסחר המוקדם בחו"ל לא רואים בהיצע וביקוש את כל ההוראות שוק ההון 0
ס מענק עם כלביא - עזרו לי להבין למה אני לא זכאי מיסים 2
N למה אני נדרש לשלם ריבית והצמדה למרות שהגשתי דו"ח בזמן? מיסים 19
R למה אין מבנה דירה אופטימלי נדל"ן 22
ע הפניקס עוקב S&P - למה רק כ- 13 אחוז מההרכב הוא מנייתי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ב למה יש כל כך הרבה משקיעים אקטיבים? שוק ההון 138
ב למה התוחלת הריאלית של מניות חיובית? שוק ההון 13
א למה דווקא S&P 500? שוק ההון 140
מוריה פרישה מוקדמת - למה זה מדכא אותי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 19
ב למה אני מרוויח כסף בתור בעל מניות שוק ההון 19
F למה אנשים לא בונים ממ״דים בדירות קיימות? נדל"ן 30
א למה בנסח טאבו כבר לא מצוין סכום המשכנתא? נדל"ן 2
I דיווח על ברוקר זר והגיע פנקס מקדמות - למה? מיסים 2
M למה הדולר ויורו מתחזקים בניגוד למגמות בעולם? שוק ההון 8
M למה המערכת דורשת סכום גבוה בהרבה ממה שהקרן עולה בפועל? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
P רשימת נכסי מסלולי השקעה - למה הפורמט החדש "מאוחד"? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ח אם המוסדיים לא מכים את השוק, למה אתה חושב שתצליח? שוק ההון 151
ת למה משקיעים פרטיים לא יכולים להלוות כסף לבנק ישראל? שוק ההון 5
M למה יש המלצות להימנע ממסלולים צמודי מדד נדל"ן 19
א בעקבות הפוסט "למה הפסקתי את הביטוח הסיעודי שלי" דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 8
E למה אין תורים להנפקת תעודות זהות ? אוף טופיק 101

נושאים דומים

Back
למעלה