• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

לימודי ניהול באוניברסיטה הפתוחה

  • פותח הנושא פותח הנושא דרכנו
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

דרכנו

משתמש רשום
הצטרף ב
27/4/22
הודעות
10
דירוג
3
שלום לכולם
אני חושב ללמוד תואר ראשון בניהול כנראה באוניברסיטה הפתוחה. ראיתי בפורום תגובות ללימודי מדמ"ח בפתוחה שעזרו לי לקבל כיוון, ורציתי לשאול כמה שאלות יותר ספציפיות לניהול וליחס בין הלימודים לעבודה שלאחריו.


1) האם אפשר לדעת כמה זמן כל קורס לוקח בפועל כולל הכל (השיעורים עצמם, מטלות...), כדי שאדע מראש כמה קורסים אני יכול/רוצה לקחת בסמסטר?
2) ראיתי שבבחירת מיקום ללימודי ניהול, יש אנשים שמתחשבים באפשרות ליצור קשרים עם 'מנהלים לעתיד'. זה שיקול שכדאי להתחשב בו, או שזה בונוס נחמד אבל לא משמעותי?
3) א. האם בנוסף ללימודי ניהול כדאי לשלב לימודים בעוד נושא? (כלכלה, תעשיה, משאבי אנוש).
ב. האם יש הבדל משמעותי בין תואר דו-חוגי לתואר עם חטיבה? (גם מבחינת דרישות בתואר, וגם מבחינת התועלת אחרי הלימודים).
4) מבחינת הקורסים עצמם, יש משמעות לאיזה קורסים אני לוקח, או שכל עוד הגעתי לכמות נק"ז שצריך זה לא משנה? יש הבדל אם אני מכוון לעבוד במגזר הפרטי או הציבורי?



אני גם אנצל את ההזדמנות להגיד תודה ל @הסולידית . קראתי חלק גדול מהפוסטים, ובאמת כל הכבוד על היוזמה והשיתוף בידע. תודה רבה!
 
תואר ראשון בניהול
תואר חסר תועלת. התפקיד הראשון שלך לעולם לא יהיה "מנהל". האקדמיה נועדה במרבית המקרים לשמש כמסננת למי שעובר על קורות החיים. תואר ראשון בניהול לרוב לא עוזר בזה.
אחרי שמשיגים ניסיון רלוונטי זה לא משנה כבר.
 
אז מה עדיף במקום?
מה עדיף?
מבחינת אפשרויות תעסוקה, דוקטורט במדעי המחשב בטכניון כנראה עדיף. גם מכון ויצמן זה בסדר.
השאלה היא אם יש את הרצון והיכולת.

בגדול, הכל תלוי במה אתה היית רוצה להשיג
 
יש לך קצת נטיה לזלזל
חלילה. שום נטיה לזלזל. מצטער אם נשמע ככה.

אתה בא ללא מטרה מוגדרת, ומבקש חוות דעת לימודי ניהול. בלי להגדיר מטרה, אין לזה שום משמעות.

אם אני רוצה ללמוד ניהול אני לא מעוניין להיות אינסטלטור.
אם כבר, אתה המזלזל.
אולי אתה רוצה להקים חברה ולהעסיק אינסטלטורים?
 
תואר רלוונטי לתחום שאתה מעוניין בו. הנתיב הרגיל: עובד בתחום מסוים -> מנהל של התחום הזה.

לצורך העניין, כדי לנהל את אגף תכנון ובניה כדאי להיות אדריכל או מהנדס אזרחי.
 
הנתיב הרגיל: עובד בתחום מסוים -> מנהל של התחום הזה.
אז בעצם אין טעם ללימודי ניהול בפני עצמם? עדיף לתכנן מסלול לפי תחום עניין, ולהיות בשאיפה להגיע לניהול?


למה בעצם כן מיועד לימודי ניהול? למי שמעוניין להקים חברה/ עסק עצמאי?
 
אז בעצם אין טעם ללימודי ניהול בפני עצמם? עדיף לתכנן מסלול לפי תחום עניין, ולהיות בשאיפה להגיע לניהול
כנקודת כניסה אין טעם.

למה בעצם כן מיועד לימודי ניהול? למי שמעוניין להקים חברה/ עסק עצמאי
זה תואר שיכול להיות שימושי לאנשים שכבר יש להם תואר והם כבר מנהלים. בדרך כלל כתואר שני, לרוב במנהל עסקים (mba). עשוי גם לעזור לעצמאים בהקמת עסק.
 
כנקודת כניסה זה תואר די כללי. פחות או יותר כמו מנהל עסקים, לצורך העניין. ברגע שאתה מתברג לתוך איזשהו תחום או ארגון גדול, אתה צומח משם. בשביל להתקדם לטווח הארוך תואר הוא הכרחי לדעתי, בטח אם אתה מעוניין לעבוד בשירות הציבורי. כך שבתור תואר ראשון להתחלת קריירה זו לא בחירה כל כך גרועה.
 
כנראה עבודה ברשות מקומית
לא רוצה להכליל ולהשמיץ, אבל מומלץ מאד לבדוק איך מתקבלים לעבודה בעיריה, מי האנשים שעובדים שם ומה האווירה.
גרתי כל חיי בישובים יחסית חזקים, אני עצמי עובד מדינה ומכיר גם יחידות בהן הסטנדרט נמוך, אבל מה שרואים בעיריה זו ליגה אחרת מבחינת חומר אנושי, מוסר עבודה וכו'.
איך אמר לי פעם שכן שעבד בעיריה: "כשאתה יוצא לעבודה אני חוזר ממנה". עבד משרה מלאה וגידל 4 ילדים שאף אחד מהם לא נזקק לצהרון (והאישה חוזרת בערב מהעבודה).
 
זה תואר שיכול להיות שימושי לאנשים שכבר יש להם תואר והם כבר מנהלים. בדרך כלל כתואר שני, לרוב במנהל עסקים (mba). עשוי גם לעזור לעצמאים בהקמת עסק.

כנקודת כניסה זה תואר די כללי. פחות או יותר כמו מנהל עסקים, לצורך העניין. ברגע שאתה מתברג לתוך איזשהו תחום או ארגון גדול, אתה צומח משם. בשביל להתקדם לטווח הארוך תואר הוא הכרחי לדעתי, בטח אם אתה מעוניין לעבוד בשירות הציבורי. כך שבתור תואר ראשון להתחלת קריירה זו לא בחירה כל כך גרועה.

הבנתי. תודה רבה.

ובואפן כללי לגבי לימודים באו"פ (או כל מקום אחר), אתם יודעים להגיד אם אפשר לדעת כמה זמן הקורס לוקח מעבר לשעות של השיעורים עצמם והאם משנה איזה קורסים לוקחים?
 
מנהל אגף/מתנס

יש לך קצת נטיה לזלזל. נראה לי שמובן שאם אני רוצה ללמוד ניהול אני לא מעוניין להיות אינסטלטור.
זה משהו רווח פה בקרב בוגרי הפורום, אל תתרגש, תהנה מאלה שעונים בצורה יפה

הערה: אחי, אנחנו סיפורים דומים בטירוף. ראה שרשורים קודמים שלי!!!
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לגבי התואר - מיותר, בתור אחד שהתחיל ממנו וגילה את זה אחרי 3-4 קורסים
רצף של קורסים שלא רלוונטיים לכלום (כלכלה מיקרו מאקרו, שיווק, טכנולוגיה, מימון, משפטים וכו וכו)
התואר הראשון הזה אולי יהיה לך נחמד לקורות חיים, אבל כדאי לבדוק אם התפקידים שאתה רוצה לאייש בעתיד צריכים את זה
אני בכלל חושב שתואר במנהל עסקים עושים כתואר ראשון או שני רק שאתה כבר מנהל ואתה יכול ליישם דברים שאתה לומד בשטח
אחרת אתה כמו תיכון, לומד משנן נבחן ושוכח
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
O לימודי מנהל עסקים/ ניהול תיקים התפתחות אישית 0
F לימודי רפואה בגיל מאוחר - האם רעיון טוב? התפתחות אישית 32
ס לימודי סוכן ביטוח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
JBUZZ לימודי מדעי מחשב/הנדסה באנגלית --> מכירים/המלצות? התפתחות אישית 5
G לימודי חשבונאות בשילוב כלכלה התפתחות אישית 2
Y לימודי מסחר יומי שוק ההון 4
N שאלה לגבי לימודי הנדסת חשמל באוניבירסיטאות התפתחות אישית 9
I לימודי משפטים בנוסף לראיית חשבון התפתחות אישית 0
A השוואה בין תכניות לימודי Data Science התפתחות אישית 1
M לימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב או בבר אילן? התפתחות אישית 9
כ פרדוקס לימודי השקעות שוק ההון 6
O לימודי סוכן ביטוח/משווק פנסיוני התפתחות אישית 6
D לימודי רפואה סוף שנה שלישית- מחשבות על העתיד התפתחות אישית 16
אוהד יהודה חומר לימודי על מסחר באופציות שוק ההון 5
M התייעצות לגבי לימודי Devops התפתחות אישית 9
G לימודי שוק ההון שוק ההון 17
D מחפש מדריך לימודי להקמת עסק/חברה בעמ התפתחות אישית 26
ג לימודי תואר ראשון בדברצן-הונגריה אוף טופיק 19
הפרופסור לימודי המשך בטכניון.. או? התפתחות אישית 12
ה מוסד לימודי לקורס תכנות התפתחות אישית 1
C לימודי מדעי המחשב - מעבר לירושלים התפתחות אישית 11
A התייעצות לגבי לימודי מקצועות הייטק - גיל 27 התפתחות אישית 34
I לימודי עבודה סוציאלית - גם סוציאלי לכיס? התפתחות אישית 7
T עושה הסבה מהנדסה למדעי המחשב (לימודי תעודה בפתוחה) -ממוצע נמוך התפתחות אישית 4
C התייעצות לגבי לימודי חשמל/אלקטרוניקה התפתחות אישית 5
ש עבודה בהייטק בזמן לימודי תואר לא מדעי התפתחות אישית 11
S לגבי אופק תעסוקתי לאחר לימודי סטטיסטיקה וכלכלה התפתחות אישית 9
ה עם מה לשלב לימודי סטטיסטיקה התפתחות אישית 23
F לימודי כלכלה בבן גוריון/העברית התפתחות אישית 1
B לימודי רפואה בארץ התפתחות אישית 128
P מרכז לימודי מתמטיקה - מחפש שותף התפתחות אישית 4
Y לימודי ייעוץ השקעות וייעוץ פנסיוני התפתחות אישית 14
S לימודי תעודה במדעי המחשב בפתוחה-כמה עמוס? התפתחות אישית 18
ד לימודי משפטים כדי להיות עורך דין אוף טופיק 76
M לימודי מסחר בשוק ההון אוף טופיק 6
H לימודי רפואה התפתחות אישית 6
L שוקלת האם כדאי ללמוד לימודי משפטים (בספיר) בשנה הקרובה? התפתחות אישית 65
מ התלבטות לגבי מסלול לימודי מדמח (אשמח לעזרה) התפתחות אישית 13
חסכונית לימודי אקטואריה התפתחות אישית 2
F שינוי קריירה להנדסת תוכנה-בוטקאמפ, לימודי תעודה או תואר נוסף? התפתחות אישית 11
Y לימודי תואר שני למורה התפתחות אישית 0
ל היי חדשה פה-על לימודי נהיגה וריטלין אוף טופיק 4
amit יש רופאים בקהל? שאלה לגבי לימודי רפואה אוף טופיק 18
amit ייעוץ לגבי לימודי מדעי המחשב אוף טופיק 9
M לימודי משפטים כתואר נוסף - כן או לא? התפתחות אישית 24
amidar למי שמתלבט בנושא לימודי מחשבים (מכל סוג), מומלץ להעיף מבט. אוף טופיק 2
S לימודי שוק ההון אוף טופיק 12
B מו"מ על דמי ניהול בקופגלה ללא צבירה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ז ניהול תיקים על ידי ביתי השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
ב עמלות ודמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1

נושאים דומים

Back
למעלה