בחיי שאני לא מצליח לדמיין מה יכול להיות ההיגיון.
אתה יכול לתת דוגמא היפוטתית לחלוטין, שאינה קשורה כמובן בשום אופן למד"א, מה יכול לגרום להתנהלות כזו?
לפות״ש, תתעלם מכל החלק הזה בבקשה.
אני יכול לתת דוגמא לחלוטין
לא היפוטתית. הייתי מגיש עזרה ראשונה במדא בגילאי הנוער, היום נהג וחובש מתנדב, מתנדב רק בתחנת ה״אם״ שלי, משמע פריפריה דרומית.
קריאות ממוקדי החירום האלו, מסווגות בראש (לא שלי ולא של אף אחד ממתנדבי ועובדי הארגון) בצורה די אוטומתית, כקריאה פחות רצינית.
ואבהיר: רמת המקצועיות של לוקח הקריאה בנטלי למול מוקד מדא נמוכה בצורה משמעותית, מה גם שבחלק גדול מהמקרים יש פערי שפה בקבלת הקריאה, דבר שבמד״א קיים לו פתרון משמעותי (יש במרחק טלפון כונן שפה לרוב השפות המדוברות).
כך שיצא לי המון פעמים לנהוג לאירועי חירום מנטלי, שהסתיימו בלא כלום. מה זה לא כלום? הזנקת ארבעה צוותים לגברת שפותחת הדלת עם חיוך רחב ומצטערת שלחצה בטעות.
לקורא הממוצע זה עלול להשמע כמו משהו משהו הזוי, בפועל זה יום יומי, כשאני נוהג על אמבולנס, רכב מסוג סוואנה, גדול מאוד, עם שלוש מתנדבות נוער חביבות מאחורה, שחגורות בדרך לא דרך לספסל לא ספסל, יש בידיי שיקול בדעת לגבי אופי הנהיגה.
האם אסע במהירות גבוהה? האם אפנה בחדות? האם אחצה כל אור אדום שנקרה בדרכי?
ומה עם שלושת האופנוענים המתנדבים שבדרך? ועם ניידת הטיפול נמרץ עם צוות של ארבעה אנשים?
עכשיו קח את מה שרשמתי, בתור בן אדם בן 25 שמתנדב פעם בשלושה שבועות, ותכפיל באלף לגבי נהג מד״א
שחוק שעובד במערכת 25 שנים. אתה באמת חושב שהוא ייתייחס לקריאת מוקדן נטלי מעורפלת כמו למוקדן של מד״א? אם כן, אתה תמים.
דרך אגב, הנושא הזה זוהה על ידי מד״א עוד לפני ש
@Shlomi Z כתב אותו כאן.
היום הנוהל מחייב חיוג של מוקדן מד״א לכל כתובת של נטלי ודומיו ששובצה על אמבולנס מד״א.
מעניין לראות את סטטיסטיקת הורדת הדחיפות בנושא הזה. כמה קריאות חיים ומוות של נטלי עוברות סיווג למנהלתיות על ידי מוקדן מדא.
להערכתי הסטטיסטיקה מלמדת על רמה מקצועית מצערת במקרה הטוב, ומפחידה במקרה הרע.
ומכאן, לפותח השרשור, תתעלם מכל מה שאמרתי בבקשה.
אין חלופה טובה ל
קשישים מלחצני המצוקה הקיימים היום, על שעון לא בטוח שהייתי הולך, הייתי שמח שסבתי תגיע למוקד חירום ולא לדודה הלחוצה שלי כל פעם שהיא מחליקה. בסוף מה שכתבתי כאן מצער מבחינת מד״א וכספי חברות כאלו, מבחינתך זה לא מעניין. בהעדר חלופה איכותית, הייתי שמח שהקשיש יוכל ליצור
כל קשר עם מוקד חירום כלשהו שמאויש 24/7.
מעניין אם ניתן לקשר את הלחצנים האלו גם אלייך (או לאחד אחר מבני המשפחה) ככה שכל שיחה עם נטלי תעבור עדכון לייב לבן משפחה. זה מעלה את נושא האמינות של הלחצנים האלו עשרות מונים.
מה כן הייתי לוקח ממה שכתבתי למעלה בשבילך? ללמד את הקשיש ליצור קשר עם מוקד חירום
אמיתי במקרי חירום במוסכנות גבוהה, בהינתן יכולת פיסית לחייג. אין ספק שלאדם עם רקע קרדיאלי, עם כאבים בחזה, זיעה קרה, ותחושה ״בול״ כמו בהתקף הלב הקודם שלו, עדיף לחייג ישירות למד״א (או איחוד הצלה אם יש העדפה), מאשר ללחוץ על לחצן חירום שיוביל למוקדן פעור.