D
Deleted member 19482
שלום לכולם,
אני מניח שהנושא נדון בפורום אבל ממה שמצאתי לא הצלחתי למצוא תשובה וגם רציתי להתייעץ בנוגע מה שמתאים לי.
אני בן 26, סטודנט לרפואה שאמור לסיים לימודים בגיל 29 ועוד שנה סטאז כך שאפשר להניח שמשכורת תהיה לי בגיל 30.
כיום - לא עובד (יש מעט הכנסות מפה ושם, צפוי להתחיל לעבוד אבל מדובר בהכנסה של עד 1000 שח), הוצאות מינימליות סביב 500 בחודש. בקיצור מאזן אפס.
בעתיד הקרוב - הצפי היא להתחיל עבודה בזמן הלימודים שתאפשר שכירות והוצאות, נניח שנישאר על מאזן אפס אבל אולי חיסכון חודשי.
הוצאות נוספות - שכר לימוד (עוד שנתיים של 17 אלף), כסף בצד לטיול (20 אלף). ייתכן בשנה הבאה הוצאות שוטפות על רכב.
עיקר ההתלבטות שלי היא ההתנהלות עם הכסף שצברתי. האם אני צריך להשקיע לטווח ארוך או בינוני ואיזה רמת סיכון לקחת ובהתאם כמה אחוז סולידי וכמה מניות.
כיום מדובר על כ 200 אלף שמושקעים כולם בקרן כספית. פותח חשבון מסחר עצמאי.
1. תנאי ההתחלה - אני עושה חישוב של כמה כסף אני רוצה שיהיה כרית ביטחון, נניח שמדובר ב 100 אלף (יכול להיות שיהיה פחות). בהקשר הזה אשמח לדעת איך אתם מציעים לעשות את החישוב, לאיזה הוצאות להתייחס? כמובן שמדובר גם במשהו פסיכולוגי ולכן הסכום שציינתי גבוה יותר ממה שאני באמת צריך, השאלה בכמה. הסכום הזה נשאר בקרן כספית.
2. בכסף שנותר להשקעות - אני רוצה שתהיה לי את האפשרות לקנות דירה בעוד 10 שנים. אני גם לא בטוח שזה ריאלי עם מחירי הדירות כיום. אבל נניח שזה המצב.
כאן הסכום שנשאר, כאמור 100 אלף או יותר, צריך להתחלק בין השקעה לטווח בינוני שאמורה לחסוך לי כסף לדירה, לבין השקעה לטווח ארוך.
- האם בכלל להשקיע לטווח ארוך? ואם כן כמה אחוז מהחלק המושקע? אני חושב שלפחות חלק מהכסף ארצה במניות.
- בהשקעה לטווח בינוני, האם חלוקה של 80 אחוז אגח 20 אחוז מניות הגיונית? ראיתי שיש קרנות נאמנות כאלה ואני חושב שהן יכולות להתאים לכך.
- אם אני יכול לדחות את קניית הדירה ל 15 שנים האם להשקיע לטווח ארוך ולא בינוני?
- מה רמת הסיכון שאני צריך לקחת? אני רואה צעירים משקיעים את הכסף שלהם לטווח ארוך, ואני יודע שחלקם רוצים לקנות דירה בעתיד. אז למה הם בוחרים לשים את הכסף שם? למה אומרים לצעירים להשקיע במניות?
את האופן בו אשקיע אתעסק אחר כך אבל כאמור על ידי קרנות נאמנות של 80 20 לטווח בינוני, ומדד מניות לטווח ארוך.
3. מה האלטרנטיבה ליעד של לקנות דירה? מי צריך לבחור? ומאיפה הכסף? מכספי הפרישה ועוד תיק השקעות לטווח ארוך ממנו אמשוך כסף?
אני מניח שהנושא נדון בפורום אבל ממה שמצאתי לא הצלחתי למצוא תשובה וגם רציתי להתייעץ בנוגע מה שמתאים לי.
אני בן 26, סטודנט לרפואה שאמור לסיים לימודים בגיל 29 ועוד שנה סטאז כך שאפשר להניח שמשכורת תהיה לי בגיל 30.
כיום - לא עובד (יש מעט הכנסות מפה ושם, צפוי להתחיל לעבוד אבל מדובר בהכנסה של עד 1000 שח), הוצאות מינימליות סביב 500 בחודש. בקיצור מאזן אפס.
בעתיד הקרוב - הצפי היא להתחיל עבודה בזמן הלימודים שתאפשר שכירות והוצאות, נניח שנישאר על מאזן אפס אבל אולי חיסכון חודשי.
הוצאות נוספות - שכר לימוד (עוד שנתיים של 17 אלף), כסף בצד לטיול (20 אלף). ייתכן בשנה הבאה הוצאות שוטפות על רכב.
עיקר ההתלבטות שלי היא ההתנהלות עם הכסף שצברתי. האם אני צריך להשקיע לטווח ארוך או בינוני ואיזה רמת סיכון לקחת ובהתאם כמה אחוז סולידי וכמה מניות.
כיום מדובר על כ 200 אלף שמושקעים כולם בקרן כספית. פותח חשבון מסחר עצמאי.
1. תנאי ההתחלה - אני עושה חישוב של כמה כסף אני רוצה שיהיה כרית ביטחון, נניח שמדובר ב 100 אלף (יכול להיות שיהיה פחות). בהקשר הזה אשמח לדעת איך אתם מציעים לעשות את החישוב, לאיזה הוצאות להתייחס? כמובן שמדובר גם במשהו פסיכולוגי ולכן הסכום שציינתי גבוה יותר ממה שאני באמת צריך, השאלה בכמה. הסכום הזה נשאר בקרן כספית.
2. בכסף שנותר להשקעות - אני רוצה שתהיה לי את האפשרות לקנות דירה בעוד 10 שנים. אני גם לא בטוח שזה ריאלי עם מחירי הדירות כיום. אבל נניח שזה המצב.
כאן הסכום שנשאר, כאמור 100 אלף או יותר, צריך להתחלק בין השקעה לטווח בינוני שאמורה לחסוך לי כסף לדירה, לבין השקעה לטווח ארוך.
- האם בכלל להשקיע לטווח ארוך? ואם כן כמה אחוז מהחלק המושקע? אני חושב שלפחות חלק מהכסף ארצה במניות.
- בהשקעה לטווח בינוני, האם חלוקה של 80 אחוז אגח 20 אחוז מניות הגיונית? ראיתי שיש קרנות נאמנות כאלה ואני חושב שהן יכולות להתאים לכך.
- אם אני יכול לדחות את קניית הדירה ל 15 שנים האם להשקיע לטווח ארוך ולא בינוני?
- מה רמת הסיכון שאני צריך לקחת? אני רואה צעירים משקיעים את הכסף שלהם לטווח ארוך, ואני יודע שחלקם רוצים לקנות דירה בעתיד. אז למה הם בוחרים לשים את הכסף שם? למה אומרים לצעירים להשקיע במניות?
את האופן בו אשקיע אתעסק אחר כך אבל כאמור על ידי קרנות נאמנות של 80 20 לטווח בינוני, ומדד מניות לטווח ארוך.
3. מה האלטרנטיבה ליעד של לקנות דירה? מי צריך לבחור? ומאיפה הכסף? מכספי הפרישה ועוד תיק השקעות לטווח ארוך ממנו אמשוך כסף?