הי,
אני מתכנן להתחיל להשקיע באופן קבוע במדד מניות עולמי, ואשמח לשמוע מניסיונכם איזו עטיפה היא הנכונה והיעילה ביותר היום למשקיע הישראלי.
כדי לעשות סדר, הנה איך שאני רואה את האופציות ואיפה אני מתלבט:
1. קרנות אמריקאיות (כמו VT) - החשיפה לסיכון של מס עיזבון אמריקאי (Estate Tax) מורידה אותן כרגע מהפרק.
2. קרנות איריות צוברות (כמו IWDA) - היתרון של האיריות ברור: צבירת הדיבידנדים בתוך הקרן וניצול אמנות מס מטיבות (15% מס במקור).
3. ה"היברידית" של אינבסקו – Invesco MSCI World (נייר 1185164) הקרן הזו נראית כרגע כמו ה-Sweet Spot, ואשמח אם תוכלו לאשר את הנתונים לגביה:
האם מישהו יודע בוודאות אם זה נכון? כי אם כן, מדובר בשילוב נדיר של מגן אינפלציה ישראלי יחד עם יתרונות המיסוי של קרן זרה בדמי ניהול מעולים.
מה דעתכם? האם זו הדרך היעילה ביותר כיום, או שיש אופציה טובה יותר?
תודה מראש!
אני מתכנן להתחיל להשקיע באופן קבוע במדד מניות עולמי, ואשמח לשמוע מניסיונכם איזו עטיפה היא הנכונה והיעילה ביותר היום למשקיע הישראלי.
כדי לעשות סדר, הנה איך שאני רואה את האופציות ואיפה אני מתלבט:
1. קרנות אמריקאיות (כמו VT) - החשיפה לסיכון של מס עיזבון אמריקאי (Estate Tax) מורידה אותן כרגע מהפרק.
2. קרנות איריות צוברות (כמו IWDA) - היתרון של האיריות ברור: צבירת הדיבידנדים בתוך הקרן וניצול אמנות מס מטיבות (15% מס במקור).
3. ה"היברידית" של אינבסקו – Invesco MSCI World (נייר 1185164) הקרן הזו נראית כרגע כמו ה-Sweet Spot, ואשמח אם תוכלו לאשר את הנתונים לגביה:
- עלות: דמי ניהול של 0.05% (אחרי החיתוך האחרון).
- מיסוי דיבידנד: מבנה סינתטי שמאפשר אפס מס במקור על החלק האמריקאי (יתרון על פני האיריות הפיזיות).
- תפעול: נסחרת בשקלים בת"א (חוסך עמלות המרת מט"ח בכל הפקדה).
האם מישהו יודע בוודאות אם זה נכון? כי אם כן, מדובר בשילוב נדיר של מגן אינפלציה ישראלי יחד עם יתרונות המיסוי של קרן זרה בדמי ניהול מעולים.
מה דעתכם? האם זו הדרך היעילה ביותר כיום, או שיש אופציה טובה יותר?
תודה מראש!