• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

כמה תהיות על איך לקנות מדד עולמי

  • פותח הנושא פותח הנושא Shacharp
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Shacharp

משתמש רשום
הצטרף ב
20/6/22
הודעות
1
דירוג
0
הי,

אני מתכנן להתחיל להשקיע באופן קבוע במדד מניות עולמי, ואשמח לשמוע מניסיונכם איזו עטיפה היא הנכונה והיעילה ביותר היום למשקיע הישראלי.

כדי לעשות סדר, הנה איך שאני רואה את האופציות ואיפה אני מתלבט:

1. קרנות אמריקאיות (כמו VT) - החשיפה לסיכון של מס עיזבון אמריקאי (Estate Tax) מורידה אותן כרגע מהפרק.

2. קרנות איריות צוברות (כמו IWDA) - היתרון של האיריות ברור: צבירת הדיבידנדים בתוך הקרן וניצול אמנות מס מטיבות (15% מס במקור).

3. ה"היברידית" של אינבסקו – Invesco MSCI World (נייר 1185164) הקרן הזו נראית כרגע כמו ה-Sweet Spot, ואשמח אם תוכלו לאשר את הנתונים לגביה:

  • עלות: דמי ניהול של 0.05% (אחרי החיתוך האחרון).
  • מיסוי דיבידנד: מבנה סינתטי שמאפשר אפס מס במקור על החלק האמריקאי (יתרון על פני האיריות הפיזיות).
  • תפעול: נסחרת בשקלים בת"א (חוסך עמלות המרת מט"ח בכל הפקדה).
השאלה הקריטית שלי לגבי הנייר הזה (1185164): אם אני מבין נכון, הקרן הזו קיבלה "רולינג" (החלטת מיסוי) ספציפי מרשות המיסים, שקובע כי למרות שמדובר בנייר זר, המיסוי עליו יהיה ריאלי (כלומר 25% בניכוי מדד המחירים לצרכן הישראלי) ולא נומינלי/דולרי מה שיכול לחסוך המון מיסים בהנחה שהדולר/שקל לא קופץ או שלא תהיה אינפלציה בכלל.

האם מישהו יודע בוודאות אם זה נכון? כי אם כן, מדובר בשילוב נדיר של מגן אינפלציה ישראלי יחד עם יתרונות המיסוי של קרן זרה בדמי ניהול מעולים.

מה דעתכם? האם זו הדרך היעילה ביותר כיום, או שיש אופציה טובה יותר?

תודה מראש!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B תהיות לגבי מכשיר השקעה שוק ההון 3
ת תהיות לגבי השקעה עיקרית ב-Nasdaq על פני מדד שוק רחב שוק ההון 1
O תהיות על קניית ביטוח בריאות צרכנות פיננסית 16
J תהיות ומה שביניהן פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
T נושא חרוש אבל יש לי כמה תהיות על המדד העולמי והאמריקאי שוק ההון 14
ו תהיות בנוגע להתייחסותה של הסולידית ל-"מודל החרדי". פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 124
S תהיות על יעילות השקעות שמערבות סיכון למס ירושה אמריקאי מיסים 7
ז תהיות לגבי התיק ולגבי דיבידנד שוק ההון 15
stamEhad לוקחים משכנתא פעם ראשונה - התייעצות, תהיות ושאלות נדל"ן 14
I תהיות על המצב הפיננסי העולמי, משבר הנדל"ן בארץ ולאן מועדות פנינו אוף טופיק 435
Roi גוגל תהיות לנפילה אחרי הדוח מאתמול שוק ההון 16
arvin תהיות ושבירת ראש למה לא להשקיע רק ב-S&P 500 שוק ההון 77
א תהיות בעקבות הסכסוך הרוסי - אוקראיני שוק ההון 7
M תהיות לגבי קרנות באופן כללי וקרנות סינטתיות באופן ספציפי שוק ההון 32
כ תהיות לגבי בחירת מדד להשקעה ב IRA שוק ההון 5
T תהיות בנוגע לתיק שוק ההון 32
ד תהיות על ה"מסלול הרגיל" אוף טופיק 34
I תהיות של תיק השקעות עצמאי ראשון שוק ההון 12
כ תהיות לגבי לתיקון 190 כאלטרנטיבה לחשבון ממוסה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
Y תהיות לגבי השקעה בסיכון נמוך שוק ההון 6
L תהיות לגבי האינפלציה בשנים הקרובות שוק ההון 82
D תהיות של סולידי מתחיל ושאלות תיאורטיות בנוגע לגיבוש תוכנית. שוק ההון 0
U תהיות לגבי השקעה לפי משקל שוק שוק ההון 39
M [תהיות בעקבות משבר הקורונה] אוף טופיק 63
abby1994 תהיות של התחלה התפתחות אישית 14
Henchman34 תהיות לגבי ביטוח דירה צרכנות פיננסית 53
מ תהיות על קופת גמל ותיקה שוק ההון 9
E פנסיה - מספר תהיות ושאלות צרכנות פיננסית 0
H קרן פנסיה- תהיות צרכנות פיננסית 15
C מכר שנפטר- מעלה תהיות אוף טופיק 3
C תהיות לגבי סיפוק מהעבודה התפתחות אישית 6
Oyi תהיות לגבי פתיחת חשבון מסחר בארץ שוק ההון 18
יבגני וולף תהיות לגבי אגרות חוב שוק ההון 3
יבגני וולף תהיות על מניות reit שוק ההון 6
R תהיות לגבי אחזקה ישירה של אג״ח מבחינת מיסוי מיסים 29
קרן תהיות למי שלא רכש דירה נדל"ן 195
Odysseus תהיות לגבי רדיפת תענוגות אוף טופיק 9
AlexNOSAM תהיות של בחור בן 22 יומני מסע אישיים 34
Sinister תהיות על חופש ברוח יום העצמאות אוף טופיק 21
Henchman34 תהיות על בחירת אג"ח בחלק הפחות תנודתי בתיק. שוק ההון 118
snail תהיות לגבי ריבית בנק ישראל אוף טופיק 14
A האם עדיף לקנות חברה (או מדד) שמחלק דבידנדים, צובר את הדבידנדים שחילק או לא מחלק כלל? שוק ההון 15
$$$ טראמפ $$$ מדד עולמי, לקנות בשקלים או דולרים. שוק ההון 53
S מעוניין לקנות דירה וחושב אם הרצון ריאלי נדל"ן 48
Y איך לקנות ביטקוין אחזקה ישירה ב2025 קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 33
A כדאי לקנות קרן סל באירופה צוברת או מחלקת? שוק ההון 2
T האם כדאי לקנות דירה או לגור בשכירות? התפתחות אישית 21
S איפה מומלץ לקנות מוצרים ללא גלוטן? אוף טופיק 2
M מי בא עם דולרים ומתעקש לקנות שקלים? שוק ההון 23
G איזה מניות בבורסה בישראל מותר לאזרח אמריקראי לקנות (כאלה שהן לא PFIC)? שוק ההון 11

נושאים דומים

Back
למעלה