• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

כמה מחיר השכירות משפיע על ערך דירה למכירה?

נמר ישראלי

משתמש רגיל
הצטרף ב
16/6/24
הודעות
120
דירוג
46
אני מעוניין למכור דירה שקניתי להשקעה, היא מושכרת כעת במחיר הנמוך בכ 10% עד 18% ממחיר השוק
הסיבה לכך היא שהשוכרים ממש טובים ומעדיף לשמר אותם אצלי וכשאני לוקח מחיר נמוך קצת הם נהנים ומעדיפים להישאר ונותנים לי שקט ללא צורך בהתעסקות בדירה
כעת שאני מעוניין למכור אותה האם כדאי לעלות קצת את המחיר של ההשכרה בשביל לעלות את ערך הדירה?
כמה מחיר השכירות באמת משפיע של ערך דירה למכירה?
 
לדעתי השכירות היא לא משמעותית למחיר הדירה, בטח אם הקונה ירצה לגור שם בעצמו.
אתה תמיד יכול להגיד - "אני מסתדר איתם טוב, החלטתי לתת להם הנחה כדי לחסוך לי חיפושים של שוכרים אחרים, אני מעריך שאפשר לקבל שכירות גבוהה ב18%"
 
אתה יכול להיות בטוח שהמתעניינים ברכישת.דירה להשקעה הקדימו אותך ובדקו ביד2 מה המחיר האמיתי לשכירות - שוכר חדש ולא שוכר מחדש חוזה.
 
מי הקונה הפוטנציאלי שלך? אם מדובר בשוק של משקיעים, למחיר השכירות יש הרבה משמעות, אנשים יסכימו לשלם יותר אם מחיר השכירות יהיה גבוה יותר, לא כי הם מטומטמים, פשוט כי הם לא רוצים להתעסק בזה ולקחת סיכון שאולי לא ימצאו שוכרים במחיר שהם חושבים שהם צריכים לקבל על הדירה, וגם הרוב יניחו שאם כבר משכירים דירה במחיר מסוים אז זה המחיר שבטוח אפשר לקבל עליה, אפילו שזה לא תמיד נכון ולפעמים משכירים גם מעל השוק.

מצד שני אם הרוכש הפוטנציאלי שלך הוא רוכש שרוצה את הדירה למגורים, זה לא ככ קריטי.
 
מי הקונה הפוטנציאלי שלך? אם מדובר בשוק של משקיעים, למחיר השכירות יש הרבה משמעות, אנשים יסכימו לשלם יותר אם מחיר השכירות יהיה גבוה יותר, לא כי הם מטומטמים, פשוט כי הם לא רוצים להתעסק בזה ולקחת סיכון שאולי לא ימצאו שוכרים במחיר שהם חושבים שהם צריכים לקבל על הדירה, וגם הרוב יניחו שאם כבר משכירים דירה במחיר מסוים אז זה המחיר שבטוח אפשר לקבל עליה, אפילו שזה לא תמיד נכון ולפעמים משכירים גם מעל השוק.

מצד שני אם הרוכש הפוטנציאלי שלך הוא רוכש שרוצה את הדירה למגורים, זה לא ככ קריטי.
ומצד שלישי -
אדם לא משקיע את זמנו והונו ומינופו בשביל תשואה משכירות שהינה כאמור 2-3% שנתית (במקרה הטוב ושהכל מושלם). נתון שולי ביותר.
משקיע נדל"ן בונה על עליית ערך ולא שחיקת כספו בתשואה שנתית של 2-3 % (עלובים) - הפסדית יש לומר בסביבה האינפלציונית הנוכחית - וטלפון מהשוכר על סיפון מטפטף.
מי שחושב כך שיילך כבר לקרן כספית שמניבה סביב 4.2% שנתי (בסביבת הריבית הנוכחית).
 
מי הקונה הפוטנציאלי שלך? אם מדובר בשוק של משקיעים, למחיר השכירות יש הרבה משמעות, אנשים יסכימו לשלם יותר אם מחיר השכירות יהיה גבוה יותר, לא כי הם מטומטמים, פשוט כי הם לא רוצים להתעסק בזה ולקחת סיכון שאולי לא ימצאו שוכרים במחיר שהם חושבים שהם צריכים לקבל על הדירה, וגם הרוב יניחו שאם כבר משכירים דירה במחיר מסוים אז זה המחיר שבטוח אפשר לקבל עליה, אפילו שזה לא תמיד נכון ולפעמים משכירים גם מעל השוק
אני מקווה שמשקיעי הנדלן לא טמבלים עד כדי כך. אני יכולה בקלות לחתום על חוזה שכירות עם חברה בשכירות מאוד גבוהה. ואז אחרי שאמכור את הנכס, החברה תפסיק את השכירות (בהסכמתי כמובן)...
מאוד מקווה שמשכירים מעריכים בעצמם את השכירות הצפויה
 
אני מקווה שמשקיעי הנדלן לא טמבלים עד כדי כך. אני יכולה בקלות לחתום על חוזה שכירות עם חברה בשכירות מאוד גבוהה. ואז אחרי שאמכור את הנכס, החברה תפסיק את השכירות (בהסכמתי כמובן)...
מאוד מקווה שמשכירים מעריכים בעצמם את השכירות הצפויה
קיימת דרך פשוטה לדעת במדוייק.
לפרסם מודעה פיקטיבית ביד 2 ולראות את רמת ההתעניינות ולשחק עם המחיר.
נא לשים לב לעונתיות. מחיר יולי שונה מדצמבר..
 
ומצד שלישי -
אדם לא משקיע את זמנו והונו ומינופו בשביל תשואה משכירות שהינה כאמור 2-3% שנתית (במקרה הטוב ושהכל מושלם). נתון שולי ביותר.
משקיע נדל"ן בונה על עליית ערך ולא שחיקת כספו בתשואה שנתית של 2-3 % (עלובים) - הפסדית יש לומר בסביבה האינפלציונית הנוכחית - וטלפון מהשוכר על סיפון מטפטף.
מי שחושב כך שיילך כבר לקרן כספית שמניבה סביב 4.2% שנתי (בסביבת הריבית הנוכחית).
אתה מפנה גם אנשים שמשקיעים במניות דיבידנד לקרן כספית?…

אדם *כן* משקיע את זמנו והונו בשביל תשואה משכירות של 2-3% *ריאלי* *וגם* בונה על עליית ערך.
ולכן הוא לא משווה את זה לקרן כספית שתניב לו סביב 4.2% *נומינלית* *בלי* עליית ערך…

ואני אגלה לך סוד…
הסיבה שחלק משמעותי מהדירות באזור המרכז מניבות *רק* 2-3% (ריאלי) זה *בגלל* עליית הערך שלהן.
 
משקיע נדל"ן בונה על עליית ערך ולא שחיקת כספו בתשואה שנתית של 2-3 % (עלובים) - הפסדית יש לומר בסביבה האינפלציונית הנוכחית - וטלפון מהשוכר על סיפון מטפטף.
מי שחושב כך שיילך כבר לקרן כספית שמניבה סביב 4.2% שנתי (בסביבת הריבית הנוכחית).
באמת יש פחות משקיעים בגלל זה. יש תרחיש גם שהריבית תרד והשכירות תעלה. נגיד הריבית תהיה 3% והשכירות 4%. וכמובן יש תרחיש שהמשקיע פשוט ירוויח פחות (ואולי יפסיד) מקרן כספית.
ההשוואה הסולידית (בלי ספקולציות) לנדל"ן צריכה לדעתי להיות אג"ח צמוד מדד. גם שם מקבלים 2-3%.
 
ומצד שלישי -
אדם לא משקיע את זמנו והונו ומינופו בשביל תשואה משכירות שהינה כאמור 2-3% שנתית (במקרה הטוב ושהכל מושלם). נתון שולי ביותר.
משקיע נדל"ן בונה על עליית ערך ולא שחיקת כספו בתשואה שנתית של 2-3 % (עלובים) - הפסדית יש לומר בסביבה האינפלציונית הנוכחית - וטלפון מהשוכר על סיפון מטפטף.
מי שחושב כך שיילך כבר לקרן כספית שמניבה סביב 4.2% שנתי (בסביבת הריבית הנוכחית).
בהשקעות בפריפריה אנשים משקיעים בשביל 4% תשואת שכירות או יותר בחלק גדול מהמקרים.
ואת עליית הערך העתידית אי אפשר להשוות בין עסקאות כי היא לא ידועה, בעוד שתשואת השכירות כן.

השאלה היא לא מה נכון או לא נכון להסתכל עליו, אלא על מה אנשים מסתכלים בפועל, ובשווקים מחוץ למרכז זה המצב בחלק גדול מהמקרים.
כמובן שצריך להיות גם היגיון, וזה לא שאפשר להשכיר 50% מעל השוק איכשהו ולמכור ב50% מעל השוק בהתאם.
 
אני מקווה שמשקיעי הנדלן לא טמבלים עד כדי כך. אני יכולה בקלות לחתום על חוזה שכירות עם חברה בשכירות מאוד גבוהה. ואז אחרי שאמכור את הנכס, החברה תפסיק את השכירות (בהסכמתי כמובן)...
מאוד מקווה שמשכירים מעריכים בעצמם את השכירות הצפויה
ולהסתכן בתביעה רצינית למיטב הבנתי, ולהדליק הרבה נורות לקונה כי את משכירה לחברה ולא לפרטיים.

הם מעריכים, אבל אם יסתכלו על שתי דירות דומות, יסכימו לשלם יותר על הדירה שמושכרת ביותר.
 
אתה מפנה גם אנשים שמשקיעים במניות דיבידנד לקרן כספית?…

אדם *כן* משקיע את זמנו והונו בשביל תשואה משכירות של 2-3% *ריאלי* *וגם* בונה על עליית ערך.
ולכן הוא לא משווה את זה לקרן כספית שתניב לו סביב 4.2% *נומינלית* *בלי* עליית ערך…

ואני אגלה לך סוד…
הסיבה שחלק משמעותי מהדירות באזור המרכז מניבות *רק* 2-3% (ריאלי) זה *בגלל* עליית הערך שלהן.
אז אתה מסכים איתי...
העניין הוא עליית ערך ולא 2-3 % עלובים בשנה שכל אלטרנטיבה אחרת מניבה פי2 ומעלה.
והזכרתי את הקרן הכספית רק כדי להמחיש את הבדיחה ב2-3% מדירה עם כאב הראש הנלווה ועלויות כניסה - במקרה של מי שקונה דירה רק בשביל התשואה הפירותית - קצת כל חודש שמסתכם ל2% שנתי.
 
בהשקעות בפריפריה אנשים משקיעים בשביל 4% תשואת שכירות או יותר בחלק גדול מהמקרים.
ואת עליית הערך העתידית אי אפשר להשוות בין עסקאות כי היא לא ידועה, בעוד שתשואת השכירות כן.

השאלה היא לא מה נכון או לא נכון להסתכל עליו, אלא על מה אנשים מסתכלים בפועל, ובשווקים מחוץ למרכז זה המצב בחלק גדול מהמקרים.
כמובן שצריך להיות גם היגיון, וזה לא שאפשר להשכיר 50% מעל השוק איכשהו ולמכור ב50% מעל השוק בהתאם.
4% ובכל זאת אנשים משקיעים יותר בנכסים במרכז עבור 2-3% כי:
ביקוש שכירות שונה לחלוטין. בפריפריה ייתכנו חודשים ארוכים שהנכס ריק.
+
פרופיל שוכרים.

הרוב המוחלט יסכים ל2.3% בר"ג מאשר 4.2% בדימונה.
הביקושים מעידים על כך.
 
קיימת דרך פשוטה לדעת במדוייק.
לפרסם מודעה פיקטיבית ביד 2 ולראות את רמת ההתעניינות ולשחק עם המחיר.
נא לשים לב לעונתיות. מחיר יולי שונה מדצמבר..
דרך מודעה קשה מאד לדעת את המחיר, אם המחיר לא חריג מידי יכולה להיות התענינות גם אם הפונים לא מתכונים לסגןר בכזה מחיר
 
ולהסתכן בתביעה רצינית למיטב הבנתי, ולהדליק הרבה נורות לקונה כי את משכירה לחברה ולא לפרטיים.

הם מעריכים, אבל אם יסתכלו על שתי דירות דומות, יסכימו לשלם יותר על הדירה שמושכרת ביותר.
חברה זה friend לא company

ועל מה התביעה בדיוק? היה לי חוזה עם חבר/ה, הם שכרו את הדירה לחודש חודשיים ואז בהחלטה משותפת (עם סעיף מתאים בחוזה) החלטנו לעצור את השכירות

נ.ב
גם אם זה לא חוקי, זה יהיה מאוד קשה להוכחה
 
יש שמועות שזה ככה, זה משה רציני או אגדה?
פערים משמעותים?
תלוי בפרופיל השוכרים והדירה.
באופן כמעט גורף ועובדתית זה ככה.
בקיץ לוהט יותר. עונת מעבר הדירות.
שאל כל מוביל דירות מתחיל ותיווכח. בקיץ הטלפון שלו מתפוצץ משיחות והמחר פי 2.

הגיוני.

בדירות סטודנטיראליות ז ב45 יום טרם פתיחת שנת הלימודים.

מסקנה -
לבעלי דירות כדאי לכוון את החוזה כך שיסתיים בעונה הבוערת.
זה לא חוק טבע שחוזה צריך להיות ל12 חודשים. אפשר בכייף לחתום חוזה גם ל16 חודשים. למשל.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
חברה זה friend לא company

ועל מה התביעה בדיוק? היה לי חוזה עם חבר/ה, הם שכרו את הדירה לחודש חודשיים ואז בהחלטה משותפת (עם סעיף מתאים בחוזה) החלטנו לעצור את השכירות

נ.ב
גם אם זה לא חוקי, זה יהיה מאוד קשה להוכחה
כאשר קונים דירה מושכרת אז גם דואגים לנושא העברת השכירות וחתימה של השוכר הנוכחי על חוזה מול בעל הדירה החדש, אז חודש חודשיים לא יספיקו.
משקיע קונה דירה מושכרת עם כוונה לא להתעסק בהשכרה ברגע הראשון, אם פתאום רגע אחרי השלמת הרכישה הדייר ינסה לבטל יכול להיות שהקונה יחשוד.
ואם ירצה ישלח גם חוקר פרטי ויגלה ברגע שאתן חברות.

כמובן לא יודע מה המשמעות המשפטית המדויקת ואם אפשר להגיד שזה נסיבתי וכו, אבל עדיף מראש לא להגיע לסיטואציות האלו.
ולדעתי ליצור מצג שווא של שכירות זה דבר מאוד לא מוסרי, אפילו שזאת אחריותו של הקונה לעשות את הבדיקות שלו.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D זכיתי בדירה ב"מחיר מטרה" - מה עכשיו? נדל"ן 21
I (מחיר למשתכן) חשיבה נכונה? בשנות ה-30, מרוויח 4,500 נטו, ורוצה להשקיע... נדל"ן 15
guesto ירידת מחיר בעקבות חלוקת דיבידנד שוק ההון 83
M הבנק עשה מחיר ממוצע לכל ניירות הערך במקום מחיר שונה לכל שכבה, האם תקין? מיסים 2
F איך כדאי להעריך את מחיר הדירה ב 2036 נדל"ן 32
B מיסוי אמריקאיים על דירת מחיר למשתכן מיסים 12
S הוזלת מחיר ביטוח לרכב צרכנות פיננסית 4
liranviper כיצד להעריך את מחיר השוק של דירה חדשה? נדל"ן 5
R מחיר מטרה - הרשמה ליותר מעיר אחת נדל"ן 8
מ מחיר חודשי קופות חולים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
Y כדאיות מחיר מטרה נדל"ן 29
H חישוב מחיר דירה שנבנתה בעסקת קומבינציה למס שבח נדל"ן 0
N איזה גודל דירה להשקעה לקנות-מחיר למשתכן נדל"ן 4
C השקעה מתונה לפי מחיר/נכסים על פי גרהאם שוק ההון 13
I התמקחות על מחיר דירה חדשה נדל"ן 4
I מחיר למשתכן זכאות ואיזור מגורים נדל"ן 5
ס דירה ראשונה (מחיר למשתכן) ומשכנתא נדל"ן 1
H תשומות בנייה בהיבט של מחיר למשתכן נדל"ן 0
I מחיר למשתכן בעיר צפת נדל"ן 6
SolidAce השקעה בשכונת גילה - ירושלים (מחיר מטרה) נדל"ן 9
A מניה נמחקה / מחיר אפס? ומגן מס שוק ההון 4
ב השקעת הון עצמי לבית - מחיר למשתכן שוק ההון 6
ש פתרון בעיית מענק מחיר למשתכן נדל"ן 0
ט הצעת מחיר למחשב מק אוף טופיק 10
ש מענק מחיר למשתכן נדל"ן 4
T מחיר למשתכן - התייעצות לפני כנס זוכים נדל"ן 5
B מכירה וקנייה של מניה באותו מחיר שוק ההון 1
D מחיר מטרה - מגדל העמק נדל"ן 3
בן מלך קביעת מחיר בחיר למשתכן נדל"ן 11
P מה התמהיל שלנו? מחיר למשתכן 980k חמישה חדרים נדל"ן 8
ב מימון ברכישת דירה בתוכנית מחיר מופחת נדל"ן 14
S שיחלוף דירת מחיר למשתכן נדל"ן 0
ד האם משקיעים משפיעים על מחיר מניה של קרן סל שוק ההון 10
ד איך נקבע מחיר של מניה שוק ההון 4
מ קניית דירה על הנייר אחרי מחיר למשתכן נדל"ן 3
י מבצע חבר או מחיר מטרה נדל"ן 1
Y רוכשי מחיר למשתכן (מחיר מופחת) בחוזה קיימת התייחסות לאיחור בתשלום? נדל"ן 2
D כדאיות עסקת מחיר מטרה (מבואות דרומיים חיפה) אל מול דירה יד שניה נדל"ן 11
ש תמהיל משכנתא לדירה להשקעה דרך מחיר למשתכן נדל"ן 0
א מחיר מטרה נדל"ן 7
S חישוב הנחה בפרויקט מחיר מטרה (למשתכן) נדל"ן 5
H זכיה בפרויקט דירה בהנחה - מחיר דירה סופי? נדל"ן 4
K שערוך מחיר דירה נדל"ן 12
F התאמת מחיר הקנייה לצרכי מס בחוזה עתידי במט"ח מיסים 3
Y קניית דירה להשקעה ב״מחיר למשתכן״ בפרוייקט לאוכלוסיה החרדית נדל"ן 36
נ מיסוי דירה שנייה להשקעה כשהראשונה נקנתה במסגרת מחיר למשתכן נדל"ן 1
Y קניית נייר ערך העוקב אחרי מחיר SOLANA קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 0
ע מחיר למטר נמוך מהממוצע ברשות המיסים - מה אני מפספס? נדל"ן 10
א בחירת דירה - מחיר למשתכן נדל"ן 18
AsherV הערכת מחיר ללפטופ יד 2 אוף טופיק 2

נושאים דומים

Back
למעלה