• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

כיצד לחשב IRR עם ני"ע הנקובים במט"ח

  • פותח הנושא פותח הנושא Cfy
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Cfy

משתמש רגיל
הצטרף ב
22/2/15
הודעות
318
דירוג
183
שאלה בנוגע לשיטת מדידת ה-IRR של התיק, כאשר חלק מניירות הערך נקובים במט"ח:
כיום לחישוב ה-IRR אני משתמש בפונקציית XIRR באקסל, כאשר ה-input הוא קניות של ני"ע עם תאריכים, וכן התאריך הנוכחי עם "מכירה של הכל".
כאשר מדובר בני"ע הנקוב במט"ח, לצורך ה"מכירה של הכל" אני משתמש בשער הדולר הנוכחי, ולכל שאר התנועות (קנייה/מכירה) אני משתמש בשער הדולר כפי שהיה ביום של התנועה.

במידה כלשהי, הבעייה עם זה היא שהחישוב מפספס את השינויים החלים בשער המט"ח כאשר הוא יושב פשוט כמט"ח, כפי שקורה לעיתים בין קניות ומכירות. למשל, אם קניתי 20$ ב-100 ש"ח, ואז שער הדולר השתנה ל-4 ש"ח, לאחר מכן קניתי ני"ע ב-20$ והוא עלה ל-25$ בשנה - אז כעת ברשותי 25$ השווים ל-100 ש"ח, כלומר ה-IRR אמור להיות 0%, אך מאחר וה-input יהיה קנייה ב-80 ש"ח ומכירה ב-100 ש"ח ה-IRR יהיה 0.25.

לכאורה בשביל לפתור את זה, ה-input צריך להיות כל קנייה ומכירה המתבצעת משקלים - לצורך העניין קניית הדולר היא כקניית ני"ע לכל דבר, ודווקא קניית ני"ע בדולר לא אמורה להיכנס לחישוב ה-IRR. זו דרך יותר מסובכת, ומתייחסת לדולר כאל "נכס" בפני עצמו.

מדובר יותר בשאלה פילוסופית אני מניח, אך בהינתן שאני לא משקיע במט"ח ישירות כנכס, תהיתי איך אתם מחשבים את ה-IRR בתיקים שלכם במקרים כאלו.
כמו כן, האם בחישוב ה-IRR, בזמן ה"מכירה של הכל" אתם מתייחסים לנושא מיסוי בחישוב ה-IRR?
 
אתה צודק - ה IRR עובד הקופסא שחורה שמודדת את מה שנכנס ויוצא ממנה בלבד, מה שקורה בתוכה לא חלק מהחישוב.
במקרה הזה - התיק כולו זה מה שרתה מחשב עליו IRR, והכניסות והיציאות זה רק הפקדות ומשיכות של מזומן מהתיק, לא משנה באיזה מטבע.
את הערכים של כל הצנועות אתה צריך להמיר למטבע אחיד - המטבע שבו אתה מודד את ערך התיק, גם אם ההפקדה נשארת בשקלים בעו״ש או בחשבון המסחר - כל עוד ספרת אותה כחלק ״מהתיק״ היא צריכה להספר.

ה-IRR שלך יחשב את התשואה שלך כולל שינוי שער חליפין בין המטבעות השונים, וזה באמת מה שקורה בפועל - כל פעם שאתה ממיר או לא ממיר מטבע זה משפיע על התשואה הסופית שלך.
 
אתה צודק - ה IRR עובד הקופסא שחורה שמודדת את מה שנכנס ויוצא ממנה בלבד, מה שקורה בתוכה לא חלק מהחישוב.
במקרה הזה - התיק כולו זה מה שרתה מחשב עליו IRR, והכניסות והיציאות זה רק הפקדות ומשיכות של מזומן מהתיק, לא משנה באיזה מטבע.
את הערכים של כל הצנועות אתה צריך להמיר למטבע אחיד - המטבע שבו אתה מודד את ערך התיק, גם אם ההפקדה נשארת בשקלים בעו״ש או בחשבון המסחר - כל עוד ספרת אותה כחלק ״מהתיק״ היא צריכה להספר.

ה-IRR שלך יחשב את התשואה שלך כולל שינוי שער חליפין בין המטבעות השונים, וזה באמת מה שקורה בפועל - כל פעם שאתה ממיר או לא ממיר מטבע זה משפיע על התשואה הסופית שלך.

לא הבנתי בעצם עם איזה פתרון אתה מציע ללכת - האם הכניסות והיציאות הן הפקדות ומשיכות של ש"ח בלבד (כלומר המרה לדולר היא הפקדה לכל עניין בחישוב ה-IRR, ואילו לאחר מכן קנייה של ני"ע עם אותם הדולרים כבר לא תיחשב כהפקדה), או שמא רק קנייה ומכירה של ני"ע נכנסות לחישוב - ואם זה המקרה האחרון, אז באיזה שער היית משתמש לצורך ההמרה לשקל (מטבע אחיד)?
 
האם הכניסות והיציאות הן הפקדות ומשיכות של ש"ח בלבד
ב-spreadsheet שלי הוספתי טבלת "תזרים" - תאריך וכמה כסף הכנסתי/הוצאתי מהתיק (בש"ח).
בשביל לחשב IRR, אני משתמש ב-XIRR על הטבלה הזאת + שורה עם ערך של מינוס שווי התיק הנוכחי עם תאריך של היום.
עריכה: בדקתי וזה ההיפך - שורות תזרים כפול -1, שווי התיק הנוכחי כמו שהוא.
בקיצור, משהו כזה:
קוד:
=XIRR({ARRAYFORMULA(-cash_flow);current_total_value},{ARRAYFORMULA(cash_flow_dates);today()})
 
נערך לאחרונה ב:

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לא הבנתי בעצם עם איזה פתרון אתה מציע ללכת - האם הכניסות והיציאות הן הפקדות ומשיכות של ש"ח בלבד (כלומר המרה לדולר היא הפקדה לכל עניין בחישוב ה-IRR, ואילו לאחר מכן קנייה של ני"ע עם אותם הדולרים כבר לא תיחשב כהפקדה), או שמא רק קנייה ומכירה של ני"ע נכנסות לחישוב - ואם זה המקרה האחרון, אז באיזה שער היית משתמש לצורך ההמרה לשקל (מטבע אחיד)?
כל הפקדה נרשמת באותו מטבע שבו אתה מודד את ערך התיק, ללא תלות במטבע שבו אתה מחזיק בפועל.
אז אם אתה מודד את ערך התיק בדולרים והפקדת שקלים לתיק והשקלים הללו יושבים באין מעש, ה-IRR רואה את הערך הדולרי שהפקדת והשקלים בחשבון שקולים לני״ע שערכן עולה ויורד בדולרים, כמו כל ני״ע.
אתה סה״כ צריך תמיד למדוד באותו מטבע בעל מקום והכל מסתדר אוטומטית.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
צ האם יש דרך קלה לחשב את הרווח בחשבון מסחר עצמאי? שוק ההון 1
כ איך לחשב הנחה של "דירה בהנחה" נדל"ן 1
ש איך לחשב עלות בשכירות לדירה עקב עליית מדד נדל"ן 14
M איך לחשב כדאיות משיכת תגמולים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 29
E חברים, איך נכון יהיה לי לחשב את ההוצאות האלה באקסל פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 5
Y איך נכון לחשב אחוז חשיפה לנדלן כשיש דירה עם משכנתא? שוק ההון 1
O איך לחשב מה יותר משתלם לאחר ניכוי מס, קרן כספית או פקדון בבנק? מיסים 5
חובב_פנסיה2022 אני מחפש מחשבון שיכול לחשב ריבית פריים על תקופה אמיתית היסטורית אוף טופיק 3
O איך לחשב כדאיות זכייה במחיר למשתכן מול שכירות ? נדל"ן 9
M איך בנק מסתכל על דירות להשקעה כשהוא בא לחשב יכולת החזר נדל"ן 7
M איך לחשב ריבית על פקדון צמוד מדד? שוק ההון 32
C איך לחשב XIRR של תיק שמורכב מני״ע זר? שוק ההון 10
א כיצד והאם ניתן לחשב את הציפיות להעלאת הפריים ? שוק ההון 1
M לא בטוחה שאני מבינה איך לחשב צריכת חשמל למכשיר חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
D איך לחשב ערך של דירה מהעבר עד לימינו (עשרות שנים לאחור)- מבקש שיטה פרקטית לחישוב פוסטים מאיכות נמוכה 12
ג כיצד לחשב את התשואה על השקעת בשוק ההון של המינוף שוק ההון 3
J ביטוח מנהלים ללא מקדם מובטח - איך לחשב כדאיות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
S איך לחשב שיעור חיסכון עם משכורת אחת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
oferM כיצד לחשב משכנתא הכוללת פרעון מוקדם ? נדל"ן 0
פ האם אפשר לחשב בכמה הממשלה תעלה מיסים אחרי הבחירות? מיסים 22
א איפה ניתן לחשב קורלציה שוק ההון 2
E לא מצליח לחשב ולהבין את עמלות הניהול שלי בבנק צרכנות פיננסית 6
ג קרן השתלמות - לחשב מסלול מחדש לתקופה הקרובה? שוק ההון 3
R יש כאן חשבי שכר או כאלה שיודעים לחשב שבוע עבודה? אוף טופיק 1
G מנסה לחשב איך אוכל לשרוד את שנות התואר. צרכנות פיננסית 54
M איך לחשב מקדם כולל גדילה בתוחלת חיים צרכנות פיננסית 9
E איך לחשב מיסים על RSU מיסים 36
P דרך לחשב רטרואקטיבית משכורת ברוטו מנטו? צרכנות פיננסית 23
Fitch למה בעצם הבנק לא יודע לחשב תשואה? שוק ההון 8
אורן מה הדרך הנכונה/ההפוכה לחשב ריבית שנתית? שוק ההון 3
ת כיצד לחשב את מרכיב קרן ההשתלמות כחלק מתיק ההשקעות שלי שוק ההון 5
S חישוב IRR עבור דירה להשקעה עם מינוף נדל"ן 1
G קניית ני״ע אמריקאים דרך אקסלנס שוק ההון 1
ש העברה של תיק ני"ע מבנק לברוקר בנסיבות סבוכות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 20
ש מיסוי במכירת ני"ע בתקופה שמדד המחירים לצרכן ירד מיסים 11
A חוזר מס הכנסה 10/2025 בנושא רווחי הון, במיוחד מכירת ני"ע במט"ח מיסים 2
Y מימון עצמי לרכישת דירה - מתוך תיק השקעות ישראלי, תיק ני"ע ב- IB או קרן השתלמות? שוק ההון 4
S מכירת ני״ע שוק ההון 1
M מיסוי בIB לפי שער מט"ח והעברת ני"ע לברוקר מקומי עבור מיסוי לפי אינפלציה? מיסים 9
G כתבה - "רשות ני"ע קנסה את בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל ב-607 אלף ש"ח" צרכנות פיננסית 12
H "שווי עסקאות מכירת ני"ע/נגזרים במהלך החודש": מה זה אומר? שוק ההון 0
ד התעוררות מאוחרת - מה עושים עם הבלאגן בתיק ני"ע שלי שוק ההון 41
מ מס רווח הון במסמך מכירת ני"ע בבעלות "חברה בע"מ"- האם ריאלי או נומינלי? מיסים 8
א התלבטות לגבי מהלך נדל"ני נדל"ן 2
ס תאור תהליך העברת ני״ע מבנק הפועלים ל- IBKR, כולל המרת נייר דואלי לבורסה בחו״ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 13
E ני"ע בירושה - מס רווחי הון מיסים 6
א הלוואה או מכירת ני"ע צרכנות פיננסית 12
itaied איך מבצעים העברת תיק ני"ע מחו"ל לישראל? שוק ההון 8
G העברת ני"ע זרים (ארה"ב) מחבר בורסה בארץ לחבר בורסה בחו"ל (אינטרקטיב ברוקרז) שוק ההון 2
G העברת תיק ני"ע זרים מהבנק בארץ לחשבון ברוקר בחו"ל (IB) שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה