Cfy
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 22/2/15
- הודעות
- 318
- דירוג
- 183
שאלה בנוגע לשיטת מדידת ה-IRR של התיק, כאשר חלק מניירות הערך נקובים במט"ח:
כיום לחישוב ה-IRR אני משתמש בפונקציית XIRR באקסל, כאשר ה-input הוא קניות של ני"ע עם תאריכים, וכן התאריך הנוכחי עם "מכירה של הכל".
כאשר מדובר בני"ע הנקוב במט"ח, לצורך ה"מכירה של הכל" אני משתמש בשער הדולר הנוכחי, ולכל שאר התנועות (קנייה/מכירה) אני משתמש בשער הדולר כפי שהיה ביום של התנועה.
במידה כלשהי, הבעייה עם זה היא שהחישוב מפספס את השינויים החלים בשער המט"ח כאשר הוא יושב פשוט כמט"ח, כפי שקורה לעיתים בין קניות ומכירות. למשל, אם קניתי 20$ ב-100 ש"ח, ואז שער הדולר השתנה ל-4 ש"ח, לאחר מכן קניתי ני"ע ב-20$ והוא עלה ל-25$ בשנה - אז כעת ברשותי 25$ השווים ל-100 ש"ח, כלומר ה-IRR אמור להיות 0%, אך מאחר וה-input יהיה קנייה ב-80 ש"ח ומכירה ב-100 ש"ח ה-IRR יהיה 0.25.
לכאורה בשביל לפתור את זה, ה-input צריך להיות כל קנייה ומכירה המתבצעת משקלים - לצורך העניין קניית הדולר היא כקניית ני"ע לכל דבר, ודווקא קניית ני"ע בדולר לא אמורה להיכנס לחישוב ה-IRR. זו דרך יותר מסובכת, ומתייחסת לדולר כאל "נכס" בפני עצמו.
מדובר יותר בשאלה פילוסופית אני מניח, אך בהינתן שאני לא משקיע במט"ח ישירות כנכס, תהיתי איך אתם מחשבים את ה-IRR בתיקים שלכם במקרים כאלו.
כמו כן, האם בחישוב ה-IRR, בזמן ה"מכירה של הכל" אתם מתייחסים לנושא מיסוי בחישוב ה-IRR?
כיום לחישוב ה-IRR אני משתמש בפונקציית XIRR באקסל, כאשר ה-input הוא קניות של ני"ע עם תאריכים, וכן התאריך הנוכחי עם "מכירה של הכל".
כאשר מדובר בני"ע הנקוב במט"ח, לצורך ה"מכירה של הכל" אני משתמש בשער הדולר הנוכחי, ולכל שאר התנועות (קנייה/מכירה) אני משתמש בשער הדולר כפי שהיה ביום של התנועה.
במידה כלשהי, הבעייה עם זה היא שהחישוב מפספס את השינויים החלים בשער המט"ח כאשר הוא יושב פשוט כמט"ח, כפי שקורה לעיתים בין קניות ומכירות. למשל, אם קניתי 20$ ב-100 ש"ח, ואז שער הדולר השתנה ל-4 ש"ח, לאחר מכן קניתי ני"ע ב-20$ והוא עלה ל-25$ בשנה - אז כעת ברשותי 25$ השווים ל-100 ש"ח, כלומר ה-IRR אמור להיות 0%, אך מאחר וה-input יהיה קנייה ב-80 ש"ח ומכירה ב-100 ש"ח ה-IRR יהיה 0.25.
לכאורה בשביל לפתור את זה, ה-input צריך להיות כל קנייה ומכירה המתבצעת משקלים - לצורך העניין קניית הדולר היא כקניית ני"ע לכל דבר, ודווקא קניית ני"ע בדולר לא אמורה להיכנס לחישוב ה-IRR. זו דרך יותר מסובכת, ומתייחסת לדולר כאל "נכס" בפני עצמו.
מדובר יותר בשאלה פילוסופית אני מניח, אך בהינתן שאני לא משקיע במט"ח ישירות כנכס, תהיתי איך אתם מחשבים את ה-IRR בתיקים שלכם במקרים כאלו.
כמו כן, האם בחישוב ה-IRR, בזמן ה"מכירה של הכל" אתם מתייחסים לנושא מיסוי בחישוב ה-IRR?