• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כבר לא גר בישראל - איך להשקיע בלי לשלם מס?

Mike9

משתמש רשום
הצטרף ב
15/7/17
הודעות
9
דירוג
5
שלום לכולם, שמח שמצאתי את הפורום!

אני מהשנה כבר לא גר בארץ ויש לי תושבות בפנמה, אך יקח עוד כשנה-שנתיים עד לא אחשב כתושב ישראלי רשמית (וזה אמור לחול רטרואקטיבית)
ברצוני להשקיע בקרנות מחקות מדדים וכעת אני משקיע דרך בית השקעות בארץ ויש לי גם כמה נכסי נדל"ן בישראל.

1. האם אוכל כבר כעת להיפטר מתשלום מס 25% אם אשקיע דרך I-B או ishares כתושב פנמה או כחברה פנמית?
2. אם אמשיך להשקיע דרך בית השקעות ישראלי האם אהיה מחויב לשלם מס רווחי הון ברגע שארצה לממש ולמכור את הקרנות בעוד כמה שנים - בהנחה שכבר לא אהיה לי תושבות ישראלית?
 
שלום,
דבר ראשון, לגבי תושבות/אזרחות ישראלית, רק אחרי חמש שנים מחוץ לארץ אתה נחשב ללא תושב, לחלופין אחרי שנתיים אתה יכול להגיש בקשה לביטול אזרחות, אני אף פעם לא שמעתי שזה חל רטרואקטיבית, איפה קראת את זה?
לגבי המס, תבדוק עם יש אמנת מס בין ישראל לפנמה, אם כן אתה לא צריך להצהיר בארץ, אם לא, אז אתה נדרש להצהיר על ההכנסות בארץ.
בכל מקרה עדיף להתייעץ עם מומחה מס ולא בפורום.
 
  1. אם טכנית אתה לא תושב ישראל, תוכל לפתוח את החשבון ב-IB כתושב פנמה (תצטרך לספק Proof of address), ולא תצטרך לדווח דבר בישראל או לשלם מיסים בפנמה. אבל:
    1. שים לב שלפנמה אין אמנת מס עם ארה"ב אז תצטרך לשלם 25% מס על דיבידנדים (ינוכה במקור).
    2. אם אין לך אזרחות נוספת, IB ידעו שאתה אזרח ישראל, וזה יכול לפתוח פתח לבעיות בעתיד במידה ויופעל CRS/AEOI.
    3. בהמשך ל-1.2, ראה 2. במקרה כזה, מס הכנסה יכול לטעון להעלמת מס.
  2. כדי לא לשלם מס במימוש תצטרך להציג פטור מניכוי מס במקור לתושב חוץ (וגם אם תשיג אותו, יש ניירות ישראלים שחייבים במס כי שווי הנכסים שלהם נובע מנדל"ן ישראלי או משאבי טבע ישראלים). כמו שאתה בטח יודע, תושבות זה דבר נזיל, וכשתבוא לבקש את הפטור, מס הכנסה ינסו לטעון שאתה תושב ישראל. הם מסתכלים על כמה זמן בילית בישראל בשנה, ועל פני שלוש שנים, וגם על דברים שנתונים לפרשנות תחת המונח "מרכז חיים". הם ינסו להראות שמרכז החיים שלך בישראל אפילו אם עמדת בקריטריונים של זמן בישראל. זה כולל השקעות שיש לך בישראל, משפחה, נדל"ן, וכו'. במקומך (והייתי במקומך לפני כמה שנים), לא הייתי פותח פתח כזה. הוצאתי את כל ההשקעות שלי מישראל, ולאחרונה משכתי אפילו את כל ההשקעות הפטורות, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל הנזילות שלי.
נקודות נוספות:
  • שקול ללכת לקבל חוות דעת רשמית מרואה חשבון\עו"ד בעל התמחות במיסוי בינלאומי שאומרת מפורשות שאתה לא תושב ישראל ולא צריך לדווח בישראל. חוות דעת כזאת תפטור אותך מדין פלילי (אבל לא מתשלום מס+כופר) במידה ומס הכנסה יחליטו שאתה כן תושב ישראל.
  • אולי תוכל להעביר את כל הניירות מהברוקר הישראלי לחשבון החדש שלך ב-IB. אין לי נסיון אישי עם העברה כזאת (מרגיש לי מסוכן לעשות לינק ברור שכזה בין החשבונות), אבל זה אמור לעבוד ללא אירוע מס בישראל. היות והשם על החשבונות זהה, בתי ההשקעות אמורים לאשר את ההעברה בלי בעיות מיוחדות.
כמובן: לא יודע. לא ממליץ. לא מייעץ. לא כאן בכלל.
 
  1. כדי לא לשלם מס במימוש תצטרך להציג פטור מניכוי מס במקור לתושב חוץ (וגם אם תשיג אותו, יש ניירות ישראלים שחייבים במס כי שווי הנכסים שלהם נובע מנדל"ן ישראלי או משאבי טבע ישראלים). כמו שאתה בטח יודע, תושבות זה דבר נזיל, וכשתבוא לבקש את הפטור, מס הכנסה ינסו לטעון שאתה תושב ישראל. הם מסתכלים על כמה זמן בילית בישראל בשנה, ועל פני שלוש שנים, וגם על דברים שנתונים לפרשנות תחת המונח "מרכז חיים". הם ינסו להראות שמרכז החיים שלך בישראל אפילו אם עמדת בקריטריונים של זמן בישראל. זה כולל השקעות שיש לך בישראל, משפחה, נדל"ן, וכו'. במקומך (והייתי במקומך לפני כמה שנים), לא הייתי פותח פתח כזה. הוצאתי את כל ההשקעות שלי מישראל, ולאחרונה משכתי אפילו את כל ההשקעות הפטורות,
  2. קרנות ההשתלמות וקופות הגמל הנזילות שלי.
תודה רבה על התגובה המחושבת. אני מבין שעברת תהליך דומה בזמנו, לאיזו מדינה עברת?

1. התייעצתי עם משרדי עורכי דין מובילים בארץ שעוסקים בנושאי מיסוי וגם רואה חשבון שלי חקרה את העניין לעומק ופועלת בנושא ללא הפסקה. תושבות בארץ באמת לא דבר חד משמעי כמו ברוב המדינות המפותחות, ונתון לפרשה. אני עדיין לא לגמרי מבין את הרוב וחלק מזה בכלל לא נשמע הגיוני. אך בסוף מצאנו שהפתרון האופטימלי עבורי הוא להשתמש בכלל שאם אני נמצא בארץ פחות מ30 יום השנה אפשר להגיש בקשה מהיום שעזבתי. מכרתי וסגרתי רשמית את העסק, סגרנו תיקי מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי עודכן ואני מסדר תושבות בפנמה - זה תהליך בפני עצמו אך תוך כחודשיים אני צריך כבר לקבל תושבות מס קבועה שם לכל דבר.
אך להבנתי עניין התושבות בארץ יסודר רק שנה הבא אחרי הגשת דו"ח 2017.

2. חוות דעת מקצועית רשמית ממשרד מוביל די יקרה - קיבלתי הצעות בסדר גודל של כ100 א.ש. וגם זה לא לגמרי סוגר את העניין - הרי זה רק חוות דעת. לגבי סיכון פלילי לא נראה לי שיש חשש ממשי - כל שלב נעשה תוך כדי התייעצויות עם עורכי דין ואני מדווח הכל בארץ כחוק, כולל גם דיווח על חברות והשקעות בבעלותי בחו"ל

3. כרגע יש לי רב הנכסים בארץ עדיין - כמה דירות שמושכרות, קרנות השתלמות, גמל, חשבונות בנק והשקעות. אני גם מתכנן להעביר חלק גדול מהנכסים לחו"ל אבל זה יקח זמן. מכרתי דירה אחת ושוקל אם כדאי למכור אחרות גם - המס על רווחי שכירות נמוך מאוד, אבל מס מכירה די גבוה. וצריך גם למצוא אופציות מקבילות להשקעה - כעת זה מביא 4-5% תשואה.

4. האם ניתן למשוך קופת גמל (וגם קרן השתלמות) בלי לשלם קנס או מס גבוה הרבה לפני גיל 60?

5. אזרחות פנמית אין לי - אבל PROOF OF ADDRESS לא בעיה. יש לי אזרחות נוספת שאוכל להשתמש בה בפתיחת חשבון ב IB - אולי זה גם אופציה.
אבל אזרחות ישראלית אני בהחלט לא שוקל לבטל ואבקר בארץ מדי פעם. קיים גם סיכוי נמוך שארצה לחזור בעוד מספר שנים לא מבוטל לארץ, אז הייתי רוצה להיות בטוח שלא אחויב באיזו מיסים רטרואקטיביים.

6. 25% מס על דיבידנדים בארה"ב - מאיפה זה בא? אין לי שום קשר לארה"ב לשמחתי. האם זה משהו שכל מי שמשקיע בקרנות אמריקאיות משלם? אם כן אולי יש קרנות מחקות מדדים אמריקאים שרשומים במדינות אחרות.
 
נערך לאחרונה ב:
תודה רבה על התגובה המחושבת. אני מבין שעברת תהליך דומה בזמנו, לאיזו מדינה עברת?
אני מה שנקרא location independent או perpetual traveler או לאחרונה digital nomad. אני שונא את כל השמות האלה במידה שווה. בעצם, את דיגיטל נומד אני שונא יותר. בהתאם ל-flag theory ביססתי תושבות בכמה מדינות שמנהיגות מס טריטוריאלי (כמו פנמה), והשגתי אזרחות נוספת.

התייעצתי עם משרדי עורכי דין מובילים בארץ שעוסקים בנושאי מיסוי
טוב מאוד.

חוות דעת מקצועית רשמית ממשרד מוביל די יקרה - קיבלתי הצעות בסדר גודל של כ100 א.ש.
בזמנו קיבלתי הצעה של קרוב ל-40,000 מהמשרד הבינלאומי הגדול בישראל (הם הצדיקו את המחיר הגבוה בכך שהמצב שלי "מיוחד" כי אני לא פשוט עובר לארץ אחרת). סגרנו על 25,000 אאל"ט. זה היה לפני כמעט עשור, אז אני מניח שהמחירים השתנו, אבל דע שהכל נתון למיקוח, אל תיתן לחליפות לבלבל אותך. כאמור, בגלל המצב "המיוחד" שלי הרגשתי שאני צריך הגנה נוספת. במקרה שלך הכל הרבה יותר פשוט, אז יכול להיות שאתה יכול לוותר. תתייעץ עם מומחה.

רגע יש לי רב הנכסים בארץ עדיין - כמה דירות שמושכרות
אם זה יגיע לדיון על מרכז חיים יכולה להיות לך בעיה. שוב, ממליץ לך לדבר עם מומחה כדי לבסס ניתוק אם זה יגיע לבחינה של מרכז חיים. נדל"ן בפנמה יעזור, אבל אולי זה לא הגיוני לך.

האם ניתן למשוך קופת גמל (וגם קרן השתלמות) בלי לשלם קנס או מס גבוה הרבה לפני גיל 60?
זה נושא סבוך וכדאי לקרוא בנפרד (יש מספיק דיונים בפורום), אבל בקצרה, קרנות השתלמות הופכות נזילות לאחר שש שנים. אם יש לך קה"ש נזילה אתה יכול להחיל את הוותק שלה על קה"ש לא נזילה כדי למשוך ללא מס. בקופות גמל בעלות ותק של 15 שנה במעמד עצמאי ניתן למשוך מיידית כספי תגמולים שהופקדו עד סוף 2005 ואת רווחי ההון מהם. בקופות גמל כאלה במעמד שכיר ניתן למשוך את הכספים לאחר חצי שנה ללא תעסוקה (מבחינתך, חצי שנה בפנמה). כספי פיצויים בקופה אתה יכול למשוך לאחר ההתפטרות.

יש לי אזרחות נוספת שאוכל להשתמש בה בפתיחת חשבון ב IB - אולי זה גם אופציה.
מעולה. אני הייתי משתמש בה.

25% מס על דיבידנדים בארה"ב - מאיפה זה בא?
סליחה, התכוונתי 30%! מס על דיבידנדים מנוכה במקור (הכסף נכנס לחשבון שלך אחרי מיסוי). אם אתה לא תושב ארה"ב, הברוקר ינכה במקור לפי ארץ התושבות שלך. לארה"ב יש אמנות עם מדינות שונות (למשל, אם אתה תושב פולין תשלם רק 15% מס, ואם אתה תושב ישראל תשלם 25% מס), אבל אם לא קיימת אמנה אז תשלם את המס המקסימלי, כאמור, 30%.
 
בהזדמנות אם לא אכפת לך לשתף איך אתה היית מקטלג את עצמך (אם בכלל) ומה הוביל אותך לזה
אני במצב דומה ורב האנשים לא מוכרים או לא מבינים את המושגים האלה, מחוץ לקהילת הDN אז אני פשוט אומר שאני מטייל הרבה, ממש הרבה.
חופש, סקרנות, אדרנלין, הזדמנויות - אותם הסיבות שאנשים מטיילים, אך לקחתי את זה כאורך חיים, לפחות לפרק זמן של כמה שנים או עד שזה כבר לא יהיה מספיק מעניין
 
היי - שמח שמצאתי את הדיון הזה.
אני נמצא במצב דומה.. גם digital nomad, מתפרנס מהאינטרנט ועזבתי את ישראל עם בתי ואשתי לפני 5 חודשים לטיול בעולם.
חקרתי המון על מדינות ש"מתייחסות יפה" לאנשים כמונו והכל די מצביע על ניקרגוואה ופנמה, כאשר פנמה עדיפה בגלל הקלות של להפוך תושב קבע, 30K$ ובזה זה מסתכם מבלי חובת שהות מינמלית במדינה, לפחות ככה הבלוגים למיניהם מציירים את זה.
אני כרגע די מבולבל ואשמח אם מישהו יוכל להסביר יותר לעומק את השאלות הבאות או לפחות חלק -
1. האם באמת תשלום של 30K לפנמה וקבלת תושבות (ואחרי שלוש שנים אוטומטית דרכון?) מסיים את כל עניין חבות המס לישראל?
2. אם לא, תוך כמה זמן כן? אני מבין שיש פרק זמן עד שניתן להתנתק מרשויות המס בישראל ובכלל מביטוח לאומי ישראל זה סרט בפני עצמו
3. האם בגלל שמקור ההכנסה אינו בפנמה יש פטור מלא על כל המסים הקשורים להכנסה? למשל גם מביטוח לאומי פנמי? או שיש כן מסי הכנסה שצריך לשלם וכמה?
4. האם יש עלויות מסביב לתושבות שמחסלות את כל האטרקטיביות של העניין? למשל עו"ד, רו"ח, אגרות למיניהן, מיסי בריאות או כל דבר אחר שגורם לך להוציא את כל או רוב החיסכון בעלות המס על המיסביבים?

תודה :)
 
האם באמת תשלום של 30K לפנמה וקבלת תושבות (ואחרי שלוש שנים אוטומטית דרכון?) מסיים את כל עניין חבות המס לישראל?
תושבות בישראל לא קשורה בכלל לאזרחות במדינה אחרת. היא קשורה לאיפה נמצא "מרכז החיים שלך" וכמה זמן הוא לא בארץ, וכמה זמן אתה לא בארץ.
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
תושבות בישראל לא קשורה בכלל לאזרחות במדינה אחרת. היא קשורה לאיפה נמצא "מרכז החיים שלך" וכמה זמן הוא לא בארץ, וכמה זמן אתה לא בארץ.
אבל הרבה יותר קל לשכנע את מס הכנסה שמרכז החיים לא בארץ כשיש תושבות (לא אזרחות) במדינה אחרת.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Xeno למי לשלם מיסים? אזרח ארהב, גר בישראל, עבודה אמריקאית, עובד עצמאי מיסים 2
vaccinium תשלום מס בישראל של תושב ישראל אשר גר ועובד בארה״ב מיסים 15
H האם מישהו כאן גר בישוב עם הטבות מס? צרכנות פיננסית 17
M יש לי נזילה מהתקרה ואני גר בשכירות. מה האופציות? אוף טופיק 11
T איך לשלם פחות מיסים אם אני לא גר בארץ מיסים 41
S גר בשפלה ומחפש גבולות צפוניים לחיפוש עבודה מבחינת זמן נסיעה אוף טופיק 9
T תשלום מס הכנסה כשאיני גר בארץ אוף טופיק 12
ב רוצה להשקיע (גר באירופה) שוק ההון 18
ס לקנות את הדירה שאני *גר* בה, מנק' מבט של השקעה שוק ההון 23
ח הוזלת עמלות קנייה בישראל צרכנות פיננסית 4
Z מדד הבנקים ומניות בנקים בישראל, לאן זה הולך ? שוק ההון 7
S העברת דולרים ללא המרה מבנק הפועלים בישראל לחשבון דולרי בבנק WISE צרכנות פיננסית 3
A מס בישראל על מכירת דירה בחו״ל (לטביה) נדל"ן 4
D מניות ערך קטנות בישראל זה סיוט - זמן לעבור לאינטרקטיב? שוק ההון 1
F למה בישראל מניות נסחרות באגורות? שוק ההון 4
מ היצע הדיור בישראל, אני טועה במשהו? נדל"ן 15
P השימוש בישראל במושג "מחנה פליטים" פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 7
B שחרור כספים לתושב חוץ מקרן פנסיה וביטוח מנהלים בישראל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
F למה בעצם נדל"ן בישראל ולא בארה"ב? נדל"ן 32
Y מכירת דירות בירושה בישראל ע"י אזרח אמריקאי מיסים 9
ד מה המקבילה בישראל ל401k פוסטים מאיכות נמוכה 1
S מעמד חשבון בנק ישראלי למי שהינו תושב מס בישראל ובמדינה אחרת במקביל מיסים 11
ד משמעות השדות כשעושים העברה מחשבון בנק בישראל ל IBKR פוסטים מאיכות נמוכה 11
ה השקעה בישראל - הזדמנות? שוק ההון 5
Y נכסים בעלי קורלציה שלילית לשוק הנדלן בישראל נדל"ן 4
א השפעת מות ההפיכה המשפטית על שווקים בישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 499
M הייתכן שרק ל-28% ממשקי הבית החילוניים בישראל יש משכנתא, וההחזר ההמוצע עליה הוא רק 3,800 ש"ח? נדל"ן 11
U תשואות היסטוריות של הבורסה בישראל וארה"ב שוק ההון 14
Z עוד סיבה לא להיות רשום כנשוי בישראל. אוף טופיק 41
U העברת ניעז מברוקר בחו"ל לחשבון בבנק בישראל מיסים 1
הסולידית הסולידית - מהקהילות הפיננסיות המשפיעות בישראל שער הקהילה 0
O למה משכנתאות בישראל כל כך מסובכות? נדל"ן 59
ת העברת סכום גדול מבנק אמריקאי לבנק בישראל השייכים לאותו אדם צרכנות פיננסית 27
א למה הדירות בישראל יקרות פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 16
F שאלה על קרנות בלאקרוק בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 1
T התייעצות לגבי השקעה בשוק ההון בישראל לתושב חוץ שוק ההון 3
L המיסוי הפרוגרסיבי בישראל אוף טופיק 210
A זיכוי מס חוץ בישראל כנגד מס ששולם לארה"ב על פדיון קופת גמל להשקעה מיסים 10
V למה העלאה בריבית באמת כל כך משפיעה על קונה דירה ממוצע בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 17
Shnizelia היעלמות טוטאלית של מכוניות קטנות וזולות מההיצע בישראל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 26
S איך רווק יכול להתגורר בזול בישראל? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 128
מ קיזוז הכנסה דיבידנד מחו"ל בהפסד הון בישראל מיסים 11
D העולם דוהר בקצב מפחיד ל AGI, למה אף אחד לא מדבר על זה בישראל? אוף טופיק 64
פנטום בישראל לא קיים מנגנון פורמלי לביטוח פיקדונות צרכנות פיננסית 0
א המרה של שקלים לדולרים - אזרח ישראלי + אמריקאי עם חשבון בנק בישראל ובארה״ב שוק ההון 2
S עזרים טכנולוגיים לחיפוש דירה בישראל נדל"ן 1
מ איך רפורמת המשפט תשפיע על מחירי הנדל"ן בישראל? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 37
Dončić מה השתנה כשמס רווחי ההון בישראל עלה ל25%? מיסים 4
T ליקסור סוגרים את הפעילות בישראל שוק ההון 11
Y אחת ממנהלות קרנות הסל הגדולות באירופה מפסיקה פעילות בישראל שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה