• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

יפוי כח מתמשך - הנחיות חדשות לבנקים

AIML

משתמש בכיר
הצטרף ב
29/1/18
הודעות
4,143
דירוג
6,016
בעבר התלוננתי מאד על הבעיות שמערימים הבנקים על מיופי כח מתמשך. אכלתי הרבה מאד קש.
לפני זמן מה אזרתי את כל הסבלנות שכבר אין לי ע״מ לדבר עם הסניף בו מתנהל יפוי הכח המתמשך, ומה רבתה הפתעתי כשהבנקאית הודיעה שיש הנחיות חדשות, ואני יכול לקבל אישור לפעולות באינטרנט. היתי בטוח שזה לא יעבוד. שימצאו איזה סיבה לא לאשר. אז אני מאד שמח לספר שזה אכן עובד ואני עכשיו בעל גישה אינטרנטית ישירה לחשבון עליו אני ממונה !!

להלן המייל שקיבלנו ממשרד האפוטרופוס הכללי בקשר לשינויים הנ״ל.
מידע למיופות ומיופי כוח בנושא התנהלות כלכלית מול הבנקים
האפוטרופוס הכללי עשה בשנים האחרונות מאמצים כבירים על מנת לאפשר לכם ולכן לפעול בחשבון הבנק של הממנות והממנים בקלות ונוחות, וללא צורך בהגעה פיזית לבנק מלבד במקרים חריגים.
לנוחותכםן, ריכזנו בעבורכםן את הכלים הבנקאיים שבאפשרותכםן לבקש מהבנקים להנפיק בעבורכםן כמיופות ומיופי כוח:
1. הנפקת כרטיסי חיוב בחשבון ממנה. בחודש יוני 2021, הופץ נייר עמדה של האפוטרופסה הכללית, שמטרתו לקדם הנפקה של כרטיסי חיוב, הן למיופי ומיופות הכוח ובנסיבות מסוימות - גם לממנים ולממנות. מצ"ב קישור לנייר העמדה (אותו תוכלו להציג לבנק): https://www.gov.il/he/departments/policies/20-06-21
2. הפצה להערות הציבור של מסמך הבנות של האפוטרופוס הכללי עם הבנקים, שמטרתו הקלת ההתמודדות הפיננסית של ממנים וממנות ושל מיופות ומיופי הכוח. המסמך פורסם להערות הציבור ביולי 2021, מצ"ב קישור למסמך: https://www.gov.il/he/departments/policies/1_guardian_accounts
3. מתן אפשרות לביצוע פעולות בנקאיות מרחוק (באינטרנט, בפקס, בטלפון) במקום לגשת פיזית לבנק. בחודשים האחרונים, מאשרים הבנקים למיופות ומיופי כוח לבצע פעולות בחשבון מרחוק, ללא צורך בהגעה פיזית לבנק. את הפעולות ניתן לבצע באמצעות האינטרנט (פעולות באפליקציה של הבנק), המייל, הפקס והטלפון.
4. מתן אפשרות להנפקת פנקסי שיקים – אפשרות שקיימת מזה זמן רב למיופות ומיופי כוח.
5. הטבות בעמלות בחשבונות הבנק של אנשים עם מוגבלות - מכתב מטעם בנק ישראל לבנקים המפרט אילו הטבות על הבנקים לתת בכל הנוגע לחשבונות בנק של אנשים עם מוגבלות. רוב הממנים והממנות שייפוי הכוח בעניינם נכנס לתוקף נכנסים תחת הגדרת אדם עם מוגבלות ולכן אנו ממליצים לכם מיופות ומיופי הכוח לוודא מול הבנק כי ההטבות האלה ניתנות בחשבונות הממנים. מצ"ב קישור למכתב: https://www.gov.il/BlobFolder/news/boi-06-05-2021/he/boi-06-05-2021.pdf
6. מדריך לממנה - ביולי 2021 פורסם באתר האפוטרופוס הכללי מדריך למבקש לערוך ייפוי כוח מתמשך. המדריך מופנה בעיקרו אל הממנות והממנים אך גם מיופי ומיופות הכוח ועורכי ועורכות הדין, עורכי ייפוי הכוח, יוכלו למצוא בו מידע שימושי רב. מצ"ב קישור למדריך: https://www.gov.il/he/Departments/General/cpoa.
7. נייר עמדה בנושא השקעת כספי ממנה - ביום חמישי האחרון, הועלה לאתר האפוטרופוס הכללי נייר העמדה המעודכן בנושא השקעת כספי ממנה בייפוי הכוח המתמשך. הנייר המעודכן מאפשר ביצוע ההשקעות בחשבון של ממנה בייפוי כוח מתמשך גם בהיקף כספים של למעלה ממיליון ש"ח, זאת בתנאי שמדובר בהשקעה אצל האפ"כ. מצ"ב קישור לנייר העמדה: https://www.gov.il/he/Departments/news/investment_money
כאמור, אנו ממליצים לכם ולכן לפנות לבנקים ולבקש מהם להצטרף לכל אחת מהפעולות הללו, וע"י כך להפחית את השימוש במזומן.
בונוס:
מסמך דגשים לעורכי דין: https://www.gov.il/he/departments/general/emphasis-advocates


מבחינתי הוציאו עז מאד מאד שמנה מהבית, ועכשיו אכן אפשר להתנהל עם יפוי כח מתמשך, והוא כניראה הפתרון הכי טוב שיש כיום למצבים האילו. עדיין יש הגבלות קשוחות על ניהול הכספים ואני תוהה אם קיים פיתרון אחר.
 
עדיין, זה הזוי מבחינתי שמעל מיליון ש''ח מגבילים את אופן ההשקעה, מהמון סיבות...אבל זה הרע במיעוטו.
 
עדיין, זה הזוי מבחינתי שמעל מיליון ש''ח מגבילים את אופן ההשקעה, מהמון סיבות...אבל זה הרע במיעוטו.
באמת הוראה משונה שלא ברור איך מתיישבת עם האפשרות של כל אדם להעביר השקעותיו למנהל השקעות בנאמנות עיוורת.
אני מניח שיש עוד אלף דרכים פשוטות לעקוף את ההנחיות האלו וכמו תמיד ה"עשירים" שיש להם 3 מליון ש"ח מדירת ירושה יוציאו כסף ועצבים בבתי משפט והלקוחות של עו"ד פיני רובין אמנם יוציאו יותר כסף מראש על הייעוץ, אבל כך הנחייה בכלל לא תהיה רלוונטית אליהם.
 
לא הבנתי. ייפוי כוח מתמשך לא נותן שליטה מלאה על נכסי החסוי. הבנתי שזה היתרון הגדול על אפטרפוסות, לא?
 
הבנתי שזה היתרון הגדול על אפטרפוסות
ההבדל הוא בביוקרטיה. באפוטרופוסות מצב הקשיש מגיע לבית המשפט ובית המשפט בוחר את האפוטרופוס הממונה. בית המשפט יכול גם להחליט למנות עו״ד בתשלום (על חשבון הקשיש). האפוטרופוס צריך להגיש דו״ח כל שנה לאפוטרופוס הראשי.
ביפוי כח מתמשך הקשיש \הורה בוחר את הממונה ואין צורך בדיווח שנתי לאפוטרופוס הראשי (בהנחה שההורה לא מעוניין בדיווח כזה. יש להורה אפשרות לדרוש דיווח לאפוטרופוס). בנוסף הקשיש יכול להשאיר הוראות על רצונותיו מראש- או במפורש בכתב המינוי או בעל פה, כי בדרך כלל מדובר בילדים שלו שמכירים אותו היטב.
 
נערך לאחרונה ב:
האפשרות של כל אדם להעביר השקעותיו למנהל השקעות בנאמנות עיוורת
כיוון מעניין. אני מניח שלמר רובין אין מונופול על נאמנות עיוורת. מה הקאטצ? אני מניח (מהפרסומת הזאת) שמנהל ההשקעות אמור לקבל איזה שהוא אישור או הסמכה רישמיים וזה כניראה לא פשוט ולא זול. מישהו יודע ?
 
כיוון מעניין. אני מניח שלמר רובין אין מונופול על נאמנות עיוורת. מה הקאטצ? אני מניח (מהפרסומת הזאת) שמנהל ההשקעות אמור לקבל איזה שהוא אישור או הסמכה רישמיים וזה כניראה לא פשוט ולא זול. מישהו יודע ?
אני מניח שיש אפשרויות טובות יותר מנאמנות עיוורת, שמשאירות יותר שליטה אצל בן משפחה.
לא המומחיות שלי, אז לא אוכל לתת רעיונות קונקרטיים מלבד הברורים מאליהם של שימוש בחברה, אולי משפחתית ונאמנויות.
 
אני בהתלבטות ואשמח לעזרה:
טווח המחירים להכנת יפוי כח מתמשך לזוג הוא רחב, בין 3500-7500.
נכוונו מעו"ד שעשה לנו יפוי כח מתמשך שבדיעבד התברר שחסרים בו דברים חשובים.
המחיר שלקח היה בטווח הבינוני של הסקאלה, הוא נעלם ולא עונה לשיחות והודעות, וחשוב לנו לעשות יפוי כח חדש (אח"כ נחשוב מה לעשות לגביו, אשמח לרעיונות ממי שמבין בנושא על הדרך)


בתכלס, אני יודע שבהרבה דברים בחיים, לא היקר הוא הטוב בהכרח.

מצאתי ארגון שנקרא "יד ריבה" שיש בו עו"ד מתנדבים שעושים את זה במחיר של 1500 ש"ח לזוג.

יש לי גם המלצה על עו"ד שלוקחת 7000 ש"ח לזוג (אחרי מיקוח, רצתה 7500 בהתחלה), ועושה רושם שהיא מקצועית, אבל בכל זאת, זה נראה לי כמו סכום מוגזם.

מצד שני, אני לא יודע עד כמה העו"ד מ"יד ריבה" יהיה מקצועי ויעשה עבודה טובה, בייחוד כשמדובר בהתנדבות, ואני מפחד להנזק שוב מעבודה לא מקצועית, אבל האם זה מצדיק לשלם 5500 ש"ח יותר כדי להיות on the safe side?

יש גם עו"ד שרוצים 3500 לזוג למשל ועושים רושם כאמינים, אבל לא קיבלתי המלצה קונקרטית ממישהו עליהם.
אין לנו עניינים מסובכים מדיי, והיפוי כח אמור להיות פשוט יחסית.
אני גם קראתי המון על הנושא והתייצעתי עם עו"ד ממערך האפוטרופסות (לצערי בדיעבד - ולכן עלה הצורך בתיקון היפוי כח הקיים) ככה שאני גם יודע פחות או יותר מה צריך להיות רשום.

במי הייתם בוחרים?
 

נושאים דומים

Back
למעלה