גרהם
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 6/3/15
- הודעות
- 20,256
- דירוג
- 27,162
אתה צודק. לא "כל", אלא "רוב".שזה גם שקר עובדתי, אבל זה אף פעם לא הפריע לשמאל.
אתה מוזמן לבדוק גם היסטורית וגם לגבי כל ראשי גופי הבטחון בעשרים שנים האחרונות, כמה מהם תמכו בביבי.
אתה צודק. לא "כל", אלא "רוב".שזה גם שקר עובדתי, אבל זה אף פעם לא הפריע לשמאל.
ערכים של פגיעה בעסקני הדת. זה מחרפן אותם.אילו ערכים הגוש הזה מקדם?
אני עובד בעסק של פלאפונים כשרים ועבדתי אישית אם אנשים שאתה קורה להם מונופולערכים של פגיעה בעסקני הדת. זה מחרפן אותם.
רק תראה את ההשתוללות על ביטול המונופול על הטלפונים לחרדים ותבין מה הערכים האיומים שמקודמים .
אשמח אם תסביר במי פוגעת אפשרות הניוד חוץ מאשר באנשים האלו ואם להיות מעשי, מי יפסיד כסף מהרפורמה.אני עובד בעסק של פלאפונים כשרים ועבדתי אישית אם אנשים שאתה קורה להם מונופול
זה הגדרה לא נכונה הם אנשים אידיאליסטים שזה נכון שהאידיאל שלהם שונה משלך אבל הם ממש לא מונופול במובן הפשוט של המילה (לכם אומרים מונופול כי זה נתפס טוב באוזניים שלכם)
אני לא מצדיק את מה שהם עשו לחנויות ספציפיות שזה באמת פשע (אבל זה באמת קבוצה לדעתי קיצונית שלא קשורה ישירה אליהם) אבל אם היית רואה אותם מבפנים היית מבין איזה האשמות מטופשות וחסרות קשר בסיסי למציאות מאשימים אותם (בכל אופן זה דעתי ויש הרבה שיחלקו עלי אבל אני הייתי הרבה זמן בקשר רציף)
לדעתי ההתערבות של הציבור החילוני בנושאים האלו זה דבר תמוה בעיני.
קודם כל לנייד תמיד אפשראשמח אם תסביר במי פוגעת אפשרות הניוד חוץ מאשר באנשים האלו ואם להיות מעשי, מי יפסיד כסף מהרפורמה.
נקודה חשובהמי יפסיד כסף מהרפורמה.
אני מאמין שהחבר שלך לא מושחת ובטוח שיש עוד המון שעוסקים בתחום מתוך אידיאל. בלי זה, המנגנון לא יכול להתקיים.קודם כל לנייד תמיד אפשר
מה שעכשיו עשו שיוכלו לקחת מספר כשר (שזה קידומת מסוימת) ולעשות שהוא יהיה קו רגיל, על ידי ניוד, שאת זה עד עכשיו לא יכולים, ומי שרוצה קו רגיל יכול לעשות רגיל, אבל אי אפשר לקחת מספר כשר ולהפוך אותו לרגיל
אני עבדתי אם אחד שהוא היה אחראי בפועל על ההכשרים וכל הזמן ראיתי מצבים שהוא יכול לעשות הרבה כסף והוא לא עשה שקל. הוא פשוט אידיאליסט קיצוני שבטוח שהעולם יחרב אם למישהו יהיה במכשיר sms וכיוצא בזה
אפשר לומר עליו שהוא מטומטם אבל גנב הוא לא.
עסקים בסגנון הזה הם עסקים רשלנים שעובדים הרבה בשחור וממילא עכשיו כל רווח שלהם ישר אומרים שהם לוקחים לעצמם אבל לדעתי אין לזה שום קשר למציאות הם פשוט משלמים בשחור לחלק מהעובדים.
בכל מקרה זה הסתכלות שלי והרבה בציבור מאמין לתקשורת אני אישית במקרה הזה אני מאמין בלב שלם שהאנשים האלו אולי עושים דברים פלילים אבל בכסף אני לא חושד בהם.
מאז שהתחיל הפלאפון הכשר כל הזמן הרבה אומרים שיש מישהו שמרוויח כסף על חשבון כולםאבל אני לא מאמין שאין אף אדם שמרוויח מהמונופול הזה (ועדת הרבנים או כל שם אחר שבעצם קובע מי יוכל למכור ואיזה מכשירים). והאיש הזה שמרוויח עושה את זה על חשבון הקהילה שלו ושלך.
יש חרדים שמחכים שהרפורמה תתחיל כי זה יחסוך להם עלויות (כי כרגע מחזיקים גם כשר וגם לא כשר) ויש עוד מעלות קטנות.והעיקר, אם אני טועה ובעצם המונופול הוא לטובת החרדים והנדל נגדם, אז לא תהיה שום בעיה. כולם ימשיכו לקנות רק באישור ועדת הרבנים, אף אחד לא ינייד והכל יישאר אותו הדבר, כולל הרווחים למי שהיום נותן את האישורים.
הרשת מלאה בכתבות על השחיתות של ועדת הרבנים ויש גם פסק דין שהורה על פירוקה.מאז שהתחיל הפלאפון הכשר כל הזמן הרבה אומרים שיש מישהו שמרוויח כסף על חשבון כולם
לדעתי זה לא נכון ואנשים פשוט יש להם תחושה כזאת בגלל שיש פער מחירים משמעותי בין מכשיר כשר למכשיר לא כשר לדוגמא נוקיה 215 כשר רשמי עולה 270 כשר מזויף עולה 220 ואין שום הבדל משמעותי ביניהם
ובגלל זה רוב הציבור חושב שוועדת הרבנים מרוויחים כסף אבל לדעתי זה לא נכון והסיבה שיש פערי מחירים זה בעיקר בגלל שהייזם שמייצר גרסה כשרה הוא לוקח על עצמו סיכון של הפסדים במקרים של באגים בחסימות וממילא הוא לוקח מחיר יותר גבוה בגלל הסיכון שהוא לוקח
וההכשרים שהם עושים על חנויות זה לא עולה שקל (צריך לתת צ'יק ערבון ואם רוצים אפשר לרשום למוטב בלבד על שם עמותת צדקה וכך אני עשיתי) ומה שכתוב או אומרים במקומות אחרים זה פשוט שקר מוחלט.
יש חרדים שמחכים שהרפורמה תתחיל כי זה יחסוך להם עלויות (כי כרגע מחזיקים גם כשר וגם לא כשר) ויש עוד מעלות קטנות.
אבל החרדים החזקים יותר האלה שאין להם קו לא כשר, הם לא רוצים שיהיה אפשרות לנייד את הקו הכשר כי זה יכול לגרום שבקלות אפשר לעשות אינטרנט כי אפשר לנייד וללכת עם מכשיר שנראה כשר והוא באמת לא כשר ואז יהיה אינטרנט והרבה ממה ששומר היום שלא יהיה אינטרנט זה הלחץ החברתי והציבור החזק שבחרדים ממש חושש לאבד את הקלף הזה ועל זה עושים את כל הבלאגן.
אז כאן אנחנו חלוקים (וכרגיל, על אף שהוא אינו מרכז הכתבה, אפיה שיש לכלוך גם ליצמן יהיה)אבל החרדים החזקים יותר האלה שאין להם קו לא כשר, הם לא רוצים שיהיה אפשרות לנייד את הקו הכשר כי זה יכול לגרום שבקלות אפשר לעשות אינטרנט כי אפשר לנייד וללכת עם מכשיר שנראה כשר והוא באמת לא כשר ואז יהיה אינטרנט והרבה ממה ששומר היום שלא יהיה אינטרנט זה הלחץ החברתי והציבור החזק שבחרדים ממש חושש לאבד את הקלף הזה ועל זה עושים את כל הבלאגן.
הרשת מלאה בהרבה שטויותהרשת מלאה בכתבות על השחיתות של ועדת הרבנים ויש גם פסק דין שהורה על פירוקה.
אני חולק עליך אבל רוב החרדים חושבים בנושא הזה כמוךמהניסיון שלי, איפה שיש כוח ואפשרות להגביל ולשחרר תמורת כסף, יהיו גם אנשים שיתעשרו מזה. בדרך כלל בסיוע אידיאליסטים שלא רואים שקל מהסיפור.
בדת היהודית ואני מאמין שגם בשאר הדתות יש הרבה את העניין שהקבוצה עושה תקנות כדי לשמור על הדת זה שאתה לא מקבל את זה, זה זכותך אבל ללכת ולשנות את התקנות לקבוצה שבחרה בתקנות האלו זה אני כבר לא מסכים איתךאז כאן אנחנו חלוקים.
אם אדם א' רוצה לעשות משהו (חוקי) ואדם ב' לא רוצה שאדם א' יעשה את המעשה הז, אז אני לא תומך ביצירת חוקים וכללים שיאפשרו לאדם ב' לחסום את אדם א' מלעשות את המעשה החוקי.
אני לא מבין את ההיגיון בעמדות של אנשים שקוראים לעצמם ימין(ויש כל מני סוגים של ימין עם עמדות שונות) ואני לא מבין את ההיגיון בעמדות של אנשים שקוראים לעצמם שמאל. אני גם לא מבין את עניין המרכז. למה שאני אחליט שהעמדה שלי היא ממוצע בין עמדות של שתי קבוצות, שאני לחלוטין לא מסכים איתן? אני באמת לא מצליח להבין את כל הדבר הזה ולמה אנשים צריכים לקבוע את העמדה שלהם על סקאלה של כל מני עמדות, שאני לחלוטין לא מבין את ההיגיון שלהן. האם אני היחיד שלא מבין את זה?
אין לי בעיה עם מצב היפותטי שתיארת של ספקטרום של דעות וחלוקה עליו או כמה נושאים עם קורלציה ביניהם. העניין הוא שזה היפותטי. הבעיה היא מה שקורה בפועל. לא ברור לי על מה הויכוח בכלל ומה מגדיר ימין ומה מגדיר שמאל ולמה אנשים מזדהים כימין או כשמאל. אני חושד שלא רק לי זה לא ברור. אני תוהה אם למישהו זה בכלל ברור ומה אנשים חושבים. לא ברור לי למה אנשים מחלקים את הדעות שלהם על הסקאלה הזאת ולמה מחלקים את הפוליטיקאים לפיה. אם אני הייתי מחלק את הפוליטיקאים, הייתי מחלק אותם אחרת לגמרי. אני לא רוצה להיכנס כרגע לאיך אני הייתי מחלק אותם. מעניין אותי להבין מה אנשים חושבים, כי איכשהו כולם מקבלים כמובן מאליו את העניין הזה של ימין ושמאל, ולי זה לא מסתדר בכלל.השאלה שלך עצמה לא ברורה
מה לא "הגיוני" לך - עצם העמדות (כך עולה מהניסוח העמום שלך) - או כפי שקראת לזה: "ההגיון בעמדות של..." --
או - שמא - מה שלא "הגיוני" לך זה העובדה שהעמדות ניתנות לחלוקה (באופן גס) על פני ספקטרום שמכונה (ככינוי) "ימין" ו-"שמאל" (אבל באותה מידה יכל להיקרא "למעלה" ו-"למטה" או "קר" ו-"חם" או "אדום" ו-"כחול")?
אם מדובר במקרה השני - מה לא ברור? תניח שיש בחברה מסויימת רק כמה נושאים בודדים שהם קריטיים לחלוטין ושעליהם אנשים באמת חלוקים (נניח, לרוב אין מחלוקת בין אנשים על חוקים יסודיים כמו איסור רצח או זכויות קניין וכו' בדמוקרטיות מערביות) -- והנושאים האלה הם בד"כ קשורים לכלכלה, לדת ו/או למידת המעורבות של המדינה בחיי הפרט וכדומה.
בכל אחד מהנושאים האלה בפני עצמו יש בדרך ספקטרום בין שתי עמדות קיצון מנוגדות (נדיר מאוד שיש יותר מ-2 עמדות קיצון, כי רוב הויכוחים נסובים סביב שאלה בינארית - כמו --- מיסים גבוהים או נמוכים? כן חוקי דת או לא חוקי דת? כן גיוס חובה או לא גיוס חובה? וכו'. וה-"מרכז" הוא פשוט עמדה קצת פחות קיצונית או פחות חד-משמעית או יותר מסוייגת מהקיצון. לדוגמא - אולי יש אדם שמתנגד לכל סוג של מס, יש אדם שתומך במיסים אבל נמוכים, אדם שתומך במיסים אבל ע"פ איזשהו קריטריון פשוט -- ואדם שתומך במיסים פרוגרסיביים שמטרתם להסיט משאבים ממי שיש לו יותר למי שיש לו פחות וכו'. זה ספקטרום עם שתי עמדות קיצון, כי אין פה עמדה "שלישית" שמאונכת לשתי האחרות.
חוץ מזה, יש בדרך כלל גם קורלציה בין הנטייה להחזיק בקצה X של הספקטרום בנושא א' להחזקה בקצה Y של הספקטרום בנושא ב' --- כך שרוב האנשים שתומכים ב-X גם תומכים ב-Y. ואז הם מכונים בשם הכולל נניח "אדומים". אלה שנוטים להחזיק בקצוות ההפוכים - מכונים "כחולים".
כמובן שהקורלציה לא מחייבת. אבל היא עדיין קיימת כתופעה.
אם במקרה מדובר במקרה הראשון דווקא ---- תאלץ להסביר מה לא הגיוני בעמדות השמאל והימין, ואיך יכול להיות ששתיהן לא-הגיוניות בעיניך בו-זמנית?
לדוגמא, איך יכול להיות שגם להתנגד למיסים וגם לתמוך במיסים נראה לך לא הגיוני?
הרגע הסברתי לך. בכל חברה יש ויכוח אחד פוליטי מרכזי - ( או כמה בודדים) - זה יכול להיות בנושא כלכלה, זה יכול להיות בנושא דת, וכו'.לא ברור לי על מה הויכוח בכלל
סתם הגדרה שרירותית, הסברתי כבר. למה צריך לחזור על עצמי? באותה מידה יכלו להיקרא "הכחולים" וה-"אדומים". בארה"ב הם מכונים בשמות הסתומים: "רפובליקנים" ו-"דמוקרטים". נו, זה אומר משהו? לא - זה סתם כינוי (זה אמר אולי משהו בעבר, זה כבר מזמן לא רלוונטי לעמדות שלהם).מה מגדיר ימין ומה מגדיר שמאל
כי כמו שהסברתי (....) יש נטייה לקורלציה בין עמדות בסוגיות שונות. אז מקבצים את כל מי שנופל לתוך הרובריקה הזו בתואר: "האדום" ולמי שנופל לרובריקה השניה בתואר "הכחול" והם מזדהים עם ההגדרה הזו כי היא מייצגת את העמדות שיש להם.ולמה אנשים מזדהים כימין או כשמאל
אני חושד שאתה טועה. אני חושד שלא רק לי זה לא ברור.
לא הסברת מה לא ברור לך, אז קשה לאנשים יהיה לומר לך "מה הם חושבים".אני תוהה אם למישהו זה בכלל ברור ומה אנשים חושבים.
על מה הימין והשמאל לא מסכימים ביניהם? מה ההגדרה של ימין? מה ההגדרה של שמאל?לא הסברת מה לא ברור לך, אז קשה לאנשים יהיה לומר לך "מה הם חושבים".
בפעם השלישית,על מה הימין והשמאל לא מסכימים ביניהם?
אין הגדרה, זו תוית שרירותית שהודבקה להכללה גסה של אוסף של עמדות פוליטיות טיפוסיות.מה ההגדרה של ימין
קבוצה שמחזיקה (בהכללה גסה) בעמדות שהפוכות לאלה של הקבוצה השניה.מה ההגדרה של שמאל?
שמרן לא חושב שלא צריך בהכרח לשנות את הקיים, או שלא יתכן מצב יותר טוב, אלא שלפני שמשנים את הקיים, צריך לחשוב טוב טוב ולבצע כל שינויי באיטיות גדולה, כי ההיסטוריה הראתה שגם לרעיונות שנראו הכי הגיוניים, חכמים וחסרי פגמים, היו תוצאות שליליות ונוראית, בלתי צפויות (זה בלי קשר לכך, שפעמים רבות אנשים אונסים את המציאות, כדי שתתאים לתיאוריות שלהם וממשיכים לבצע אותן, למרות שברור שנכשלו)פשוט לפי המשמעות המילולית - שמירה על מה שהיה מקובל בעבר. זה לא מטופש לחשוב שלא צריך שינויים גדולים כי המצב הקיים די טוב. ערכים ירוקים, פמיניסטים וכד' הם לא טוב בהכרח והשמרן יראה אותם אחרת מחברו הפחות שמרן.
זה גם יכול להיות הפוך.כמו שהסברתי (....) יש נטייה לקורלציה בין עמדות בסוגיות שונות. אז מקבצים את כל מי שנופל לתוך הרובריקה הזו בתואר: "האדום" ולמי שנופל לרובריקה השניה בתואר "הכחול" והם מזדהים עם ההגדרה הזו כי היא מייצגת את העמדות שיש להם
סתם לידע, בתור אחד שמתעסק בנושא, דווקא כן.לדעתי זה לא נכון ואנשים פשוט יש להם תחושה כזאת בגלל שיש פער מחירים משמעותי בין מכשיר כשר למכשיר לא כשר לדוגמא נוקיה 215 כשר רשמי עולה 270 כשר מזויף עולה 220 ואין שום הבדל משמעותי ביניהם
אתה מוזמן לבדוק גם היסטורית וגם לגבי כל ראשי גופי הבטחון בעשרים שנים האחרונות, כמה מהם תמכו בביבי.
סכומי הכסף שמשלמים למפתחים שמכשירים את הROM של המכשיר הם גבוהים בהחלט.ובגלל זה רוב הציבור חושב שוועדת הרבנים מרוויחים כסף אבל לדעתי זה לא נכון והסיבה שיש פערי מחירים זה בעיקר בגלל שהייזם שמייצר גרסה כשרה הוא לוקח על עצמו סיכון של הפסדים במקרים של באגים בחסימות וממילא הוא לוקח מחיר יותר גבוה בגלל הסיכון שהוא לוקח
אני מסכים עם המשפט הזה בתנאי שהוא מדבר על כל הקבוצות בישראל, כולל קבוצת החילוניים.אבל אין שום סיבה להתערב לקבוצה בחייה הדתיים בכוח. זה לא דמוקרטי.