• התוכן שלפניכם איננו ייעוץ פיננסי. הוא אולי נחזה ככזה, ואף נשמע ככזה, אבל למרבה הפלא, הוא איננו כזה, וממילא לא יכול להיחשב תחליף לייעוץ מטעם בעל הרישיון המתאים, לרבות ייעוץ מס, ייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם. מכאן שאין לראות בתכני הפורום המלצה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך או בנכסים אחרים, וכל הסתמכות עליהם תהיה באחריות הקורא בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחברה בלבד ואין באמור בה כדי לשקף את דעותיה של בעלת האתר.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

  • פותח הנושא פותח הנושא Benjamin W
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
לא ראיתי שזה נאמר במפורש בשום מקום. ההבנה שלי היא להיפך, ה-10% כולל את מה שהוא צריך לתשלום המס על האופציות
טוב אז בדקתי קצת. לאילון היו 22862 אופציות עם strike של $6.
זה יצר לו רווח של 25 מיליארד בערך. הוא ממוסה על זה בשיעור של 54%, אז סה"כ חבות מס 12.5 מיליארד.

הוא רוצה למכור 17 מיליון מניות, אז 17 מיליארד דולר. כלומר כמעט 5 מיליארד דולר מעל מה שהוא צריך בשביל מס ולממש את האופציה.
אני חושב שזה, בשילוב של המכירות של אינסיידרים אחרים בחברה, מעידות על זה שהתמחור גבוה נכון להיום, בנוסף לDCF שכתבתי קודם ולעובדה שהשווקים די במאניה. בנוסף הוא צייץ לא מזמן שהוא חושב שהמחיר גבוה ביחס לקצב הייצור של החברה שבמחיר הזה השוק נותן ודאות גבוהה לנהיגה האוטונומית. מאז המחיר עלה משמעותית.

מצד שני הוא כן אמר שהוא מסכים עם Cathie Wood שאומרת שהיא חוזה מחיר של 3000$ ב2025. מהוון להיום זה $1900 בערך. אבל אני חושב שהיא אמרה שחצי מזה יגיע מנהיגה אוטונומית וחצי ממכירה של רכבים. אז עסקי הרכבים שווים היום $950 לפי זה.

בנוסף, אולי הוא לא מכר בלוק לבנקים מחוץ לבורסה כי אף בנק לא היה מוכן לקנות במחיר הנוכחי כי הוא גבוה מידי?
אומרים שהוא מוכר בשוק הפתוח כי יש לו אינטרס להוריד את מחיר השוק כדי להפחית את חבות המס (להקטין את ההפרש בין הסטרייק למחיר המימוש, שהוא מחיר השוק). אני מתקשה לחשוב שזה נכון כי הוא כבר מימש את האופציה.

בנוסף אומרים שהסיבה לעליה החדה במחיר בסוף המהלך הייתה gamma squeeze ולא בגלל fundamentals. אני לא יודע אם היה gamma squeeze ולא מבין בזה מידי, אולי יש פה מישהו שמבין יותר

אז בשורה התחתונה, לא מתלהב מהמחיר הנוכחי גם אחרי הירידה
 
למכור 17 מיליון מניות, אז 17 מיליארד דולר. כלומר כמעט 5 מיליארד דולר מעל מה שהוא צריך בשביל מס ולממש את האופציה
אני מנחש שהמכירות עצמן יוצרות רווח הון חייב במס, ואם כן מכירה ב-12.5B לא מספיקה כדי לשלם מס של 12.5B.
 
אני מנחש שהמכירות עצמן יוצרות רווח הון חייב במס, ואם כן מכירה ב-12.5B לא מספיקה כדי לשלם מס של 12.5B.
צודק לגמרי, זו נקודה מעולה. תודה על התיקון!

אבל אז זה אומר שהוא צריך למכור ב25 מיליארד כדי שיהיה לו 12.5 כדי לשלם את המס בהנחה שאת רוב המניות הוא קיבל כמעט בחינם יחסית למחיר היום
 
טוב אז בדקתי קצת. לאילון היו 22862 אופציות עם strike של $6.
זה יצר לו רווח של 25 מיליארד בערך. הוא ממוסה על זה בשיעור של 54%, אז סה"כ חבות מס 12.5 מיליארד.

הוא רוצה למכור 17 מיליון מניות, אז 17 מיליארד דולר. כלומר כמעט 5 מיליארד דולר מעל מה שהוא צריך בשביל מס ולממש את האופציה.
אני חושב שזה, בשילוב של המכירות של אינסיידרים אחרים בחברה, מעידות על זה שהתמחור גבוה נכון להיום, בנוסף לDCF שכתבתי קודם ולעובדה שהשווקים די במאניה. בנוסף הוא צייץ לא מזמן שהוא חושב שהמחיר גבוה ביחס לקצב הייצור של החברה שבמחיר הזה השוק נותן ודאות גבוהה לנהיגה האוטונומית. מאז המחיר עלה משמעותית.

מצד שני הוא כן אמר שהוא מסכים עם Cathie Wood שאומרת שהיא חוזה מחיר של 3000$ ב2025. מהוון להיום זה $1900 בערך. אבל אני חושב שהיא אמרה שחצי מזה יגיע מנהיגה אוטונומית וחצי ממכירה של רכבים. אז עסקי הרכבים שווים היום $950 לפי זה.

בנוסף, אולי הוא לא מכר בלוק לבנקים מחוץ לבורסה כי אף בנק לא היה מוכן לקנות במחיר הנוכחי כי הוא גבוה מידי?
אומרים שהוא מוכר בשוק הפתוח כי יש לו אינטרס להוריד את מחיר השוק כדי להפחית את חבות המס (להקטין את ההפרש בין הסטרייק למחיר המימוש, שהוא מחיר השוק). אני מתקשה לחשוב שזה נכון כי הוא כבר מימש את האופציה.

בנוסף אומרים שהסיבה לעליה החדה במחיר בסוף המהלך הייתה gamma squeeze ולא בגלל fundamentals. אני לא יודע אם היה gamma squeeze ולא מבין בזה מידי, אולי יש פה מישהו שמבין יותר

אז בשורה התחתונה, לא מתלהב מהמחיר הנוכחי גם אחרי הירידה
זה הרבה ספקולציה להודעה אחת :)

בלי קשר, הבן אדם שווה 280 מיליארד דולר, הוא אחד ה capital allocators הטובים בעולם, גם אם נשאר לו 5 מיליארד דולר במזומן מנטרנזאקציה הזאת הוא ימצא דברים טובים לעשות עם זה, כמו להקים אוניברסיטה לטכנולוגיה ומדעים בטקסס.
 
גם אם נשאר לו 5 מיליארד דולר במזומן מנטרנזאקציה הזאת הוא ימצא דברים טובים לעשות עם זה, כמו להקים אוניברסיטה לטכנולוגיה ומדעים בטקסס
אין לי ספק שהוא ימצא מה לעשות עם זה, אבל כמו שאתה אומר הוא capital allocator טוב, ואם הוא מוציא את זה מטסלה זה אומר משהו על כמה הוא חושב שהכסף הזה עוד יכול לעשות בטסלה. שזה מעיד שזה לא הולך לעשות הרבה מאוד וטסלה לא הולכת להיות חברה של 10 טריליון כמו שהרבה חושבים
 
אין לי ספק שהוא ימצא מה לעשות עם זה, אבל כמו שאתה אומר הוא capital allocator טוב, ואם הוא מוציא את זה מטסלה זה אומר משהו על כמה הוא חושב שהכסף הזה עוד יכול לעשות בטסלה. שזה מעיד שזה לא הולך לעשות הרבה מאוד וטסלה לא הולכת להיות חברה של 10 טריליון כמו שהרבה חושבים
זה קצת נשמע שהחלטת שטסלה לא תהיה שווה הרבה בעתיד, ואתה מחפש להוכיח את זה על בסיס רמזים מאלון, במקום על בסיס מה שהחברה עושה בפועל.

התזה הבסיסית היא: יותר מכוניות טסלה נמכרות, יותר מארגין רווח לטסלה לכל מכונית, יותר רווחים, יותר שווי שוק. אם מאסק מכניס לכיס 5 מיליארד ואז ובונה איתם אוניברסיטה או יאכטה פי שתיים יותר גדולה מזו של בזוס (כדי להוכיח לו שהוא תמיד ישאר מקום 2), לא משנה שום דבר בתזה הזאת.
 
עם חובות, בלי מזומן
לקח לי קריאה חוזרת להגדרה של EV להבין את ההבדל.
המסקנה שלי - אין הבדל, אנחנו מדברים על אותו הדבר.
שווי השוק כבר משקלל את ה-EV והחובות והמזומן, אז הגדרה ל-EV היא באופן קצת עקום: שווי השוק פלוס החובות (בערך אבסולוטי נטול סימן, כי הם גורעים משווי השוק) מינוס המזומן (שתורם לשווי השוק), שזה במילים אחרות פחות מבלבלות:
שווי בלי מזומן ובלי חובות
 
אני מתנצל, אילון מימש רק 2 מיליון מניות מתוך 22 מיליון
 
שווי השוק כבר משקלל את ה-EV והחובות והמזומן, אז הגדרה ל-EV היא באופן קצת עקום: שווי השוק פלוס החובות (בערך אבסולוטי נטול סימן, כי הם גורעים משווי השוק) מינוס המזומן (שתורם לשווי השוק)
גריעה של המזומן אינטואיטיבית,
אבל למה להוסיף את החובות ? או לגרוע גם אותם, ואם השוק כבר מתמחר אז לא לגעת.. למה ״להוסיף״ לשווי של החברה חוב שהיא צריכה להחזיר ?
 
גריעה של המזומן אינטואיטיבית,
אבל למה להוסיף את החובות ? או לגרוע גם אותם, ואם השוק כבר מתמחר אז לא לגעת.. למה ״להוסיף״ לשווי של החברה חוב שהיא צריכה להחזיר ?
להבנתי (מהדיון כאן בלבד, אולי הבנתי לא נכון) המטרה היא לתמחר את הפעילות של החברה, לא את החברה (כמה, לדוגמה, היה כדאי לשלם עליה אן היתה מקבלת פתאום דף חלק ממזומנים, בפלוס ובמינוס).
בהקשר הספציפי כאן, כנגד הטענה "לא יתכו שטסלה שווה יותר מכל שאר חברות הרכב", טוען @adamshalev שאכן הפעילות של טסלה לא שווה (בשוק) יותר מהפעילות של כלל החברות המסורתיות, והסיבה ששווי השוק כן נראה כך זה רק כי התמחור של כלל החברות כולל את החובות שלהן. בניכוי המזומן והחובות ניתן לראות שהפעילות של טסלה מתומחרת פחות מהפעילות של כלל החברות המסורתיות.
 
@מתכנת
לדעתי הכי ברור אם תסתכל על זה בצורה הבאה:
כמה יעלה לי לקנות את החברה,
מזומן שהיא מחזיקה אני משלם ומקבל בחזרה - לכן לא צריך להחשיב אותו -> מורידים אותו
חובות שיש לה, אני אצטרך לשלם - לכן זה עוד כסף שאצטרך להביא מהבית -> מוסיף אותו

הפשטה גסה, לדעתי עוזר להבין את הרעיון,
אציין שלעיתים גם מוסיפים גם preferred shares לחישוב.
 
גריעה של המזומן אינטואיטיבית,
אבל למה להוסיף את החובות ? או לגרוע גם אותם, ואם השוק כבר מתמחר אז לא לגעת.. למה ״להוסיף״ לשווי של החברה חוב שהיא צריכה להחזיר ?
כאמור זה חישוב נכון אך נורא מבלבל.
תעשה הפוך. תניח שקיים EV, תוסיף לו מזומן ותוריד ממנו חוב (כאשר כל המספרים חיוביים בהגדרה) ותקבל את שווי השוק. נכון? עכשיו תסדר את המשוואה מחדש בשביל לחשב EV מהמשוואה הנ״ל.
זאת סתם הגדה, שמבלבלת כי ההגדרה שמה לחוב ערך חיובי.
 
כאמור זה חישוב נכון אך נורא מבלבל.
תעשה הפוך. תניח שקיים EV, תוסיף לו מזומן ותוריד ממנו חוב (כאשר כל המספרים חיוביים בהגדרה) ותקבל את שווי השוק. נכון? עכשיו תסדר את המשוואה מחדש בשביל לחשב EV מהמשוואה הנ״ל.
זאת סתם הגדה, שמבלבלת כי ההגדרה שמה לחוב ערך חיובי.

הגדרה מאוד הגיונית, רק שהיא עדיין לא ממצה את הכל. בערך של חברה יש עוד דברים חוץ מאשר ״ערך העסק העיקרי שלה״, ״שווה מזומן״ ו״חוב״.
למשל ל-GM שהזכרת יש משהו כמו 25 מליארד מגן מס. אמנם זה לא מזומן, אבל זה לא תלוי ברכב, זה נכס שאפשר לממש לאורך השנים גם אם עוברים לגדל תירס. אז לא להוריד את זה מהערכת השווי שהשוק נותן לעסק נטו (אולי עם היוון)?
ויש עוד הרבה דברים ניתנים לתמחור בחברה, שאינם העסק העיקרי ואינם שווה מזומן.
 
חישוב שמישהו עשה לגבי התוצאה של המכירה של אלון ותרחישים שונים הוא יכל לבחור.
שורה תחתונה, בדרך שלו הוא:
- נשאר עם 3% יותר מניות (יחסית)
- נשאר עם קצת פחות מ-1 מיליארד במזומן
- משלם יותר מס מבכל תרחיש אחר

אלון הגיב לזה, לא סתר את הנתונים ואישר שמה שהוא עושה ממכסם תשלום מס כאשר הוא בקלות יכל למזער תשלום מס.


1636870361045.png
 
טסלה במוד "Full-self driving" מול ווימו (גוגל) באותו מסלול.

 
טסלה במוד "Full-self driving" מול ווימו (גוגל) באותו מסלול.
חבל, הכוונה טובה אבל הסרטון פספס את הדבר הכי מעניין - לתת לשני רכבים אוטונומיים לנסוע באותו מסלול ולהשוות את הנהיגה שלהם.
בפועל, שני הרכבים נסעו במסלולים שונים לחלוטין, בפרט טסלה דרך כביש מהיר וווימו דרך כביש עירוני.
יכל להיות מעניין לתת נקודת התחלה ונקודת סיום ששני הרכבים יבחרו לנווט בדיוק באותו מסלול.
 
יש שני ערוצים ביוטיוב שאני אוהב בשביל להתעדכן בהתקדמות יכולות הנהיגה של טסלה. שניהם בוחנים את יכולות ה-FSD Beta כבר תקופה ארוכה, גרסא אחרי גרסא, ככה שהם נותנים פידבק שקול (לטוב ולרע) על סמך היכרות מעמיקה, ולא סתם התלהבות של מישהו שמנסה את זה פעם ראשונה.

מעניין לראות את השיפור לאורך זמן, גם כשיש ביקורת על דברים שעוד לא עובדים/חסרים:
AI DRIVR - הסרטון האחרון
Dirty Tesla - הסרטון האחרון
 
נערך לאחרונה ב:
יש שני ערוצים ביוטיוב שאני אוהב בשביל להתעדכן בהתקדמות יכולות הנהיגה של טסלה. שניהם בוחנים את יכולות ה-FSD Beta כבר תקופה ארוכה, גרסא אחרי גרסא, ככה שהם נותנים פידבק שקול (לטוב ולרע) על סמך היכרות מעמיקה, ולא סתם התלהבות של מישהו שמנסה את זה פעם ראשונה.

מעניין לראות את השיפור לאורך זמן, גם כשיש ביקורת על דברים שעוד לא עובדים/חסרים:
AI DRIVR - הסרטון האחרון
Dirty Tesla - הסרטון האחרון
אכן חשוב לראות את המצב האמיתי לטוב ולרע. הנהיגה האוטונומית שלהם היא מרשימה בטירוף, אני מדי פעם מקבל סתירה תודעתית ונזכר שאנחנו חיים בעתיד והוא מדהים. זה עדיין לא מושלם אבל זה בבירור בדרך לשם, וכנראה כבר היום בטיחותי יותר מנהג ממוצע, אם כי זה לא מספיק. מה שבאמת אבל מרשים זה שזה יכול לנסוע בכל כביש, גם כזה שלא ראה מעולם וגם כזה שלא אומן עליו בכלל. הוא פשוט מנסה לעשות את הכי טוב שהוא יכול בסיטואציה מבלי לעשות תאונה - כמו נהג אנושי, וכמו שהייתי מצפה מרכב שאני רוצה שיסיע אותי מכל מקום לכל מקום, ולא רק על כבישים ישירים, רחבים וממופים עם ליידר כמו שחברות אחרות עושות (שזה יותר כמו אוטובוסים אוטונומיים, גם מרשים אבל זה לא ״זה״).
 
מה שבאמת אבל מרשים זה שזה יכול לנסוע בכל כביש, גם כזה שלא ראה מעולם וגם כזה שלא אומן עליו בכלל. הוא פשוט מנסה לעשות את הכי טוב שהוא יכול בסיטואציה מבלי לעשות תאונה - כמו נהג אנושי, וכמו שהייתי מצפה מרכב שאני רוצה שיסיע אותי מכל מקום לכל מקום, ולא רק על כבישים ישירים, רחבים וממופים עם ליידר כמו שחברות אחרות עושות
לגמרי. העובדה שהם לומדים איך לנהוג בלי שיש להם מראש "ידע מושלם" על העולם (מיפוי של כל ס"מ, חיישנים יקרים וכו') הופכת את הגישה שלהם להרבה יותר יישימה ו-scalable. הנסיון להתקדם בצעדים קטנים כשכל צעד הוא מושלם (waymo) לטעמי רק מאט מאוד את ההתקדמות ביחס לגישת ה-"good enough" שמשתפרת בקצב מהיר.

זה עדיין לא מושלם אבל זה בבירור בדרך לשם
בעיני אנחנו אמנם עוד מאוד רחוקים מהאידיאל של "רמה 5" (להוציא את ההגה מהאוטו ולנהוג מושלם בכל מצב אפשרי בעולם) - כי הזנב הארוך של מצבים מורכבים הוא ארוך מאוד (וזולג לכיוון ה-GAI). מצד שני - תהיה תועלת עצומה מהמערכות הללו הרבה לפני שנגיע לרמה כזו.

ברמה הכי בסיסית - אם אחרי עוד כמה איטרציות של התוכנה הנוכחית (רמה 2 - תחת פיקוח מתמיד של נהג אנושי) חוויות הנהיגה בפועל תהיה, באופן עקבי, חוסר התערבות כמעט מוחלט של הנהג והיעדר תאונות, אז זה לא רק בסיס מצוין לעסקי הביטוח שלהם, אלא גם קיבוע של התפיסה שהרכבים שלהם הם הבטוחים בעולם בסדר גודל לפחות (משהו שנגיד וולוו ניסו מתישהו בעבר לבסס בתור ייתרון יחסי שלהם).
על פני אי אלו מיליוני רכבים על הכביש וכמה שנות סטטיסטיקה - זה יהיה הבסיס ארוך הטווח לשינוי התפיסה של הציבור והרגולטורים ביחס נהיגה אוטונומית.
 

נושאים דומים

Back
למעלה