__DanDan
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 5/11/21
- הודעות
- 97
- דירוג
- 147
עם חובות, בלי מזומןכאשר משווים רק enterprise value (שזה שווי בלי מזומן ובלי חובות)
עם חובות, בלי מזומןכאשר משווים רק enterprise value (שזה שווי בלי מזומן ובלי חובות)
טוב אז בדקתי קצת. לאילון היו 22862 אופציות עם strike של $6.לא ראיתי שזה נאמר במפורש בשום מקום. ההבנה שלי היא להיפך, ה-10% כולל את מה שהוא צריך לתשלום המס על האופציות
אני מנחש שהמכירות עצמן יוצרות רווח הון חייב במס, ואם כן מכירה ב-12.5B לא מספיקה כדי לשלם מס של 12.5B.למכור 17 מיליון מניות, אז 17 מיליארד דולר. כלומר כמעט 5 מיליארד דולר מעל מה שהוא צריך בשביל מס ולממש את האופציה
צודק לגמרי, זו נקודה מעולה. תודה על התיקון!אני מנחש שהמכירות עצמן יוצרות רווח הון חייב במס, ואם כן מכירה ב-12.5B לא מספיקה כדי לשלם מס של 12.5B.
זה הרבה ספקולציה להודעה אחתטוב אז בדקתי קצת. לאילון היו 22862 אופציות עם strike של $6.
זה יצר לו רווח של 25 מיליארד בערך. הוא ממוסה על זה בשיעור של 54%, אז סה"כ חבות מס 12.5 מיליארד.
הוא רוצה למכור 17 מיליון מניות, אז 17 מיליארד דולר. כלומר כמעט 5 מיליארד דולר מעל מה שהוא צריך בשביל מס ולממש את האופציה.
אני חושב שזה, בשילוב של המכירות של אינסיידרים אחרים בחברה, מעידות על זה שהתמחור גבוה נכון להיום, בנוסף לDCF שכתבתי קודם ולעובדה שהשווקים די במאניה. בנוסף הוא צייץ לא מזמן שהוא חושב שהמחיר גבוה ביחס לקצב הייצור של החברה שבמחיר הזה השוק נותן ודאות גבוהה לנהיגה האוטונומית. מאז המחיר עלה משמעותית.
מצד שני הוא כן אמר שהוא מסכים עם Cathie Wood שאומרת שהיא חוזה מחיר של 3000$ ב2025. מהוון להיום זה $1900 בערך. אבל אני חושב שהיא אמרה שחצי מזה יגיע מנהיגה אוטונומית וחצי ממכירה של רכבים. אז עסקי הרכבים שווים היום $950 לפי זה.
בנוסף, אולי הוא לא מכר בלוק לבנקים מחוץ לבורסה כי אף בנק לא היה מוכן לקנות במחיר הנוכחי כי הוא גבוה מידי?
אומרים שהוא מוכר בשוק הפתוח כי יש לו אינטרס להוריד את מחיר השוק כדי להפחית את חבות המס (להקטין את ההפרש בין הסטרייק למחיר המימוש, שהוא מחיר השוק). אני מתקשה לחשוב שזה נכון כי הוא כבר מימש את האופציה.
בנוסף אומרים שהסיבה לעליה החדה במחיר בסוף המהלך הייתה gamma squeeze ולא בגלל fundamentals. אני לא יודע אם היה gamma squeeze ולא מבין בזה מידי, אולי יש פה מישהו שמבין יותר
אז בשורה התחתונה, לא מתלהב מהמחיר הנוכחי גם אחרי הירידה
אין לי ספק שהוא ימצא מה לעשות עם זה, אבל כמו שאתה אומר הוא capital allocator טוב, ואם הוא מוציא את זה מטסלה זה אומר משהו על כמה הוא חושב שהכסף הזה עוד יכול לעשות בטסלה. שזה מעיד שזה לא הולך לעשות הרבה מאוד וטסלה לא הולכת להיות חברה של 10 טריליון כמו שהרבה חושביםגם אם נשאר לו 5 מיליארד דולר במזומן מנטרנזאקציה הזאת הוא ימצא דברים טובים לעשות עם זה, כמו להקים אוניברסיטה לטכנולוגיה ומדעים בטקסס
זה קצת נשמע שהחלטת שטסלה לא תהיה שווה הרבה בעתיד, ואתה מחפש להוכיח את זה על בסיס רמזים מאלון, במקום על בסיס מה שהחברה עושה בפועל.אין לי ספק שהוא ימצא מה לעשות עם זה, אבל כמו שאתה אומר הוא capital allocator טוב, ואם הוא מוציא את זה מטסלה זה אומר משהו על כמה הוא חושב שהכסף הזה עוד יכול לעשות בטסלה. שזה מעיד שזה לא הולך לעשות הרבה מאוד וטסלה לא הולכת להיות חברה של 10 טריליון כמו שהרבה חושבים
לקח לי קריאה חוזרת להגדרה של EV להבין את ההבדל.עם חובות, בלי מזומן
שווי בלי מזומן ובלי חובות
גריעה של המזומן אינטואיטיבית,שווי השוק כבר משקלל את ה-EV והחובות והמזומן, אז הגדרה ל-EV היא באופן קצת עקום: שווי השוק פלוס החובות (בערך אבסולוטי נטול סימן, כי הם גורעים משווי השוק) מינוס המזומן (שתורם לשווי השוק)
להבנתי (מהדיון כאן בלבד, אולי הבנתי לא נכון) המטרה היא לתמחר את הפעילות של החברה, לא את החברה (כמה, לדוגמה, היה כדאי לשלם עליה אן היתה מקבלת פתאום דף חלק ממזומנים, בפלוס ובמינוס).גריעה של המזומן אינטואיטיבית,
אבל למה להוסיף את החובות ? או לגרוע גם אותם, ואם השוק כבר מתמחר אז לא לגעת.. למה ״להוסיף״ לשווי של החברה חוב שהיא צריכה להחזיר ?
כאמור זה חישוב נכון אך נורא מבלבל.גריעה של המזומן אינטואיטיבית,
אבל למה להוסיף את החובות ? או לגרוע גם אותם, ואם השוק כבר מתמחר אז לא לגעת.. למה ״להוסיף״ לשווי של החברה חוב שהיא צריכה להחזיר ?
כאמור זה חישוב נכון אך נורא מבלבל.
תעשה הפוך. תניח שקיים EV, תוסיף לו מזומן ותוריד ממנו חוב (כאשר כל המספרים חיוביים בהגדרה) ותקבל את שווי השוק. נכון? עכשיו תסדר את המשוואה מחדש בשביל לחשב EV מהמשוואה הנ״ל.
זאת סתם הגדה, שמבלבלת כי ההגדרה שמה לחוב ערך חיובי.
חבל, הכוונה טובה אבל הסרטון פספס את הדבר הכי מעניין - לתת לשני רכבים אוטונומיים לנסוע באותו מסלול ולהשוות את הנהיגה שלהם.טסלה במוד "Full-self driving" מול ווימו (גוגל) באותו מסלול.
אכן חשוב לראות את המצב האמיתי לטוב ולרע. הנהיגה האוטונומית שלהם היא מרשימה בטירוף, אני מדי פעם מקבל סתירה תודעתית ונזכר שאנחנו חיים בעתיד והוא מדהים. זה עדיין לא מושלם אבל זה בבירור בדרך לשם, וכנראה כבר היום בטיחותי יותר מנהג ממוצע, אם כי זה לא מספיק. מה שבאמת אבל מרשים זה שזה יכול לנסוע בכל כביש, גם כזה שלא ראה מעולם וגם כזה שלא אומן עליו בכלל. הוא פשוט מנסה לעשות את הכי טוב שהוא יכול בסיטואציה מבלי לעשות תאונה - כמו נהג אנושי, וכמו שהייתי מצפה מרכב שאני רוצה שיסיע אותי מכל מקום לכל מקום, ולא רק על כבישים ישירים, רחבים וממופים עם ליידר כמו שחברות אחרות עושות (שזה יותר כמו אוטובוסים אוטונומיים, גם מרשים אבל זה לא ״זה״).יש שני ערוצים ביוטיוב שאני אוהב בשביל להתעדכן בהתקדמות יכולות הנהיגה של טסלה. שניהם בוחנים את יכולות ה-FSD Beta כבר תקופה ארוכה, גרסא אחרי גרסא, ככה שהם נותנים פידבק שקול (לטוב ולרע) על סמך היכרות מעמיקה, ולא סתם התלהבות של מישהו שמנסה את זה פעם ראשונה.
מעניין לראות את השיפור לאורך זמן, גם כשיש ביקורת על דברים שעוד לא עובדים/חסרים:
AI DRIVR - הסרטון האחרון
Dirty Tesla - הסרטון האחרון
לגמרי. העובדה שהם לומדים איך לנהוג בלי שיש להם מראש "ידע מושלם" על העולם (מיפוי של כל ס"מ, חיישנים יקרים וכו') הופכת את הגישה שלהם להרבה יותר יישימה ו-scalable. הנסיון להתקדם בצעדים קטנים כשכל צעד הוא מושלם (waymo) לטעמי רק מאט מאוד את ההתקדמות ביחס לגישת ה-"good enough" שמשתפרת בקצב מהיר.מה שבאמת אבל מרשים זה שזה יכול לנסוע בכל כביש, גם כזה שלא ראה מעולם וגם כזה שלא אומן עליו בכלל. הוא פשוט מנסה לעשות את הכי טוב שהוא יכול בסיטואציה מבלי לעשות תאונה - כמו נהג אנושי, וכמו שהייתי מצפה מרכב שאני רוצה שיסיע אותי מכל מקום לכל מקום, ולא רק על כבישים ישירים, רחבים וממופים עם ליידר כמו שחברות אחרות עושות
בעיני אנחנו אמנם עוד מאוד רחוקים מהאידיאל של "רמה 5" (להוציא את ההגה מהאוטו ולנהוג מושלם בכל מצב אפשרי בעולם) - כי הזנב הארוך של מצבים מורכבים הוא ארוך מאוד (וזולג לכיוון ה-GAI). מצד שני - תהיה תועלת עצומה מהמערכות הללו הרבה לפני שנגיע לרמה כזו.זה עדיין לא מושלם אבל זה בבירור בדרך לשם
פותח הנושא | כותרת | פורום | תגובות | תאריך |
---|---|---|---|---|
I | מניית טסלה | שוק ההון | 2 | |
ב | דעת הפורום על המהלך של בינסנס עם מסחר של "טסלה" ? | השקעות אלטרנטיביות | 3 | |
ש | טסלה | שוק ההון | 2 |