• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טיול אחרי צבא

4461vegeta

משתמש סולידי
הצטרף ב
2/7/19
הודעות
112
דירוג
10
אני חייל בודד שכל הכסף שצפוי להיות לי עד סוף השחרור הוא 200 עד 250 אלף שח(ירושה ודברים וכאלה ואני בלי גב משפחתי כל כך) אני משתחרר עוד 8 חודשים בערך, לאחר מכן אני בראש של לימודים/עבודה או לשלב את שניהם. (מבחינת לימודים אני זכאי למלכות כך שאין מה לדאוג לתשלומי לימודים וגם אני צפוי לעזרה מסויימת במעונות לימודים) בנתיים חלק מהכסף שלי אני מפזר בבורסה בצורה מדודה ומקבל קצת רווחים נאים מזה.
עכשיו לפני האזרחות חשבתי כמיטב המסורת בצהל ללכת לטיול וחשבתי על מספר אפשרויות ולא יודע מה הכי כדאי לי בהתאם למצבי הפיננסי והכל.
באפשרויות:
1. ללכת סתם לטיול נחמד של שבוע שבועיים ולטיול ולסמן וי ואולי מתישהו אסע פה ושם עוד קצת.
2. ללכת אחרי ההרפתקה שלי ליפן למקום שבו נולד האנימה(ללכת לכל מיני מקומות משחקי אנימה, סדרות, פארק נארוטו וכל מיני דברים של פריקים כמוני) בנוסף לשלב את זה עם אימוני קראטה באזור החודשיים-שלוש באי בו נולד וצמח הקראטה.(טיול של 3 חודשים)
3. כיוון שקשה לקנות בית בישראל ויש לי אזרחות אירופאית הונגרית, הייתי רוצה להכיר את אירופה ואת האזרחות ההונגרית שלי ואולי לקנות בית בהונגריה או במדינה באיחוד או במקום שווה אבל לצורך כך אני צריך "לפתוח את הראש שלי בנדלן חול" ולכן חשבתי לטייל ולראות 3-4 מדינות באיחוד האירופאי בדגש על הונגריה ששם יש לי אזרחות. וכך לשלב את הטיול עם הרחבת הידע שלי בנדלן חול ואם אפשר גם ללמוד על השקעות בבורסות בחול.התכנון הוא שבוע בערך לכל מדינה.לומר בסביבות החודש ובסוף לשלב שבוע ביפן.(כלומר לדעתי זה טיול בין חודש לחודשיים כי אם ארגיש שנמאס לי מאזור מסויים אני יכול לעזוב מקודם יותר ואם אני מרגיש שבא לי לתת דגש על מדינה מסויימת אני עשוי להישאר יותר זמן)
4.לשלב את 2 ו- 3 (זה למעשה החלום שלי כלומר לשלב טיול לאירופה כך אני אלמד על המסלול להשקעות בחול יחד עם האהבה שלי ליפן-מדינת האנימה והקראטה הקטע הוא הכסף...)


אגב: ידוע לי שמבחינת כלכלית עדיף לי את אפשרות מספר 1 כלומר טיול של שבוע צנוע ואם אפשר עדיף בכלל לא הקטע הוא שיש כאלו שאומרים שטיול אחרי צבא זה הכי מהותי כי לאחר מכן זה שונה ומתברגים ויש מחויבויות וכאלו אז המבוגרים מבינינו מה אומרים כסף או הנאה מה חושבים. אשמח לדיון פורה ולרעיונות
 
נערך לאחרונה ב:
אהלן,

אתחיל מהסוף:
יש כאלו שאומרים שטיול אחרי צבא זה הכי מהותי
טיול מיד אחרי צבא הוא לא הכי מהותי בעיני כולם. זה לא תורה משמיים ואף אחד לא קבע את זה כעובדה. מי אמר שטיול צריך להיות צמוד לשחרור? אני חושב שרק אתה תוכל להגיע למסקנה - האם בשבילך חשוב עתה לצאת לטייל? או שאתה תהיה מסוגל לחכות קצת עד שתרגיש שאתה רוצה ויכול לטייל?

כי לאחר מכן זה שונה ומתברגים ויש מחויבויות
זה לאו דווקא נכון. אני טיילתי בערך שלושה חודשים בסין, ויצא לי לפגוש ישראלים שחלקם בשנות ה-20 המאוחרות וה-30 לחייהם. הם החליטו לקחת פסק זמן מהשגרה שלהם ולצאת לטייל. אילו מחויבויות יהיו לך עוד כמה שנים? אם אתה לא יודע, אל תדאג. כשיגיע הזמן ותרצה לטייל - אתה תוכל לסדר את העניינים בארץ ולצאת לטייל.
אני החלטתי להחליף עבודה ובין שתי העבודות הכנסתי את הטיול. כך גם במקום העבודה הנוכחי שלי, יש לא מעט עובדים שטסים לזמן רב לחו״ל (מדובר על חודש ויותר לפעמים).

ללכת סתם לטיול נחמד של שבוע שבועיים ולטיול ולסמן וי ואולי מתישהו אסע פה ושם עוד קצת.
אני חושב שאתה לא מסתכל נכון על הכוונה לצאת לטיול. נראה לי מסתמן יותר שאתה מנסה לתכנן טיול כדי לצאת מידי חובה ולסמן v על עוד מין מטלה שיש אחרי שמשתחררים. אתה רוצה לטייל? כן או לא? תענה לעצמך. אם כמה שזה יישמע מוזר - צורך לצאת לטייל מרגישים. לא לכולם זה חשוב, אך אם יש לך דחף כזה, אתה תדע. אם מתנהלים כלכלית נכון, ורוצים לטייל הרבה פעמים בחיים, אז יכולים לעשות את זה.

2. ללכת אחרי ההרפתקה שלי ליפן למקום שבו נולד האנימה(ללכת לכל מיני מקומות משחקי אנימה, סדרות, פארק נארוטו וכל מיני דברים של פריקים כמוני) בנוסף לשלב את זה עם אימוני קראטה באזור החודשיים-שלוש באי בו נולד וצמח הקראטה.(טיול של 3 חודשים)
ובסוף לשלב שבוע ביפן
עליך לדעת - יפן היא מדינה יקרה יחסית למדינות אחרות, מבחינת יוקר מחייה, טיסות, תחבורה וכו׳. תצטרך לקחת את כל זה בחשבון ואפילו לנסות לחשוב האם משתלם לטוס לשם בשביל שבוע - עלות הטיסות שווה את זה?

כיוון שקשה לקנות בית בישראל ויש לי אזרחות אירופאית הונגרית, הייתי רוצה להכיר את אירופה ואת האזרחות ההונגרית שלי ואולי לקנות בית בהונגריה או במדינה באיחוד או במקום שווה אבל לצורך כך אני צריך "לפתוח את הראש שלי בנדלן חול" ולכן חשבתי לטייל ולראות 3-4 מדינות באיחוד האירופאי בדגש על הונגריה ששם יש לי אזרחות. וכך לשלב את הטיול עם הרחבת הידע שלי בנדלן חול ואם אפשר גם ללמוד על השקעות בבורסות בחול.התכנון הוא שבוע בערך לכל מדינה.
אכן קשה לקנות בית בישראל, הסולידית כתבה על זה בבלוג וזה נדון כאן גם בפורום - האם אתה בטוח שאתה רוצה לקנות בית? רבים מסתמכים על שכירות ויש לה יתרונות רבים כיום. אתה חושב על להשתקע בישראל או באירופה? אפילו שיש לך אזרחות אירופאית, אתה יודע איפה אתה רוצה לגור? אתה צריך לקחת בחשבון הרבה דברים כמו שפות, יוקר מחייה וכו׳. הרחבת ידע על נדל״ן בחו״ל והשקעות חו״ל - אתה יכול ללמוד באמצעות לפטופ עם חיבור לאינטרנט. אם אתה רוצה לטייל באירופה, לך על זה לדעתי, אבל אם אתה רוצה לטוס כדי ללמוד על נדל״ן חו״ל - אני סקפטי אבל אני פחות מבין בזה אז לא אייעץ כל כך על זה.

אני הייתי מציע לך לחכות עוד קצת לקראת השחרור, תזרום ותראה מה אתה רוצה לעשות, כשתשחרר תציב לעצמך מטרות ותהיה יותר מסודר וממוקד.
 
אשמח לדיון פורה ולרעיונות
אמן שתטוס. אמן שתטוס. אמן שתטוס. אמן שתטוס. אמן שתטוס. אמן שתטוס. אמן שתטוס. אמן שתטוס. אמן שתטוס.

ולא, לטוס לא = לקחת 100K ולפרק אותם. אפשר עם 10-20ש"ח לעשות טיול במזרח של כמה חודשים טובים.
או צפון אמריקה/מרכז עם עבודה תוך כדי.

יתרונות:
א. זו התקופה היחידה בחיים שלך היהודיים/ישראליים [לא גזען, פשוט זה מוטמע בתרבות] שעוד לא מצופה ממך להיות סטודנט/להתחתן/לעשות תואר/לעשות ילדים/להיות סיעודי ולמות מוקדם בשביל להשאיר ירושה. הלחץ מצד ההורים והסביבה עדיין לא התחיל ואתה שווה בין שווים עם שאר האנשים.
ב. בתרבות שלנו, לא מקובל פעם בשנה לסוע לטייל שבוע שבועיים חודש חודשיים בניגוד לאחינו בגולה.
ג. (אזהרת הטייה קוגניטיבית) יש משהו בלקחת תיק ולהיעלם. בגרות, להכיר אנשים, להסתדר במקומות/מצבים רחוק מהבית, נסיעות ארוכות, אנשים שונים, דברים שלא יקרו לך בנסיעה של שבוע. באשר אליי, התקופה היפה בחיי, כך גם כל סובבים אותי וחבריי מהצוות בתמימות דעים על עצמם. אתה פתאום מקשיב למוזיקה, אנשים, שקט, אין את הלחץ המזוויע שיש פה. בקיצור, פסק זמן.
תקופה שלא תחזור.

חסרונות:
סיכוי שפספסת את אהבת חייך בגלל שלא עבדת כמתדלק/מאבטח בעבודה מועדפת.


אמלק
אמן שתטוס.
 
התחתנתי מוקדם ועד היום חבל לי שלא הספקתי את הטיול שתכננתי.
 
ללא ספק אופציה מס 2
 
לדעתי?
1-3 חודשים בהודו. יצא לך יותר זול מאירופה. ואח"כ לך ללמוד. יפן זה טיול מאוד יקר... ועדיף אולי בגיל קצת יותר מבוגר.
 
בוא נתחיל בזה שהטיול אחרי צבא יכול להיות (גם יכול להיות שלא) חוויה בלתי נשכחת ותקופה של אושר, חוויות שלווה וכו וכו, ואני אישית לא מתחרט לרגע שטסתי ל-6 חודשים לדרום אמריקה.
אם הייתי במקומך, הייתי לוקח ברצינות את האופציה השניה, מנסה להבין מהן העלויות והאם מסתדר לי מבחינת תקציב. נשמע כאילו יש לך תשוקה עזה (או שאתה תומך נלהב בתרגום חופשי) לאנימה. אם כך המצב ואתה מסתדר מבחינת תקציב (לעשות שיקולי עלות תועלת)- לדעתי עוף על זה.

לגבי הבית בהונגריה- אתה אומר שיקר לקנות בית בישראל אבל לא מובן אם אתה רוצה לקנות בית למגורים או להשקעה.
לפני שהייתי נוסע לאירופה ובודק נכסים, הייתי מתקמצע קצת יותר בהשקעות נדלן, מבין מהם הנתונים שצריך לבדוק, לומד איך עושים חקר שוק אמיתי, מהמאקרו למיקרו, בודק איך מאתרים נכסים, מיהם היועצים/נותני השירותים שאתה צריך לצידך ורק אחרי שאתה מקבל בסיס טוב, נוסע לאירופה ובודק אפשרויות. אחרת (לדעתי)- אתה קצת מבזבז זמן וכסף ולא מייעל את הנסיעה שלך לאירופה. (סתם לדוגמא- אם היית במקומך, לפני טיסה הייתי יוצר קשר עם מספר מתווכים שיראו לי נכסים לדוגמא וקובע לו"ז יחסית צפוף למשך השהייה).

* לא ממליץ ולא מייעץ, רק אומר מה הייתי עושה אם הייתי במקומך.
 
בתור חייל בודד משוחרר שעבד תוך כדי השירות וגם השתחרר עם סכום יפה הייתי במצב דומה לשלך.
אני החלטתי לקנות דירה בחו"ל. (*הערה חשובה: במקרה שלי המשפחה גרה בחו"ל ואני בקשר איתם ככה שקניית נכס שם הייתה דבר פשוט, אם אצלך המצב לא כך, מדובר כבר בתהליך שונה מאוד שיצריך ממך המון חקר שוק.)

אני מאוד מרוצה מההחלטה שלי אבל כן יש קצת תחושה של פספוס שלא עשיתי טיול גדול כמו כל החברים.
היום כמה שנים אחרי גילתי על עצמי שיש לי יצר הרפתקנות שאני מרגיש שלא שהתממש וזה דחף אותי לתחביב שמכיל בתוכו הרפתקנות וטיולים (שייט).
בנוסף לכף, עם כל הכבוד לריבית דריבית של הכסף לא רציתי לראות את עצמי מתחיל לעשות דברים שאני רוצה רק אחרי שהתבססתי בגיל מבוגר, יש גם ריבית דריבית לנפש.
אז המסקנה שלי, אם אתה רוצה לעשות טיול, במוקדם או במאוחר אתה תעשה אותו בוריאציה כזו או אחרת, תחליט איך, כמה ומתי.
אתה לא תתחמק מזה אלא אם כן אתה ממש סגפן.

לכן אם הייתי בנעליים שלך הייתי שוקל את אופציה 2 ובודק גם אפשרות להוזיל עלויות כמה שיותר (נגיד סתם זורק, אולי יש אפשרות לנקות את הדוג'ו תמורת מגורים?).
 
חח מה יש דבר כזה פארק נארוטו??
נשמע שאתה כבר די סגור על יפן אז למה לא? אם יש לך תוכנית וכסף לא רואה בעיה. כמובן אתה לא צריך לבזבז את כל החסכונות שלך על זה אבל גם אם תבזבז 20K זה לא כזה נורא. כסף תוכל להרוויח אח"כ.
אני גם חושב שלפני שאתה טס להונגריה תתמקצע קצת בנדל"ן בחו"ל. אם זו המטרה בטיול להונגריה אז אתה גם לא חייב לעשות את זה מיד אחרי הצבא.
וטיול של חודש אפשר לעשות גם בגיל מאוחר יותר. רק בפסח אתה מקבל שבועיים חופש. אם אתה מתכנן ליותר מזה אז כן, זו התקופה הכי טובה, אבל האמת שזה לא מתאים לכולם.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N טיול אחרי צבא? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 54
E טיול אחרי צבא אוף טופיק 47
K טיול באנגליה צרכנות פיננסית 23
A טיול ארוך בחו"ל - שנה סביב העולם (עם ילדים קטנים) פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 50
Y פקדון בזמן טיול גדול שוק ההון 1
ש הגנה מפני התחזקות הין לפני טיול ארוך ביפן צרכנות פיננסית 19
S טיול בחול שהוזמן לפראג עוד לפני עניין הקורונה אוף טופיק 121
שלי טיול ליפן-הערכת עלויות אוף טופיק 16
M טיול ארוך בחו"ל - בעד ונגד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 53
T צפוניים, האם יכול להתאים מפגש-טיול בשישי הבא (30.12.2016)? אוף טופיק 24
c881 טיול סולידי - אוסטריה - מונגוליה 4 חודשים על אופנוע 125 סמק אוף טופיק 1
yossik ארה"ב - טיול מחוף לחוף במחיר סולידי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
T טיול סולידי אוף טופיק 3
P צבא רובוטים פוסטים מאיכות נמוכה 7
Dinoman צבא->הפתוחה->אפיק מעבר->טכניון->אינפיניטי לאבס->הייטק יומני מסע אישיים 4
S אחרי צבא, מה עכשיו? יומני מסע אישיים 20
A צעיר אחרי צבא מתלבט אם להשקיע או לא שוק ההון 20
W צבא יומני מסע אישיים 144

נושאים דומים

Back
למעלה