1337justme
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 31/10/15
- הודעות
- 2,538
- דירוג
- 1,043
אהלן חבר'ה,
רציתי לדעת מתיי יש חשיבות למועד הגשה של טפסי 161 ו161א למס הכנסה.
למיטב הבנתי מדובר פשוט בטפסים שמורים לקרן הפנסיה ולמעסיק כמה מס להוריד עבור הפיצויים וחלף הודעה מוקדמת שקיבלתי.
1) מבחינת פיצויים: לפי מה שהבנתי, מה שחשוב הוא שהטפסים יוגשו לפני משיכת כספי הפיצויים, כלומר, אם אני לא מתכנן למשוך את הכספים בשנה הקרובה, אז אין דחיפות בהגשת הטפסים?. תקנו אותי אם אני טועה.
2) מבחינת חלף הודעה מוקדמת: למיטב הבנתי (אשמח לתיקון אם אני טועה), זה תשלום שפטור ממס הכנסה ולכן המעסיק צריך למלא בהתאם את טופס 161, ורק לאחר הגשתו למס הכנסה, הפטור ינתן. אבל ככל הנראה, החלף ישולם לפני שהתהליך הזה יבוצע.
אז מה בעצם קורה בדר"כ? האם צריך לבקש החזר מס בשביל הפטור הזה או שמעסיקים פשוט לא מורידים מס מהתשלום הזה מראש?.
רב תודות!.
רציתי לדעת מתיי יש חשיבות למועד הגשה של טפסי 161 ו161א למס הכנסה.
למיטב הבנתי מדובר פשוט בטפסים שמורים לקרן הפנסיה ולמעסיק כמה מס להוריד עבור הפיצויים וחלף הודעה מוקדמת שקיבלתי.
1) מבחינת פיצויים: לפי מה שהבנתי, מה שחשוב הוא שהטפסים יוגשו לפני משיכת כספי הפיצויים, כלומר, אם אני לא מתכנן למשוך את הכספים בשנה הקרובה, אז אין דחיפות בהגשת הטפסים?. תקנו אותי אם אני טועה.
2) מבחינת חלף הודעה מוקדמת: למיטב הבנתי (אשמח לתיקון אם אני טועה), זה תשלום שפטור ממס הכנסה ולכן המעסיק צריך למלא בהתאם את טופס 161, ורק לאחר הגשתו למס הכנסה, הפטור ינתן. אבל ככל הנראה, החלף ישולם לפני שהתהליך הזה יבוצע.
אז מה בעצם קורה בדר"כ? האם צריך לבקש החזר מס בשביל הפטור הזה או שמעסיקים פשוט לא מורידים מס מהתשלום הזה מראש?.
רב תודות!.