• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

חשיבות הגשה בזמן של טפסי 161 ו161א

  • פותח הנושא פותח הנושא 1337justme
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

1337justme

משתמש בכיר
הצטרף ב
31/10/15
הודעות
2,538
דירוג
1,043
אהלן חבר'ה,

רציתי לדעת מתיי יש חשיבות למועד הגשה של טפסי 161 ו161א למס הכנסה.
למיטב הבנתי מדובר פשוט בטפסים שמורים לקרן הפנסיה ולמעסיק כמה מס להוריד עבור הפיצויים וחלף הודעה מוקדמת שקיבלתי.

1) מבחינת פיצויים: לפי מה שהבנתי, מה שחשוב הוא שהטפסים יוגשו לפני משיכת כספי הפיצויים, כלומר, אם אני לא מתכנן למשוך את הכספים בשנה הקרובה, אז אין דחיפות בהגשת הטפסים?. תקנו אותי אם אני טועה.

2) מבחינת חלף הודעה מוקדמת: למיטב הבנתי (אשמח לתיקון אם אני טועה), זה תשלום שפטור ממס הכנסה ולכן המעסיק צריך למלא בהתאם את טופס 161, ורק לאחר הגשתו למס הכנסה, הפטור ינתן. אבל ככל הנראה, החלף ישולם לפני שהתהליך הזה יבוצע.
אז מה בעצם קורה בדר"כ? האם צריך לבקש החזר מס בשביל הפטור הזה או שמעסיקים פשוט לא מורידים מס מהתשלום הזה מראש?.

רב תודות!.
 
שפטור ממס הכנסה
לא בדיוק פטור
הוא מחושב כמענק פרישה, משמע הוא פטור רק אם לא עברת את התיקרה לפיצויים 12400 כפול שנות העבודה בכל ההפרשות שהיו לך
אם עברת את התיקרה אז תוכל לפרוס אותו כמה שנים קדימה, ואז יש גם טופס 116ג'

בסיום העסקה, המעסיק חייב לתת את הטופס 161 לקופה, לא משנה אם העובד מתכנן למשוך או לא
מה שקורה בדרך כלל שבדיוק ההחלטה של העובד מה לעשות עם הכספים הללו נכתבת בטופס הזה
אם העובד יתחרט בתשובתו, יעשה זאת מול הקופה בעצמו, לאחר סיום ההעסקה, באמצעות טפסים משלו
 
נערך לאחרונה ב:
לא בדיוק פטור
כלומר, קודם מחשבים האם הפיצויים עברו את התקרה, ורק אם לא, אז שארית הפטור תופסת לחלף?. במקרה שלי, הפיצויים עברו את התקרה, אם אני מייעד את הפיצויים לקצבה, עדיין החישוב זהה?.

בסיום העסקה, המעסיק חייב לתת את הטופס 161 לקופה
כן, אבל זה לאחר הגשה למס הכנסה לא?.

השאלה העיקרית שלי, היא האם יש 'דדליין' להגשה של 161 ו161א שמעבר אליו אני יכול להפגע במשהו? כי ההליך הזה נוטה להמרח לפי מה שאני רואה. אם אני לא רוצה למשוך את הפיצויים בקרוב, יש טעם ללחוץ על המעסיק וסוכן הביטוח להזדרז?.
 
יש טעם ללחוץ על המעסיק וסוכן הביטוח להזדרז?
זה מסמך שאתה חייב לקבל בסיום ההעסקה, אני לא מבין מה המשמעות של "ללחוץ על המעסיק", יש לו דד ליין חוקי
כלומר, קודם מחשבים האם הפיצויים עברו את התקרה, ורק אם לא, אז שארית הפטור תופסת לחלף?. במקרה שלי, הפיצויים עברו את התקרה, אם אני מייעד את הפיצויים לקצבה, עדיין החישוב זהה?.
הפטור ממס הוא על המשיכה של אותם כספים, אם משכת מתחת לתיקרה, אז לא תשלם מס
אתה יכול לבחור איזה סכום למשוך ואיזה סכום להשאיר

לדעתי אתה צריך לקרוא קצת יותר מה קורה עם כספי הפיצויים
כי לדעתי אתה חושב למעסיק יש יד כלשהי , אין לו, הוא פשוט "מוסר את בקשתך לקופה"

כן, אבל זה לאחר הגשה למס הכנסה לא?.
אני מניח (רק מניח) שמה שאתה מתכוון אליו זה שאם תרצה למשוך את כספי הפיצויים אז הקופה תבקש ממך אישור ממס הכנסה (על ניכוי במקור) ואז תצטרך לפנות אליהם עם כל מיני אישורים
או שאתה מדבר על פנייה יזומה אחרת למס הכנסה שאני מפספס?
 
כי לדעתי אתה חושב למעסיק יש יד כלשהי , אין לו, הוא פשוט "מוסר את בקשתך לקופה"
אולי עדיף שאתאר את המצב ואשאל שאלות יותר מפוקסות:

כעקרון סוכן הביטוח של המעסיק צריך ליצור איתי קשר למילוי 161א לאחר שהמעסיק מודיע לו על סיום העסקתי ורק אחרי כל זה, המעסיק שולח לי 161 (אלו הנהלים של החברה, שלטענת הסוכן, הם תמיד מתנהלים ככה ולרוב הם איטיים בנושא) כרגע המעסיק אפילו לא הודיע לסוכן על סיום העסקתי, ועברו כשבועיים+.

האם כדאי במצב כזה לבקש טופס 161 מהמעסיק מבלי לחכות עד שהסוכן ימלא איתי 161א כדי לזרז את התהליך, ואם כן, האם זה אומר שאצטרך להגיש לבד למס הכנסה 161א?.
 
אולי עדיף שאתאר את המצב ואשאל שאלות יותר מפוקסות:

כעקרון סוכן הביטוח של המעסיק צריך ליצור איתי קשר למילוי 161א לאחר שהמעסיק מודיע לו על סיום העסקתי ורק אחרי כל זה, המעסיק שולח לי 161 (אלו הנהלים של החברה, שלטענת הסוכן, הם תמיד מתנהלים ככה ולרוב הם איטיים בנושא) כרגע המעסיק אפילו לא הודיע לסוכן על סיום העסקתי, ועברו כשבועיים+.

האם כדאי במצב כזה לבקש טופס 161 מהמעסיק מבלי לחכות עד שהסוכן ימלא איתי 161א כדי לזרז את התהליך, ואם כן, האם זה אומר שאצטרך להגיש לבד למס הכנסה 161א?.
תזרז את כולם, רק כדי שמסמך כזה יהיה בידייך
מעולם לא עבדתי עם סוכן ונראה שזאת פעולה מעיקה של צד ד'

בכל מקרה נהלים בחברה או לא, זכויותייך לא אמורות להפגע מכך
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לגבי הגשת טפסים למס הכנסה, אם כל מה שאתה רוצה זה החזר מס אז הדד-ליין הוא עד 6 שנים מתום שנת המס שעליה אתה מבקש החזר, ונדרש רק טופס 161.
לגבי הגשת הטפסים לקרן פנסיה, רלוונטי רק אם אתה רוצה למשוך את כספי הפיצויים ולהפסיד את הפטור ממס, ואין דד-ליין. אם אתה חתום על סעיף 14 אז כספי הפיצויים משתחררים אוטומטית ללא הגשת טפסים לאחר מספר חודשים אם המעסיק לא התנגד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ת שיתוף מקרה אישי, חשיבות להגעה לחופש פעולה כלכלי התפתחות אישית 2
ראובן7 יש חשיבות אמיתית לרצף ביטוחי באותה חברה? צרכנות פיננסית 0
H האם יש חשיבות לתזמון סגירת עוסק פטור והאם כדאי להשאיר עסק ללא הכנסות? מיסים 0
O חשיבות איזון/גירעון אקטוארי אל מול דמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
L האם יש חשיבות לתחזק קברים? אוף טופיק 1
S מיסוי ריאלי לעומת מיסוי נומינלי - חשיבות אופק ההשקעה. שוק ההון 66
T חשיבות פרוייקטים של ג'וניורים התפתחות אישית 17
א רגע לפני קניית iphone ESE, יש חשיבות לאחריות יבואן רשמי? אוף טופיק 5
D חשיבות המאזן האקטוארי בקרנות פנסיה "צעירות" צרכנות פיננסית 8
O חשיבות מספר החברות בקרן, ריכוזן, ושווין שוק ההון 1
ס ריבית דריבית revisited: על חשיבות דחית מס בפרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 22
S חשיבות גידור מט״ח לעובדים בתעשיות ייצוא (הייטק) שוק ההון 0
bobby חשיבות של בחירה נכונה בETF בחשבון פטור (פנסיה+קרה"ש) אם אפשר תמיד למכור ולקנות אחרת? צרכנות פיננסית 0
M חשיבות מיקום ביטוח החיים? צרכנות פיננסית 3
א האם יש חשיבות לסדר מכירה של מניות ? שוק ההון 1
O חשיבות פיזור גיאוגרפי בתוך התיק הפטור שוק ההון 3
ש חשיבות של מכירה ושינוי התיק שוק ההון 4
ב חשיבות מטבע הבסיס של קרן/תעודה שוק ההון 45
לירן קרן פנסיה - חשיבות דמי הניהול מול התשואה והאיזון האקטוארי צרכנות פיננסית 55
Koby Paris ETF אגח אירופה חשיבות גודל הנכסים שוק ההון 2
Izik חשיבות אגח בתיק השקעות? שוק ההון 10
doc29 חשיבות הפיזור - פריגו כדוגמא שוק ההון 4
A חובת הגשה של טופס 134 בדוח השנתי מיסים 0
S הגשת בקשה להחזר מס הכנסה דרך finupp - בדיקה בסימולטור לאחר הגשה הראה חוב ולא זיכוי - הצילו! מיסים 21
ס הגשה פיזית של טופס 135 (תקופה לפני 2019)- האם אפשר להגיש אצל כל משרד שומה? מיסים 5
F דוח מס שנתי מקוון - הגשה ללא מכירות מיסים 1
rockafeller אי הגשה של דוח שנתי למס מיסים 7
RumpSteak החזר מס (עקב ביטוח חיים פרטי) לזוג נשוי - הגשה ביחד או בנפרד? מיסים 1
mudale222 שומו שמיים ותרעד הארץ. מס הכנסה ייקבל דוחות ללא הגשה פיזית שוק ההון 42
מ הגשה למס הכנסה אמריקאי בעידן הקורונה אוף טופיק 4
I הגשה מקוונת של טופס 1301 לשנת 2018 עדיין סגורה? צרכנות פיננסית 1
adamshalev חובת הגשה פיסית במס הכנסה צרכנות פיננסית 99
ש קניית s&p או נסדק או כל נייר אמריקאי אחר בזמן שהדולר נמוך שוק ההון 10
M מכירת קרן כספית מתוך כוונה לרכוש שוב בזמן הקרוב שוק ההון 3
N למה אני נדרש לשלם ריבית והצמדה למרות שהגשתי דו"ח בזמן? מיסים 19
עלילה מסלול תשלום למשפחתון בזמן מלחמת עם כלביא אוף טופיק 55
D החזקת ניירות ערך בישראל בזמן רילוקיישן שוק ההון 14
J גובה תשלום ביטוח לאומי - מילואים בזמן אבטלה מיסים 1
F במידה והממשלה הנוכחית תחליט להלאים את הפנסיות שלנו כמו שקרה בהונגריה - האם ניתן יהיה לפדות אותם בזמן? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 128
P תיק מניות בישראל בזמן רילוקיישן לארה"ב מיסים 8
A רטיבות מהשכן בזמן שיפוץ בדירתי נדל"ן 6
A השכרת דירה עם היתכנות לבניית ממ"ד בזמן החוזה נדל"ן 1
P חישוב שכר נטו בארה"ב בזמן פלושיפ קליני מיסים 0
P תשלום פנסיה בזמן רילוקיישן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
P לקיחת משכנתא על בנית בית בישראל בזמן שהות זמנית בארה"ב נדל"ן 0
P קבלת היתר בניה לבנית בית בישראל בזמן רילוקשיין זמני בארה"ב והשלכות על לקיחת משכנתא נדל"ן 0
N שאלה שמעסיקה אותי בזמן האחרון שוק ההון 11
עידו ג למידה עצמאית בזמן פנוי - תכנות (או כלכלה). התפתחות אישית 12
S מה היתרון בבעלות על דירה בזמן שלוקחים משכנתא? נדל"ן 12
מ קרן סל בזמן שינוי הדולר שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה