• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

חשבון השקעות פרטי פאסיבי - מאיפה להתחיל?

  • פותח הנושא פותח הנושא Anonymous1
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Anonymous1

משתמש רשום
הצטרף ב
9/7/20
הודעות
21
דירוג
3
שלום לכולם,

אני בן 29, רווק וסטודנט.
קראתי המון חומר בזמן האחרון, גם בפורום/בלוג וגם בקבוצות כאלה ואחרות בפייסבוק.
הבנתי את המשמעות של החיסכון בדמי הניהול לאורך זמן ואת אפקט הריבית דריבית ואיך השקעה פאסיבית עצמאית במדדים יכולה להוריד סיכון (לאורך זמן) ולהגדיל לי את החיסכון.
אני מרגיש שאני קצת צועד במקום - עדיין חסר לי המון ידע תיאורטי ומעשי, של איך תכלס הדברים עובדים.
אין לי הרבה זמן לשבת ולקרוא ימים שלמים, למרות שהכל מעניין מאוד.
אני לא יודע כמה חשבון השקעות פרטי בשלב הזה יכול לחסוך לי כסף (אין סכומים גדולים פנויים) וכמה.
לא בטוח שחיסכון קטן שווה את הזמן והמאמץ שאצטרך להשקיע כדי ללמוד את הנושא בצורה טובה, אם כי אשמח כמובן לדעת גם בשביל העתיד הקרוב.

יש המון מושגים כמו קרנות איריות, אמריקאיות (כולל ענייני מס (?) וירושה(?)), השקעת דיבידנדים, בית השקעות ישראלי או זר (להסדיר מול מס הכנסה (?)), מיסוי שונה לעומת אפיקים מנוהלים (ק/מ אג"ח זר או ישראלי, ק/מ מניות זר או ישראלי, עלות חודשית, דמי טיפול בדיבדינד, המרות מט"ח וכו').
שנראה שייקח נצח להכיר הכל לעומק (לא יודע אם רלוונטי לדעת הכל) ולקבל החלטה מושכלת.

אשמח לקבל מכם המלצות איפה כדאי ללמוד את הנושא בצורה טובה. יש כל מיני קורסים מקוונים ולא מקוונים. מישהו מכיר? ממליץ? הם אולי יכולים לחסוך זמן יקר ע"י ריכוז כל המידע החשוב במקום אחד.

עריכה:
מחקתי כל זכר לקורסים ספציפיים. מתנצל שזה התפרש כפרסום סמוי.
אשמח כמובן לשמוע כל המלצה על מקורות אחרים ומרוכזים (רצוי חינמיים).

תודה מראש.
 
נערך לאחרונה ב:
לא בטוח שחיסכון קטן שווה את הזמן והמאמץ שאצטרך להשקיע כדי ללמוד את הנושא בצורה טובה, אם כי אשמח כמובן לדעת גם בשביל העתיד הקרוב.

אם כך ייתכן שקופת גמל להשקעה זה מוצר מתאים. הם עושים הכל עבורך... תמורת דמי ניהול.
כשיהיו לך סכומים גדולים יותר תשקיע בלהבין מה עושים איתם (הבלוג של הסולידית זה מקור מצויין).
 
תודה רבה, אקרא הכל.

אם כך ייתכן שקופת גמל להשקעה זה מוצר מתאים. הם עושים הכל עבורך... תמורת דמי ניהול.
כשיהיו לך סכומים גדולים יותר תשקיע בלהבין מה עושים איתם (הבלוג של הסולידית זה מקור מצויין).
ייתכן וסכומים גדולים זה עניין יחסי. פתחתי פוסט יותר ספציפי פה. שם יש פירוט יותר ספציפי של סכומים.

נ.ב:
יש אפשרות לצטט את כולם בבת אחת במקום לצטט, לגזור, לחזור, לצטט, להדביק וחוזר חלילה?
 
לא בטוח שחיסכון קטן שווה את הזמן והמאמץ שאצטרך להשקיע כדי ללמוד
אישית, אני מעדיף ללמוד דברים "עם הידיים" ולא בתיאוריה (באופן כללי, לא רק פיננסים), ולכן חיסכון קטן זו הזדמנות הרבה יותר טובה מחיסכון גדול כדי ללמוד, וכך אכן עשיתי.
 
אישית, אני מעדיף ללמוד דברים "עם הידיים" ולא בתיאוריה (באופן כללי, לא רק פיננסים), ולכן חיסכון קטן זו הזדמנות הרבה יותר טובה מחיסכון גדול כדי ללמוד, וכך אכן עשיתי.
אין ספק ש"על רטוב" כמו שאומרים יכול לסדר הרבה דברים בהבנה. אם כי יש צורך ברקע מסוים.
אני לא יודע אם יש סכומי מינימום עבור פתיחת תיק ומהם אבל אני כנראה אתחיל מהמינימום בשביל התחושה ואגדיל השקעה בהתאם להתפתחויות.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
בתי השקעות מציעים ניהול תיקים (כמובן בעלות) חלקם גם מסכומים לא גבוהים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
שם משתמש בעייתי האם באמת כדאי להעביר חשבון השקעות פרטי מהבית לבית השקעות חיצוני? צרכנות פיננסית 27
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ח מבנה תיק משפחתי: IB / בית השקעות / חשבון משותף – פשטות מול מורכבות דיווח שוק ההון 17
מ האם מותר לבית השקעות מסחר עצמאי לתת אפשרות להוציא כסף על חשבון הביטחונות ? שוק ההון 1
M מוטב מאוחר - פתחתי חשבון השקעות שוק ההון 8
C להמשיך עם בלינק או לפתוח חשבון בבית השקעות? שוק ההון 4
י חשבון השקעות דרך הבנק vs חשבון השקעות דרך בית השקעות שוק ההון 32
E האם כדאי לפתוח חשבון בנק ב US עבור השקעות נדלן והחזר מס נדל"ן 8
מ מה עדיף קרן השתלמות עם פטור ממס אך דמי ניהול גבוהים או חשבון מסחר בבית השקעות רגיל ודמי ניהול נמוכים שוק ההון 2
W עדכון חשבון בנק לתיק השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 10
Y פתיחת חשבון השקעות - ib ישראל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 12
B למה לא כדאי לפתוח בIBKR חשבון ישר על פני בית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 25
B חשבון בIB אל מול בית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
J האם לפדות קרן השתלמות ולהעביר לבית השקעות חשבון עצמאי שוק ההון 21
י חשבון מסחר בבית השקעות או גמל עם תיקון 190 שוק ההון 5
י חשבון מסחר בבנק (0.08%) vs בית השקעות (0.07%) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 19
N קופ"ג וקה"ש, חשבון השקעות, 1301 ו-1040 צרכנות פיננסית 1
I פתיחת חשבון בנק וחשבון השקעות לילד? צרכנות פיננסית 2
M האם אפשר לפתוח גם חשבון מסחר בבנק וגם בבית השקעות? פוסטים מאיכות נמוכה 4
M דו"ח שנתי כאשר יש חשבון ב-IB וחשבון בבית השקעות ישראלי מיסים 6
M תהליך סגירת חשבון בIB ומעבר לבית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
B ירושות וגירושין, חשבון השקעות אמריקאי - שאלה אוף טופיק 0
Y אזרח אמריקאי לפתוח חשבון השקעות בארץ או בארה״ב, בעד נגד. שוק ההון 4
י רילוקיישן לארה"ב - פתיחת חשבון השקעות שוק ההון 1
מ פתיחת חשבון השקעות בבנק אמריקאי שוק ההון 2
M חשבון השקעות שוק ההון 14
H אחזקת חשבון השקעות זר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
I חשבון השקעות משותף לבני זוג צעירים - ברוקר נפרד? איך לפזר? שוק ההון 0
O חשבון השקעות כתחליף לעו"ש שוק ההון 1
M חשבון השקעות אמריקאי וישראלי צרכנות פיננסית 3
M חשבון השקעות מנוהל - אזרחים אמריקאיים שוק ההון 1
O מחזיק בחשבון השקעות בIB, האם כדאי לפתוח בנוסף חשבון בבית השקעות ישראלי? שוק ההון 3
ס פתיחת חשבון השקעות "סודי" לבן משפחה מקרבה ראשונה שוק ההון 4
ת פתיחת חשבון מסחר בבית השקעות בישראל - שאחד מהנהנים אזרח אמריקאי? שוק ההון 5
deussex חובת דיווח מס הכנסה על חשבון מדדי בבית השקעות ישראלי שוק ההון 38
ע חשבון השקעות ללא ניירות ערך שוק ההון 5
שם משתמש בעייתי לפני פתיחת חשבון מסחר: איזה בית השקעות בוחרים ולמה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
M התייעצות לגבי חשבון בנק, מינוף וחשבון השקעות צרכנות פיננסית 5
א פתיחת חשבון בבית השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
ttmoon שאלה לגבי חשבון השקעות עצמאי אל מול קרן השתלמות (מעבר להפקדות מעסיק) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
א פתיחת חשבון השקעות מתחת ל21 שוק ההון 4
ד פתיחת חשבון השקעות בברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
G חשבון השקעות באוצר החייל - האם אלו עמלות אטרקטיביות? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
S יש כאן מישהו שמנהל חשבון השקעות בחו"ל בתור חברה בע"מ? שוק ההון 4
א חשבון השקעות בארה״ב כשחוזרים לארץ שוק ההון 16
E חשבון השקעות של זוג נשוי, קיזוז הפסדים ומס יסף שוק ההון 8
E האם כדאי לפתוח חשבון השקעות כעת או בהמשך? התפתחות אישית 4
O שאלה לגבי חשבון השקעות בארה"ב. שוק ההון 10
R פתיחת חשבון השקעות בבנק קטן שוק ההון 14
א לקחים מהעברת חשבון השקעות ממיטב דש לאינטראקטיב ברוקרס שוק ההון 21

נושאים דומים

Back
למעלה