• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

חשבון השקעות דרך הבנק vs חשבון השקעות דרך בית השקעות

  • פותח הנושא פותח הנושא יוסיד
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

יוסיד

משתמש סולידי
הצטרף ב
14/1/20
הודעות
138
דירוג
11
היי,
אשמח להתייעץ עם חוכמת ההמונים של חברי הפורום.
הציעו לי באחד הבנקים (לצערי אני לא יכול לרשום באיזה בנק) לפתוח תיק השקעות דרכם עם התנאים הבאים:
*
קניה ומכירה:
זרים - 0.08 אחוז.
ישראלים - 0.09 אחוז.
* ללא דמי ניהול.
מה הקאץ? זה למשך שנה. ועוד שנה אני צריך לבקש מהם להאריך את זה.
חשוב לציין שדברים אחרים כמו פטור מעמלות עו"ש + פטור מדמי כרטיס אשראי הם מאריכים לי כל שנה ללא כל בעיה.
כאשר במידה והם יסרבו להאריך לי את ההטבות אז קנייה ומכירה - 0.65 אחוז. דמי ניהול ישראלים - 0.15 אחוז. דמי ניהול זרים - 0.2 אחוז.
מול אפשרות שאפתח חשבון השקעות באקסלנס עם התנאים הבאים:
*
קניה ומכירה:
0.07 אחוז
* פטור מדמי ניהול לשנתיים.
* לאחר שנתיים דמי ניהול שנתיים של 180 ש"ח.
חשוב לציין, שאני פחות חושש מ-כך שאשכח לבקש להאריך את ההטבות בבנק .אני רגיל לבקש מהם להאריך פעם בשנה את ההטבות של פטור מעמלות עו"ש + פטור מדמי כרטיס אשראי.
1. מבחינת נוחות אני מעדיף להשקיע דרך הבנק, אך מה עוד עליי לקחת בחשבון מבחינת ההצעות שציינתי?
2. מהניסיון שלכם ,האם ברוב המקרים , הבנקים מסכימים להאריך כעבור שנה את ההטבות של חשבון ההשקעות או שברוב המקרים, יכולים לעשות בעיות עם הארכת ההטבות?

תודה רבה!
 
נערך לאחרונה ב:
למה אתה צריך שהבנק יעשה לך טובה?

אם תשכח לבקש לשמר את התנאים?
אם לא יאשרו לך את התנאים אחרי שנה?
 
מהניסיון שלכם ,האם ברוב המקרים , הבנקים מסכימים להאריך כעבור שנה את ההטבות
כן, אם אתה לקוח ריווחי (נותן להם מספיק עמלות) או שיש לך תיק גדול ואז הם צופים עמלות בעתיד.
 
למה אתה צריך שהבנק יעשה לך טובה?

אם תשכח לבקש לשמר את התנאים?
אם לא יאשרו לך את התנאים אחרי שנה?
מבחינת נוחות, הרבה יותר נוח לי להשקיע דרך הבנק.
כבר יש לי שם חשבון השקעות שאני משקיע בקרן כספית והגישה הרבה יותר נוחה מהעו"ש לקנייה/מכירה וככה אני מתנהל רק מול גוף אחד.
מול אקסלנס, שם אני צריך כל פעם לעשות העברת כסף מהבנק, לחכות כמה ימים שהכסף יגיע ורק אז לבצע קניה במקום לעשות הכל בנגיעה אחת דרך הבנק.
* גם אם אשכח להאריך, אז במקסימום אזכור להאריך כעבור חודש או חודשיים ואצטרך לשלם על זה כמה שקלים (דמי ניהול). לא נורא מבחינתי.
מה דעתך?
 
כן, אם אתה לקוח ריווחי (נותן להם מספיק עמלות) או שיש לך תיק גדול ואז הם צופים עמלות בעתיד.
מה כוונתך בעמלות? בגדול, אני פטור מעמלות עו"ש...אבל בטח יש להם את הדרכים האחרות להרוויח עליי כסף כמו הלוואות לאחרים...
 
מה כוונתך בעמלות? בגדול, אני פטור מעמלות עו"ש...אבל בטח יש להם את הדרכים האחרות להרוויח עליי כסף כמו הלוואות לאחרים...
התכוונתי לעמלות קנייה-מכירה.
אבל כן, אם הבנק מרוויח עליך בדרכים אחרות (נניח הלוואות) הוא יעדיף לשמר אותך כלקוח שמח.
 
החתול צודק בתיאוריה.

אין לי בעיה עם גוף שנותן לי שירות ואני משלם עבורו.
אני לא אוהב את שיטת המצליח של הבנק שבה הוא תמיד ינסה לגבות את המקסימום עד שתתווכח איתו. או שברגע שתחלוף שנה הוא ישנה את ההטבות (עד שתתווכח איתו).

אני מעדיף נותן שירות פחות תחמן.
ההעברות בין הבנק לברוקר מאוד מהירות ואני לא רואה בעיה לפתוח עוד לשונית בדפדפן בשביל לקנות ני״ע.
 
* גם אם אשכח להאריך, אז במקסימום אזכור להאריך כעבור חודש או חודשיים ואצטרך לשלם על זה כמה שקלים (דמי ניהול). לא נורא מבחינתי.
ואם תשכח להאריך, ויעברו להם 8, 10, 14 חודשים בלי שתשים לב, כי היו לך דברים הרבה יותר דחופים בחיים ובקושי היה לך זמן להתעסק בזה?
ואם לא תשכח להאריך, אבל הבנק יסרבו להאריך את ההטבה, ומכירה של נייר הערך (לשם רכישתו מחדש בבית השקעות) תגרור תשלום מס שיהיה גבוה יותר מאשר החסכון העתידי בדמי הניהול? (יכול להיות שאפשר להעביר ני"ע ללא מכירה, לא מכיר את זה, מניח שזה תהליך לא פשוט).
ואתה צריך גם לבדוק את עמלות המרת המט"ח שהבנק גובים, והמרווחים, לעומת העמלות והמרווחים של בית ההשקעות, אם אתה מתכוון לסחור בני"ע זרים.
וישנם גם מקרים מיוחדים בהם תצטרך שירות מהברוקר, כמו למשל מחיקה של ני"ע דואלי מהמסחר בניו יורק (אין לי מושג איך הבנק מתמודד עם מצבים כאלה, אולי הם בסדר, ובכל מקרה מדובר במקרים נדירים יחסית).
 
מה הקאץ? זה למשך שנה. ועוד שנה אני צריך לבקש מהם להאריך את זה.
חתיכת כאב ראש
* לאחר שנתיים דמי ניהול שנתיים של 180 ש"ח.
שבטח מתקזזים עם עמלות.

שמע, כל אחד עם הערך של עצמו לזמן שלו, אבל כדי להימנע מלהיות טרוד כל שנה בעוד אינטרקציה מלבבת עם הבנק הייתי מוכן לשלם את דמי הניהול הנמוכים. 180 ש״ח בשנה זה בין 2 ל-3 פיצות בימינו. כמה זמן שווה לך להשקיע בשביל לחסוך לעצמך 3 פיצות בשנה?
רוגע בחיים מגיע מכך שלא צריכים לזכור להתעסק במיליון דברים מעצבנים או ״שאכלת אותה״.
 

חתול לילה

אורי ג.

אגוז_קוקוס

Mr. pink

AbuNafha

roneng

ברשותכם, אשמח להבין.

אז אני מבין שאני צריך לבדוק 4 דברים לגבי ההשקעה או שיש דברים נוספים שכדאי לבדוק?
1. עמלת מכירה - קניה
2. דמי ניהול
3. עמלות המרת מט"ח
4. משך ההטבות

בנוסף,
מה נחשב לעמלת המרת מט"ח סבירה? ומה העלות המקובלת ברוב בתי ההשקעות?

תודה רבה!
 
נערך לאחרונה ב:
אז אני מבין שאני צריך לבדוק 4 דברים לגבי ההשקעה או שיש דברים נוספים שכדאי לבדוק?
בבית השקעות?? לא, כלום. אין מה לבדוק, כולם מציעים דיל מעולה.
 
בבית השקעות?? לא, כלום. אין מה לבדוק, כולם מציעים דיל מעולה.
האם אתה יודע בערך מה הטווח פחות או יותר של עלות המרת מט"ח המקובלת בבתי ההשקעות? כדי שאוכל להשוות את זה מול ההצעה של הבנק?
תודה רבה!
 
האם אתה יודע בערך מה הטווח פחות או יותר של עלות המרת מט"ח המקובלת בבתי ההשקעות? כדי שאוכל להשוות את זה מול ההצעה של הבנק?
תודה רבה!
הם משתמשים בשיטה שונה ככה שההשוואה ממש שונה.
בית השקעות נותנים בערך מרווח של 200 (חלקם אפילו יותר!) פיפס שזה בערך 0.55% אבל בלי עמלת המרה.
בבנק תשלם גם מרווח שער וגם עמלת המרה.
 
מבחינת נוחות, הרבה יותר נוח לי להשקיע דרך הבנק.
כבר יש לי שם חשבון השקעות שאני משקיע בקרן כספית והגישה הרבה יותר נוחה מהעו"ש לקנייה/מכירה וככה אני מתנהל רק מול גוף אחד.
מול אקסלנס, שם אני צריך כל פעם לעשות העברת כסף מהבנק, לחכות כמה ימים שהכסף יגיע ורק אז לבצע קניה במקום לעשות הכל בנגיעה אחת דרך הבנק.
* גם אם אשכח להאריך, אז במקסימום אזכור להאריך כעבור חודש או חודשיים ואצטרך לשלם על זה כמה שקלים (דמי ניהול). לא נורא מבחינתי.
מה דעתך?
דעתי היא ש: מה השאלה בכלל?
אמרת בעצמך. ענית בעצמך. תימצתת את עצמך יפה.
אם כל כך עושה לך את זה לקנות/למכור קרנות איריות דרך תגית "מסחר בשוק ההון" בחשבון הבנק (שגם אליו אגב צריך להזין שם משתמש וסיסמא), לבזבז לחיצה, ומשם לקנות/למכור - אז אתה מוכן לשלם על נוחות.
ועל נוחות משלמים.
הבעיה היא שבנק גובה דמי ניהול ב- % מכלל הצבירה בתיק ההשקעות, וזה דבר שלא מקובל עליי (ככל שהתיק שלך יותר שמן, ככה אתה מעניק לבנק יותר כסף במתנה).
שאני אצטרך לבקש מהבנק בכל שנה לחדש לי את הפטור מדמי מנוי/ דמי ניהול? בכל שנה מחדש? :lol:
ועוד כשאפשר שלא?....
חרא על הפנים שלהם.
זה למה יש לי חבילת סלולר "לכל החיים" באחת מחברות הסלולר, ואני לא מתעסק עם זה כבר יותר מ- 5 שנים לפחות.
שקט בראש. שקט בכיס. שקט בכלל. אין התלבטויות. איזו היזכרויות. אין כלום.
בתי השקעות לא גובים דמי ניהול ב- % מכלל הצבירה בתיק ההשקעות, אלא מתנהגים כמו חברות סלולר, תביא 15 ש"ח/חודש "דמי מנוי" וזהו. תודה רבה ולהתראות.
רוצה לשלוח SMS לחו"ל? (לקנות/למכור ניירות עקך?)
שלם לנו בבקשה 0.08% על כל קנייה (שליחת SMS) או 0.08% על כל מכירה (קבלת SMS) של קרן אירית עוקבת מדד.
ובא לציון בועל.

מה הקאץ? זה למשך שנה. ועוד שנה אני צריך לבקש מהם להאריך את זה.
זה הקאץ'...
אתה אשכרה צריך להתאמץ בשבילם (ולזכור! ולדאוג! ולשים תזכורת ביומן! ולהתקשר, ולהזין סיסמא, ולחכות, ולבצע, ולתזכר את עצמך), על משהו שהוא כל כך מטומטם, כי אתה לקוח רווחי, אז למה שירצו לגבות ממך דמי ניהול מטומטמים וזולים כל כך? על זה הם עושים את הכסף שלהם?
על דמי הניהול שלך?
למה שלא יעריכו אותך כלקוח ושישחררו אותך מהמרדף הזה שאותו אתה מתכנן לעשות למשך 60 השנים הבאות? (בעצם לכל החיים).

חשוב לציין שדברים אחרים כמו פטור מעמלות עו"ש + פטור מדמי כרטיס אשראי הם מאריכים לי כל שנה ללא כל בעיה.
גם זה קאץ'.
אני בבנק יהב ולא מאריכים לי כלום. פשוט יש לי פטור. מהכל. לתמיד. ככה כי אפשר. בלי שום טלפונים או היזכרויות או הרגשה ש"ואוו כמה אתם טובים אליי".
חינם לגמרי כבר מעל עשור בלי שום צורך להזכיר להם או לבקש מהם או להזכיר לעצמי לבקש מהם.
אפילו שקל אחד במשך 10 שנים לא לקחו ממני.
אתה ממש לקוח נהדר שחושב שהם עושים לך טובה... שיגידו תודה שאתה לקוח שלהם בכלל.

.אני רגיל לבקש מהם להאריך פעם בשנה את ההטבות של פטור מעמלות עו"ש + פטור מדמי כרטיס אשראי.
הרגילו אותך יפה...

מבחינת נוחות אני מעדיף להשקיע דרך הבנק, אך מה עוד עליי לקחת בחשבון מבחינת ההצעות שציינתי?
רשמתי למעלה.

* לאחר שנתיים דמי ניהול שנתיים של 180 ש"ח.
שבטח מתקזזים עם עמלות.
לא בטח... מתקזזים עם עמלת הקנייה החודשית (בקניה החודשית הקבועה שלי יום אחרי שנכנסת המשכורת).
אז זה 15 ש"ח/חודש שהם לא באמת 15 ש"ח/לחודש.
וזו באמת הטבה כיפית ושווה כי גם את דמי הניהול הללו בתי ההשקעות מוכנים להתקזז איתך.
 
נערך לאחרונה ב:

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
הם משתמשים בשיטה שונה ככה שההשוואה ממש שונה.
בית השקעות נותנים בערך מרווח של 200 (חלקם אפילו יותר!) פיפס שזה בערך 0.55% אבל בלי עמלת המרה.
בבנק תשלם גם מרווח שער וגם עמלת המרה.
@אורי ג.
היי אורי,
הציעו לי באקסלנס עלות המרת מט"ח עם מרווח של 0.2 אגורות על כל דולר. כלומר:
אם לצורך הדוגמא הדולר שווה 3.80
אז בקניה כל דולר יעלה לי 3.82 דולר
ובמכירה כל דולר שלי יהיה שווה 3.78
האם זאת נחשבת להצעה טובה או שב-בתי השקעות אחרים אפשר לקבל הצעות יותר אטרקטיביות לגבי המרת מט"ח?
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
T השקעות בחו"ל - דרך קרן השתלמות IRA או דרך חשבון בברוקר זר? שוק ההון 10
P העברת ני"ע בפתיחת חשבון השקעות דרך האינטרנט שוק ההון 2
ל להתחיל להשקיע דרך קה"ש IRA או חשבון השקעות? שוק ההון 18
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ח מבנה תיק משפחתי: IB / בית השקעות / חשבון משותף – פשטות מול מורכבות דיווח שוק ההון 17
מ האם מותר לבית השקעות מסחר עצמאי לתת אפשרות להוציא כסף על חשבון הביטחונות ? שוק ההון 1
M מוטב מאוחר - פתחתי חשבון השקעות שוק ההון 8
C להמשיך עם בלינק או לפתוח חשבון בבית השקעות? שוק ההון 4
E האם כדאי לפתוח חשבון בנק ב US עבור השקעות נדלן והחזר מס נדל"ן 8
מ מה עדיף קרן השתלמות עם פטור ממס אך דמי ניהול גבוהים או חשבון מסחר בבית השקעות רגיל ודמי ניהול נמוכים שוק ההון 2
שם משתמש בעייתי האם באמת כדאי להעביר חשבון השקעות פרטי מהבית לבית השקעות חיצוני? צרכנות פיננסית 27
W עדכון חשבון בנק לתיק השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 10
Y פתיחת חשבון השקעות - ib ישראל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 12
B למה לא כדאי לפתוח בIBKR חשבון ישר על פני בית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 25
B חשבון בIB אל מול בית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
J האם לפדות קרן השתלמות ולהעביר לבית השקעות חשבון עצמאי שוק ההון 21
י חשבון מסחר בבית השקעות או גמל עם תיקון 190 שוק ההון 5
י חשבון מסחר בבנק (0.08%) vs בית השקעות (0.07%) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 19
N קופ"ג וקה"ש, חשבון השקעות, 1301 ו-1040 צרכנות פיננסית 1
I פתיחת חשבון בנק וחשבון השקעות לילד? צרכנות פיננסית 2
M האם אפשר לפתוח גם חשבון מסחר בבנק וגם בבית השקעות? פוסטים מאיכות נמוכה 4
M דו"ח שנתי כאשר יש חשבון ב-IB וחשבון בבית השקעות ישראלי מיסים 6
M תהליך סגירת חשבון בIB ומעבר לבית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
B ירושות וגירושין, חשבון השקעות אמריקאי - שאלה אוף טופיק 0
Y אזרח אמריקאי לפתוח חשבון השקעות בארץ או בארה״ב, בעד נגד. שוק ההון 4
י רילוקיישן לארה"ב - פתיחת חשבון השקעות שוק ההון 1
מ פתיחת חשבון השקעות בבנק אמריקאי שוק ההון 2
M חשבון השקעות שוק ההון 14
H אחזקת חשבון השקעות זר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
I חשבון השקעות משותף לבני זוג צעירים - ברוקר נפרד? איך לפזר? שוק ההון 0
O חשבון השקעות כתחליף לעו"ש שוק ההון 1
M חשבון השקעות אמריקאי וישראלי צרכנות פיננסית 3
M חשבון השקעות מנוהל - אזרחים אמריקאיים שוק ההון 1
O מחזיק בחשבון השקעות בIB, האם כדאי לפתוח בנוסף חשבון בבית השקעות ישראלי? שוק ההון 3
ס פתיחת חשבון השקעות "סודי" לבן משפחה מקרבה ראשונה שוק ההון 4
ת פתיחת חשבון מסחר בבית השקעות בישראל - שאחד מהנהנים אזרח אמריקאי? שוק ההון 5
deussex חובת דיווח מס הכנסה על חשבון מדדי בבית השקעות ישראלי שוק ההון 38
ע חשבון השקעות ללא ניירות ערך שוק ההון 5
שם משתמש בעייתי לפני פתיחת חשבון מסחר: איזה בית השקעות בוחרים ולמה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
M התייעצות לגבי חשבון בנק, מינוף וחשבון השקעות צרכנות פיננסית 5
א פתיחת חשבון בבית השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
ttmoon שאלה לגבי חשבון השקעות עצמאי אל מול קרן השתלמות (מעבר להפקדות מעסיק) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
א פתיחת חשבון השקעות מתחת ל21 שוק ההון 4
ד פתיחת חשבון השקעות בברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
G חשבון השקעות באוצר החייל - האם אלו עמלות אטרקטיביות? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
S יש כאן מישהו שמנהל חשבון השקעות בחו"ל בתור חברה בע"מ? שוק ההון 4
א חשבון השקעות בארה״ב כשחוזרים לארץ שוק ההון 16
E חשבון השקעות של זוג נשוי, קיזוז הפסדים ומס יסף שוק ההון 8
E האם כדאי לפתוח חשבון השקעות כעת או בהמשך? התפתחות אישית 4
O שאלה לגבי חשבון השקעות בארה"ב. שוק ההון 10

נושאים דומים

Back
למעלה