• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

חריגה זמנית מאסטרטגיית השקעה בזמן קורונה לצורך ניצול הזדמנויות

amikal

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/5/17
הודעות
126
דירוג
40
אני משקיע כבר שנים כל שנה כל השנה וגם בתקופת הקורונה - במדדים שכוללים כמה שיותר מניות מכמה שיותר ענפים מכמה שיותר מדינות.
דברים כמו קרנות סל מחקות מדד MSCI ACWI.
לאחרונה התפנה לי קצת יותר כסף מהרגיל וחשבתי להשקיע בכל הענפים שקרסו (ועדיין קורסים) בזמן הקורונה, כאלו שכרגע נמצאים ב 20%-50% מהשיא שלהם בתקופה של לפני הקורונה.
זה ניסיון מובהק לנסות לתזמן את שוק ע"י ניצול הזדמנות של המשבר, ואני יכול להרשות לעצמי מכיוון שאני לא אצטרך את הכסף עד הפנסיה (עוד יותר מ 20 שנה מעכשיו) אז יכול להיות שכדאי לי לחרוג מהשיטה הרגילה של לקנות כל הזמן את ערימה השחת במקום לחפש את המחט,
וגם בגלל שבלי קשר למדדים שאני ממשיך להפקיד לקרנות הגלובליות כמו MSCI ACWI כרגיל כמו של שנה. כלומר לא במקום אלא בנוסף.
ובלי קשר לקרן חירום של 18 חודשי מחייה בבנק שאני לא נוגע בה אף פעם כי אני השכר שלי מהעבודה מכסה בקלות את ההוצאות.
ההנחה שלי היא שחיסון יהיה בעוד חצי שנה עד שמונה חודשים ואז תבוא תקופה "אחרי הקורונה" שבה לאט לאט כל ענף שנפגע מהקורונה יתאושש, ואז גם אם בחצי שנה-שנה הקרובים הענפים האלה ימשיכו לרדת, לטווח היותר ארוך בתקופה של "אחרי הקורונה", נגיד כמה שנים בודדות, אולי אפילו תוך שנה-שנתיים, הענפים ייעלו קרוב יותר לשיא שלהם (20%-50%) ותהיה לי מהם תשואה גבוהה יותר מכסף שיכולתי לשים בדברים כמו מחקה מדד סנופי 500 שכבר נמצא כמעט באותו שיא כמו לפני הקורונה.
אין לי בעיה שזה יישאר למטה עוד שנה מעכשיו כי אני מכוון להגדלת הון בפנסיה עוד 20 שנה.
מדגיש שאני מתכוון לקנות קרנות מחקות מדדים של ענפים או אינדקסים שירדו מאוד, לא מניות ספיצפיות של חברות ולכן אין סכנה לאבד את כל הכסף במקרה של חברה שפושטת רגל.
אלה הענפים\מדינות שחשבתי להתמקד בהם ולהשקיע בהם:
* מדד ענף S&P Energy - מתחילת השנה נמצא במינוס 43.32%
* בריטניה מדד FTSE 100 (לא ענף או סקטור אלא מאה החברות הגדולות של בריטניה) - מתחילת השנה נמצא במינוס 20.36%
* אולי גם: קאק הצרפתי cac 40 fchi (לא ענף או סקטור) - מתחילת השנה נמצא במינוס 17.24%

בישראל:
* מדד ת"א נפט וגז - מתחילת השנה נמצא במינוס 55.58%
* מדד ענף הבנקים בישראל - מתחילת השנה נמצא במינוס 33.38%
* מדד ת"א 35 (לא ענף או סקטור) - מתחילת השנה נמצא במינוס 21.33%

השאלה היא האם לדעתכם יש משהו לא חכם\לא תקין בזה שאני משנה זמנית אסטרטגיה (או יותר נכון חורג ממנה זמנית) בעקבות מה שקורה בשוק?
האם תמיד תמיד תיזמון השוק זה דבר רע גם בתקופות משבר כאשר המשקיע נזיל כספית וזה לא נוגד את המטרה\יעד שלו להגדלת הון לגיל הפנסיה והוא לא צריך למשוך את הכסף בזמן הקרוב?


** הבהרה: הפוסט הזה לא מהווה ייעוץ או המלצה משום סוג - אני לא מבין בתחום ושואל כדי ללמוד
 
נערך לאחרונה ב:
אתה מניח שמה שהיה הוא מה שיהיה, ולא שאחרי המשבר ענפים מסוימים לא יחזרו להיות כמו שהיו קודם או אף יעלמו לחלוטין. מציע שתסתכל אילו ענפים בכלכלה היו חזקים לפני ואחרי משברים קודמים.
וגם מה משתנה בכלכלה בעקבות הקורונה או שהקורונה מאיצה את תהליך השינוי "הרגיל".
אגב, מדוע בחרת דווקא את המדדים הללו ולא אחרים שהתרסקו, (נדמה לי שהמדד של ברזיל צנח אף יותר )
זה גם סוג של תזמון, אם כבר אז חפש מדד כלל עולמי שהתרסק, או מספר קטן של מדדים שמייצגים את כל הענפים שהתרסקו.
עריכה: אחרי כל זה אתה צריך תוכנית מתי למכור את הענף שהרוויח, לפעמים יותר מסובך מאשר מתי לקנות
 
השאלה היא האם לדעתכם יש משהו לא חכם\לא תקין בזה שאני משנה זמנית אסטרטגיה (או יותר נכון חורג ממנה זמנית) בעקבות מה שקורה בשוק?
לדעתי כן.
בסופו של דבר המחירים נקבעים לפי היצע וביקוש של הנייר. אם הנייר/סקטור ירד ב- 50%, זה אומר שיותר אנשים (או יותר נכון יותר כסף) מאמין שהשוק הזה שווה פחות מאשר יותר.
השאלה היא מה אתה יודע שרוב המשקיעים לא יודעים. למה כל המיליארדרים ותוכנות ה- machine learning של חברות ההשקעות לא קופצים על המציאה (וכתוצאה מכך המחיר היה עולה בחזרה)? מה ה- edge שלך עליהם?

דבר שני, ייתכן והעולם יהפוך ולהרבה יותר דיגיטלי וסקטורים שלמים פשוט ישארו נמוכים. מי יכול להבטיח שיחזרו להשתמש בכמויות הנפט והאנרגיה שהייתה בשימוש לפני הקורונה? יותר ויותר חברות עוברות לעבודה לרחוק ויש לי כבר 2 חברים שהחברה שהם עובדים בה הודיעה שהם יעבדו מרחוק לתמיד ובעוד שנה כשמסתיים ה- lease על המשרד הם לא הולכים לחדש אותו.
מי יכול להבטיח שעולם הבנקאות ישאר כמו שהוא כשחברות טכנולוגיה נכנסות לתחום (פייסבוק, אפל וכו).

וכו וכו וכו.

הכל ניחושים ואתה ככה"נ לא בפוזיציה לדעת טוב יותר מהגופים הפיננסיים הגדולים.
 
נערך לאחרונה ב:
אתה מניח שמה שהיה הוא מה שיהיה, ולא שאחרי המשבר ענפים מסוימים לא יחזרו להיות כמו שהיו
אגב, מדוע בחרת דווקא את המדדים הללו ולא אחרים שהתרסקו, (נדמה לי שהמדד של ברזיל צנח אף יותר )
זה גם סוג של תזמון, אם כבר אז חפש מדד כלל עולמי שהתרסק
לא בחרתי את מדד ברזיל כי לא מצאתי אינדקס שמייצג את השוק של ברזיל... איזה אינדקס מייצג טוב את הבורסה בברזיל וקרס? IBOVESPA (^BVSP) ?
באופן כללי לא מצאתי דרך טובה למצוא את המדדים העולמיים שהתרסקו, אם יש למישהו קישור לדף אינטרנט שבו רשומים כל האינדקסים העולמיים ואפשר לראות בהם את המצב שלהם ב 2020 - זה יעזור.

באופן עקרוני - גם אני מעדיף להשקיע במדדים של מדינות ולא של ענפים כי זה יותר מפוזר בין ענפים.
ענף הבנקים הוא משהו ספציפי שנראה לי יציב, שנראה לי שזה רק עניין של זמן עד שהבנקים יהיו רווחיים שוב, אני לא רואה את כל ענף הבנקאות לא חוזר לעצמו אלא רק עובר לדיגיטל - סוגר סניפים פיסיים, מפטר הרבה עובדים ואז (אפילו עם עזרת הממשלה) הופך להיות רווחי שוב.

תשובה לשאלה מתי למכור: כאשר זה חוזר לשיא שהיה לפני שירד - לא משנה כמה זמן ייקח לזה להגיע לזה.
 
נערך לאחרונה ב:
אין לי בעיה שזה יישאר למטה עוד שנה מעכשיו כי אני מכוון להגדלת הון בפנסיה עוד 20 שנה.
מדגיש שאני מתכוון לקנות קרנות מחקות מדדים של ענפים או אינדקסים שירדו מאוד, לא מניות ספיצפיות של חברות ולכן אין סכנה לאבד את כל הכסף במקרה של חברה שפושטת רגל.
השאלה האם הם יעלו יותר משאר הסקטורים,זה אומנם נראה הגיוני אבל כשחושבים על זה לעומק,זה שמשהו ירד יותר לא אומר שהוא גם יעלה יותר.
מעריך שאתה לא מחפש אינדקסים של מכונות כתיבה מצלמות פלים,ותחבורה בעזרת קיטור.
 
השאלה האם הם יעלו יותר משאר הסקטורים,זה אומנם נראה הגיוני אבל כשחושבים על זה לעומק,זה שמשהו ירד יותר לא אומר שהוא גם יעלה יותר.
מכיוון שאני לא יכול לדעת מה ייעלה יותר אחרי הקורונה אני שוקל להשקיע במדדים שאני בדר"כ לא משקיע בשביל ההזדמנות.
זה בנוסף למדדים היותר גלובליים שאני משקיע בהם במקביל.
זה בעצם סוג של פיזור בין מה שאני תמיד משקיע בו לבין מה שנמצא כרגע למטה.
זה איזה סיכון שאני מוכן לקחת כי זה חלק כ"כ קטן מהתיק שלי.
 
Ultimately no one is likely to have a definite answer for you, and if they did they'd be better of to keep it to themselves rather than sharing them on some two-bit forum.
Your choice might work out, it might not, it might work out this time but not next time.
There's no guarantees for the future, just historical data and assumptions, the whole passive investment concept might fail too at some point.

For me personally, I think picking the biggest losers on the assumption that things will go back to the way they were, and they have more room to recover, is not a very convincing idea.
It would most likely also be wrong, but I'd at least try to think of a scenario where the businesses I'm investing in have an advantage going forward.
 
אני מבין את הרצון ודי מסכים עם מה שנאמר מעליי. אני חושב שלגבי סקטורים שנראה שלא השתקמו הם פשוט יתרמו למדד הכולל בין אם זה בנקים לדוגמא שבמידה ובאמת יחזרו לרמות המחירים הקודמות יתרמו לS&P500 ולת"א 125 אם אתה מושקע. איפה אני כן בעד "הזדמנויות" זה במידה ויש מזומן בחודשים כמו מרץ להשקיע בתחומים שבהיגיון בריא האפקט עליהם הוא זמני, לדוגמא ממונף על מדד הנאסד"ק/ מוליכים למחצה או סתם מדד של תעשייה יציבה שירדה בקיצוניות (לדוגמא XBI) ג"נ לא עשיתי זאת וזו חוכמה בדיעבד ומקווה שיהיה לי את האומץ לעשות זאת במידה ואירוע כזה יקרה שוב בשווקים. לגבי סטייה ארוכת טווח מתיק ההשקעה ע"י השקעה תחומים ספציפיים הייתי חושב יותר מה התעשייה שהולכת לגדול ולהיות משמעותית מאשר מה היה משמעותי ונראה שמתומחר בחסר. לדוגמא המדינות שהזכרת יש סיבות לרמות התמחור שלהן..
לגבי תחומים: יש אנשים שבוחרים בFINTECH, ביוטכנולוגיה, אנרגיה מתחדשת, רובוטיקה וכו' וכו' אני מודה שאני לא יודע. אני בחרתי בגנטיקה ומוליכים למחצה.
 
וחשבתי להשקיע בכל הענפים שקרסו (ועדיין קורסים) בזמן הקורונה
בוא נחשוב איזה ענפים קרסו ומה יכול לקרות אחרי סיום הקורונה או אם נצטרך להמשיך לחיות עם הקורונה.
1. טיסות והפלגות, במיוחד של תיירים - האם יחזור לקדמותו? האם יהיו שינויים מפליגים שיגרמו לעליה גבוהה במחירי הכרטיס והביטוח?
2. תיירות עולמית - אם סעיף 1 יתייקר, אולי יהיה צימצום רציני בכמות התיורים? אולי ישתנו העדפות התיירים וכל הענף יקטן מאד?
3. מלונאות - סעיף 2 יכול לפגוע בהם מאד. אולי מלונות גדולים יעברו מהעולם? אולי כמות התיירים תיקטן ותגרום לצימצום כמות המלונות?
4. מסעדות - אם הקורונה תמשיך לאורך שנים (בשליטה ובהתנהלות חכמה של האנשים), יש מצב שרובן יעברו לבישול פשוט לצורך משלוחים? אולי אנשים שכבר לומדים כיום לבשל בבית יעדיפו לוותר או להפחית מאד?
5. דלק - מפעלים ימשיכו לעבוד ויצטרכו דלק אבל יתכן וכמות הצריכה תיקטן (משבר כלכלי, שינוי הסתכלות ותיעדוף בעקבות משבר הקורונה)? ומה לגבי רכבים? יתכן ושינוי תנאי העבודה ומעבר נרחב לעבודה מלאה/חלקית בבית, יוריד מאד את מפלס הנסועה?
אלה הענפים שחשבתי להתמקד בהם ולהשקיע בהם:
חוץ ממדד אנרגיה ובנקים, אלה לא ענפים אלא מדדים לא סקטוריאלים. לא ברור לי איך זה מתקשר לרישא של דבריך(למעט אחוז ירידה גבוה).
בגדול, הבורסות בעולם חוו ירידה בבכל המדדים למעט הייטק. כלומר, רוב הענפים הכלולים במדדים הרחבים נמצאים בירידות. אתה פשוט יכול להמשיך להשקיע בהם מאותה סיבה שכתבת למעלה :)
 
רק כדי להוסיף מידע לדיון: לגבי השקעה במדדי של מדינות: מצאתי את מה שחיפשתי מבחינת רשימה של אינדקסים שיירדו השנה ביותר מ 20% (מדדים של מדינות מעניינים אותי כהזדמנות הרבה יותר מסקטורים\ענפים מסויימים)
ה FTSE 100 הבריטי מעניין אותי כי בכל מקרה חשבתי להשקיע בו אבל לא להתמקד בו, בעיקר בגלל שלאורך השנים ה FTSE 100 נתן תשואות לא רעות וזאת מדינה די יציבה ומתקדמת.
בניגוד לברזיל למשל, או הפיליפינים שגם נמצאות ברשימה.


world-indexes.gif
 
מכיוון שאני לא יכול לדעת מה ייעלה יותר אחרי הקורונה אני שוקל להשקיע במדדים שאני בדר"כ לא משקיע בשביל ההזדמנות.
זה בנוסף למדדים היותר גלובליים שאני משקיע בהם במקביל.
זה בעצם סוג של פיזור בין מה שאני תמיד משקיע בו לבין מה שנמצא כרגע למטה.
זה לא פיזור להפך זה ריכוז.
המדדים הרחבים כוללים בתוכם גם את המדדים האלה.
זה לא נכון בהקשר הזה להגיד שהם התאוששו כי הם גם נפגעו באותה מידה בחלק הזה שלהם.
הם פשוט עלו הרבה בחלקים אחרים שלא נפגעו בזמן המשבר ואפילו צמחו.
בקיצור אתה לא מפזר להפך אתה מרכז יותר מהשקעה שלך בתחומים שאתה בוחר(שכבר קיימים כאמור בתוך המדדים היותר רחבים)
 
רק כדי להוסיף מידע לדיון: לגבי השקעה במדדי של מדינות: מצאתי את מה שחיפשתי מבחינת רשימה של אינדקסים שיירדו השנה ביותר מ 20% (מדדים של מדינות מעניינים אותי כהזדמנות הרבה יותר מסקטורים\ענפים מסויימים)
ה FTSE 100 הבריטי מעניין אותי כי בכל מקרה חשבתי להשקיע בו אבל לא להתמקד בו, בעיקר בגלל שלאורך השנים ה FTSE 100 נתן תשואות לא רעות וזאת מדינה די יציבה ומתקדמת.
מאותן סיבות גם אני הוספתי את ה- FTSE 100 לתיק שלי. זאת נראית לי הזדמנות טובה כי עכשיו זה זול ומעריכה שאחרי שיהיה חיסון או אחרי שידעו להתמודד יותר טוב עם הקורונה (גם אם זה יקח 3 שנים למשל) תהיה עלייה גדולה. נראה בהמשך אם צדקנו ;)
 
תיזמון השוק זה דבר רע גם בתקופות משבר[/QUOTE
לא רוצה לחוות דיעה אבל אם בעינך תזמון שוק זה דבר רע אז הוא רע בכל זמן. בכל משבר אומרים אותו דבר ובסוף מסתבר שמי שתזמן (ברובו) הפסיד.
כשאומרים דברים כמו: "הסקטור חטף" זה כבר סוג של אמירה שהניתוח שלי שאנחנו יודעים מה שהשחקנים הגדולים והשונים בשוק לא יודעים.
 
חשבתי להשקיע בכל הענפים שקרסו
לא יודע להגיד אם הרעיון טוב או לא. רק רציתי לציין שזה לא רעיון מקורי ויש עוד הרבה שפועלים ככה במקביל אלייך
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ח חריגה בחשבון לכמה שעות, יש השלכות? צרכנות פיננסית 0
A עיכוב מחמת כח עליון לאחר חריגה מתאריך החוזה נדל"ן 18
A השפעות של חריגה מהמסגרת אשראי פוסטים מאיכות נמוכה 20
M ריבית על חריגה של 10 ימים? צרכנות פיננסית 1
1337justme חריגה פי 2 ממסגרת אשראי בנקאי צרכנות פיננסית 14
aeh שאלה: חריגה מתקרת 10% השקעה למוצר אחד בחשבון IRA שוק ההון 20
א יש פה וועדי בתים? קיבלתי עם חשבון המים "צריכה משותפת-חריגה" אוף טופיק 6
flower הודעה חריגה מהבנק - מיסוי דיבידנד של ניירות ערך NTR מיסים 20
A חריגה מתקרת ההפקדה לפנסיה - אפשרויות צרכנות פיננסית 23
F להשקיע גם ב סנופי וגם בנאסדק בו זמנית לטווח הארוך שוק ההון 37
T האם ביטקוין יוכל לשמש גם כמטבע וגם כנכס בו-זמנית? השקעות אלטרנטיביות 6
א אילו סקטורים ונכסים כדאי לקנות אם אני מאמין שהאינפלציה היא לא זמנית ? שוק ההון 33
ז עבודה זמנית של תחביב כפרילנסר התפתחות אישית 2
J השקעה זמנית של כסף לבנייה פוסטים מאיכות נמוכה 8
H ביצוע 2 פעולות מסחר בו זמנית שוק ההון 3
I צורך בתיאום מס למי שעבד בשתי עבודות באותה שנה - אך לא בו זמנית צרכנות פיננסית 13
א איך להשקיע סכום חד פעמי כחלק מאסטרטגיית מיצוע שוק ההון 32

נושאים דומים

Back
למעלה