• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

חכמת ההמונים לכאן! איך מדרבנים את טחנות הצדק לפתוח IRA לשכירים?

Jane Doe

משתמש בכיר
הצטרף ב
26/4/15
הודעות
1,002
דירוג
2,154
משתפת את הפוסט של לוחם גיבור למען פתיחת IRA לשכירים מול טחנות הצדק שטוחנות לאט / לא טוחנות כלל.

"מחר המדינה צריכה לתת עידכון לבג"ץ שלנו בנושא IRA.
בתכל'ס - כלום לא זז. בושה. בוודאי יבקשו עוד דחייה - בפעם המי יודע כמה.
רעיונות לקידום?"
 
תקציר הפרקים הקודמים:
לפני 3 שנים הראל פרימק, כפרה עליו, הגיש עתירה לבג"צ בעיניין פתיחת קופות גמל IRA לשכירים.
לפני 16 חודשים, המדינה והעותרים הגיעו להסכמה ובג"צ הורה למדינה להעביר את התקנות לפתיחת ניהול עצמי.
מאז לא קרה כלום. המדינה מבקשת דחייה אחר דחייה.
 
טחנות הצדק טוחנות לאט אבל טוחנות. זה שרק 16 חודשים זה נמשך בינתיים זה עוד טוב..
תחשבי ותזכרי שיש אנשים שמחכים למשפט בעניינם במשך שנים ארוכות.. אז 16 חודשים (ועוד למשהו חדש שאשכרה המדינה צריכה לגבש) זה כלום יחסית... לפחות הכיוון חיובי :)
 
המהפכה האמיתית תקרה כאשר ב-IRA ניתן יהיה להשקיע גם מחוץ לשוק ההון. עד אז זה שינוי מינורי ובעיני גם לא שימושי. המובן מסויים אופציית החיסכון הפנסיוני היחידה כמעט שהוא מתיר היא הימורים.
 
משהו חדש שאשכרה המדינה צריכה לגבש
המדינה לא צריכה לגבש משהו חדש. התקנות כתובות, והמדינה והעותרים הגיעו להסכמה עליהן. תקנות דומות קיימות עבור עצמאים. שר האוצר צריך לעשות את הפעולה ההו כה מסובכת ולחתום עליהן. אין שום הצדקה לכך שזה לוקח 16 חודשים, בעיקר בהתחשב בכך שהתקנות לא עולות גרוש לקופת המדינה והציבור משלמת דמי ניהול מופקעים בסך מיליוני שקלים על כל יום שעובר.
 
רעיון: אולי מיזם 100 ימים של שקיפות ידע להגיד לכמה מנבחרי הציבור שלנו יש IRA בניהול עצמי? ומה יש לאביר מעמד הביניים, לפיד, להגיד בנושא? אולי הוא יקדם חקיקה בכנסת? שדולה למען חסינות פיננסית?
 
מעניין למה.
היה שם ניגוד עיניים שבגללו זה הוצא מתחום אחריותו ועבר לליבני ואז זה נתקע אצל ליבני זמן קצר עד שביבי פיטר את שניהם. ואז ביבי היה שר האוצר שלא עשה עם זה כלום ואז היו בחירות ועכשיו זה תקוע אצל כחלון.
 
אני כותבת לכחלון ולח"כים של "כולנו" על בסיס שבועי בפייס. בתגובה להפצרותי מהם לעשות משהו בעיניין 2 מחברי הכנסת של "כולנו" כבר חסמו אותי ומחקו את כל הפניות שלי. נראה שהם מאוד לא אוהבים תגובות שלא עוסקות בדברי הלל ושבח על פועלם. יתר חברי הכנסת של "כולנו" מתעלמים.
 
אני כותבת לכחלון ולח"כים של "כולנו" על בסיס שבועי בפייס. בתגובה להפצרותי מהם לעשות משהו בעיניין 2 מחברי הכנסת של "כולנו" כבר חסמו אותי ומחקו את כל הפניות שלי. נראה שהם מאוד לא אוהבים תגובות שלא עוסקות בדברי הלל ושבח על פועלם. יתר חברי הכנסת של "כולנו" מתעלמים.
אולי יותר ייעל לשלוח להם מייל, ולא להתנגח איתם באופן פומבי.
 
1) עצומה אינטרנטית - למה שלא נפתח בקמפיין אינטרנטי ונדרוש מהמדינה למלא את חובתה לפי הוראת בג"צ במקום להגיש דחיות על בסיס קבוע.
2) קמפיין אינטרנטי בפייסבוק - כתיבת דרישה על גבי דפי הפייסבוק של חברי כנסת ישראל (ידרוש התגייסות מסיבית של פעילים).
רעיון יפה, אבל האמת? האתגר האמיתי, נראה לי, לא יהיה לגייס חותמים, כמו בכל עצומה, אלא שרוב האנשים כלל לא יבינו על מה מדובר...
 
Back
למעלה