• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

חוק ה400 ונדלן.

  • פותח הנושא פותח הנושא יוסי ס
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

יוסי ס

משתמש רגיל
הצטרף ב
5/6/20
הודעות
88
דירוג
83
היי, אוקיי, אז סתם עכשיו במקרה אחרי התבוננות ביד2 כמה דברים התבלבלו לי..
אוקיי אז יש את חוק ה400 שיצא לי לראות בכמה מקומות בפורום, ואחד המספרים שעברו לי בראש זה "בדיוק 1,000,000", מה זה המספר הזה? - אני משלם בדיוק 2,500 שקל שכירות כל חודש.
2,500 כפול 400 = 1,000,000

אז, יש זמן עד שיהיה לי 1,000,000 מושקעים בשוק ההון, אבל מפה לשם אני רואה ביד2 באזור שאני גר בו (אפילו קצת יותר קרוב לעבודה) דירה ב400 אלף שקל.
אם אקנה את הדירה הזאת (שוב, הכי סתמי שבעולם, אין לי מושג אם כדאי לקחת משכנתא ל30 שנה, אם כדאי לי פשוט לשלם במזומן, אין לי מושג מכלום), אז לא אצטרך לשלם שכירות. (דרך אגב, אין לי 400 אלף שקל, זה תאורתי בלבד, למרות זאת שאני מאמין שהמשפחה תוכל לעזור)
ואז יוצא מצב שהלכו לי 400,000, אבל מצד שני עכשיו במקום לחכות עד שיהיה לי 1,000,000 שקל מושקעים בשוק ההון - הייתי צריך "רק" 400 אלף.
נראה לי אפילו שאם איקח משכנתא ל30 שנה אז תאורתית אשלם יותר, אבל הכסף שלא אצטרך לשלם במכה עכשיו - ינפח לי בחזרה את ההון יותר מהר מאשר לשלם הכל במכה.

לגבי שכירויות באזור = עומד על בין 2000-2500 שקל.
לגבי דירות באזור = בין 400 אלף - מיליון.


אז... מה עדיף? להמשיך להשקיע רגיל בשוק ההון ולא לאבד מיקוד? לקחת משכנתא על הדירה ולעבור לשם? לקנות את הדירה בתשלום אחד?
 
על הנייר, יוצא שבמקום לשלם 2500 שכירות לתמיד, אתה יכול לקנות את הדירה, ולשלם משכנתא של סכום חודשי זהה ל13.3 שנים, ואז הדירה תהיה שלך במלואה.


אז... מה עדיף? להמשיך להשקיע רגיל בשוק ההון ולא לאבד מיקוד? לקחת משכנתא על הדירה ולעבור לשם? לקנות את הדירה בתשלום אחד?
- תשקיע במה שאתה חושב שתרוויח ממנו יותר כסף. אני לא יודע ממה תרוויח יותר.
- לקחת משכנתא זה לא רעיון רע בהכרח. זה יכול להשאיר לך עוד כסף כדי להשקיע במקביל בשוק ההון אם אתה מאמין שהרווח משוק ההון יעלה על הריבית של המשכנתא.
- אתה יכול גם להשכיר את הדירה למישהו אחר, ולהיות חופשי לגור איפה שרק תרצה.
 
- אתה יכול גם להשכיר את הדירה למישהו אחר, ולהיות חופשי לגור איפה שרק תרצה.
צריך רק לקחת בחשבון שלהשכיר דירה זה לא שגר ושכח. יש נכס שצריך לדאוג לאחזקתו ולתיקונים, צריך למצוא שוכר שישלם בזמן וגם עלול לשגע אותך עם כל מיני תיקונים שצריך לעשות, ייתכנו תקופות ללא שוכר וכו'. יש גם שיפוצים כלליים שהבניין החליט לבצע שנופלים על המשכיר.

לא שזה לא משתלם להשכיר למישהו אחר, אבל לזכור שזה לא כמו להיות בעלים של מנייה, שלא דורשת ממך שום התעסקות.
 
היי, אוקיי, אז סתם עכשיו במקרה אחרי התבוננות ביד2 כמה דברים התבלבלו לי..
אוקיי אז יש את חוק ה400 שיצא לי לראות בכמה מקומות בפורום, ואחד המספרים שעברו לי בראש זה "בדיוק 1,000,000", מה זה המספר הזה? - אני משלם בדיוק 2,500 שקל שכירות כל חודש.
2,500 כפול 400 = 1,000,000

אז, יש זמן עד שיהיה לי 1,000,000 מושקעים בשוק ההון, אבל מפה לשם אני רואה ביד2 באזור שאני גר בו (אפילו קצת יותר קרוב לעבודה) דירה ב400 אלף שקל.
אם אקנה את הדירה הזאת (שוב, הכי סתמי שבעולם, אין לי מושג אם כדאי לקחת משכנתא ל30 שנה, אם כדאי לי פשוט לשלם במזומן, אין לי מושג מכלום), אז לא אצטרך לשלם שכירות. (דרך אגב, אין לי 400 אלף שקל, זה תאורתי בלבד, למרות זאת שאני מאמין שהמשפחה תוכל לעזור)
ואז יוצא מצב שהלכו לי 400,000, אבל מצד שני עכשיו במקום לחכות עד שיהיה לי 1,000,000 שקל מושקעים בשוק ההון - הייתי צריך "רק" 400 אלף.
נראה לי אפילו שאם איקח משכנתא ל30 שנה אז תאורתית אשלם יותר, אבל הכסף שלא אצטרך לשלם במכה עכשיו - ינפח לי בחזרה את ההון יותר מהר מאשר לשלם הכל במכה.

לגבי שכירויות באזור = עומד על בין 2000-2500 שקל.
לגבי דירות באזור = בין 400 אלף - מיליון.


אז... מה עדיף? להמשיך להשקיע רגיל בשוק ההון ולא לאבד מיקוד? לקחת משכנתא על הדירה ולעבור לשם? לקנות את הדירה בתשלום אחד?
חוקים כאלו נועדו לתת סדר גודל של סכומים, לא לחישוב מדוייק, ודאי כשמדובר בנדלן בישראל. אל תסמוך אחרים - בדוק לבד מהיכן הגיע המספר 400 ותיווכח בעצמך.
 
נערך לאחרונה ב:
היי, אוקיי, אז סתם עכשיו במקרה אחרי התבוננות ביד2 כמה דברים התבלבלו לי..
אוקיי אז יש את חוק ה400 שיצא לי לראות בכמה מקומות בפורום, ואחד המספרים שעברו לי בראש זה "בדיוק 1,000,000", מה זה המספר הזה? - אני משלם בדיוק 2,500 שקל שכירות כל חודש.
2,500 כפול 400 = 1,000,000

אז, יש זמן עד שיהיה לי 1,000,000 מושקעים בשוק ההון, אבל מפה לשם אני רואה ביד2 באזור שאני גר בו (אפילו קצת יותר קרוב לעבודה) דירה ב400 אלף שקל.
אם אקנה את הדירה הזאת (שוב, הכי סתמי שבעולם, אין לי מושג אם כדאי לקחת משכנתא ל30 שנה, אם כדאי לי פשוט לשלם במזומן, אין לי מושג מכלום), אז לא אצטרך לשלם שכירות. (דרך אגב, אין לי 400 אלף שקל, זה תאורתי בלבד, למרות זאת שאני מאמין שהמשפחה תוכל לעזור)
ואז יוצא מצב שהלכו לי 400,000, אבל מצד שני עכשיו במקום לחכות עד שיהיה לי 1,000,000 שקל מושקעים בשוק ההון - הייתי צריך "רק" 400 אלף.
נראה לי אפילו שאם איקח משכנתא ל30 שנה אז תאורתית אשלם יותר, אבל הכסף שלא אצטרך לשלם במכה עכשיו - ינפח לי בחזרה את ההון יותר מהר מאשר לשלם הכל במכה.

לגבי שכירויות באזור = עומד על בין 2000-2500 שקל.
לגבי דירות באזור = בין 400 אלף - מיליון.


אז... מה עדיף? להמשיך להשקיע רגיל בשוק ההון ולא לאבד מיקוד? לקחת משכנתא על הדירה ולעבור לשם? לקנות את הדירה בתשלום אחד?

אם אתה יכול לקנות דירה ב400 אלף שאתה יכול להשכיר ב2000,
זה אומר שבשנה אתה מקבל 24 אלף מהשכירות, שזה 6% תשואה שנתית (בהנחה שערך הדירה לא עולה/יורד, ומדובר בברוטו ללא מיסים, עמלות וכו').
זה יפה מאוד לנדלן, לכן נשמע לי מוזר. איפה אתה גר? :)
 
1. אתה משלם יותר מדי שכירות או (יותר סביר) הדירה הזאת לא עולה 400א' או (גם סביר) אתה מתעלם ממשהו (שהוא עלות נוספת, שזה עוד דרך לומר שהדירה ההיא לא עולה רק 400א')
כי 30א' בשנה לנכס של 400א זה תשואה של 7.5%. כבר היו קונים אותה
אולי היא צריכה שיפוץ של 200א כדי להיות ראויה למגורים? עדיין זולה מאוד. אולי היא סתם מודעת פיתוי לשכנע אותך להתקשר למתווך נדל"ן
נשמע שראית דירות במיליון, שזה מחיר סביר לדירה בשכירות הזאת.
אני לא ממש מומחה בנדל"ן. זה @אורי ג. , אני חושב
2. אם החזר המשכנתא פחות מ2500, כולל אובדן התשואה על ההון העצמי, לגור בדירה משלך ייתן לך יותר תזרים מזומנים להשקיע. עד שהדירת מציאה שלך בחצי מליון תצטרך שיפוץ יקר
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לגבי שכירויות באזור = עומד על בין 2000-2500 שקל.
לגבי דירות באזור = בין 400 אלף - מיליון.

היי
נדל"ן להשקעה שונה מהשקעה בשוק ההון, התקציב העומד לרשות משקיע הנדל"ן מכתיב לו
את מיקום ההשקעה, את סוג השוכרים אליו הנכס פונה, את מצבו הפיזי של הנכס, במילים אחרות את רמת הסיכון של ההשקעה.

מדובר בהשקעה דינמית, אני כמשקיע בוחר את הנכסים בראש וראשונה לפי סוג השוכרים (מעמד סוציואקונמי),
נכס ניתן לשפץ, אך לא ניתן להעביר למקום עם השוכרים חזקים, אני חושב שעבור המשקיע המתחיל מומלץ נכסים יציבים וסולידיים.

ישנם משקיעי נדל"ן המוכנים ויכולים להכיל שוכרים מוגבלים יותר עבור תשואה גבוה יותר משכירות, לדעתי זה פחות מתאים למשקיע מתחיל.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A חוק הטכנאים- הטכנאי התקשר לפני סיום המועד צרכנות פיננסית 2
א חוק הפטור מגיוס - טיוטת הצעת חוק לקריאה שנייה ושלישית פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 133
A בדק בית- חוק הטכנאים צרכנות פיננסית 4
א חוק־יסוד: החקיקה (הצעת חוק) פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 0
E חידת מיסוי - חוק הרווחים הכלואים מיסים 0
ע שאלה על חוק X300 פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
M בניין חדש בן שנה אבל אין חוק מכר בעסקה נדל"ן 14
א חוק־יסוד: החקיקה פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 109
A עונש על הפרת חוק המכר נדל"ן 26
E חוק הרווחים הכלואים מיסים 124
A לאזרחים אמריקניים שנמנע מהם לקבל קצבאות ביטוח לאומי אמריקני עקב חוק ה- WEP (כאשר היתה להם פנסיה אחרת מקבילה) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
P חוק נתוני אשראי - לא דרושה הסכמה כדי לקבל "חיווי"? צרכנות פיננסית 8
E חוק טיבי / תביעה קטנה אוף טופיק 5
sharon תזרים משוק ההון כאלטרנטיבה למשיכה הונית (לפי חוק המשיכה הבטוח) שוק ההון 64
I חוק חינוך חינם עד גיל 3 - יש כזה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 110
fizban הצעת חוק משותפת להורדת מס רווחי הון ל 20% פוסטים מאיכות נמוכה 52
ש חוק הטכנאים צרכנות פיננסית 3
A ביטול חוזה בהפרת חוק המכר? נדל"ן 11
Henchman34 האם הדיון סביב חוק הגיוס מצד הממשלה מתבצע שלא בתום לב? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 281
H חוק 300\400 לא מתחשב באינפלציה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 5
Y ערבות בנקאית חוק מכר - מחיר למשתכן נדל"ן 3
W חוק האנג׳לים מיסים 5
R פורסם תזכיר חוק המצמצם את אי הוודאות בנוגע לשאלה מיהו תושב ישראל לצורכי מס פוסטים מאיכות נמוכה 4
F חוק ה4% ואינפלציה שוק ההון 27
א הצעת חוק לתיקון דיני העבודה פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 42
A חוק מספר 1 - ים של שאלות - האם כאן זה המקום? שוק ההון 2
Gari האם קרן ההשתלמות נכללת בהון בהקשר של חוק המשיכה הבטוח? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 24
Z שאלה על חוק ההתגברות שכנראה יחקק. פוסטים מאיכות נמוכה 1
מתכנת הצהרת נהנה על בן/בת זוג בחשבון יחיד (חוק איסור הלבנת הון) צרכנות פיננסית 3
O חוק המטרו - המדינה שוקלת להקפיא מיזמי תמ״א 38 פוסטים מאיכות נמוכה 4
A חוק חדש מדד תשומות הבנייה - האם חל רטרואקטיבית? עליית מחיר הבנייה ללא מרכיב הקרקע נדל"ן 4
M חוק הספאם בחברות "רגילות" אוף טופיק 2
O חוק המטרו - משמעויות נדל"ן 12
flower חוק ההסדרים - שינוי מדיניות בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 70
Tsachi01 רצץ העסקה - נדיבות יתר של המעסיק או חוק? פוסטים מאיכות נמוכה 0
C חוות דעת אישית על הספר 'חוק מספר 1' ועל השיטה שמוצגת בו שוק ההון 4
C חוות דעת *אישית* על הספר 'חוק מספר 1' והשיטה שמוצגת בו שוק ההון 0
Y עיצום כספי בסך 350,000 ש"ח הוטל על חברת אקסלנס נשואה בשל הפרת הוראות חוק איסור הלבנת הון צרכנות פיננסית 0
ק חוק איסור הלבנת הון שוק ההון 1
ש משיכה סיסטמטית מתיק השקעות לפי חוק 4-7 אחוז. שוק ההון 177
O חוק מס' 1 עדיין רלוונטי? שוק ההון 2
R לא מצליח לקבל כרטיס אשראי למטרות חסכנות עקב חוק נתוני האשראי החדש צרכנות פיננסית 25
ב אלימות כלכלית - הצעת חוק חדשה על שולחן הכנסת אוף טופיק 254
E חוק הגבלת מזומן ותשלום לקבלן מהשטחים אוף טופיק 38
ImCarryGG מישהו פה הגיש תביעה על פי חוק הספאם? אוף טופיק 74
ש השקעה ללא מס רווחי הון לתושבי חוץ - חוק בקהאם מיסים 5
S החזר כרטיס טיסה - חוק טיבי אוף טופיק 27
P סוגי ריביות והצמדות לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה? צרכנות פיננסית 4
Res Cogitans הצעת חוק לשינוי שיטת המיסוי בארה"ב ממבוססת על אזרחות למבוססת טריטוריה שוק ההון 38
J חוק האשראי החדש צרכנות פיננסית 3

נושאים דומים

Back
למעלה