• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

זמן נוח לקנות עבור משקיע טווח ארוך?

tuli

משתמש סולידי
הצטרף ב
20/5/17
הודעות
59
דירוג
6
אם אני משקיעה לטווח ארוך סה"כ הגיוני מבחינתי להגדיל את החשיפה שלי במדד תל אביב 35 שסופג כעת לא מעט ירידות?

#תזמוןשוק
 
בעיקרון מי שלא ב100 אחוז מניות אמור לראות בימים אלה את ההקצאה שלו למניות יורדת באופן יחסי בזמן שאגח/זהב/מזומן גדל באופן יחסי. כשהולכים על אסטרטגיה של תיק מגוון נהוג לאזן תקופתית או כאשר יש סטייה גדולה מהאסטרטגיה שנבחרה.
 
אני רק במניות אבל בחשיפה קטנה יחסית בסה"כ (100k) והתיק לא מאוזן נכון מבחינת חלוקה גלובלית (50% בתלאביב35). ברור לי שאם אגדיל את החלק של המדד המקומי אני לא אעזור לחלוקה יותר טובה של הפיזור הגלובלי אבל מצד שני, האם זאת לא הזדמנות קניה כעת לטווח הרחוק יותר בעוד שבהמשך אוכל להגדיל חשיפה בפיזור גלובלי נכון?
 
האם זאת לא הזדמנות קניה כעת לטווח הרחוק יותר בעוד שבהמשך אוכל להגדיל חשיפה בפיזור גלובלי נכון?
לא כל דבר שנופל הופך אותו אוטומטית מועמד לקנייה.
אם החלטת שאין לך מקום בתיק לתא35, או שאתה רוצה להקטין חשיפה אליו (כלומר הוא לא אטרקטיבי בעיניך להשקעה לטווח ארוך), למה זה שהוא נפל מחזיר אותו להיות אטרקטיבי?
אם הוא היה אטרקטיבי מראש היית מכניס אותו לתוכנית השקעות שלך.
 
שאלה לי אלייך...

למה להשקיע במדד יחסית מצומצם(כולה 35 חברות) של מדינה קטנטנה, שהכלכלה שלה מהווה פחות מ0.5% מכלכלת העולם?

זה שמדובר בחרא שלך לא משנה את העובדה שעדיין מדובר בחרא.
 
כמה זה טווח ארוך? ולמה מדד של מדינה אחת? ולמה דווקא ישראל?
 
> למה להשקיע במדד יחסית מצומצם(כולה 35 חברות) של מדינה קטנטנה, שהכלכלה שלה מהווה פחות מ0.5% מכלכלת העולם?
> ולמה מדד של מדינה אחת? ולמה דווקא ישראל?

לצערי אין לי תשובה יותר טובה מ "זה היה הכי נגיש וקל לקנות"

> כמה זה טווח ארוך?
5, 10 שנים?
 
הכוונה היא שישראל זה בעצם לא לפזר את הכסף שלך גאוגרפית. עדיף למשל מניות ארה"ב שם מדובר בהרבה יותר חברות שרובן גלובליות, או אפילו במניות כל העולם.
 
אני מתעלם מהדיון רגע על ת"א 35 כן או לא - השיקול שהעלית, שעכשיו הוא זול, נכון לגבי כל מדדי המניות בעולם. מת"א 125 ועד נסדאק 100, סנופי 500, דאקס, קאק, יורוסטוקס 600, שנגחאי ועוד.
אז האם זה זמן טוב להיכנס כי המחירים זולים? ברור שמי שנכנס עכשיו מצבו טוב יותר ממי שנכנס לפני שלושה שבועות. לטווח ארוך, זה כנראה ישתלם. בטווח הקצר, אין לדעת, הירידות עשויות להיות רק בהתחלה. כך או כך, זה לא משהו ייחודי לת"א 35 ולא צריך להשפיע על בחירת הנכסים שלך בתוך החלק המנייתי.
 
אם אני משקיעה לטווח ארוך סה"כ הגיוני מבחינתי להגדיל את החשיפה שלי במדד תל אביב 35 שסופג כעת לא מעט ירידות?
הוא באותו השער שהוא היה לפני פחות מ6 חודשים, גם אז שאלת את עצמך את אותה השאלה?
 
שאלה לי אלייך...

למה להשקיע במדד יחסית מצומצם(כולה 35 חברות) של מדינה קטנטנה, שהכלכלה שלה מהווה פחות מ0.5% מכלכלת העולם?

מדד ת"א 35
-10.73% -14.28% -18.43%
מדד ת"א 125
-10.69% -14.31% -18.24%
מדד ת"א 90
-10.91% -15.05% -18.74%

בלי קשר שאני מסכימה שלקנות את המדד של ישראל בשיעור של יותר מ 1% מהתיק זאת אולי לא ההחלטה הכי נכונה, נראה שלא משנה באיזה מהם הייתי בוחרת מבחינת 35 או 125 חברות, התשואה דומה
 
מדד ת"א 35
-10.73% -14.28% -18.43%
מדד ת"א 125
-10.69% -14.31% -18.24%
מדד ת"א 90
-10.91% -15.05% -18.74%

בלי קשר שאני מסכימה שלקנות את המדד של ישראל בשיעור של יותר מ 1% מהתיק זאת אולי לא ההחלטה הכי נכונה, נראה שלא משנה באיזה מהם הייתי בוחרת מבחינת 35 או 125 חברות, התשואה דומה


את יכולה גם לתת כדוגמא את הדאו מול הסנופי.
אני עדיין לא הייתי ממעיט בחשיבותו של הפיזור
 
למה להשקיע במדד יחסית מצומצם(כולה 35 חברות) של מדינה קטנטנה, שהכלכלה שלה מהווה פחות מ0.5% מכלכלת העולם?
התשובה שלי מדוע אני מחזיק אחזקות ישראליות יותר ממשקים היחסי העולמי:
א. גידול דמוגרפי עכשווי ועתידי עשוי לדעתי להגדיל באופן ניכר את רווחי החברות ואת ערך הנדלן.
ב. עלייה משמעותית של יהודים מרחבי העולם.
ג. אני מבין מודע ומעודכן במה שקורה כאןק וקל לי בתקופות כאלה לראות את העסקים עובדים כרגיל.
אני לא יוצא אף פעם לחול ואין לי הזדמנויות כאלה בחול.
לצורך הדוגמא:קח את משבר הקורונה הנוכחי.
אתה יודע מה עושים כאן כדי לעצור את התפשטות הנגיף.
בארהב נאדא.
 
התשובה שלי מדוע אני מחזיק אחזקות ישראליות יותר ממשקים היחסי העולמי:
א. גידול דמוגרפי עכשווי ועתידי עשוי לדעתי להגדיל באופן ניכר את רווחי החברות ואת ערך הנדלן.
ב. עלייה משמעותית של יהודים מרחבי העולם.
ג. אני מבין מודע ומעודכן במה שקורה כאןק וקל לי בתקופות כאלה לראות את העסקים עובדים כרגיל.
אני לא יוצא אף פעם לחול ואין לי הזדמנויות כאלה בחול.
לצורך הדוגמא:קח את משבר הקורונה הנוכחי.
אתה יודע מה עושים כאן כדי לעצור את התפשטות הנגיף.
בארהב נאדא.

אשאל אותך ככה...
אם לא היית אזרח ישראלי האם היית קונה את אחד המדדים פה וחושף את עצמך לשקל הישראלי?
אם התשובה היא כן אז אני מבין את החלטתך(לא מסכים איתה). אם התשובה היא לא, אז אני חושב שאולי שווה לך לשקול שינויים בתיק שלך.
 
אם לא היית אזרח ישראלי האם היית קונה את אחד המדדים פה וחושף את עצמך לשקל הישראלי?
התשובה היא כן.
כמובן אם הנתונים היו דומים.
הייתי יודע רק עברית תקינה וכו.
 
התשובה היא כן.
ממש
נראה לך שאיזה פירואני או איטלקי אפילו פוזל לכלכלה הישראלית?
אל תשלה את עצמך שעצם נוכחותך אתה יודע מה קורה לעסקים פה או בשליטה כלשהי

אתה מכין שמיכה מציפיות...
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אשמח אם תפנו אותם אלי.
בדכ אני פוגש רק ישראלים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N בת 18 עם זמן פנוי התפתחות אישית 31
שבוזי מה ההגיון "למרוח" משכנתא לכמה שיותר זמן? נדל"ן 20
S איך מצמצמים טעויות יקרות כשנכנסים לשכירות בלחץ זמן? נדל"ן 39
ז מכירה וקניה בטווח זמן קצר בשביל קיזוז הפסד הון מיסים 5
P מס שבח - "הקפאת שומה", זמן להגשת ניכויים, ועוד. נדל"ן 0
ז מה לעשות עם קרן השתלמות שצריך בטווח זמן בינוני שוק ההון 10
T זמן משיכת ira פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
D הערכות להוצאה משמעותית בטווח זמן בינוני שוק ההון 10
D עכשיו יש לי זמן, אבל זה מבלבל יזמות והגדלת הכנסות 12
P זמן בפועל לקבלת שומת מיסוי מקרקעין? נדל"ן 0
D קושי בניהול אלוקציה ואיזון תיק לאורך זמן שוק ההון 4
ה הרבה זמן שלא הייתי פעיל פה - מחדש את היומן מסך (31 ששואף להיות מתכנת) יומני מסע אישיים 10
ה משיכת כספי פיצויים לאחר זמן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
M קורלציה בין ריביות ממוצעות במסלולי משכנתא שונים לאורך זמן נדל"ן 0
א משך זמן קבלת משכנתה לתושב חוץ? נדל"ן 4
Shamran88 ביזור קניית מדדים על פני זמן שוק ההון 2
ס לכמה זמן לפרוס תואר במדעי המחשב? התפתחות אישית 12
S הגדרת זמן מסך ונעילה מרחוק של iphone אוף טופיק 1
ק קניית רכב - חישוב עלות "אמיתית" לאורך זמן צרכנות פיננסית 23
א האם זה זמן טוב למכור עכשיו דירה? נדל"ן 14
R תוך כמה זמן לפני סיום השכירות נהוג להראות את הדירה? נדל"ן 11
M שינוי מסלול השקעה בפנסיה - תוך כמה זמן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
עלילה מסלול זמן ממוצע ללקיחת משכנתא נדל"ן 8
D מניות ערך קטנות בישראל זה סיוט - זמן לעבור לאינטרקטיב? שוק ההון 1
ש מגן מס לכמה זמן התוקף שלו? מיסים 34
M השקעה בקרן מחקה מדד בטווח זמן בינוני שוק ההון 11
י מכרזי ר"מי, איך זה עובד?, והאם זה זמן טוב נדל"ן 8
E משועמם בעבודה עם המון זמן פנוי התפתחות אישית 44
לאץ' חשיפה לs&p לטווחי זמן שונים שוק ההון 3
R תיק מנייתי - כל כמה זמן לקנות עוד ניירות? שוק ההון 1
איש ירח עץ הכסף. זמן לקטוף את הפירות? יומני מסע אישיים 14
F כמה זמן לוקח להפקדה מהמשכורת להיכנס לקה"ש? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
H כמה זמן עבר מהגשת דו"ח שנתי לקבלת שומה? מיסים 16
Z מה זמן המותר להגשת תיקון דו״ח שנתי? פוסטים מאיכות נמוכה 2
Y תוך כמה זמן הכסף מופקד בתוך חשבון IB? שוק ההון 3
K איך אני חוסך סכום X בY זמן? התפתחות אישית 2
O כל כמה זמן מומלץ לשנות את הקצאת הנכסים בתיק השקעות ( לא לעשות איזון) בהתאם לשינוי פרופיל הסיכון? שוק ההון 1
ה כמה זמן לוקח לבנות בניין נדל"ן 3
P מועד ההכנסה בצ'ק - זמן הקבלה או הפרעון? (עוסק) מיסים 0
הסוליd הפרשי זמן בין etfים שונים שוק ההון 9
S מתחיל ללמוד באונ׳- זמן להעלאת שכר? התפתחות אישית 7
stamEhad מחיר למשתכן - תוך כמה זמן אני צריך לארגן את הכסף? נדל"ן 4
ז ניצול זמן בנסיעות התפתחות אישית 19
Y האם יש אתר שאפשר לראות בו נתוני זמן אמת של קרנות בלונדון בחינם? שוק ההון 6
O עבודה עבור מעסיק מחו''ל למשך זמן קצר מיסים 6
H תוך כמה זמן בעל דירה אמור לתקן מזגן? אוף טופיק 20
ל זמן פוסטים מאיכות נמוכה 22
M פרישה מוקדמת - השקעות בטווח זמן בינוני פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 11
T זמן טוב למשוך כספי פיצויים ? פוסטים מאיכות נמוכה 7
D קרן ישראלית עוקבת סנופי - הפרשי זמן שוק ההון 23

נושאים דומים

Back
למעלה