• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התנתקות מחובת תשלום מיסים בפרישה

  • פותח הנושא פותח הנושא סולידי
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

סולידי

משתמש בכיר
הצטרף ב
25/1/15
הודעות
2,036
דירוג
2,721
כחלק מהפרישה שאני מתכנן בעוד מספר שנים, תהיתי האם פורש יכול לעזוב את המדינה ובכך לא להיות חייב בתשלום מיסים על רוחי הון, פנסיה וקופת גמל. האם יש אפשרות כזאת?
באופן ספציפי, ההפרשות שלי לפנסיה מחולקות כרגע בין ביטוח מנהלים וקופ"ג. הצפי שלי הוא שעם הפרישה אמשוך קצבה רק מביטוח המנהלים, ואת קופת הגמל אשמור רק להוצאות חד פעמיות (עזרה לילדים, החלפת רכב, וכיוצ"ב). אלא שכל משיכה מקופ"ג חיבת במס שולי, וככל הנראה אגיע למדרגת המס הזו.
מה קורה אם אני עוזב את ישראל למספר שנים? או דואג בכל שנת מס להיות מחוץ למדינה לפחות חצי מהשנה? מי יודע האם במקרה כזה אני עדיין חייב בתשלום מיסים בישראל, והאם אני יכול למשוך את כל קופת הגמל ללא מיסוי?
 
המיסוי בישראל הוא פרסונלי והשאלה האם אתה חייב בתשלום מס תלויה במס הכנסה - האם רואים בך תושב ישראל. למס הכנסה יש "מבחני על" שמבוססים על מספר ימי השהייה בישראל בשנת מס ובשנים הקודמות לה, אבל הם ניתנים לסתירה לשני הכיוונים עם טענות / עדויות לקיומו או חוסר קיומו של "מרכז חיים" בישראל. דוגמאות מהעבר בנושא קביעת תושבות אפשר למצוא בחוזר מס הכנסה "קביעת מועד ניתוק תושבות של תושב ישראל ומועד בו הפך תושב חוץ לתושב ישראל" (לא מצרף קישור כי אני משתמש חדש).

החל מ2016 מי שטוען שאין לו תושבות מס בישראל חייב להגיש דו"ח עם עדויות לכך. למשל לגבי החלפת רכב, מי שאפילו מחזיק רכב על שמו בישראל יהיה לו יותר קשה לטעון שמרכז החיים שלו מחוץ לישראל (לא יודע אם בלתי אפשרי, תלוי בשאר הטענות. זו שאלה למומחה מס שמטפל במקרים כאלה).

הערות נוספות:
  • אתה עשוי להיות חייב במס במדינה הזרה.
  • אם אתה מחזיק תיק השקעות מחוץ לקופת גמל / פנסיה (למשל בבנק) כדאי לבדוק שאפשר להמשיך להחזיק בו כתושב חוץ (אפשר = הבנק לא ידרוש לסגור את חשבון ההשקעות).

לא ממליץ ולא מייעץ. ממליץ בחום להתייעץ עם מומחה למיסוי.
 
מה קורה אם אני עוזב את ישראל למספר שנים? או דואג בכל שנת מס להיות מחוץ למדינה לפחות חצי מהשנה? מי יודע האם במקרה כזה אני עדיין חייב בתשלום מיסים בישראל, והאם אני יכול למשוך את כל קופת הגמל ללא מיסוי?
זה תלוי בהמון משתנים שיעידו אם מרכז החיים שלך עדיין בישראל , כמו : האם מכרת את הדירה שלך בארץ , איפה הילדים גרים ועוד...

מה שבטוח זה שהמדינה תעשה הכל כדי להוכיח שמרכז החיים שלך בארץ.
 
האם אני יכול למשוך את כל קופת הגמל ללא מיסוי?
בנוסף לנאמר,
הכספים שהופקדו עד התקרה ולא מוסו בעודך תושב ישראל, סביר מאוד שלא תוכל להימנע מתשלום מס במשיכתם.
 
תושב חוץ פטור ממס רק על הכנסה שמקורה בחו״ל. תושב חוץ עדיין חייב במס על כל הכנסה שמקורה בישראל.
אם תעבור לחו״ל אתה רק תפסיד את נקודות הזכות שתושב זכאי להם, ותפסיד גם את קצבת הזקנה של ביטוח לאומי.
 
תיאורטית צריך לשלם מס יציאה על הרווחים הלא ממומשים, ל
ומה עם הקרן?
מדברים על "משיכה שלא כדין" לגבי כספים שאף פעם לא מוסו.
 
תהיתי האם פורש יכול לעזוב את המדינה ובכך לא להיות חייב בתשלום מיסים על רוחי הון
על רווחי הון בחשבון ממוסה, יש מס יציאה, כשמנתקים תושבות. אחר כך, אין עוד מס רווחי הון בארץ.
מי יודע האם במקרה כזה אני עדיין חייב בתשלום מיסים בישראל, והאם אני יכול למשוך את כל קופת הגמל ללא מיסוי?
בעיקרון, לפי הדין הפנימי בישראל אין שום פטור מיוחד לתושבי חוץ על קצבאות מישראל. מצד שני בהרבה אמנות מס יש סעיף לגבי קצבאות פנסיה, והרבה פעמים הם ממוסים רק במדינת התושבות. מצד שלישי, הסעיף באמנה, יכול מאוד להיות שייכלול רק קצבה (לדוגמא מביטוח המנהלים) ולא משיכות מקופג.
לגבי קביעת מקום התושבות, במקרה ואתה משתמש באמנה לגבי חלק מההכנסה, יש באמנות כללים יותר ברורים (במקרים ספציפיים) לגבי היכן אתה נחשב תושב (לדוגמא, אם יש לך בית קבע רק במדינה אחת).
תוצאה היפוטית אפשרית. לפי האמנה אתה תושב של המדינה האחרת. לפי הדין הפנימי של כל מדינה, אתה תושב של 2 המדינות. נניח, ולפי האמנה הקצבאות ממוסות רק במדינת התושבות. בישראל תהיה ממוסה על כל הכנסתך כמו כל ישראלי, חוץ מהקצבה בגלל האמנה (ויהיו לך נקודות זיכוי כרגיל). במדינה השנייה תמוסה לפי החוקים שם.
במידה ולגמרי לא תחשב תושב ישראל, אם האמנה פוטרת אותך ממס בישראל על קצבאות, ולא על משיכות מקופג. יהיה לך מס מהשקל הראשון של קופג, אבל בישראל זה יתחיל ב 10% (מדרגת מס ראשונה) (בהנחה ואין לך עוד הכנסות מישראל).
חפרתי.
 
ומה עם הקרן?
מדברים על "משיכה שלא כדין" לגבי כספים שאף פעם לא מוסו.
אני התכוונתי לחשבון ממוסה.
ממה שאני מכיר אין מס יציאה על חשבונות פנסיוניים.
 
הבה נניח שמרכז החיים שלי לא בישראל. בהנחה שמכרתי את כל הנכסים שלי כולל בית ומכונית, אני לא עובד בשום מקום בעולם, אפילו לא מבקר בישראל תקופה מספיקה של מספר שנים. ונניח אפילו שאני מסתובב בעולם תקופה מסוימת, ללא מדינה מסוימת שבה אני חי.
ותיק ההשקעות שלי מוחזק אצל ברוקר זר משיקולי פיזור גיאוגרפי ללא קשר לסוגיה הזאת.

מה חבות המס שלי במקרה כזה על כספים בקופ"ג? שדרך אגב חלק ניכר מהם מעל התקרה כך שמס שולם כבר בגינם.
אבל גם לגבי כספים מתחת לתקרה, האם המדינה תגבה מיסים ממישהו שאינו תושב?

תושב חוץ פטור ממס רק על הכנסה שמקורה בחו״ל. תושב חוץ עדיין חייב במס על כל הכנסה שמקורה בישראל.
ומשיכה מקופ"ג נחשבת הכנסה שמקורה בישראל?

תיאורטית צריך לשלם מס יציאה על הרווחים הלא ממומשים, למרות שלא שמעתי על אכיפה של זה בפועל.
מה זה מס יציאה? על הוצאת כספים מישראל?
 
ומשיכה מקופ"ג נחשבת הכנסה שמקורה בישראל?
כן
מה זה מס יציאה? על הוצאת כספים מישראל?
100א. (א) נכס של אדם תושב ישראל שחדל להיות תושב ישראל, ייחשב כנמכר ביום שלפני היום שבו חדל להיות תושב ישראל.
(ב) אדם כאמור בסעיף קטן (א) שלא שילם את המס במועד שבו חדל להיות תושב ישראל, יראו אותו כאילו ביקש לדחות את תשלום המס למועד מימוש הנכס, ובמועד המימוש ישלם את המס החל בשל מכירת הנכס במועד שבו חדל להיות תושב ישראל, בסכום השווה לסכום המס החל על חלק הרווח החייב; ואולם הפרשי הצמדה וריבית, כהגדרתם בסעיף 159א ייווספו רק החל במועד המימוש ועד לתשלום המס בפועל.
(ג) על אף האמור בסעיף קטן (ב), היתה מכירת הנכס חייבת בתשלום מס בישראל במועד המימוש, ישולם המס המתחייב בשל רווח ההון במועד המימוש, במקום המס על פי הוראות סעיף קטן (ב).

הבה נניח שמרכז החיים שלי לא בישראל. בהנחה שמכרתי את כל הנכסים שלי כולל בית ומכונית, אני לא עובד בשום מקום בעולם, אפילו לא מבקר בישראל תקופה מספיקה של מספר שנים. ונניח אפילו שאני מסתובב בעולם תקופה מסוימת, ללא מדינה מסוימת שבה אני חי.
לא ברור בכלל שלא תחשב תושב ישראל במקרה כזה.
מתוך פסד
"אמנם מן ההיבט המשפטי הפורמאלי אדם פלוני עשוי להיות חסר תושבות, אם הוא איננו עומד במבחני התושבות של אף מדינה - הדוגמה הקלאסית לכך הוא אדם החי על יאכטה ושט לו ממקום למקום, מבלי שיהיה לו בסיס קבע כלשהו על היבשה. אולם מקרים כאלה יהיו, מטבע הדברים, נדירים, ולא בקלות ישעה בית המשפט לטענה כי אדם גם איננו תושב ישראל וגם איננו תושב של כל מדינה אחרת בעולם"
 
תיקח הלוואה מהקרן ותחזיר עם ריבית נמוכה.
בסוף תשאר עם קרן שלמה להוריש או שהכסף ישאר לקופה.
 
100א. (א) נכס של אדם תושב ישראל שחדל להיות תושב ישראל, ייחשב כנמכר ביום שלפני היום שבו חדל להיות תושב ישראל.
(ב) אדם כאמור בסעיף קטן (א) שלא שילם את המס במועד שבו חדל להיות תושב ישראל, יראו אותו כאילו ביקש לדחות את תשלום המס למועד מימוש הנכס, ובמועד המימוש ישלם את המס החל בשל מכירת הנכס במועד שבו חדל להיות תושב ישראל, בסכום השווה לסכום המס החל על חלק הרווח החייב; ואולם הפרשי הצמדה וריבית, כהגדרתם בסעיף 159א ייווספו רק החל במועד המימוש ועד לתשלום המס בפועל.
(ג) על אף האמור בסעיף קטן (ב), היתה מכירת הנכס חייבת בתשלום מס בישראל במועד המימוש, ישולם המס המתחייב בשל רווח ההון במועד המימוש, במקום המס על פי הוראות סעיף קטן (ב).
נאכף? ואם כן איך? הבן אדם כבר לא תושב.

אבל גם לגבי כספים מתחת לתקרה, האם המדינה תגבה מיסים ממישהו שאינו תושב?
לא מצאתי בשום מקום שהפטור על קצבת הפנסיה תלויה בתושבות. לכן לדעתי אמורים לקבל את הפטור על קצבת הפנסיה (אמור להגיע ל-5,600 ש"ח לחודש בשנת 2025). אבל נקודות זיכוי לא מקבלים.
מישהו מכיר אחרת?
 
תיקח הלוואה מהקרן ותחזיר עם ריבית נמוכה.
בסוף תשאר עם קרן שלמה להוריש או שהכסף ישאר לקופה.
לא נותנים ליותר מ-7 שנים. גם זה רק על 30% מהקרן (פנסיה, הכוונה).
 
נאכף? ואם כן איך? הבן אדם כבר לא תושב.
אין לי מושג. אותו דבר, אתה יכול לשאול על כל ההכנסות של אדם ב 2016 שיצא מהארץ ב 1.1.2017.
אם יש למישהו חשבון ממוסה בברוקר ישראלי, קשה לי להאמין שהוא יוכל לממש בלי לשלם מס.
מס הכנסה פרסמו עמדה שלהם בנושא לגבי הבעייה של כפל מס (סעיף 11), כך שלא נראה לי שהם חושבים שהסעיף לא תקף;)
 
גם זה רק על 30% מהקרן (פנסיה, הכוונה).
ליתר דיוק "כספים בלתי נזילים" כלומר גם קופ"ג וכד' אם היא בלתי נזילה ניתן ללוות רק כנגד 30% ממנה.
 
בעצם, איך אתה מכל האנשים שואל את זה...:lol:
אני משלם מסים לא כי אני חושב שזה חובתי המוסרית.
תועלתנות נטו: הנזק שיכול להיגרם לך מאי-תשלום (כלא/קנסות/הפקעת רכוש) לא שווה העלמת מס. לכן אני לומד את מערכת המס כדי לשלם את המינימום (החוקי) שלא יגרום לי את אותו נזק.

עכשיו נעלם לך גורם הנזק...

אני שואל עכשיו באמת, עשית רילוקיישן, עברו כמה שנים ומימשת מניה בברוקר זר. אתה נכנס לאתר של מס הכנסה ומשלם? נניח לצורך הדיון שאתה לא מתכוון לחזור, למרות שאני לא חושב שזה כל כך משנה.


לדעתי זה מתקשר לדיון על מס ירושה. בלי אכיפה אף אחד לא הולך לנדב את התשלום.
 
אני משלם מסים לא כי אני חושב שזה חובתי המוסרית.
תועלתנות נטו: הנזק שיכול להיגרם לך מאי-תשלום (כלא/קנסות/הפקעת רכוש) לא שווה העלמת מס. לכן אני לומד את מערכת המס כדי לשלם את המינימום (החוקי) שלא יגרום לי את אותו נזק.

עכשיו נעלם לך גורם הנזק...

אני שואל עכשיו באמת, עשית רילוקיישן, עברו כמה שנים ומימשת מניה בברוקר זר. אתה נכנס לאתר של מס הכנסה ומשלם? נניח לצורך הדיון שאתה לא מתכוון לחזור, למרות שאני לא חושב שזה כל כך משנה.


לדעתי זה מתקשר לדיון על מס ירושה. בלי אכיפה אף אחד לא הולך לנדב את התשלום.
אני התכוונתי לבלוג שלך בשביל מיסים אמריקאיים לתושבי ישראל.
מסכים שבמקרים רגילים הסיכון נמוך (כנל בארהב).
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני התכוונתי לבלוג שלך בשביל מיסים אמריקאיים לתושבי ישראל.
כן הנחתי.
בניגוד לניתוק אזרחות אמריקאית שהיא אפשרית אך קשה, ניתוק תושבות (מתוך כוונה אמיתית לעבור, לא רק בשביל להימנע ממיסים) היא לרוב יותר פשוטה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D התנתקות מחברת טלוויזיה אוף טופיק 11
D התנתקות מסוכן הביטוח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
S תשלום ע"ח חוב צפוי שמשויך לשנה לא נכונה מיסים 0
C אסטרטגיית הנזלת תיק מניות לפני תשלום הלוואת קבלן - דירה על הנייר נדל"ן 7
D תשלום מס למובטל שסוחר בברוקר זר מיסים 3
עידו ג מדריך: תשלום מקדמה עקב השקעה באינטרקטיב שוק ההון 22
B תשלום מס IBKR על 2024, 2025 -התייעצות מיסים 4
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
ד כמה שאלות על תשלום ביטוח לאומי כעצמאי קטן מיסים 11
K פרילנס - תשלום בדולרים - פייפאל או פיוניר יזמות והגדלת הכנסות 12
חשוב לדעת מכירה דירה שניה ללא תשלום מס שבח מיסים 11
א תשלום בשקלים לעומת תשלום בדולרים צרכנות פיננסית 18
ג תשלום מס הכנסה עבור מישהו אחר מיסים 28
ה תשלום חודשי מהתשואה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
T תשלום לדיסני+ ללא אשראי, כיצד? אוף טופיק 0
A מס על תשלום בעקבות איחור במסירת דירה מיסים 9
עלילה מסלול תשלום למשפחתון בזמן מלחמת עם כלביא אוף טופיק 55
טסלה בנק וואן זירו - תשלום שוברים לקבלן צרכנות פיננסית 7
Echelon האם מס הכנסה לא אמור להתחשב בריבית והצמדה על תשלום מקדמות? מיסים 10
M תשלום לעובדת משק בית על היעדרות בחג ובערב חג אוף טופיק 9
Y הפסקת הפחתת דמי ניהול בשל תשלום דמי סליקה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
M בתום 49 שנים שכחתי לחדש חכירה ל-49 השנים הבאות - תשלום דמי שימוש ראויים על שנה של איחור ברישום נדל"ן 0
ה תשלום חיבור לחשמל נדל"ן 3
V השקעות נדל״ן בארה״ב - תשלום מיסים על רווחים משכ״ד נדל"ן 0
ה תשלום חיבורים לקבלן נדל"ן 2
R תשלום ביטוח לאומי + בריאות מיסים 3
א תשלום מס רווח הון על השקעה בסטארטאפ מיסים 2
J גובה תשלום ביטוח לאומי - מילואים בזמן אבטלה מיסים 1
י תשלום שכר עורך דין במקרה שלא נחתם חוזה נדל"ן 64
A ניפוק תלוש שכר / תשלום מס הכנסה לעובדת משק בית מיסים 7
כ מועד תשלום / מקדמת מס יסף 2025 מיסים 1
D איך לממן תשלום של 400K – משיכת כספים מהבורסה או מהקרן השתלמות? שוק ההון 25
U תשלום מס על השכרה במסלול 10% נדל"ן 13
מ כרטיסי אשראי ישראליים המזכים ב"הטבות"( נקודות/"קש בק"/ ....?) בגין תשלום לרשויות ציבוריות( מיסים/בטוח לאומי/עיריה וכו...) צרכנות פיננסית 1
R בחירת סטאטוס עבור תשלום מיסים בארה"ב (Single Vs. Jointly) מיסים 2
M תשלום מיסים על ריבית עו״ש ב Interactive Brokers מיסים 4
C תשלום ארנונה מראש צרכנות פיננסית 11
M תשלום ביטוח לאומי של עצמאי שמקבל קצבת אזרח ותיק מיסים 2
N מסחר דרך קהש IRA כדי לדחות תשלום מס שוק ההון 6
D תשלום ביטוח לאומי על נכס שחייב בדיווח מיסים 1
P תשלום פנסיה בזמן רילוקיישן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
N איך ייתכן אגח "נמלי ישראל אגח א" עם מחמ של 1.27 אבל תשלום קרן אחרון 31/12/26 ? שוק ההון 0
ב מכירה בארה"ב - איך יבוצע תשלום מס רווחי הון מיסים 4
R תשלום ארנונה לאחר עזיבת הנכס מיסים 13
ריש-לקיש תשלום שכר דירה בכרטיס Cashback צרכנות פיננסית 1
A תשלום מס בלי דו"ח שוק ההון 3
O תשלום מס בעת קניית רכב ללימוד נהיגה מיסים 0
י תשלום מס רווחי הון לממשלת ארה"ב או ישראל כתלות בברוקר מיסים 4
The Stoic קבלת תשלום מאדם אחר לאינטרקטיב שלי צרכנות פיננסית 3
A קיזוז תשלום אחרון מחובות קבלן נדל"ן 8

נושאים דומים

Back
למעלה