• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התנהלות פיננסית ברילוקיישן

  • פותח הנושא פותח הנושא רק שאלה..
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
ר

רק שאלה..

שלום חברים !
נשויים טריים, לקראת מעבר לגרמניה עבור לימודים שלי ועבודה של אשתי, מתכננים לחזור לארץ בסוף הלימודים (לאחר שנתיים)
אני מקבל משכורת מחברה בארץ (בש"ח) ואשתי תעבוד אצל מעסיק מקומי.
כמה שאלות בנושא-
1. כיצד נכון להתנהל בהיבט עמלות המרה במצב בו ארוויח בש"ח אבל אתנהל באירו ?
2. האם יכול להיות יתרון או ערך בלהמשיך להתנהל עם כרטיס אשראי ישראלי בתקופה זו ?
3. אשמח לנקודות נוספות למחשבה בהיבט התנהלות כלכלית שיכולות להיות רלוונטית לי..

תודה רבה !!
 
כשתגורו שם, אני מניח שאתה תעבוד מרחוק. המעסיק שלך יסכים לשכור אותך כעובד בחו"ל? או לשלם לך בתמורה לקבלה?
אם כן, זה נשמע עדיף בהרבה על פני לקבל משכורת בארץ ולהתנהל בחו"ל, מהרבה בחינות (גם למעסיק אגב)
 
אם כן, זה נשמע עדיף בהרבה על פני לקבל משכורת בארץ ולהתנהל בחו"ל, מהרבה בחינות (גם למעסיק אגב)
תודה.

אני עובד בחברה ממשלתית, קיבלתי אישור לעבודה מרחוק לתקופת הלימודים שלי לכן המשכורת תהיה בארץ
 
כיוון שזאת חברה ממשלתית, הגמישות היא (סביר להניח) אפסית ביחס למעבר לתשלום מול קבלה.
אני מציע לך לבדוק את ההשלכות המיסויות מבחינת גרמניה - יכול להיות שיהיו כאלה (כלומר שתהיה חייב במס בשתי המדינות על חלק מהדברים). כנראה שאין כפל מס, אבל אולי יש מבנה מיסים שונה (למשל תשלום חובה למקבילה שם של ביטוח לאומי, וכו')

בכל מקרה, אם יש לכם אפשרות לנתק תושבות, זה כנראה מאוד כדאי, גם אם אתם מתכננים לחזור בסוף התקופה..
 
אני חושב שהשאלות שאתה שואל, הן אינן השאלות החשובות ביותר. הם שאלות מסדר שני או שלישי. לכן התגובות שקיבלת לא תואמות לשאלותיך.

לדוגמא שאלת המיסוי, תעלה לך פי כמה וכמה מאשר עמלות המרה משקל לאירו.

אם אתם בטוחים שתחזרו אחרי שנתיים, קח בחשבון שיש סיכוי טוב שגם אם תרצה לא תוכל לנתק תושבות לצורך מס (ניתוק תושבות ביטוח לאומי כן אפשרי). לכן, כנראה שאתה תשלם את המס הגבוה בין ישראל וגרמניה.
 
מבחינת עמלות הכי זול יהיה לפתוח בנק מקומי, להמיר שקלים ליורו בIB (חפש בפורום אם לא מכיר) ולשלוח לעצמך לחשבון הגרמני.
אם לא להשתמש בIB אז יש חברות בארץ שנותנות שירותי מטבע, ממירות שקל ליורו ואז שולחות לחשבון בנק בחו"ל למשל קוברסי שהשתמשתי בהם לפני שפתחתי חשבון בIB.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
כרטיס אשראי ישראלי זה אולי לא הכי זול, אבל הכי פשוט. רק כדאי לשים לב:
1. רוב הכרטיסים לוקחים עמלת המרה בסביבות 3%, אבל אין בעיה להשיג כרטיס בעמלה 1%. יש גם פחות, אבל לדעתי רק בהסדרים מיוחדים (אולי בעבודה שלך).
2. לפעמים עמלת ההמרה על מזומן גבוהה יותר.
3. לפעמים מקבלים הטבה של דחיית חיוב (שוטף+60) - זה נראה טוב אבל בקלות מוביל לחריגה מהמסגרת (מה שגיליתי בדרך הקשה).

אפשרויות אחרות שווה לשקול אם הן מורידות את העלות מתחת 1%.

מבחינת עמלות הכי זול יהיה לפתוח בנק מקומי, להמיר שקלים ליורו בIB (חפש בפורום אם לא מכיר) ולשלוח לעצמך לחשבון הגרמני.
אם מחזיקים שם תיק השקעות זאת בהחלט האופציה הכי זולה.
הם עלולים לסגור חשבון שמשמש להעברות בלבד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א התנהלות פיננסית ברילוקיישן לארה"ב צרכנות פיננסית 28
האזרח החשדן התנהלות פיננסית משפחתית צרכנות פיננסית 7
פשוט התנהלות פיננסית בעת ירידה מהארץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 31
B התנהלות פיננסית סביב רילוקיישן לבריטניה צרכנות פיננסית 8
F איטליה - התנהלות פיננסית צרכנות פיננסית 18
amidar דוגמא (יפה?) ללימוד התנהלות פיננסית כבר מהבית... צרכנות פיננסית 5
F קורס התנהלות פיננסית אקדמאית צרכנות פיננסית 0
Espresso התנהלות פיננסית בחו"ל צרכנות פיננסית 4
S עצה להמשך התנהלות פיננסית שוק ההון 53
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
ה מעבר משכיר לעצמאי - שאלות לגבי התנהלות אופטימלית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
A התנהלות מרחוק מול חשבון בנק אמריקאי צרכנות פיננסית 14
C התנהלות כעוסק פטור חדש(עם אזרחות אמריקאית) מיסים 10
S התנהלות מול הבנק עם משכנתא לאחר ניתוק תושבות נדל"ן 1
C התנהלות עם בת זוג בעלת אזרחות אמריקאית ועוסק פטור שוק ההון 5
S התנהלות חכמה במט"ח בעקבות היחלשות הדולר שוק ההון 59
algo.il התנהלות נכונה עם קרן פנסיה עבור בן 39 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
I התנהלות עם כרטיס אשראי מול מזומן - מה היתרונות והחסרונות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 49
ה התנהלות מול בנק - משכנתא נדל"ן 1
A התנהלות בפרישה מוקדמת ללא משכורת רשמית - בירוקרטיה ופתרונות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 59
Couch Potato התנהלות כספית בטיול משפחתי צרכנות פיננסית 51
S התנהלות עם קרן הפנסיה בעת הגעת אישה לגיל 63 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
N התנהלות חשודה של יועץ משכנתאות ובנק במחזור משכנתא נדל"ן 16
D טיולים בחו'ל התנהלות כלכלית נכונה. צרכנות פיננסית 10
ס התנהלות בתקופה ללא הכנסות שוק ההון 6
ד גרימת נזק לרכוש פרטי - התנהלות מול רשות מקומית אוף טופיק 16
N המשך התנהלות בקרן פנסיה לאחר מעבר לחו"ל + ניוד מיסים 1
G עצה לגבי רכישת דירה ראשונה / התנהלות כלכלית נדל"ן 1
ש התנהלות של עוסק פטור כלפי מס הכנסה מיסים 8
ס התנהלות בהחזקת שני חשבונות בנק למסחר שוק ההון 4
S התנהלות הצדדים בשכירות כאשר אין חוזה תקף נדל"ן 23
ר עצה לגבי התנהלות עם כסף בעוש/תיק ניע/משכורת נמוכה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 8
E התנהלות נכונה מבחינת מיסוי לזוג נשוי שאחד מהם אזרח אמריקאי מיסים 7
A התנהלות כלכלית הורה מזדקן אוף טופיק 13
B התנהלות מול בעל דירה אוף טופיק 27
grimble grumble התנהלות עם שני כרטיסי אשראי בנקאיים בשני בנקים שונים צרכנות פיננסית 12
W לבטים לגבי התנהלות עם דיירים שוכרים בדירה שלי נדל"ן 21
S התנהלות עם מט"ח לאדם שנמצא לעיתים תכופות בחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
A התנהלות מול ספק אוף טופיק 5
א התייעצות לגבי התנהלות מול לקוח אוף טופיק 16
ס התנהלות כלכלית בזוגיות צרכנות פיננסית 9
ס התנהלות בנקאית בסיסית ואבטחה צרכנות פיננסית 1
מתכנת התנהלות עם חשבון LinkedIn התפתחות אישית 6
T התנהלות לפני ואחרי הנפקה מיסים 12
T התנהלות כלכלית נכונה - אתגר תכנוני צרכנות פיננסית 5
yossik עובדת סיעודית - התנהלות כספית, זכויות וחובות אוף טופיק 67
MJJF התנהלות באמצעות סוכן פנסיוני לעומת התנהלות ישירה צרכנות פיננסית 3
I התנהלות בעייתית של סוכנות ביטוח צרכנות פיננסית 4
קירכהוף משבר כלכלי - התנהלות וטיפים בזמן משבר שוק ההון 26

נושאים דומים

Back
למעלה