• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התנהלות בפרישה מוקדמת ללא משכורת רשמית - בירוקרטיה ופתרונות

  • פותח הנושא פותח הנושא A42
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

A42

משתמש בכיר
הצטרף ב
31/12/19
הודעות
2,645
דירוג
3,112
בעיה חדשה שלא ממש צפיתי אותה בפרישה ואשמח לפתרונות יצירתיים

אני לא עובד אז אין לי משכורת רשמית, יש כמובן הכנסות משכר דירה והשקעות (צקים העברות בנקאיות וכדומה)
אבל אין אינטגרציה של משכורות כלומר העברה רשמית של שכר ממסלקה של מעביד


אתמול הלכתי לעבור לבנק חדש
> בבנק שלי יש לי פטור מלא מכל העמלות אבל אני צריך לחדש אותו כל שנה בכל נושא - מה שמחייב אותי ב4 שיחות טלפון בשנה לרוב מגיעות באיחור של חודש
> בבנק החדש תחת מועדון "הוט מהנדסים" - נותנים פתור מלא ל5 שנים מכל העמלות + הטבות בחשבון שמגיעות בערך ל4 אלף שקל (מענק העברה + הלוואה ללא ריבית), הבנק מתנה את זה בהעברת משכורות של 12 אלף בערך

למרות שהראיתי לבנק שאני מכניס פי 3 מהסכום הזה בצורות אחרות ולא דרך משכורת רשמית (כולל גם תיק ני"ע גדול)- הם לא הסכימו לתת לי את ההטבות האלה...

וזה גרם לי לחשוב שהפכתי קצת ללקוח סוג ב'
בישראל שלנו מודדים איתנות פיננסית לצערי לפי גובה משכורת שלך וכאשר אין לי כזאת מניח שאתקל בעוד מקומות שלא אוכל לקבל "הטבות" או "מבצעים" או סתם להירשם לפעילויות מסוימות

מישהו נתקל במצבים כאלה? איך עוקפים את זה?

תודה
 
ברור:-)
לך תבקש משכנתא ותראה כמה זה אבסורדי, ככה זה שיוצאים מהמטריצה.
 
מישהו נתקל במצבים כאלה? איך עוקפים את
אתה יכול "לשחד" בנק ע"י העברת חלק מתיק ההשקעות שלך לניהול בבנק. בסכום גבוה תקבל תנאים שקולים לבית השקעות ותוכל לכרוך את זה ביחד עם פטור מעמלות עוש.
כמובן שגם זה ידרוש שיחה לפחות פעם בשנה לחידוש ההטבות.

אפשרות שניה זה פשוט לשלם 10 שח למסלול בסיסי.

אפשרות שלישית זה להתחכם, ולמצוא בנק שמקבל את זה, כך שמשיכות מתיק השקעות ייחשבו כהכנסה. ספציפית - במקרים מסוימים הכנסות מדיבידנד יכולות להיחשב כהכנסה, אתה יכול להראות שיש לך סכום שנכנס כל חודש ואף אחד לא צריך לדעת אם זה דיבידנד כפוי או מרצון (מכירת ני"ע).

אני הייתי הולך על אפשרות 3 ואם לא - אז אפשרות 2.
 
ברור:-)
לך תבקש משכנתא ותראה כמה זה אבסורדי, ככה זה שיוצאים מהמטריצה.
טוב שהעלת את זה :)
איך באמת לוקחים משכנתא כשאין משכורת ״מסודרת״ אבל יש מקורות הכנסה שווי ערך אחרים כמו שוק ההון?
 
טוב שהעלת את זה :)
איך באמת לוקחים משכנתא כשאין משכורת ״מסודרת״ אבל יש מקורות הכנסה שווי ערך אחרים כמו שוק ההון?
מוצאים איש משכנתא טוב שידע לייצג אותך וגם אז זה לא פשוט, או לחילופין ערבות של קרוב משפחה. האבסורד הוא שיום אחריי קבלת המשכנתא אף אחד לא יודע אם פיטרו אותך.
 
אתה יכול "לשחד" בנק ע"י העברת חלק מתיק ההשקעות שלך לניהול בבנק. בסכום גבוה תקבל תנאים שקולים לבית השקעות ותוכל לכרוך את זה ביחד עם פטור מעמלות עוש.
כמובן שגם זה ידרוש שיחה לפחות פעם בשנה לחידוש ההטבות.

אפשרות שניה זה פשוט לשלם 10 שח למסלול בסיסי.

אפשרות שלישית זה להתחכם, ולמצוא בנק שמקבל את זה, כך שמשיכות מתיק השקעות ייחשבו כהכנסה. ספציפית - במקרים מסוימים הכנסות מדיבידנד יכולות להיחשב כהכנסה, אתה יכול להראות שיש לך סכום שנכנס כל חודש ואף אחד לא צריך לדעת אם זה דיבידנד כפוי או מרצון (מכירת ני"ע).

אני הייתי הולך על אפשרות 3 ואם לא - אז אפשרות 2.
ניסיתי האמת להציע את תיק ההשקעות שלי (לא את כולו אבל לפחות לראות אם זה יעניין אותם) - אז זה במפתיע לא עניין כל כך (מהצד השני הם מציאים פתור מלא מדמי ניהול בחשבון ני"ע אז כנראה גם לא רווחי)

מסלול בסיסי - זה קצת מעצבן לשלם על זה כסף במיוחד אתה "לקוח כבד ופעיל" , אבל זה לא יתן לי את כל ההטבות הנוספות..

עשיתי קצת סקר שוק, יש בנקים שאפשר שיסכימו לקבל העברה בנקאית כהכנסה ממשכורת (וואן זירו הוא דוגמא טובה) אבל זה עדין ללא שאר ההטבות...

מעבר לזה שחבל שאין בנק שיתן מסלול יעודי למשקיעים ללא משכורת, תכלס לדעתי זה מודל עסקי מאוד משתלם..
חשבתי לנסות למצוא דרך להוציא לעצמי תלוש משכורת בשביל כל הפרוצדורות האלה - מישהו התנסה אולי?
 
טוב שהעלת את זה :)
איך באמת לוקחים משכנתא כשאין משכורת ״מסודרת״ אבל יש מקורות הכנסה שווי ערך אחרים כמו שוק ההון?
נראה לי במקרה הזה דווקא יהיה יותר קל ללכת לעבוד ל3 חודשים (לפחות רשמית כתלושי שכר)
בשונה מהטבות אחרות, ברגע שקיבלת משכנתא זה לא משנה אם תמשיך לעבוד או לא
 
ניסיתי האמת להציע את תיק ההשקעות שלי (לא את כולו אבל לפחות לראות אם זה יעניין אותם) - אז זה במפתיע לא עניין כל כך (מהצד השני הם מציאים פתור מלא מדמי ניהול בחשבון ני"ע אז כנראה גם לא רווחי)

מסלול בסיסי - זה קצת מעצבן לשלם על זה כסף במיוחד אתה "לקוח כבד ופעיל" , אבל זה לא יתן לי את כל ההטבות הנוספות..

עשיתי קצת סקר שוק, יש בנקים שאפשר שיסכימו לקבל העברה בנקאית כהכנסה ממשכורת (וואן זירו הוא דוגמא טובה) אבל זה עדין ללא שאר ההטבות...

מעבר לזה שחבל שאין בנק שיתן מסלול יעודי למשקיעים ללא משכורת, תכלס לדעתי זה מודל עסקי מאוד משתלם..
חשבתי לנסות למצוא דרך להוציא לעצמי תלוש משכורת בשביל כל הפרוצדורות האלה - מישהו התנסה אולי?
תנסה בבנלאומי סניף סביון, הם מבינים שם בבעיות של עשירים, מנסיון עבר...
 
וזה גרם לי לחשוב שהפכתי קצת ללקוח סוג ב'
בישראל שלנו מודדים איתנות פיננסית לצערי לפי גובה משכורת שלך וכאשר אין לי כזאת מניח שאתקל בעוד מקומות שלא אוכל לקבל "הטבות" או "מבצעים" או סתם להירשם לפעילויות מסוימות

מישהו נתקל במצבים כאלה? איך עוקפים את זה?
כן ואנסה להסביר את ההיגיון של הבנקים.
כשמעבירים משכורת לבנק זה כמעט [לא תמיד] כמו חתונה קתולית.
כשאתה מראה מקור הכנסה אחר, עבור הבנק זה משהו לא יציב.
אם יש לך השקעות למעלה מ 1M אפשר לפתוח 'חשבון השקעות'. לא צריך צ'קים, כרטיס אשראי חוץ בנקאי כמו MAX למשל ללא עמלות.
אין עמלות שורה למרות שהריביות ודיבים נכנסים לעו"ש. מקבל ריביות ודיבים בדורלים? חשבון מטח יפתח אוטומטי ללא המרה.
וכן, כנראה שתצטרך עדיין לדבר עם הבנק לחידוש ההטבות ואם איני טועה, היום רוב הבנקים שולחים תזכורת.
לבנק שעברתי איליו ניסו שיטת מצליח וחייבו אותי ב 0.79 אגורות עמלת שורה על דיבידנד שקבלתי. אמרתי נו, נו, נו החזירו מייד ומאז לא קרה.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
בעיה חדשה שלא ממש צפיתי אותה בפרישה ואשמח לפתרונות יצירתיים

אני לא עובד אז אין לי משכורת רשמית, יש כמובן הכנסות משכר דירה והשקעות (צקים העברות בנקאיות וכדומה)
אבל אין אינטגרציה של משכורות כלומר העברה רשמית של שכר ממסלקה של מעביד


אתמול הלכתי לעבור לבנק חדש
> בבנק שלי יש לי פטור מלא מכל העמלות אבל אני צריך לחדש אותו כל שנה בכל נושא - מה שמחייב אותי ב4 שיחות טלפון בשנה לרוב מגיעות באיחור של חודש
> בבנק החדש תחת מועדון "הוט מהנדסים" - נותנים פתור מלא ל5 שנים מכל העמלות + הטבות בחשבון שמגיעות בערך ל4 אלף שקל (מענק העברה + הלוואה ללא ריבית), הבנק מתנה את זה בהעברת משכורות של 12 אלף בערך

למרות שהראיתי לבנק שאני מכניס פי 3 מהסכום הזה בצורות אחרות ולא דרך משכורת רשמית (כולל גם תיק ני"ע גדול)- הם לא הסכימו לתת לי את ההטבות האלה...

וזה גרם לי לחשוב שהפכתי קצת ללקוח סוג ב'
בישראל שלנו מודדים איתנות פיננסית לצערי לפי גובה משכורת שלך וכאשר אין לי כזאת מניח שאתקל בעוד מקומות שלא אוכל לקבל "הטבות" או "מבצעים" או סתם להירשם לפעילויות מסוימות

מישהו נתקל במצבים כאלה? איך עוקפים את זה?

תודה
יש לך עוד 2 אופציות:
לפתוח חשבון ללא עמלות בפפר או להצטרף לבנק זירו שמבחינתו כל הכנסה מעל 10K תקפה ותקבל פטור מלא מעמלות למסלול זירו +.
בהצלחה.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
שיכנס לחשבון של אשתך ולהעביר לעצמך "משכורת" בהוראת קבע כל 1 לחודש?
לפתוח חברה ולהעביר משכורת לבעלים?
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
ואיך שוכרים דירה? בעיקר באיזורי ביקוש כשיש מספר מועמדים לאותה דירה.
 
ואיך שוכרים דירה? בעיקר באיזורי ביקוש כשיש מספר מועמדים לאותה דירה.
זו דווקא לא בעיה, בטחונות חזקים אמורים להרגיע כל משכיר (צ'ק בנקאי או פקדון של 2-3 פעמים שכ"ד, תשלום מראש של כמה חודשים וכד')
 
שיכנס לחשבון של אשתך ולהעביר לעצמך "משכורת" בהוראת קבע כל 1 לחודש?
לפתוח חברה ולהעביר משכורת לבעלים?
הם לא מקבלים העברה בנקאית, רק מסלקה של מעביד - כבר ניסיתי

לפתוח חברה זה הרבה מאוד עלויות שבטח יעלו לי יותר מההטבות מס...

אין איזה מקום שמפיק תלושי שכר? בדומה למה שעושים עם כרטיסי טיסה שצריכים כרטיס חזור מאיפה שהוא....
 
נקודה לטובת הבנק: העברת משכורת מעלה את רף העזיבה במעט, כי צריך לדבר עם המעסיק ולשנות את חשבונות הבנק. כך שזה מגדיל מעט את המח"מ שלך בתור לקוח.

בכל מקרה העלו פה פתרונות די טובים...
 
  • אהבתי
Reactions: A42
זו דווקא לא בעיה, בטחונות חזקים אמורים להרגיע כל משכיר (צ'ק בנקאי או פקדון של 2-3 פעמים שכ"ד, תשלום מראש של כמה חודשים וכד')
אפשר להרגיע את המשכיר אבל אתה בעמדת נחיתות ביחס לשוק מה שיגרום לך לשלם יותר כפי שתיארת.
 
אפשר להרגיע את המשכיר אבל אתה בעמדת נחיתות ביחס לשוק מה שיגרום לך לשלם יותר כפי שתיארת.
איך זה לשלם יותר?
שוכר שיודע לשלם 3 חודשים מראש לא יהיה בחיסרון מול השוק, אולי רק מול אנשים ספצפיים ומקובעים.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אין איזה מקום שמפיק תלושי שכר? בדומה למה שעושים עם כרטיסי טיסה שצריכים כרטיס חזור מאיפה שהוא....
אתה יכול להוציא חשבונית כ-FREELANCE, אבל אז מגיע מס הכנסה.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
ה מעבר משכיר לעצמאי - שאלות לגבי התנהלות אופטימלית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
A התנהלות מרחוק מול חשבון בנק אמריקאי צרכנות פיננסית 14
C התנהלות כעוסק פטור חדש(עם אזרחות אמריקאית) מיסים 10
S התנהלות מול הבנק עם משכנתא לאחר ניתוק תושבות נדל"ן 1
C התנהלות עם בת זוג בעלת אזרחות אמריקאית ועוסק פטור שוק ההון 5
S התנהלות חכמה במט"ח בעקבות היחלשות הדולר שוק ההון 59
algo.il התנהלות נכונה עם קרן פנסיה עבור בן 39 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
I התנהלות עם כרטיס אשראי מול מזומן - מה היתרונות והחסרונות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 49
ה התנהלות מול בנק - משכנתא נדל"ן 1
Couch Potato התנהלות כספית בטיול משפחתי צרכנות פיננסית 51
S התנהלות עם קרן הפנסיה בעת הגעת אישה לגיל 63 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
N התנהלות חשודה של יועץ משכנתאות ובנק במחזור משכנתא נדל"ן 16
D טיולים בחו'ל התנהלות כלכלית נכונה. צרכנות פיננסית 10
ס התנהלות בתקופה ללא הכנסות שוק ההון 6
ד גרימת נזק לרכוש פרטי - התנהלות מול רשות מקומית אוף טופיק 16
N המשך התנהלות בקרן פנסיה לאחר מעבר לחו"ל + ניוד מיסים 1
G עצה לגבי רכישת דירה ראשונה / התנהלות כלכלית נדל"ן 1
ר התנהלות פיננסית ברילוקיישן אוף טופיק 9
ש התנהלות של עוסק פטור כלפי מס הכנסה מיסים 8
א התנהלות פיננסית ברילוקיישן לארה"ב צרכנות פיננסית 28
ס התנהלות בהחזקת שני חשבונות בנק למסחר שוק ההון 4
S התנהלות הצדדים בשכירות כאשר אין חוזה תקף נדל"ן 23
ר עצה לגבי התנהלות עם כסף בעוש/תיק ניע/משכורת נמוכה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 8
E התנהלות נכונה מבחינת מיסוי לזוג נשוי שאחד מהם אזרח אמריקאי מיסים 7
האזרח החשדן התנהלות פיננסית משפחתית צרכנות פיננסית 7
פשוט התנהלות פיננסית בעת ירידה מהארץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 31
A התנהלות כלכלית הורה מזדקן אוף טופיק 13
B התנהלות מול בעל דירה אוף טופיק 27
grimble grumble התנהלות עם שני כרטיסי אשראי בנקאיים בשני בנקים שונים צרכנות פיננסית 12
W לבטים לגבי התנהלות עם דיירים שוכרים בדירה שלי נדל"ן 21
S התנהלות עם מט"ח לאדם שנמצא לעיתים תכופות בחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
A התנהלות מול ספק אוף טופיק 5
B התנהלות פיננסית סביב רילוקיישן לבריטניה צרכנות פיננסית 8
א התייעצות לגבי התנהלות מול לקוח אוף טופיק 16
ס התנהלות כלכלית בזוגיות צרכנות פיננסית 9
ס התנהלות בנקאית בסיסית ואבטחה צרכנות פיננסית 1
מתכנת התנהלות עם חשבון LinkedIn התפתחות אישית 6
T התנהלות לפני ואחרי הנפקה מיסים 12
T התנהלות כלכלית נכונה - אתגר תכנוני צרכנות פיננסית 5
yossik עובדת סיעודית - התנהלות כספית, זכויות וחובות אוף טופיק 67
MJJF התנהלות באמצעות סוכן פנסיוני לעומת התנהלות ישירה צרכנות פיננסית 3
I התנהלות בעייתית של סוכנות ביטוח צרכנות פיננסית 4
קירכהוף משבר כלכלי - התנהלות וטיפים בזמן משבר שוק ההון 26
ר התנהלות עם התיק בתקופת הקורונה שוק ההון 15
O התנהלות עצמאית מול רשויות המס צרכנות פיננסית 21
א התנהלות עם כסף בנסיעה ארוכה לחו"ל (אוסטרליה) צרכנות פיננסית 5
מ ריכוז פוסטים בנושא התנהלות נכונה בשוק מתפנצ'ר שוק ההון 5
H התנהלות כלכלית לזוג מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 294

נושאים דומים

Back
למעלה