• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התלבטות קריירה 23

  • פותח הנושא פותח הנושא Shalev7495
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Shalev7495

משתמש סולידי
הצטרף ב
21/3/25
הודעות
30
דירוג
10
היי חברים, אז אני בן 23 מרוויח משכורת די לא משהו. עובד בעבודה שאני לא עושה בה יותר מדי, רוב הזמן נמצא בבית ומקבל שכר גלובלי.

אני ממש חושב לעשות עם הזמן שלי משהו אבל אני ללא בגרות ללא פסיכומטרי, מנסה להוציא הקלות לפסיכומטרי כי יש לי לקות למידה חמורה. כל פעם שאני חושב על הלימודים אני נכנס ללחץ מה יהיה עם העתיד שלי. ככה יראה כל חיי?.. שילמתי בפתוחה על שני קורסים ובמשך חצי שנה שנה כל פעם למדתי ואז וויתרתי מהלחץ . פשוט זה עושה לי רע ובכי . חשבתי הרבה על מכללה אבל זה פשוט עושה לי רע גם לחשוב על הכיוון הזה כי באמת החלום שלי זה ללמוד באונבירסטה ולהכיר חברים ולהצליח בחיים

ממש מפחיד לחשוב על זה . ברור לי מאליו שאין דרך אחרת מלבד לשנות משהו בחיים. אבל כל פעם שאני קצת מנסה אני נכנס ללחץ הרי יש כל כך הרבה לפניי. בכל מה שקשור "להתקבל" ללימודים ואז אני מוותר. אבל בו זמנית לחוץ להשאר במצב הקיים..

התחלתי ללכת לפסיכולוג בשנתיים האחרונות ודיברתי על זה גם פה ואני משתף שכנראה אני על הרצף האוטיסטי ואני צריך כלים על מנת להתמודד עם אתגרים מהסוג הזה כמו לימודים, אם זה טיפול תרופתי מסווים, או שיחות מהסוג של CBT לעבוד על הלחץ.

אבל אחרי הכל בעבודה שלי אני מקבל שכר גלובלי של 6 אלף (יחסית נמוך) ואני רוב הזמן גם בבית. אני מדבר על 70% מהזמן בערך. עבודה שאנשים בגיל שלי אולי חולמים עלייה כי אפשר ל"מקבל" דברים .

אשמח לעצות אם מישהו עבר את אותו דבר..
 
לא עברתי אותו דבר, אבל נניח ולימודים אקדמאיים זה משהו שאתה לא תעשה בקרוב אז אתה יכול לנסות לעבור לעבודה אחרת שמשלמת יותר (ועם אפיק התקדמות) אם זה מה שאתה מחפש. או לחילופין לפתוח עסק עצמאי בתחום מסויים. (אם יש משהו שאתה טוב בו או מעניין אותך וכו')
 
לא עברתי אותו דבר, אבל נניח ולימודים אקדמאיים זה משהו שאתה לא תעשה בקרוב אז אתה יכול לנסות לעבור לעבודה אחרת שמשלמת יותר (ועם אפיק התקדמות) אם זה מה שאתה מחפש. או לחילופין לפתוח עסק עצמאי בתחום מסויים. (אם יש משהו שאתה טוב בו או מעניין אותך וכו')
מתלבט אם לחפש עבודה אחרת. בדיוק מהסיבות האלה.. חושב כמה זמן להשאר בעבודה הנוכחית אם בכלל. כי אחרי הכל היא מאוד נוחה ללימודים
 
כל פעם שאני חושב על הלימודים אני נכנס ללחץ מה יהיה עם העתיד שלי. ככה יראה כל חיי?
מי אמר שאתה חייב להוציא תואר? אנשים מתפרנסים יפה מאד גם בלי זה. ואפשר לעשות קורס קצר או הנדסאי אם אתה מתקשה ללמוד.
אני מקבל שכר גלובלי של 6 אלף (יחסית נמוך) ואני רוב הזמן גם בבית.
אתה גר אצל ההורים? אם כן, תוכל להתחיל לחסוך ולהשקיע לעתיד כבר עכשיו.
העבודה היא מהבית או פשוט מעט שעות? ולמה בעצם אתה לא מגדיל את השעות? יש משהו שאתה יודע לעשות ותוכל לעזור לאחרים תמורת תשלום בשעות הבית שלך?
 
מי אמר שאתה חייב להוציא תואר? אנשים מתפרנסים יפה מאד גם בלי זה. ואפשר לעשות קורס קצר או הנדסאי אם אתה מתקשה ללמוד.
סיקרנת. במה משתכרים יפה מאד גם בלי (למעט תכנות וכד')?
והאם לדעתך העבודות האלו זמינות בצפון?
 
מי אמר שאתה חייב להוציא תואר? אנשים מתפרנסים יפה מאד גם בלי זה. ואפשר לעשות קורס קצר או הנדסאי אם אתה מתקשה ללמוד.

אתה גר אצל ההורים? אם כן, תוכל להתחיל לחסוך ולהשקיע לעתיד כבר עכשיו.
העבודה היא מהבית או פשוט מעט שעות? ולמה בעצם אתה לא מגדיל את השעות? יש משהו שאתה יודע לעשות ותוכל לעזור לאחרים תמורת תשלום בשעות הבית שלך?
העבודה היא מהבית. אני מקבל אותו שכר בין אם אני מגיע לעבודה ובין אם לא.. זה פשוט להיות זמין.
ואני עושה מדי פעם שיעורים פרטיים ב50 שח לשעה. אבל זה ממש מעט. (תוך כדי העבודה ובזמן העבודה הנוכחית)
 
לא חייבים ללכת לאקדמיה, בטח שלא למכללה שאחוז גבוה מבוגרי מכללות לא עובדים בתחום שלמדו.

יש המון תחומים שלא מצריכים תואר ואפשר להתפרנס מהם יפה בארץ, אתה צעיר אז לדעתי זה השלב לנסות ולהבין מה מעניין אותך.

יכול ללכת לעבוד במטבח של מסעדה כדי להבין אם עולם הבישול הוא בשבילך.
להיות עוזר חשמלאי או עוזר של בעל מקצוע אחר.
יכול גם לגבות הרבה יותר מ50 שקל לשיעורים פרטים, זה משהו שמשלמים עליו המון בימינו, יכול גם לפרסם באתר לימוד נעים.
ויש עוד המון מקצועות שלא מצריכים תואר אקדמי, שיעלה לך בהמון זמן וכסף.
 
מדוע שלא תנסה ללמוד סיעוד? לא מכיר את תנאי הקבלה, אבל כנראה תצטרך ללמוד לפסיכומטרי.
 
מדוע שלא תנסה ללמוד סיעוד? לא מכיר את תנאי הקבלה, אבל כנראה תצטרך ללמוד לפסיכומטרי.
לא מדבר אליי בשום צורה
לא חייבים ללכת לאקדמיה, בטח שלא למכללה שאחוז גבוה מבוגרי מכללות לא עובדים בתחום שלמדו.

יש המון תחומים שלא מצריכים תואר ואפשר להתפרנס מהם יפה בארץ, אתה צעיר אז לדעתי זה השלב לנסות ולהבין מה מעניין אותך.

יכול ללכת לעבוד במטבח של מסעדה כדי להבין אם עולם הבישול הוא בשבילך.
להיות עוזר חשמלאי או עוזר של בעל מקצוע אחר.
יכול גם לגבות הרבה יותר מ50 שקל לשיעורים פרטים, זה משהו שמשלמים עליו המון בימינו, יכול גם לפרסם באתר לימוד נעים.
ויש עוד המון מקצועות שלא מצריכים תואר אקדמי, שיעלה לך בהמון זמן וכסף.
בישול לגמרי לא בשבילי, ועוזר מקצוע איך מגיעים לזה בכלל? צריך תעודה לא.
ואני לא ממש אוהב לעשות שיעורים פרטיים . אולי רק לשכנים שאני מכיר
 
בחירת מקצוע זה משהו שצריך לעשות באופן מושכל. אני ממליץ קודם להתנסות בתחום ורק אז ללכת ללמוד (אם צריך. אפשר להתפרנס יפה בלי תואר)

הזכרת לקויות למידה. ממליץ לחפש עזרה מקצועית בתחום וגם ללמוד קצת על התאוריה של הלמידה. לדעת ללמוד זו מיומנות שאפשר להשתפר בה. מניסיון

אחד הדברים שעוזרים ללמידה זה כושר גופני. הספר הזה מסביר את הקשר בין כושר ללמידה, מצב רוח ועוד.

בהצלחה
 
סיקרנת. במה משתכרים יפה מאד גם בלי (למעט תכנות וכד')?
והאם לדעתך העבודות האלו זמינות בצפון?
אני לא משווה להייטק, אפשר לחיות יפה מאד גם ממשכורות נמוכות יותר.
הפות"ש לא ציין איזה תחומים מעניינים אותו (ואיזה קורסים ניסה ללמוד בפתוחה, ואיזה שיעורים פרטיים הוא נותן) וגם לא מהי לקות הלמידה שלו ולכן לא יודעת על איזה כיוון להתמקד, אבל ככה בשלוף אני יכולה לציין - חשמלאות, אינסטלציה, ריתוך (רתכים מבוקשים מאד בתעשיות כמו ישקר למשל), גננות/הנדסאי נוף, הנהלת חשבונות - כולם לימודים קצרים יחסית ואחרי צבירת ניסיון אפשר גם לפתוח כעסק עצמאי. אולי @צדיק נסתר יכול להוסיף מתובנותיו.
אני לא ממש אוהב לעשות שיעורים פרטיים . אולי רק לשכנים שאני מכיר
אז כסף הוא לא אישיו כרגע, אבל אם בכל זאת אתה רוצה להתאמן ביצירת מחויבות לעבודה ולפרנסה כדאי להתייחס לעבודה הנוספת ברצינות ולנסות להגיע לתוספת של שעתיים-שלוש ביום. אם אתה לא אוהב שיעורים פרטיים (באיזה תחום, אגב?) אולי תוכל לעשות דוג-ווקר או שליחויות או ניקיון חדר מדרגות.
 
אני לא משווה להייטק, אפשר לחיות יפה מאד גם ממשכורות נמוכות יותר.
הפות"ש לא ציין איזה תחומים מעניינים אותו (ואיזה קורסים ניסה ללמוד בפתוחה, ואיזה שיעורים פרטיים הוא נותן) וגם לא מהי לקות הלמידה שלו ולכן לא יודעת על איזה כיוון להתמקד, אבל ככה בשלוף אני יכולה לציין - חשמלאות, אינסטלציה, ריתוך (רתכים מבוקשים מאד בתעשיות כמו ישקר למשל), גננות/הנדסאי נוף, הנהלת חשבונות - כולם לימודים קצרים יחסית ואחרי צבירת ניסיון אפשר גם לפתוח כעסק עצמאי. אולי @צדיק נסתר יכול להוסיף מתובנותיו.

אז כסף הוא לא אישיו כרגע, אבל אם בכל זאת אתה רוצה להתאמן ביצירת מחויבות לעבודה ולפרנסה כדאי להתייחס לעבודה הנוספת ברצינות ולנסות להגיע לתוספת של שעתיים-שלוש ביום. אם אתה לא אוהב שיעורים פרטיים (באיזה תחום, אגב?) אולי תוכל לעשות דוג-ווקר או שליחויות או ניקיון חדר מדרגות.
תכלס הכיוונים שאתם נותנים מעולים וזה עושה לי אכן מוטבציה קצת להבין לאן להמשיך. אכן אבדוק תאופציות שאתה מציע. נשמע מעניין מאוד
 
בוקר טוב
אתה יכול לחפש עבודות כמו עוזר חשמלאי/ללמוד חשמלאי מוסמך
רתך
חרט/כרסם
טכנאי אם יש לך ידיים טובות
אינסטלטור
ועוד
לא צריך תואר אקדמי כן צריך רצון
מרוויחים יפה מאוד בתחומים פחות זוהרים
 
בישול לגמרי לא בשבילי, ועוזר מקצוע איך מגיעים לזה בכלל? צריך תעודה לא.
ואני לא ממש אוהב לעשות שיעורים פרטיים . אולי רק לשכנים שאני מכיר
בישול זאת הייתה סתם דוגמא.
תחליט איזה עוזר מקצוע ותחפש בפייסבוק, או תפנה לעסקים בתחום, לא אתגר גדול, יכול גם לכתוב פה ואולי יכוונו אותך.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א התלבטות קריירה - להישאר בעבודה או לעזוב התפתחות אישית 15
E הנדסת מכונות - התלבטות קריירה התפתחות אישית 0
A התלבטות עקב שינוי קריירה התפתחות אישית 4
V התלבטות קריירה קשה - קידום או עזיבה התפתחות אישית 17
ל התלבטות בין שני כיווני קריירה התפתחות אישית 6
T התלבטות בין 2 מסלולי קריירה בראיית חשבון התפתחות אישית 1
H התלבטות - המשך קריירה בעולם הדאטא התפתחות אישית 1
F התלבטות - תואר ראשון להעשרה למרות שיש כבר קריירה התפתחות אישית 10
ה התלבטות בבחירת קריירה ותואר התפתחות אישית 9
unrealx התלבטות קריירה קשה - מעבר עבודה בהייטק התפתחות אישית 77
A התלבטות לגבי איך לבנות תיק. שוק ההון 6
א התלבטות לגבי חיסול חלק מהמשכנתא נדל"ן 10
1 התלבטות לגבי המשך התואר התפתחות אישית 6
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
N התלבטות לגבי קרן עולמית Invesco MXWO (0.05% דמי ניהול) שוק ההון 12
K התלבטות לגבי אופי השקעה בחשבון מסחר עצמאי שוק ההון 12
R התלבטות ברכישת דירה למגורים נדל"ן 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
G התלבטות על החלק הסולידי על פי מחקר טריניטי שוק ההון 2
ה התלבטות לגבי הנהלת חשבונות ויעוץ מס התפתחות אישית 17
S התלבטות: השארת ירושה של 1.2 מליון בקרן כספית עד צורך עתידי שוק ההון 5
A התלבטות בבחירת דרך למעבר מברוקר ישראלי לברוקר בחו"ל שוק ההון 2
M התלבטות בין השקעה לכיסוי משכנתא שוק ההון 3
D התלבטות בלימודים - הנדסה כלכלה או מתמטיקה? התפתחות אישית 6
נ התלבטות על הקצאת נכסים בשלב המשיכה שוק ההון 9
Lamur התלבטות לגבי מימון בית נדל"ן 13
ע התלבטות התפתחות אישית 1
I התלבטות באיחוד שתי קרנות קיימות (פנסיה וביטוח מנהלים) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
G התלבטות נדלנית גושדן-ית נדל"ן 19
G התלבטות לגבי מכירת בית להשקעה בארה"ב נדל"ן 4
V התלבטות על המשך הדרך סטודנט מדמח התפתחות אישית 8
S התלבטות פיננסית רצינית שוק ההון 17
O התלבטות לרכישת משרד להשקעה בבת ים נדל"ן 15
ע הון עצמי גבוה התלבטות ללקיחת משכנתא נדל"ן 2
D התלבטות לגבי מהלך - קרן של אינווסקו או אירית צוברת זולה - סחירות ועלות שוק ההון 4
J התלבטות לגבי סגירת משכנתא כנגד השקעה בנכסים "סולידיים" נדל"ן 4
twister התלבטות - רכישת דירה להשקעה נדל"ן 6
L הטבת משכנתא לעולים חדשים - התלבטות נדל"ן 2
H התלבטות לגבי מכירת דירה לטובת רכישת צמוד קרקע נדל"ן 1
M זכייה במחיר למשתכן עם הון עצמי יחסית גבוה - התלבטות נדל"ן 69
ש התלבטות לגבי תואר שני במדעי המחשב - האם יש לי את הסיבות הנכונות? התפתחות אישית 5
ד התלבטות בין 2 דירות מקבלן נדל"ן 2
I פוסט שיתוף + התלבטות לגבי רכישת דירה אוף טופיק 46
B התלבטות לגבי פתיחת תיק השקעות בצל רילוקיישן לאוסטרליה שוק ההון 6
D התלבטות דווקא פסיכולוגית שוק ההון 8
D התלבטות ברכישת רכב עד 85 אלף שח אוף טופיק 2
D התלבטות בנוגע לעסקת פליפ לנדלן ותכנון מיסוי - דירה שניה נדל"ן 6
ק התלבטות אסטרטגית קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
M התלבטות בין דירה בפרויקט בבניה לבין דירה בבנין ישן יותר נדל"ן 9
ח התלבטות לגבי דירה להשקעה - להחזיק או למכור נדל"ן 21

נושאים דומים

Back
למעלה